انواع سمعک داخل گوشی

انواع سمعک داخل گوشی
انواع سمعک داخل گوشی :: به دور از یکنواختی، سمعک ها در دو نوع اصلی (در گوش و پشت گوش) و طیف وسیعی از سبک ها در این دو نوع وجود دارند. اگر کم شنوایی شما تشخیص داده شده است، شنوایی شناس به شما کمک می کند تا یکی از این انواع را با مدل و سبکی که نیازها، بودجه و ترجیحات فردی شما را برآورده می کند، در اختیار شما قرار دهد.

ویژگی های سمعک های داخل گوش

سمعک های داخل گوش در حالی که کوچکتر از سمعک های پشت گوش هستند، به اندازه ای بزرگ هستند که دارای ویژگی هایی باشند که در سمعک های سفارشی کوچکتر موجود نیستند. ویژگی های احتمالی عبارتند از:

میکروفون‌های جهت‌دار:

سمعک‌های سفارشی کوچک‌تر فقط فضایی برای یک میکروفون دارند که می‌تواند توانایی شما در تشخیص صداها را کاهش دهد. سمعک های داخل گوش اغلب دارای دو میکروفون جهت دار هستند که به شما امکان می دهد بهتر تشخیص دهید صداها از پشت یا جلو شما می آیند. میکروفون های جهت دار همچنین می توانند نویز پس زمینه را در طول مکالمات کاهش دهند.

تنظیمات کنترل صدا:

از آنجایی که سمعک داخل گوش در کاسه گوش قرار می گیرد، می تواند شامل کنترل صدا و سایر کنترل های تنظیم در قسمت بیرونی سمعک باشد که تنظیم تنظیمات را در حین حرکت آسان می کند.

تله کویل ها:

تله کویل ها دستگاه های مغناطیسی کوچکی هستند که به شما امکان می دهند سیگنال های صوتی را از طریق سمعک بشنوید. تله کویل ها شنیدن تماس های تلفنی را آسان تر می کنند و می توانند به سیستم های حلقه القایی متصل شوند. سیستم‌های حلقه القایی سیستم‌های صوتی خاصی هستند که در کلیساها، مدارس، فرودگاه‌ها، موزه‌ها، سالن‌ها و بسیاری از مکان‌های عمومی دیگر یافت می‌شوند.

بلوتوث:

سمعک های داخل گوش ممکن است اتصال بلوتوث را ارائه دهند.

انواع سمعک داخل گوشی انواع سمعک داخل گوش

سمعک هایی که در داخل گوش قرار می گیرند (ITE) در سه سبک اصلی ساخته می شوند: نامرئی در کانال (IIC) و کاملاً در کانال (CIC)، در کانال (ITC) و مشخصات پایین.

سبک های IIC و CIC

IIC و CIC کوچکترین سمعک در صنعت هستند. به دلیل اندازه آنها، آنها می توانند عمیقاً در مجرای گوش قرار بگیرند و مطلوب ترین ظاهر زیبایی را ارائه دهند - عملاً نامرئی. اگر کم شنوایی خفیف تا متوسط دارید، این ممکن است بهترین و مطلوب ترین گزینه برای شما باشد. سمعک‌های کاملاً درون کانال (CIC) اگر سبک زندگی فعالی دارید یا اگر سمعکی می‌خواهید که تقریباً برای دیگران قابل مشاهده نباشد، عالی هستند. CIC ها مستقیماً در کانال گوش قرار می گیرند و آنها را به یکی از محتاط ترین دستگاه های موجود در بازار تبدیل می کند. به دلیل اندازه کوچکتر آنها، ممکن است به اندازه سایر مدل های بزرگتر ویژگی های پیشرفته نداشته باشند. قرار گرفتن میکروفون در نزدیکی پرده گوش، تجربه شنیداری طبیعی تری را بدون بازخورد، سوت زدن یا احساس «وصل کردن» فراهم می کند. این سمعک های یک تکه به صورت سفارشی در کانال گوش شما قالب گیری می شوند. یک بلندگوی کوچک در پشت کمک قرار می گیرد، در حالی که میکروفون و درب باتری روی آن قرار دارند. سمعک های نامرئی در کانال (IIC) در عمق کانال گوش استفاده می شوند. IIC ها مستقیماً در مجرای گوش قرار می گیرند و به راحتی با یک نخ جدا می شوند. این سمعک‌ها انتخاب خوبی هستند اگر سبک زندگی نسبتاً فعالی دارید یا نمی‌خواهید سمعک شما برای دیگران قابل مشاهده باشد. در حالی که این سمعک ها در بین استفاده کنندگان محبوب هستند، IIC ها ممکن است بهترین انتخاب برای کاربرانی که کم شنوایی شدیدتر یا عمیق دارند، نباشند، زیرا این سمعک ها همانقدر قدرت را که مدل های بزرگتر دیگر ارائه می دهند، ندارند. از آنجایی که IIC در عمق کانال فرسوده شده است، تقریباً هیچ کس نمی تواند آنها را ببیند. توصیه می شود یک متخصص شنوایی سنجی آن ها را وارد و خارج کند. سبک های IIC و CIC در کنار مزایای اندازه کوچکشان، با چالش هایی نیز همراه هستند. آنها برای کنترل های دستی بسیار کوچک هستند، بیشتر در معرض آسیب جرم گوش و رطوبت کانال گوش هستند و برای بازیابی و تعویض باتری های کوچک خود به مهارت خوبی نیاز دارند. با توجه به اندازه کوچکتر، خود باتری ها نیز طول عمر کمتری دارند، به این معنی که باید آنها را بیشتر تعویض کنید. سمعک داخل گوشی

