بهترین مرکز گفتار درمانی کودکان در جنوب تهران

بهترین مرکز گفتار درمانی کودکان در جنوب تهران

گفتار درمانی

  بهتر است که در ابتدای مقاله بهترین مرکز گفتار درمانی کودکان در جنوب تهران به یک توضیح کوتاهی در ارتباط با گفتار درمانی کودکان بپردازیم. گفتار درمانی به این معنا می‌باشد که آسیب‌های گفتاری، زبانی و بلع را در کودکان تشخیص بدهید. در طی جلسات مشاوره دو یا چند روزه به صورت حضوری به جهت بیان کردن مشکل به گفتار درمانگر مراجعه نمایید و به راه حل‌های ارائه شده توسط آنان عمل کنید. همان طور که می‌دانید، کودکان دارای یک مسیر رشد می‌باشند. یعنی مشخص است که در هر سنی باید توانایی انجام چه کارهایی را از کودکان انتظار داشت. در ادامه مقاله چند مثال ساده را برای توانایی کودکان در سنین مختلف ارائه خواهیم داد.   مرکز گفتار درمانی کودکان در جنوب تهران  

گفتار درمانی کودکان از زمان تولد تا ۵ ماهگی

  از کودکانی که در این دوره از سن خود‌ می‌باشند، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که توانایی بیان خوشحالی و ناراحتی از طریق تولید صدا را داشته باشند. از طریق تولید صدا نیز به واکنش‌های شما پاسخ بدهند. همچنین، زمانی که با کودکان صحبت می‌کنید از طریق صدا واکنش نشان بدهند.

گفتار درمانی کودکان از ۶ تا ۱۱ ماهگی

  کودکان در این سنین باید معنای "نه" را بفهمند و توانایی تولید صداهایی همانند "با - با" و "ما - ما" و "دا - دا" را داشته باشند. کودکان در این سنین سعی می‌کنند که آواهای صدای شما را تقلید نمایند. اولین کلمات را نیز در این دوره از سن خود بیان می‌کنند.  

گفتار درمانی کودکان از ۱۲ تا ۱۷ ماهگی

  کودکانی که در این دوره از سن خود قرار دارند، توانایی این را خواهند داشت که به برخی از پرسش‌های شما بدون کلام و به صورت ساده پاسخ بدهند. به جهت نام گذاری افراد از دو یا سه حرف نیز استفاده نمایند. همچنین، سعی می‌کنند که آوای کلماتی که ساده هستند را شبیه سازی نمایند. علاوه بر این، دایره لغات آن‌ها چهار تا شش کلمه می‌باشد.  

گفتار درمانی کودکان از ۱۸ تا ۲۳ ماهگی

  کودکانی که در این دوره می‌باشند، از دایره لغاتی با حدود ۵۰ کلمه برخوردار هستند و می‌توانند اسامی غذاهایی که ساده است را بیان نمایند. علاوه بر آن، می‌توانند صدای حیوانات را تقلید نمایند. همچنین، می‌توانند به جهت بیان مفهوم و مقصود‌شان از ترکیب کلمات ساده استفاده نیز بهره ببرند. به عنوان مثال، ترکیباتی مانند "بیشتر می‌خوام" ، "غذای بیشتر" ، "شیر بیشتر" می‌توانند به کار بگیرند. کودکان در این سن می‌توانند جملات دو کلمه‌ای را نیز بسازند.   آدرس بهترین مرکز گفتار درمانی کودکان در جنوب تهران  

گفتار درمانی کودکان از ۲ تا ۳ سالگی

  کودکانی که سنی بین ۲ تا ۳ سالگی را دارند، می‌توانند مفاهیم فضایی همانند "تو" یا "درون" و "رو" را متوجه بشوند. به عنوان مثال، می‌دانند که "توی جعبه" یا "روی جعبه" چیست. برخی از کلمات را همانند "من" و "تو" به طور کامل بیان می‌کنند. برخی از صفت‌ها همانند "بزرگ"، "شاد"، "کم" و یا "زیاد" را می‌توانند تشخیص بدهند و بشناسند. همچنین، قادر هستند که جملات سه کلمه‌ای نیز بسازند و به سوالات ساده شما پاسخ و واکنش بدهند.  

گفتار درمانی کودکان از ۳ تا ۴ سالگی

  کودکان در این سنین می‌توانند برخی از اشیا را همانند "غذا" و "لباس" را تفکیک بندی نمایند. همچنین، قادر هستند که رنگ‌ها را از یکدیگر تشخیص بدهند. افرادی که غریبه هستند، می‌توانند صحبت‌های کودکان را متوجه بشوند. علاوه بر این، کودکان در این سن می‌توانند روش استفاده کردن از برخی اشیا را توضیح بدهند، همانند "ماشین" ، "چنگال". کودکانی که سن آن‌ها حدود سه تا چهار سالگی می‌باشد، از زبان لذت خواهند برد. شعر خواهند خواند و همچنین صحبت‌های دیگران را متوجه خواهند شد. همچنین، می‌توانند حس و ایده‌ها و تخیلات خود را به زبان بیاورند و آن‌ها را توضیح بدهند. به سوالات ساده‌ای همانند "گرسنه ای؟" یا "چه کاری انجام می دهد؟" به راحتی پاسخ می‌دهند و می‌توانند جملات شما را تکرار نمایند.   بهترین مرکز گفتار درمانی کودکان در جنوب تهران  

