دکتر وزوز گوش در تهران

دکتر وزوز گوش در تهران

دکتر وزوز گوش در تهران

دکتر وزوز گوش در تهران را بسیاری از افراد برای رسیدگی به مشکل وزوز گوش خود پیگیر هستند. وزوز گوش مشکلی میان مختلف بوده که آزاردهنده می باشد. این مشکل دلایل مختلفی دارد و نمی توان علت بروز چنین مشکلی در افراد مختلف را یکسان دانست. برای مقابله با این مشکل راه حل هایی وجود دارد که به آن ها خواهیم پرداخت. برای آن دسته از افرادی که از این مشکل رنج می برند نیز اقدام به معرفی خدمات پزشکی خود خواهیم کرد. برای ویزیت بهترین دکتر وزوز گوش در تهران می توانید به کلینیک فراشنوا مراجعه کنید.

 

وزوز گوش چیست؟

وزوز گوش یا تینیتوس به شنیدن صداهای غیرعادی در گوش گفته می شود. افراد بسیاری از این مشکل شایع در دنیای امروز رنج می برند. وقتی صحبت از صداهای غیرعادی زده می شود موارد گوناگونی را می توان مثال زد مانند موارد زیر:

• صدای هیس

•صدای کتری

•صدای مهتابی

• صدای سوت

• صدای وزوز

• صدای غرش یا خش خش

 

بنابراین می توان نتیجه گرفت صدای وزوزگوش برای هر فرد متفاوت است و بسته به عامل شروع آن متفاوت می باشد. علاوه بر تفاوت در نوع صدای وزوز، فرکانس(بم یا زیر بودن) صدای وزوز، شدت وزوز یا میزان آزاردهندگی وزوز نیز برای هر فرد متفاوت است. از این رو درمان وزوز گوش باید بسته به عامل ایجاد وزوز و شرایط فرد انتخاب و انجام شود و استفاده از تنها یک روش برای همه افراد مناسب نیست.

دکتر وزوز گوش

 

البته هر صدای غرش یا هر صدای سوتی را نمی توان وزوز گوش خطاب کرد. بلکه این صداها در صورتی مصداقی از وزوز گوش به شمار میایند که منبع خارجی نداشته باشند. افرادی که از این مشکل یعنی وزوز کردن گوش بی خبر هستند افرادی را که این صداها را می شنوند ممکن است دارای توهم خطاب کنند. این در حالی است که این صداها توهم و یا خیالی نیستند. این مشکلات دلایل مختلفی برای به وجود آمدنشان مطرح می شود. اما می تواند آزاردهنده باشد. به علاوه اینکه می تواند سبب ممانعت از شنیده شدن صداهای دیگر شوند. دقت داشته باشید این جمله به این معنی نیست که وزوز گوش باعث کم شنوایی می شود و برعکس این جمله درست است. در واقع وزوزگوش عارضه کم شنوایی است و در صورت عدم درمان کم شنوایی به مرور وزوزگوش شروع می شود. 

مشکل وزوز گوش در هر سنی می تواند به وجود آید. اما افراد مسن استعداد بیشتری برای ابتلا به این مشکل دارند که دلیل این امر افزایش شیوع کم شنوایی یا پیرگوشی در سنین بالای 50 سال است. همانطور که اطلاع دارید یکی از مهمترین عامل های شروع وزوزگوش کم شنوایی می باشد. وزوز یا شنیدن صدا در گوش یا سر هم به صورت یک طرفه و هم به صورت دوطرفه می تواند ایجاد شود. این مشکل یعنی شنیده شدن صداهای مازاد به علاوه صداهای واقعی اطراف. مشکل وزوزگوش هم به صورت ذهنی و هم به صورت عینی قابل مشاهده است.

تینیتوس ذهنی به این معنی است که تنها فرد دارای وزوز قادر به شنیدن صدای وزوز است و در مقابل تینیتوس عینی علاوه بر فرد دارای وزوز فرد دیگر نیز قادر به شنیدن آن است. در این بین می توان تینیتوس عینی را نوعی بیماری نادر تلقی کرد. در مقابل تینیتوس ذهنی شایع تر می باشد.

