قیمت سمعک برای وزوز گوش

قیمت سمعک برای وزوز گوش

قیمت سمعک ماسکردار برای وزوزگوش

قیمت سمعک برای وزوز گوش 

 

چرا صدا در گوش یا سر شنیده می شود؟

اگرچه ما وزوز گوش را در گوش خود می شنویم اما منبع آن در واقع در شبکه های سلول های مغزی (آنچه دانشمندان آن را مدارهای عصبی می نامند) است که صداهایی را که گوش ما می شنود را حس می کند. دانشمندان هنوز در مورد آنچه در مغز اتفاق می افتد برای ایجاد توهم صدا در حالی که وجود ندارد توافق نکرده اند. برخی فکر می کنند که وزوز گوش شبیه به سندرم درد مزمن است که در آن درد حتی پس از بهبود زخم یا شکستگی استخوان ادامه دارد. وزوز گوش می‌تواند نتیجه مدارهای عصبی مغز باشد که سعی می‌کنند با افزایش حساسیت به صدا، با از دست دادن سلول‌های موی حسی سازگار شوند. این توضیح می دهد که چرا برخی از افراد مبتلا به وزوز گوش نسبت به صدای بلند بیش از حد حساس هستند.

وزوز گوش همچنین می تواند نتیجه مدارهای عصبی خارج از تعادل زمانی باشد که آسیب در گوش داخلی باعث تغییر فعالیت سیگنالینگ در قشر شنوایی، بخشی از مغز که صدا را پردازش می کند، باشد. یا می تواند نتیجه برهمکنش های غیر طبیعی بین مدارهای عصبی باشد. مدارهای عصبی درگیر در شنوایی فقط به پردازش صدا اختصاص ندارند. آنها همچنین با سایر قسمت های مغز مانند ناحیه لیمبیک که خلق و خو و احساسات را تنظیم می کند، ارتباط برقرار می کنند.

 

اگر صداهای گوشم از بین نرود چه؟

برخی افراد متوجه می شوند که وزوز گوش آنها از بین نمی رود یا بدتر می شود. در برخی موارد ممکن است آنقدر شدید شود که شنیدن، تمرکز یا حتی خوابیدن برایتان مشکل باشد. پزشک با شما همکاری خواهد کرد تا راه هایی برای کاهش شدت صدا و تأثیر آن بر زندگی شما بیابد.

 

آیا درمان هایی وجود دارد که می تواند به من کمک کند؟

درمان هایی وجود دارد که به بسیاری از افراد کمک می کند بهتر با این بیماری کنار بیایند. اکثر پزشکان بسته به شدت وزوز شما و مناطقی از زندگی که بیشترین تأثیر را دارد، ترکیبی از درمان های زیر را ارائه می دهند. سمعک اغلب برای افرادی که کم شنوایی همراه با وزوز گوش دارند مفید است. استفاده از سمعک تنظیم شده برای کنترل دقیق سطوح صدای بیرون ممکن است شنوایی را برای شما آسان تر کند. هر چه بهتر بشنوید، کمتر متوجه وزوز گوش خود خواهید شد.

 

هزینه سمعک برای وزوز گوش چقدر می تواند باشد؟

سمعک های ماسکردار به دلیل داشتن برنامه صدادرمانی نسبت به سمعک های معمولی دارای قیمت بیشتری می باشند. به طور کلی قیمت سمعک های ماسکردار از 15 میلیون تومان شروع می شود و بالاترین رده آنها در حدود 50 میلیون تومان می باشد اما بهتر است قبل از خرید قیمت دقیق سمعک را از متخصص شنوایی شناس خود بپرسید. سوالی که برای بیمار پیش می آید این است که چه تفاوتی بین سمعک 15 تومنی با 50 تومنی وجود دارد و چرا باید هزینه بیشتری پرداخت کنم؟ سمعک ها براساس تعداد کانال، کیفیت صدا، تکنولوژی، سال تولید، برنامه های کاهش نویز، پاسخ فرکانسی سمعک و ... از نظر قیمتی تقسیم می شوند. به طور مثال فردی که دارای کم شنوایی در فرکانس های بالا می باشد و اکثر محیط های شنیداری آن شلوغ و پرسروصدا است و فرکانس وزوز آن در بالاترین فرکانس شنوایی یعنی 8 کیلوهرتز می باشد در صورتی که پایین ترین رده سمعک ماسکردار را تهیه کند سمعک قادر به حفظ رضایت فرد نمی باشد. بنابراین انتخاب سمعک باید براساس شرایط بیمار انتخاب شود و تنها تهیه سمعک به معنی رفع مشکل نمی باشد. بسیاری از بیماران بیان می کنند که با سمعک هنوز وزوزگوش خود را دارند و هیچ تغییری در شدت وزوز مشاهده نکرده اند. قبل از خرید سمعک باید به این نکته توجه کنید که آیا این سمعک قادر به تولید فرکانس وزوزگوش می باشد یعنی پاسخ فرکانسی وسیعی دارد یا خیر. مشورت با متخصص شنوایی شناس و انتخاب سمعک با نظر متخصص شنوایی شناس سبب حفظ رضایت، عدم وجود مشکلات شنیداری و نتیجه بهتر برای درمان وزوز می شود.