سمعک ITC

همانطور که از نام آن پیداست، سمعک های داخل کانال (ITC) در مجرای گوش قرار می گیرند. آنها کمی بزرگتر هستند و کمی دورتر از سمعک های کاملاً درون کانال (CIC) هستند. با این حال، به دلیل اندازه کمی بزرگتر، سمعک های درون کانال (ITC) می توانند ویژگی های بیشتری نسبت به CIC ها داشته باشند. مانند CIC و ITE، سمعک ITC برای گوش شما مناسب است. آنها کمی دورتر از سمعک های CIC قرار می گیرند و تا حدی قابل مشاهده هستند اگر به دنبال یک سمعک محتاط هستید، یک ITE را در نظر بگیرید زیرا مستقیماً در مجرای گوش قرار می گیرد و دارای بسیاری از ویژگی های مهم، از جمله تله کویل و فناوری مجهز به بلوتوث است. از آنجایی که آنها بزرگتر هستند، می توانند ویژگی های بیشتری از جمله موارد زیر را حفظ کنند: میکروفن های جهت دار برای صداهای آرام تر در زمانی که نویز پس زمینه بلند است

ولوم دستی و سایر کنترل های تنظیم

یکی دیگر از مزایای اندازه آنها این است که عمر باتری آنها طولانی تر است و برای برداشتن و تعویض به مهارت کمتری نیاز دارد. از آنجایی که آنها می توانند تقویت بهتری ایجاد کنند، همچنین می توانند دامنه وسیع تری از کم شنوایی را نسبت به سمعک های کوچکتر تحمل کنند.

سمعک های کم حاشیه

بزرگترین اندازه سمعک های ITE به سمعک های کم مشخصات معروف هستند. آنها ممکن است نیمی یا تمام کاسه گوش خارجی را بپوشانند. اندازه آنها تمام مزایای سبک ITC را با ویژگی های بالقوه بیشتری ممکن می کند. در نهایت، اگر مهارت ضعیفی دارید، اینها دارای بزرگترین و راحت ترین باتری های سمعک هستند. به خاطر داشته باشید که سمعک های ITE بیشتر برای کسانی که کم شنوایی خفیف یا متوسط دارند مفید است. از شنوایی شناس خود بپرسید که آیا سمعک ITE برای شما بهترین است یا خیر. اگر آنها یکی از این سمعک‌های نوع ITE را توصیه کنند، آن را بر اساس تصویر مجرای گوش/گوش بیرونی بر روی گوش شما قرار می‌دهند تا کاملاً جا بیفتد و عملکرد مطلوبی داشته باشد.
شنوایی سنجی و سمعک فراشنوا
مشاوره و تجویز سمعک های مخصوص وزوز گوش و نحوه استفاده از این سمعک ها در مرکز فراشنوا انجام می شود. جهت مشاوره تلفنی و آنلاین با شماره های زیر با ما در ارتباط باشید: 09105241071(مشاوره آنلاین) 02188949368 اینستاگرام جهت مشاهده نتایج درمان: Samak_farashenava (سمعک فراشنوا)

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.