خرید سمعک قسطی

خرید سمعک قسطی

خرید قسطی سمعک چگونه است؟

 

چرا کم شنوایی ایجاد می شود؟

شیوع اختلال کم شنوایی در ایران تا حدی بیش از سایر کشورهای جهان است زیرا براساس آمار جهانی شیوع این اختلال ۱ تا ۲ نفر در هر ۱۰۰۰ نفر است در حالی که این آمار در ایران به ۴ تا ۵ نفر در هر ۱۰۰۰ نفر می رسد و به دلیل تعداد زیاد این افراد نیاز به استفاده از سمعک نیز بالا می باشد بنابراین با توجه به قیمت سمعک ها و نیاز تمام اقشار جامعه به خرید سمعک در کلینیک های شنوایی خرید قسطی سمعک نیز عرضه می شود.

کم شنوایی می تواند در هر یک از بخش های مختلف گوش ایجاد شود که براساس محل درگیری به 3 دسته تقسیم می شود:

1. کم شنوایی انتقالی

همانطور که از اسم این کم شنوایی مشخص است افت شنوایی ناشی از اختلال در انتقال صدا به بخش حلزون و عصب می باشد. از علت های کم شنوایی انتقالی می توان به آترزی(بسته بودن کانال گوش)، آنوشیا(نبود لاله گوش)، پارگی پرده گوش، عفونت گوش میانی اشاره کرد. برای درمان کم شنوایی انتقالی باید به متخصص گوش حلق بینی جهت استفاده از دارو یا جراجی مراجعه کرد.

2. کم شنوایی حسی عصبی

کم شنوایی حسی عصبی به معنی آسیب در بخش حسی یا حلزون و عصبی یا عصب شنوایی می باشد. از علت های کم شنوایی حسی عصبی می توان به پیرگوشی(کم شنوایی ناشی از سن)، اتواسکلروزیس(چسبندگی استخوانچه ها)، بیماری منییر، مصرف داروهای اتوتوکسیت، ضربه صوتی یا حضور در محیط های پرسروصدای شغلی، تومورهای عصب شنوایی اشاره کرد. استفاده از سمعک در این نوع کم شنوایی ضروری می باشد.

3. کم شنوایی میکس

در این نوع از کم شنوایی، افت شنوایی حاصل ترکیب آسیب انتقالی و حسی عصبی می باشد. استفاده از سمعک در این نوع از کم شنوایی ضروری است.

 

درمان کم شنوایی چیست؟

آیا کم شنوایی قابل درمان است؟

یکی از سوالات بیماران در زمینه کم شنوایی این است که آیا کم شنوایی درمان می شود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بستگی به نوع کم شنوایی(انتقالی یا حسی عصبی) دارد.

دقت داشته باشید بسته به نوع کم شنوایی که در بالا به آن اشاره کردیم متفاوت است. در صورتی که کم شنوایی از نوع انتقالی باشد به طور مثال افت شنوایی یا کم شنوایی ناشی از پارگی پرده گوش با انجام جراحی میرنگوتومی یا جراحی ترمیم پرده گوش قابل درمان است. بنابراین می توان در صورت بروز کم شنوایی انتقالی افت شنوایی یا مشکل در شنیدن بعد از درمان برطرف می شود و شنوایی به حالت اولیه برمیگردد.

اما مشکل اصلی در کم شنوایی حسی عصبی است. به این معنی که در صورتی که آسیب به حلزون یا عصب شنوایی وارد شود کم شنوایی غیرقابل برگشت یا غیرقابل درمان می باشد.

به طور مثال در افراد بالای 50 سال احتمال پیرگوشی افزایش می یابد. در کم شنوایی ناشی از سن یا پیرگوشی حلزون و عصب دچار تحلیل بخاطر سن می شوند و هر دو گوش دچار آسیب در فرکانس های بالا به یک اندازه می شوند و هیچ راهی برای برطرف کردن یا بازگشت شنوایی به محدوده نرمال تاکنون یافت نشده است.

توجه داشته باشید تاکنون داروهای بسیاری نظیر داروهای تقویت عصب شنوایی، روش های ژنتیکی، سلولهای بنیادی برای درمان کم شنوایی معرفی شده اند اما هیچ کدام به نتیجه مناسب نرسیده اند.