 

 

انواع سمعک های ماسکردار برای درمان وزوز گوش

قبل از اینکه در مورد انواع سمعک های ماسکردار صحبت کنیم به این نکته توجه کنید که هرچه سمعک از نظر تکنولوژی، کیفیت و سال تولید سمعک بالاتر باشد سبب افزایش رضایت بیمار در شنیدن و وزوز گوش می شود. علت این امر توانایی سمعک در تولید فرکانس های مختلف یا پاسخ فرکانسی وسیعتر می باشد. بسیاری از افراد بخصوص با وزوزگوش بیان می کنند که سمعک هیچ اثری بر روی وزوزگوش ندارد. این مشکل می تواند 2 دلیل داشته باشد: اول سمعک به درستی تنظیم نشده باشد و دوم سمعک براساس میزان کم شنوایی و فرکانس وزوز فرد انتخاب نشده باشد. بنابراین بهتراست در هنگام خرید با مشورت شنوایی شناس بهترین رده از سمعک را تهیه کنید تا بیشترین اثردهی و رضایت را داشته باشید.

 

سمعک ماسکردار اینتنت اتیکن Intent

سمعک اینتنت اتیکن محصول سال 2024 و از جدیدترین سمعک های برند اتیکن می باشد. سمعک اینتنت در 4 رده از تکنولوژی وجود دارد که رده 1 دارای بیشترین امکانات و ویژگی می باشد. دقت داشته باشید شکل ظاهری، اندازه سمعک، قابلیت اتصال به موبایل و تغییر ولوم سمعک از طریق برنامه های سمعک در گوشی در هر 4 مدل یکسان می باشد. بلکه تفاوت اصلی در این 4 رده سمعک در کیفیت صدا، میزان کاهش نویز ساده و پیچیده، توانایی درک و مفهوم بودن کلمات در محیط شلوغ، تعداد کانال، پاسخ فرکانسی و ... می باشد.

به طور خلاصه تعداد کانال و پاسخ فرکانسی در سمعک های اینتنت شامل:

سمعک اینتنت یک شامل 24 کانال و پاسخ فرکانسی تا 10 کیلوهرتز و قابلیت کاهش نویز محیط به میزان 14 دسی بل

سمعک اینتنت دو شامل 20 کانال و پاسخ فرکانسی تا 8 کیلوهرتز

سمعک اینتنت سه شامل 18 کانال و پاسخ فرکانسی تا 8 کیلوهرتز

سمعک اینتنت چهار شامل 14 کانال و پاسخ فرکانسی تا 8 کیلوهرتز و قابلیت کاهش نویز محیط به میزان 6 دسی بل

 

سمعک ماسکردار رییل اتیکن Real

سمعک رییل از سمعک های سال 2023 اتیکن می باشد که از نظر کیفیت و امکانات دارای 3 رده می باشد. همانند سمعک اینتنت 2024، سمعک رییل 1 از مابقی رده ها دارای امکانات و کیفیت صدای بالاتری می باشد.