 

وزوز گوش نشانه چیست؟

وزوزگوش نشان دهنده چه مشکلی است؟

دلایلی مختلفی می توانند سبب ایجاد مشکل وزوز گوش شوند. اسیب به گوش میانی و نیز گوش داخلی می تواند سبب این مشکل شود. استخوان های کوچک گوش میانی در شنیده شدن صداهای اطراف نقش به سزایی دارند. این استخوان ها امواج صوتی را به گوش داخلی منتقل میکنند. در نتیجه این صداها سبب ایجاد پیام عصبی در عصب شنوایی می شود. آسیب به استخوان های گوش و نیز عصب شنوایی می تواند این ایجاد پیام عصبی را مشکل کند. به علاوه اینکه وجود تومور در نزدیکی عصب شنوایی نیز می تواند چنین مشکلی را به وجود آورد. اگر در گوش داخلی شما مشکلی به وجود آید انتقال پیام عصبی دچار مشکل شده و فرایند انتقال پیام عصبی به مغز ممکن است به طور عادی انجام نشود.

در واقع مسیری که به طور معمول مسیر انتقال پیام عصبی به مغز به شمار میرود تغییر میکند. در معرض صداهای بلند قرار گرفتن یکی از دلایل وزوز گوش می باشد. افرادی که مداوما درمعرض صداهای بلندی هستند مستعد مشکل وزوز گوش هستند. برای نمونه به افرادی اشاره کرد که کارشان با ابزارآلات پر سر و صدا است. مانند افرادی که با سنگ فرز و یا دریل و مته کار دارند. همچنین افرادی که طولانی مدت از هندزفری با صدای بلند استفاده میکنند و یا دفعات زیادی در کنسرت شرکت می کنند را نیز می توان مستعد این مشکل دانست. بهتر است از مدت زمان استفاده خود از هندزفری بکاهید.

 

دکتر وزوز گوش در تهران  

 

برخی از دارو ها نیز می توانند سبب ایجاد تینیتوس شوند. انواعی از داروها وجود دارند که سبب ایجاد بیماری وزوز کردن گوش می شوند. این مشکل نزد پزشکان تحت عنوان سمیت شنوایی شناخته می شود.

از مهمترین داروهایی که سبب ایجاد مشکل وزوز گوش می شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• دارویی های ضد مالاریا

• داروی آسپرین (قرص آسپیرین می تواند سبب وزوز با صدای تیز و کم شنوایی می شوند که با قطع دارو امکان برگشت و رفع علایم وجود دارد)

• بعضی از دارو های ضد سرطان، ام اس

• برخی از آنتی بیوتیک ها نظیر جنتامایسین، ازیترومایسین

• تعدادی از دیورتیک های حلقوی مانند بوماتید شرایط پزشکی نامساعد نیز می توانند سبب بروز مشکل تینیتوس شوند.

 

علاوه بر موارد بالا مهمترین مشکلات پزشکی که می توانند سبب شروع وزوزگوش شوند به شرح زیرند:

• اسپاسم شدن ماهیچه های قسمت میانی گوش

• کم شنوایی مرتبط با سن(پیرگوشی)

• فشار خون بالا

• کلسترول یا چربی بالا

• آسیب دیدن گردن

• آسیب یا ضربه شدید به سر

• جمع شدن جرم یا موم در کانال گوش که سبب انسداد گوش شود

  دکتر فوق تخصص وزوز گوش تهران

 

استفاده از خدمات کلینیک فراشنوا برای درمان وزوز گوش

کلینیک با بهره گیری از بهترین امکان ویزیت شدن شما را نزد بهترین دکتر وزوز گوش در تهران فراهم می کند. متخصصان ما برای پی بردن به مشکل گوش شما شما را معاینه کرده و از شما تست شنوایی می گیرند. امکان شنیدن صداها برای شما با قراردادن دو هدفون در گوش های شما فراهم می شود. متخصص از طریق این هدفون صداهایی را به گوش شما منتقل می کند. سپس با فشردن دکمه های مربوطه از شنیده شدن صداهایی در گوشتان خبر خواهید داد. اگر علاقه مند به دانستن بیشتر درباره خدمات کلینیک فراشنوا هستید می توانید با ما تماس بگیرید.