در سال اخیر با روش ژنتیک کم شنوایی حسی عصبی در چند فرد درمان شده است اما برای چندین سال(حداقل 10 سال) این افراد باید تحت نظر قرارگیرند تا عوارض یا آسیب های احتمالی این روش به طور کامل مشخص شود.

اکنون تنها روش حفظ شنوایی و جلوگیری از بدترشدن آن استفاده از سمعک است. دقت داشته باشید سمعک همانند عینک یک روش پیشگیری از ضعیفتر شدن عصب شنوایی می باشد و درمانی به واسطه سمعک برای شنوایی صورت نمی گیرد. زمانی که فرد از سمعک استفاده می کند تمامی صداهای محیط و صداهای گفتاری همانند افراد طبیعی قابل شنیدن و درک است اما زمانی که سمعک برداشته یا خاموش می شود شنوایی به صورت قبل یعنی دارای افت می باشد. استفاده از سمعک در صورت بروز کم شنوایی حسی عصبی ضروری است.

 

بهترین قرص برای تقویت عصب شنوایی

استفاده از بعضی از ویتامین ها برای تقویت عصب و جنبه حفاظت شنوایی آنها مفید می باشد. این ویتامین ها شامل ویتامین دی، زینک، ب12، ویتامین سی، منیزیم، پتاسیم، امگا3 می باشند. بنابراین هیچ درمان دارویی برای درمان کم شنوایی و حتی وزوزگوش تاکنون معرفی نشده است.

 

درمان کم شنوایی بدون سمعک

افراد دچار کم شنوایی برای جلوگیری از بدترشدن کم شنوایی و افت بیشتر از انجام موارد زیر خودداری کنند:

1. عدم حضور در محیط پرسروصدا نظیر کنسرت، ترقه بازی چهارشنبه سوری

2. عدم استفاده از هندزفری با صدای بلند

3. استفاده از هدفون یا محافظ های گوش برای افرادی که در معرض نویزهای شغلی می باشند

4. عدم استفاده از آنتی بیوتیک ها بخصوص خانواده مایسین ها نظیر جنتامایسین، ازیترومایسین و...

5. مصرف ویتامین ها جهت تقویت سیستم عصبی

توجه داشته باشید انجام تمامی این موارد برای افراد کم شنوایی که از سمعک استفاده می کنند نیز صدق می کند.

توجه: انجام تست شنوایی به صورت سالیانه جهت پایش وضعیت شنوایی برای افراد با کم شنوایی یا درجات مختلف لازم و ضروری است تا درصورت بدترشدن وضعیت شنوایی برای خرید سمعک اقدام کنند.

 

سمعک به افراد کم شنوا چه کمکی می کند؟

سمعک ها با داشتن تکنولوژی های دیجیتال و هوشمند قادر می باشند تا براساس میزان کم شنوایی قدرت صداهای گفتاری را افزایش دهند. به این صورت سمعک ها با داشتن کانال های مختلف صدا را در فرکانس های مختلف به میزان مورد نیاز(با توجه به تست شنوایی) تقویت می کند. در واقع سمعک براساس تکنولوژی خود صداهای گفتار را بیشتر تقویت می کند و صداهای اطراف که اهمیت کمتری دارند را کاهش می دهد تا یک صدای صاف، بدون خش خش و با کیفیت برای فرد مهیا شود.

سمعک ها براساس ظاهر به مدل های نامریی، داخل گوشی، پشت گوشی و پشت گوشی ریک تقسیم بندی می شوند که هرکدام دارای قدرت متفاوت می باشند و باید براساس شرایط بیمار، میزان کم شنوایی، نوع کم شنوایی و سایر شرایط انتخاب شوند. در واقع یک مدل سمعک برای تمام بیماران قابل تجویز و استفاده نمی باشد.