 

به طور خلاصه تعداد کانال و پاسخ فرکانسی در سمعک های رییل شامل:

سمعک رییل یک شامل 24 کانال و پاسخ فرکانسی تا 10 کیلوهرتز

سمعک رییل دو شامل 20 کانال و پاسخ فرکانسی تا 8 کیلوهرتز

سمعک رییل سه شامل 18 کانال و پاسخ فرکانسی تا 8 کیلوهرتز

 

سمعک ماسکردار مور اتیکن More

سمعک مور یکی از محصولات برند اتیکن در سال 2021 می باشد. علاوه بر داشتن برنامه صدادرمانی در این سمعک، این سمعک همانند مدل رییل، اینتنت قابلیت اتصال مستقیم به گوشی های ایفون و اندروید را دارند. در واقع سمعک همانند هندزفری یا ایرپاد عمل می کند. این ویژگی بخصوص برای افرادی که به دلیل افت بالا قادر به گوش دادن به موسیقی یا صحبت کردن با موبایل نمی باشند بسیار کاربردی است. سمعک مور همانند سمعک رییل دارای 3 رده از تکنولوژی می باشد که رده 1 از بقیه رده ها از نظر تعداد کانال، پاسخ فرکانسی و کیفیت صدا بسیار بالاتر است.

به طور خلاصه تعداد کانال و پاسخ فرکانسی در سمعک های مور شامل:

سمعک مور یک شامل 24 کانال و پاسخ فرکانسی تا 10 کیلوهرتز

سمعک مور دو شامل 20 کانال و پاسخ فرکانسی تا 8 کیلوهرتز

سمعک مور سه شامل 18 کانال و پاسخ فرکانسی تا 8 کیلوهرتز

 

سمعک ماسکردار زیرکن اتیکن Zircon

سمعک زیرکن محصول سال 2023 برند اتیکن دانمارک می باشد که تنها در 2 رده از تکنولوژی موجود می باشد. همانند سایر مدل های اتیکن رده 1 در سطح بالاتری از تکنولوژی و امکانات قرار دارد.

به طور خلاصه تعداد کانال و پاسخ فرکانسی در سمعک های زیرکن شامل:

سمعک زیرکن یک شامل 14 کانال و پاسخ فرکانسی تا 8 کیلوهرتز

سمعک زیرکن دو شامل 12 کانال و پاسخ فرکانسی تا 8 کیلوهرتز

 

سمعک ماسکردار Opn اتیکن

سمعک اپن اتیکن از محصولات با کیفیت در سال 2019-2020 می باشد. در واقع می توان گفت جزء اولین رده سمعک با برنامه ماسکر و صدادرمانی بعد از سمعک سیا اتیکن می باشد. این سمعک همانند مدل های مور و رییل دارای 3 سطح از تکنولوژی می باشد و سطح 1 از نظر قیمت و تکنولوژی نسبت به سایر رده ها بالاتر می باشد.

به طور خلاصه تعداد کانال و پاسخ فرکانسی در سمعک های Opn شامل:

سمعک Opn یک شامل 16 کانال و پاسخ فرکانسی تا 10 کیلوهرتز

سمعک Opn دو شامل 14 کانال و پاسخ فرکانسی تا 8 کیلوهرتز

سمعک Opn سه شامل 12 کانال و پاسخ فرکانسی تا 8 کیلوهرتز

 

سمعک ماسکردار اکسید اتیکن Exceed

سمعک اکسید جزء قوی ترین سمعک های دنیا می باشد که برای افراد با کم شنوایی شدید و عمیق گزینه بسیار مناسبی می باشد. سمعک اکسید از نظر قدرتی به 2 دسته سوپرپاور با باتری 13 و التراپاور با باتری 675 تقسیم می شود. از ویژگی این سمعک علاوه بر داشتن برنامه ماسکر و صدادرمانی قابلیت اتصال مستقیم به موبایل جهت تغییر ولوم و شدت برنامه های مختلف سمعک می باشد. همچنین قابلیت کاهش نویز محیط سبب افزایش میزان درک کلمات در تمامی محیط های شنیداری می شود.