 

درمان وزوز گوش در کلینیک شنوایی فراشنوا

برای درمان علت وزوز گوش شما توسط دکتر وزوز گوش در تهران که در کلینیک فراشنوا مشغول است ابتدا می بایست ناهنجاری هایی که سبب این مشکل شده اند کشف شوند. اگر این ناهنجاری ها با دارو برطرف شوند دکتر وزوز گوش در تهران برای بیمار دارو تجویز میکند. به علاوه اینکه خیلی از مواقع تجمع موم گوش هم می تواند در این مشکل نقش داشته باشد. دکتر وزوز گوش در تهران اقدام به شست و شوی گوش کرده و موم ها را خارج می کند. به علاوه اینکه از سوی دکتر ممکن است برای بیمار سمعک تجویز کند. این وسیله سبب می شود تا صداهای اطراف تقویت شده و امکان شنیده شدن صداها با وجود وزوز گوش فراهم شود. کاشت حلزونی نیز برای حل این مشکل کارساز هستند. این وسیله سبب ارسال سیگنال های صوتی به عصب های شنوایی گوشتان خواهند شد. اگر به دنبال مراجعه به بهترین دکتر ویزیت گوش در تهران هستید در اسرع وقت با کلینیک فراشنوا تماس حاصل فرمایید.

 

کلینیک تخصصی درمان وزوز گوش فراشنوا

مشاوره، ارزیابی و درمان وزوز گوش با جدیدترین و پیشرفته ترین روش های روزدنیا زیرنظر متخصصین مجرب در این زمینه در مرکز تخصصی وزوز فراشنوا در تهران انجام می شود. علاوه بر این کلینیک شنوایی فراشنوا با تجویز جدیدترین سمعک های نامریی و پشت گوشی جدید محصول سال 2023-2024 با شرایط پرداخت اقساطی در خدمت بیماران عزیز می باشد. همچنین تنظیم انواع مدل های سمعک، تعمیر فوری سمعک، انجام مانورهای درمان سرگیجه، تهیه قالب های ضدآب و ضدصوت نیز در این مرکز انجام می شود.

09105241071(مشاوره آنلاین)

02188958823

02188949368

برای مشاهده تجربه مراجعین از درمان وزوز گوش به اینستاگرام فراشنوا مراجعه فرمایید:

amak_farashenava (سمعک فراشنوا)


دیدگاه ها درباره دکتر وزوز گوش در تهران

سلام
خسته نباشید
چنددرصد از مراجیعن شما وزوزگوششون درمان شده
آیا بیماری داشتید که وزوزگوشش کامل از بین بره
پروسه درمان وزوز چطوریه
نوبت دهی شما چطوری انجام میشه
باید حتما خود فرد حضور داشته باشه
به صورت ویزیت انلاین نمیشه

سلام
اکثر افرادی که با مشکل وزوزگوش به مطب مراجعه کرده اند تونستیم وزوز گوششون رو کاهش قابل توجه یا حذف کنیم. در حدود 80-90 درصد موفق بودیم.
درمان وزوز گوش همانند هر بیماری دیگه ای نیازمند وقت و رعایت اصول خاص خودشو داره. تنها انجام درمان از طرف ما فایده نداره و باید خود فرد یکسری موارد نظیر استرس و ارامش ذهن، خواب مناسب و رژیم غذایی و ویتامین هارو رعایت کنه. بیماری که این موارد رو بهتر رعایت کردند نتیجه بهتری هم گرفتند.
برای ویزیت با شماره های مطب تماس بگیرید بهتون وقت داده میشه.
میتونیم به صورت انلاین راهنمایی کنیم اما برای ارزیابی و انتخاب روش درمان باید حتما حضوری تشریف بیارید
02188949368
02188958823
09105241071


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


09105241071
تماس با ما