 

چرا باید سمعک دو گوشی(یک جفت سمعک) به طور همزمان استفاده شود؟

استفاده از سمعک دو گوشی نسبت به سمعک تک گوشی چندین مزایا دارد که به ترتیب شامل:

1. درک بهتر گفتار بخصوص در محیط شلوغ

2. جهت یابی و مکان یابی دقیق منبع صدا

3. افزایش توانایی شنیدن صداها و گفتار با اعمال بهره کمتر

(بیمار در حالت 2 گوشی 10 تا 15 درصد صدا نسبت به تک گوشی بلندتر می شود. در واقع با اعمال بهره و قدرت کمتر به درک طبیعی دست می یابد).

4. عدم ضعیف شدن شنوایی به دلیل تحریک تمامی مسیرهای عصب شنوایی

 

 

عوارض عدم استفاده از سمعک چیست؟

 

یکی از عوارض مهم عدم استفاده از سمعک شروع و ایجاد وزوزگوش می باشد. در تمامی مقالات و رفرنس ها اثبات شده است که مهمترین و شایعترین عامل شروع وزوز گوش کم شنوایی می باشد.

همچنین یکی دیگر از عوارض عدم استفاده از سمعک حساسیت بیش از حد به صداهای بلند یا هایپراکیوسیس می باشد. در این حالت صداهای بلند که برای اکثر افراد طبیعی است برای این افراد بسیار ازاردهنده و غیرقابل تحمل می باشد. در موارد شدید فرد از بیرون رفتن و قرارگرفتن در محیط پرسروصدا هراس دارد.

از دیگر موارد عدم استفاده از سمعک ضعیف شدن عصب شنوایی یا ایجاد منطقه مرده در عصب شنوایی به دلیل کاهش تحریک عصب می باشد. به مرور به دلیل تحریک ناکافی عصب شنوایی عملکرد خود را ازدست می دهد و رفته رفته ضعیف تر می شود و در نهایت عصب کاملا از بین می رود که به منطقه مرده یا Dead Region معروف است. نکته مهم در این قسمت این است که در صورت بروز منطه مرده در عصب شنوایی با استفاده از سمعک نیز دیگر عصب نمی تواند به عملکرد قبل دست پیدا کند و فرد شنوایی در آن منطقه را به طور کامل از دست داده است.

علاوه بر این موارد مشکل در شنیدن صدای اطرفیان سبب گوشه گیری، افسردگی، عدم شرکت در جمع خانواده و دوستان، مشکل در روابط شغلی، استرس از نشنیدن صدا یا اشتباه شنیدن کلمات و موارد این چنینی نیز از مشکلات عدم تهیه سمعک می باشد.

 

خرید انواع مدل های سمعک

سمعک‌ها قیمت‌های متفاوتی دارند و قیمت آن‌ها با توجه به سطح تکنولوژی به‌کاررفته در آن‌ها تعیین می‌شود.

سطح تکنولوژی سمعک‌ها ممکن است پایه (Basic)، محدوده متوسط (Mid-Range) و عالی (Premium)  باشد.

در برخی از کمپانی‌ها این تقسیم‌بندی به‌صورت پایه (Essential)، استاندارد (Standard)، پیشرفته (Advanced) و عالی (Premium) است. مانند سایر وسایل الکترونیک هر چه تکنولوژی سمعک پیشرفته‌تر می‌شود قیمت آن نیز بیشتر می‌شود.

کارشناسان سمعک معتقدند که «در تجویز سمعک گرانترین‌ها همیشه بهترین‌ها نیستند». به علت اینکه عوامل مختلفی نظیر سن بیمار، نیاز فرد به سمعک، انتظارات فرد از سمعک، نوع و میزان کم شنوایی، محیط شنیداری و... در خرید سمعک نقش دارند.

از طرف دیگر در تجویز سمعک انتخاب سمعک، قالب‌گیری و تنظیم سمعک از تکنولوژی و قیمت سمعک اهمیت بیشتری دارند. به‌طوری‌که چنانچه در تجویز یک سمعک پیشرفته (Advanced) قالب‌گیری و تنظیم به درستی انجام نشود سمعک کارایی مناسبی نخواهد داشت.

 

خرید قسطی انواع مدل های سمعک

 

در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی و تنوع سمعک ها در مدل ها، تکنولوژی ها و وجود برندهای مختلف سمعک با قیمت های متنوع انتخاب سمعک مناسب با هزینه مناسب از وظایف اصلی متخصص شنوایی و سمعک می باشد.