به طور خلاصه تعداد کانال و پاسخ فرکانسی در سمعک های اکسید شامل:

سمعک اکسید یک شامل 14 کانال و پاسخ فرکانسی تا 10 کیلوهرتز

سمعک اکسید دو شامل 12 کانال و پاسخ فرکانسی تا 8 کیلوهرتز

سمعک اکسید سه شامل 8 کانال و پاسخ فرکانسی تا 8 کیلوهرتز

 

سمعک ماسکردار انکانتا برنافن Encanta

سمعک انکانتا یکی از جدیدترین سمعک های سال 2024 از برند برنافن سویس می باشد که نسبت به رده های پایین ترین دارای کیفیت و امکانات بسیار بالایی می باشد. سمعک انکانتا برنافن همانند سایر مدل های سمعک دارای 4 رده می باشد اما برخلاف تقسیم بندی برند اتیکن، رده 4 نسبت به سایر رده ها دارای امکانات و کیفیت بالاتری می باشد.

 

به طور خلاصه تعداد کانال و پاسخ فرکانسی در سمعک های انکانتا شامل:

سمعک انکانتا 400 شامل 24 کانال و پاسخ فرکانسی تا 10 کیلوهرتز و قابلیت کاهش نویز به میزان 12 دسی بل.

سمعک انکانتا 300 شامل 20 کانال و پاسخ فرکانسی تا 8 کیلوهرتز

سمعک انکانتا 200 شامل 18 کانال و پاسخ فرکانسی تا 8 کیلوهرتز

سمعک انکانتا 100 شامل 14 کانال و پاسخ فرکانسی تا 8 کیلوهرتز و قابلیت کاهش نویز به میزان 6 دسی بل.

 

سمعک ماسکردار لیوکس برنافن Leox

سمعک لیوکس برنافن همانند سمعک اکسید اتیکن جزء قوی ترین سمعک های دنیا می باشند که برای افت های شدید(مدل سوپرپاور با باتری 13) و افت های عمیق(مدل التراپاور با باتری 675) مناسب می باشند. این سمعک دارای 2 رده از تکنولوژی می باشد که اشمل سمعک لیوکس 7(بالاترین رده) و سمعک لیوکس 5 تقسیم بندی می شوند.

به طور خلاصه تعداد کانال و پاسخ فرکانسی در سمعک های الفا شامل:

سمعک لیوکس 7 شامل 14 کانال و پاسخ فرکانسی تا 10 کیلوهرتز

سمعک لیوکس 3 شامل 10 کانال و پاسخ فرکانسی تا 8 کیلوهرتز

 

سمعک ماسکردار الفا برنافن Alpha

سمعک الفا یکی از سمعک های 2021 برند برنافن سویس می باشد که در تمامی مدل های ریک، مینی پشت گوشی و داخل گوشی موجود می باشد. این سمعک از نظر کیفیت صدا و درک گفتار رضایت بیماران را کسب کرده است.

به طور خلاصه تعداد کانال و پاسخ فرکانسی در سمعک های الفا شامل:

سمعک الفا 9 شامل 24 کانال و پاسخ فرکانسی تا 10 کیلوهرتز

سمعک الفا 7 شامل 20 کانال و پاسخ فرکانسی تا 8 کیلوهرتز

سمعک الفا 5 شامل 18 کانال و پاسخ فرکانسی تا 8 کیلوهرتز

سمعک الفا 3 شامل 14 کانال و پاسخ فرکانسی تا 8 کیلوهرتز

سمعک الفا 1 شامل 12 کانال و پاسخ فرکانسی تا 8 کیلوهرتز

 

سمعک های ماسکردار ای ایکس سیگنیا زیمنس

سمعک های ای ایکس سیگنیا از جدیدترین سمعک های برند سیگنیا المان و محصول سال 2023-2022 می باشند. سمعک های پشت گوشی، ریک و داخل گوشی ای ایکس سیگنیا دارای برنامه ماسکر و صدادرمانی می باشد. براساس تکنولوژی سمعک های ای ایکس به 3 رده تقسیم بندی می شوند که رده 7 بالاترین سطح تکنولوژی را دارا می باشد و رده 3 پایین ترین سطح را دارا است. همچنین رده 1 و 2 نیز در این سمعک ها موجود می باشد که در ایران رده 1 وارد نشده است و تنها رده های 2، 3، 5 و 7 موجود می باشد اما رده 2 فاقد برنامه ماسکر یا صدادرمانی می باشد. 