گفتار درمانی کودکان از ۴ تا ۵ سالگی

  کودکان می‌توانند مفاهیم فضایی همانند "پشت" ، "کنار" ، "بالا" ، "پائین" را درک نمایند. همچنین، سوالات دو یا چند قسمتی پیچیده را نیز درک کرده و پاسخ بدهند. به صورت واضح صحبت کنند. جز در مواردی که کلمات آن‌ها پیچیده و یا سخت باشد، به راحتی می‌توانند منظور خود را برسانند و صحبت کنند. همچنین، افعال گذشته همانند "دویدن" و "افتادن" را می‌توانند صرف نمایند. روش انجام برخی از کارها مثل نقاشی کشیدن را توضیح بدهند. لیست‌های یکسانی را درست نمایند، همانند لیست حیوانات و لیست وسیله‌ها.  

گفتار درمانی کودکان از ۵ تا ۶ سالگی

  کودکانی که سن آن‌ها ۵ تا ۶ سال می‌باشد، می‌توانند مفاهیم ترتیب زمانی را متوجه بشوند. یعنی مفاهیم اول، وسط، بعد و آخر به راحتی درک می‌نمایند. همچنین، جهت‌ها را می‌شناسند و می‌دانند بالا، پائین، راست، چپ، عقب، جلو کدام جهت‌ها هستند. مفهوم ریتم و آهنگ را تشخیص می‌دهند. جملات هشت کلمه‌ای و یا حتی بیشتر را می‌توانند بسازند. علاوه بر آن، قادر هستند که اشیا را توصیف کرده و جملات پیچیده‌ای نیز بسازند. همچنین، می‌توانند برای ساخت داستان از تخیل خود به راحتی استفاده کنند.  

اهمیت تشخیص و درمان اختلال در کودکان

  در این بخش از مقاله بهترین مرکز گفتار درمانی کودکان در جنوب تهران می‌توانیم به اهمیت وجود اختلال در کودکان و درمان آن اشاره داشته باشیم. در واقع، این اختلال‌ها همانند سدی عمل می‌کنند که در برابر دریافت و درک کودکان از محیط قرار گرفته‌اند و مانع دریافت کامل از محیط توسط کودک می‌شوند. به عبارت دیگر، موجب دریافت ناقص و نامفهوم از محیط و در نهایت پردازش به صورت اشتباه از اطلاعات و کند بودن عکس العمل در برابر محیط می‌گردد. این عکس العمل اشتباه می‌تواند در زندگی حال و آینده کودکان تاثیر بسزایی بگذارد. این اختلال در کودک می‌تواند همانند پرده‌ای در مقابل درک و دریافت کودکان از محیط قرار بگیرد.  

بهترین مرکز گفتار درمانی کودکان در جنوب تهران

 

آیا اختلال در زبان و گفتار در کودکان خود به خود درمان می‌شود؟

  در این بخش از مقاله بهترین مرکز گفتار درمانی کودکان در جنوب تهران می‌توانیم به یک باور غلطی که در ارتباط با اختلال در زبان و گفتار کودکان وجود دارد، اشاره کنیم. شاید این جمله را بسیار بشنوید که "خودش بزرگ میشه، خوب میشه". اما نکته‌ای که باید حتماً مورد توجه قرار بدهید، این است که اکثر اختلال‌ها خود به خود درمان نخواهند شد. مگر این که اعتماد به نفس کودک را از بین ببرند و سطح تعامل کودک با محیط اطراف را نیز کاهش بدهند. در نهایت، کمتر در محیط‌های اجتماعی فعال خواهند بود و شما تصور خواهید کرد که کودک درمان شده است.   کلام آخر در مقاله بهترین مرکز گفتار درمانی کودکان در جنوب تهران تلاش کردیم در ارتباط با توانایی کودکان در سنین مختلف و وجود اختلال در زبان و گفتار آن‌ها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار بدهیم.  
کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا
  گفتار درمانی با جدیترین روش های روز دنیا با بهترین دکتر متخصص،درمان وزوز گوش با روش های مختلف(صدادرمانی، الکتریکی، ماسکر، TRT، موسیقی درمانی)، تجویز جدیدترین سمعک های 2022 با شرایط اقساط، ارزیابی شنوایی نوزادان و کودکان، ارزیابی شنوایی بزرگسالان در مرکز فراشنوا انجام می شود و همچنین باعث افتخار است که تاکنون در زمینه وزوز گوش و تجویز سمعک توانسته ایم رضایت بیش از 90 درصد بیماران مراجعه کنندگان به این مرکز را با روش های مختلف درمان و تجویز مناسب سمعک بدست بیاوریم.   جهت مشاوره تلفنی و آنلاین با شماره های زیر با ما در ارتباط باشید: 09105241071(مشاوره آنلاین) 02188958823 02188949368 اینستاگرام جهت مشاهده نتایج درمان: Samak_farashenava (سمعک فراشنوا)

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.