توجه داشته باشید قیمت سمعک به عوامل مختلفی مانند: تکنولوژی سمعک، سال تولید سمعک، امکانات سمعک(پهنای پاسخ فرکانسی، تعداد کانال و باند، برنامه های کاهش نویز، برنامه ماسکر یا صدادرمانی سمعک، برنامه انتقال فرکانسی، ضدآب بودن سمعک و...)، قدرت سمعک، کیفیت صدای سمعک و بستگی دارد.

هدف شنوایی شناس در درجه ی اول انتخاب مناسب ترین مدل و برند سمعک بر اساس میزان و نوع کم شنوایی، نوع سبک زندگی فرد، نیازهای فردی و بودجه مالی مراجعه کنندگان می باشد.

با در نظر گرفتن فاکتورهای ذکر شده مناسب ترین سمعک انتخاب شده و در صورت تمایل خریدار پرداخت هزینه ی سمعک به صورت اقساطی نیز پذیرفته می شود. با داشتن امکان پرداخت اقساطی در هر رده سمعک این اجازه به بیمار داده می شود که بهترین مدل سمعکی که برای کم شنوایی خود مناسب است تهیه کند.

برخی از افراد به دلیل حضور دایم در محیط های شغلی پرسروصدا یا جلسات نیاز به سمعک با بالاترین تکنولوژی را دارند که به خودی خود دارای قیمت بالاتر نیز می باشد امکان پرداخت به صورت اقساط این امکان را فراهم می کند که بیمار با پرداخت اقساطی قدرت مانور بیشتری پیدا کند و سمعک را بدون توجه به هزینه انتخاب کند.

در همین راستا در کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا تلاش می‌ شود تا به افراد بیشتری با مشکل کم شنوایی و وزوزگوش با مهیا کردن شرایط نقد و اقساط کمک شود تا بدون توجه به قیمت سمعک مناسب ترین مدل را براساس نیاز و مشکل خود انتخاب کنند.

 

فروش اقساطی سمعک در کلینیک فراشنوا مخصوص چه برند یا مدل هایی می باشد؟

دربرخی از کلینیک های شنوایی شناسی در راستای خدمت رسانی و تسهیل خرید برای مراجعه کنندگان، شرایط خرید قسطی برای تمامی انواع مدل های سمعک دیجیتال، هوشمند، نامریی، داخل گوشی، پشت گوشی، پشت گوشی ریک با برند های مختلف (زیمنس، برنافن، اتیکون، هانساتون، یونیترون و ) ارایه می گردد.

در برخی دیگر از این مراکز با توجه به سیاست های مختص هر کلینیک و توانایی های مالی شرکت موردنظر و بعضی عوامل دیگر، متخصصین تصمیم میگیرند که فقط سمعک های با قیمت بالا و گران تر را بتوان بصورت قسطی تهیه کرد.

سوالی که ممکن است برای بیشتر مراجعه کنندگان پیش بیاید این است که فروش سمعک بصورت اقساطی چه محدوده ی قیمتی از سمعک ها را شامل می شود؟

بایستی ذکر کنیم که در بسیاری از کلینیک ها شرایط خرید اقساطی سمعک فارغ از قیمت سمعک می باشد و مراجعه کنندگان می توانند سمعک های رده بالاتر و گرانتر و همچنین سمعک های ارزان را به صورت اقساطی خرید نمایند و در این مراکز احتمالا نحوه ی پرداخت اقساط فروش سمعک قسطی برای تمامی محدوده قیمتی از سمعک های ارزانتر تا گرانتر یکسان می باشد.

در مراکز فراشنوا نیز تمامی مدل های سمعک(نامریی، داخل گوشی، پشت گوشی و مدل ریک) از برندهای معتبر که در کلینیک مورد استفاده قرار می گیرد امکان خرید اقساطی وجود دارد. همچنین هیچ محدودیت خرید سمعک اقساطی از نظر قیمتی(گران یا ارزان بودن سمعک ارزان یا سمعک گران) وجود ندارد.