 

سمعک نامریی سیلک قابل شارژ سیگنیا

سیلک قابل شارژ ای ایکس سگینتا سمعک های بسیار کوچکی هستند که در مجرای گوش قرار می گیرند. این سمعک ها از پیش ساخته می باشند و نیاز به قالب گیری ندارند. همچنین سمعک های سیلک ای ایکس قابلیت شارژ شدن و عدم نیاز به تعویض باتری را دارند که برای بسیاری از افراد که قادر به تعویض باتری نیستند گزینه بسیار مناسبی می باشد. این سمعک همچنین با داشتن سیستم بلوتوث و وایرلس به برنامه ای در گوشی متصل می شوند که می توانید از آن برای کنترل تنظیمات صدا و ماسکر استفاده کنید. سمعک های سیگنیا از استراتژی های متعددی برای کاهش صداهای وزوز گوش استفاده می کنند، از جمله Notch Therapy. به گفته سازنده آن، Notch Therapy فرکانس وزوز گوش را شناسایی کرده و آن را کاهش می دهد، بنابراین صدای وزوز می تواند در پس زمینه محو شود. آنها همچنین وزوز گوش را با نویز استاتیک یا صداهای موج می پوشانند.

 

سمعک استارکی Livio Edge

این سمعک های شارژی در مدل های مختلفی وجود دارند که می توانند در گوش یا پشت گوش استفاده شوند. آنها از هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت صدا و شنیدن گفتار در محیط های پر سر و صدا استفاده می کنند. آنها به دو برنامه متصل می شوند که برای آیفون یا اندروید در دسترس هستند. یکی برای شما و دیگری برای یک مراقب تعیین شده در صورت انتخاب است. سمعک‌های استارکی از صدا درمانی پوشاننده برای کاهش صداهای وزوز گوش استفاده می‌کنند. یک متخصص شنوایی با شما کار خواهد کرد تا یک محرک صوتی را که شدت وزوز گوش را کاهش داده و حواس شما را از آن منحرف کند، سفارشی کند. این سمعک ها با آزمایش 30 روزه بدون خطر ارائه می شوند.

 

 

سمعک ریساند وان ReSound ONE

این سمعک گیرنده شارژی در گوش دارای شش میکروفون است که به گفته سازنده، وضوح صدا و تشخیص گفتار را افزایش می دهد. آنها به طور خودکار با محیط های شنوایی مختلف از جمله اتاق های شلوغ و شرایط باد تنظیم می شوند. این سمعک یکی از شش مدل ReSound است که به اپلیکیشن ReSound Relief متصل می شود. این برنامه گزینه‌های صوتی درمانی را ارائه می‌کند که می‌توانید آن‌ها را سفارشی کنید و لایه‌بندی کنید، و همچنین تمرین‌های تمدد اعصاب و مدیتیشن. برای آیفون و اندروید موجود است. این برنامه را می توان با یا بدون سمعک استفاده کرد.

 

علاوه بر سمعک هایی که در بالا به آنها اشاره شد. سمعک ماسکردار انچنت سونیک، سمعک ماسکردار لینکس ریساند، سمعک سیا اتیکن، سمعک زرنا برنافن، سمعک موکسی یونیترون، سمعک استراید یونیترون، سمعک های مارول فوناک، سمعک های پارادایز فوناک، سمعک جم هانساتون، سمعک سوند هانساتون و... نیز برای افراد با مشکل وزوزگوش گزینه مناسبی می باشند.

 
شنوایی سنجی و سمعک فراشنوا

مشاوره و تجویز سمعک های مخصوص وزوز گوش و نحوه استفاده از این سمعک ها در مرکز فراشنوا انجام می شود.

تجویز جدیدترین سمعک های ماسکردار با باتری و قابل شارژ برای افراد با کم شنوایی و وزوز گوش با شرایط پرداخت اقساطی در کلینیک شنوایی فراشنوا انجام می شود. علاوه بر سمعک های ماسکردار از دیگر روش های درمانی وزوزگوش نظیر دستگاه تحریک الکتریکی، لیزرهای کم توان، موسیقی درمانی، رژیم های غذایی و ویتامین موثر در کاهش وزوز، روش تی ار تی و... استفاده می شود.

جهت مشاوره تلفنی و آنلاین با شماره های زیر با ما در ارتباط باشید:

09105241071(مشاوره آنلاین)

02188958823

02188949368

اینستاگرام جهت مشاهده نتایج درمان:

Samak_farashenava (سمعک فراشنوا)


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


09105241071
تماس با ما