در کلینیک فراشنوا انتخاب سمعک برای بیماران براساس قیمت و شرایط مالی بیمار نمی باشد بلکه انتخاب سمعک براساس شرایط جسمی بیمار، سن بیمار، میزان کم شنوایی، شرایط و محیط شنیداری(ساکت یا شلوغ)، میزان استفاده از سمعک، انتظارات بیمار از سمعک(اتصال به گوشی، تلویزیون، عملکرد همانند هندزفری) و... انجام می شود تا بیمار با پرداخت هزینه کافی بهترین مدل را تهیه و خریداری کند.

 

قیمت سمعک دولتی

به طور کلی از هر پنج نفری که به سمعک نیاز دارند تنها یک نفر قادر به خرید سمعک مناسب با شرایط کم شنوایی و نیاز خود می باشد و چهار نفر دیگر به دلیل بالا بودن قیمت سمعک قادر به خرید سمعک مناسب نمی باشند. از این رو ارز دولتی برای تهیه و خرید سمعک با قیمت مناسب تر به شرکت های واردکننده سمعک اختصاص داده می شود.

سمعک دولتی در واقع به سمعک هایی گفته می شود که توسط ارز دولتی خریداری و برای بیماران کم شنوا عرضه می شود. قیمت سمعک های دولتی نسبت به آزاد ارزان تر می باشد اما متاسفانه به دلیل تحریم ها و نبود ارز کافی پخش سمعک با قیمت دولتی توسط شرکت های سمعک بسیار سخت شده است.

از این رو به دلیل نبود سمعک های دولتی در بازار یا تاخیر در تحویل سمعک دولتی به بیمار شرایط بسیار سختی هم برای شنوایی شناس و هم بیمار کم شنوا ایجاد شده است.

در کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا با توجه به شرایط فعلی امکان خرید سمعک قسطی برای بیماران مهیا شده است. به این صورت که بیمار با پرداخت 50% مبلغ سمعک در جلسه اول سفارش سمعک ثبت می شود و مابقی هزینه سمعک در 2 یا 3 مرحله با چک صیادی پرداخت می شود.

همچنین به دلیل ثابت نبودن قیمت دلار و نوسانات سریع قیمت سمعک ها امکان پرداخت اقساطی طولانی مدت یا بیشتر از 3-4 ماه امکان پذیر و مقدور نمی باشد.

علاوه بر شرایط اقساطی خرید سمعک امکان استفاده از هزینه بیمه نیز برای بیماران عزیز در مرکز فراشنوا فراهم می باشد. به این صورت که بعد از مرحله تحویل سمعک، مدارک لازم برای گرفتن هزینه سمعک از بیمه ها برای بیماران اماده می باشد تا بیماران بتوانند سمعک را با توجه به نیاز و شرایط کم شنوایی خود انتخاب کنند نه تنها براساس قیمت سمعک.

 

شرایط خرید سمعک به صورت اقساطی در کلینیک فراشنوا

امکان خرید سمعک به صورت نقد و اقساط برای تمامی مدل های سمعک دیجیتال، هوشمند، نامریی، داخل گوشی، پشت گوشی و پشت گوشی ریک در مرکز فراشنوا وجود دارد.

برای خرید سمعک به صورت اقساطی 50 درصد مبلغ در جلسه اول مشاوره و انتخاب سمعک پرداخت می شود و مابقی هزینه در جلسه بعدی(جلسه تحویل سمعک) در 2 یا 3 مرحله به صورت ماهانه پرداخت می شود. دقت داشته باشید برای پرداخت مابقی هزینه نیاز به چک صیادی ثبت شده می باشد که در جلسه تحویل به کلینیک داده می شود.

به طور مثال برای خرید سمعک 20 میلیون تومانی به صورت اقساطی: بیمار در جلسه اول مبلغ 10 میلیون تومان پرداخت می کند و مابقی در 2 ماه و هر ماه مبلغ 5 میلیون تومان پرداخت می شود. در صورت خرید سمعک های گران تر امکان پرداخت اقساط با تعداد ماههای بیشتر وجود دارد.

 

نکات مهم در مورد خرید اقساطی سمعک:

*امکان خرید اقساطی سمعک در طولانی مدت(بیشتر از 6 ماه) به دلیل افزایش و نوسانات قیمت سمعک امکان پذیر نمی باشد.

*امکان خرید سمعک به صورت قسطی به صورت کوتاه مدت(3 ماه یا کمتر) ممکن است.

*تحویل چک صیادی به کلینیک در هنگام تحویل سمعک ضروری است.

*لازم به ذکر است خرید سمعک به صورت قسطی با هر مبلغی بدون بهره یا سود می باشد و هیچ مبلغ اضافه ای خارج از توافق و قیمت سمعک از بیمار دریافت نمی شود.

مدارک لازم برای تهیه هزینه بیمه سمعک

*برگه تست شنوایی یا نوارگوش

*فاکتور خرید سمعک همراه با کداقتصادی

*دستور و مهر پزشک گوش حلق بینی در دفترچه بیمار جهت تجویز سمعک

*کارت گارانتی سمعک

*رویت سمعک در بعضی از بیمه ها

 

کمک هزینه سمعک برای انواع بیمه های پایه و بیمه های تکمیلی

دوستان عزیز دقت داشته باشید بهتر است برای اطلاع از میزان مبلغ پرداختی بیمه با مرکز بیمه خود تماس حاصل فرمایید زیرا در بعضی موارد بسته به نوع قرارداد مبلغ پرداختی بیمه متفاوت است یا حتی مبلغ پرداختی توسط بیمه در سال جدید تغییر کرده باشد(بیشتر یا حتی کمتر شده باشد). بنابراین بهتر است برای جلوگیری از اشتباه با بیمه خود برای مبلغ پرداختی سمعک تماس حاصل فرمایید.

 

پرداخت هزینه سمعک با بیمه تامین اجتماعی:

بیمه تامین اجتماعی برای خرید سمعک مبلغ 1260 هزارتومان هر 10 سال یک بار پرداخت می کند.

پراخت هزینه سمعک با بیمه سلامت، خدمات درمانی، کارکنان دولت

برای خرید سمعک با بیمه سلامت، خدمات درمانی یا کارکنان دولت هزینه 880 هزارتومان هر 10 سال یک بار پرداخت می شود.

پرداخت هزینه سمعک با بیمه نیروهای مسلح:

برای خرید سمعک تک گوشی مبلغ 1 میلیون تومان و خرید سمعک دوگوشی مبلغ 1400 هزار تومان پرداخت می شود.

پرداخت هزینه سمعک با بیمه بانک کشاورزی:

برای خرید سمعک تک گوشی مبلغ 3600 میلیون تومان و خرید سمعک دو گوشی مبلغ 5400 میلیون تومان پرداخت می شود.

پرداخت هزینه سمعک با بیمه بانک تجارت:

برای خرید سمعک تک گوشی مبلغ 3600 میلیون تومان و خرید سمعک دو گوشی مبلغ 5400 میلیون تومان پرداخت می شود 

پرداخت هزینه سمعک با بیمه بانک ملی:

برای خرید سمعک مبلغ 1500 میلیون تومان الی 2 میلیون تومان

پرداخت هزینه سمعک با بیمه شهرداری:

برای خرید سمعک تک گوشی مبلغ 900 هزار تومان و خرید سمعک دوگوشی مبلغ 1800 میلیون تومان

پرداخت هزینه سمعک با بیمه آتیه سازان حافظ:

مبلغ 500 هزارتومان برای خرید سمعک توسط بیمه اتیه سازان حافظ پرداخت می شود

پرداخت هزینه سمعک با بیمه آسیا:

برای خرید سمعک مبلغ 1500 میلیون تومان

پرداخت هزینه سمعک با بیمه ایران:

برای خرید سمعک مبلغ 600 هزارتومان الی 2 میلیون تومان

پرداخت هزینه سمعک با بیمه البرز:

برای خرید سمعک مبلغ 700 هزارتومان

 

سوالات اکثر بیماران در مورد خرید قسطی سمعک

آیا استفاده از سمعک برای بیماران کم شنوا ضروری است؟

 بله. استفاده از سمعک سبب درک بهتر گفتار و صداهای محیط بدون هیچ گونه تلاش برای شنیدن می شود. همانند افراد با مشکلات بینایی که باید از عینک استفاده کنند. افراد با کم شنوایی نیز برای جبران کم شنوایی و جلوگیری از بدتر شدن آن باید از سمعک استفاده کنند.

مشکلات عدم استفاده از سمعک چیست؟

 بسیاری از بیماران به دلیل وجه منفی سمعک و تصور منفی که در مورد سمعک دارند از سمعک استفاده نمی کنند اما عدم استفاده از سمعک می تواند سبب بروز مشکلاتی شود:

اول: بدتر شدن شنوایی یا ضعیف شدن عصب شنوایی

دوم: مشکل در درک گفتار(شنیدن صدا بدون فهمیدن گفتار)

سوم: بروز مشکلاتی نظیر وزوز گوش، هایپراکیوسیس

بهترین برند سمعک کدام است؟ 

تمامی برندهای سمعک که تولید سال جدید باشند از نظر کیفیت صدا یکسان می باشند. با این حال انتخاب برند سمعک باید براساس نوع و میزان کم شنوایی و امکانات مورد نیاز انتخاب شود.

خرید سمعک به صورت قسطی چگونه است؟ 

خرید سمعک به صورت اقساطی در مرکز فراشنوا به این صورت است که بیمار 50% از مبلغ هزینه را به صورت نقدی و مابقی مبلغ را بسته به قیمت سمعک در چندین قسط پرداخت می کند.

آیا استفاده از سمعک می تواند باعث درمان وزوزگوش شود؟

سمعک های جدید با داشتن برنامه صدادرمانی قابلیت همزمان تقویت صدا برای مناطق آسیب دیده شنوایی و ارائه نویز باندباریک در فرکانس وزوز گوش دارند. با استفاده از صدادرمانی توجه بیمار به طور کامل از وزوز حذف می شود، تحریک بیشتر عصب شنوایی در منطقه وزوز، تغییرات جدید در مسیرهای عصبی که سبب می شود مغز به مرور یادبگیرد که به صدای وزوز بی اهمیت شود که در نهایت استفاده از سمعک ماسکردار باعث کاهش و حذف وزوزگوش می شود.

آیا استفاده از سمعک می تواند باعث بیشتر شدن کم شنوایی شود؟ 

در پاسخ به این سوال می توان گفت بله. اما در صورت استفاده از سمعک های قدیمی(آنالوگ)، عدم تنظیم سمعک براساس میزان کم شنوایی، عدم کنترل خروجی سمعک در مواجهه با صداهای بلند، استفاده از سمعک برای مدت طولانی(بیشتر از 5-6سال) احتمال بروز کم شنوایی یا بیشتر شدن آن وجود دارد.

 

کلینیک تخصصی شنوایی، وزوز و سمعک فراشنوا در تهران

کلینیک شنوایی فراشنوا برای انواع مدل های سمعک دیچیتال و هوشمند امکان پرداخت اقساطی و بدون بهره را فراهم کرده است تا شاید بتوانیم این امکان را فراهم کنیم تا بیماران بهترین مدل سمعک را نه از نظر قیمتی بلکه از نظر نیاز خود و با بالاترین کیفیت تهیه کنند. در مرکز فراشنوا برای بیمارانی که ماه ها یا سال ها از وزوز گوش رنج می برند درمان ها و روش های جدیدی انجام می شود که طبق مقالات بیشترین بازدهی را در درمان وزوز گوش دارند. در این مرکز همچنین تعمیر انواع مدل های سمعک از هر برند سمعک با قیمت مناسب و در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

برای ارتباط و کسب اطلاعات بیشتر با متخصصین سمعک فراشنوا تماس حاصل فرمایید: 

02188949368

 02188958823 

09105241071 

برای مشاهده نتایج تجویز انواع سمعک و تجربه بیماران از درمان های وزوز گوش به پیج فراشنوا در اینستاگرام مراجعه فرمایید:

@samak_Farashenava 

کانال علمی تلگرام مرکز فراشنوا

: https://t.me/farashenava

 

 

 

https://farashenava.com/uploads/image/1727187066523_مواد لازم برای تهیه سمعک.png


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


09105241071
تماس با ما