بهترین نوع سمعک

بهترین نوع سمعک

بهترین نوع سمعک کدام است؟

پاسخ دادن به این موضوع بهترین نوع سمعک چندان آسان نیست زیرا انواع و سبک‌های مختلفی وجود دارد. با این حال، ما می‌توانیم به شما توصیه‌هایی کنیم که در انتخاب بهترین سمعک برای خود به چه نکاتی توجه کنید. در زیر به موارد کلیدی که باید روی آنها تمرکز کنید نگاهی بیندازید:

-راحتی:

سمعک ها باید راحت باشند زیرا شما آن ها را زیاد می پوشید. بعلاوه، آنها باید به خوبی تناسب داشته باشند، بنابراین از بین نرفتند یا بازخورد ایجاد نکنند. به همین دلیل است که بهترین سمعک ها باید به صورت سفارشی و متناسب با گوش شما ساخته شوند. اگر شنوایی‌شناس خود را ببینید، آنها می‌توانند با استفاده از ماده‌ای خاص که می‌توانند برای ساخت سمعک‌های سفارشی‌تان از آن استفاده کنند، اثری ایجاد کنند. در نتیجه، آنها کاملاً مناسب خواهند بود!

-سبک:

وقتی به سمعک های مختلف نگاه می کنید، خواهید دید که از نظر بصری بسیار متنوع هستند. بیشتر، این به دلیل سه سبک مختلف ارائه شده است: BTE - سمعک هایی که سمعک پشت گوش در بالا قرار دارد ITE - سمعک هایی که همه چیز در گوش شما قرار می گیرد، این سمعک ها همیشه سفارشی هستند RIC - سمعک در جایی که گیرنده در کانال گوش است، اما بقیه دستگاه در پشت گوش قرار می گیرد. هر کدام مزایای متفاوتی دارند و بسیاری از تصمیمات به ظاهر آنها بستگی دارد. اگر سمعک های بسیار محتاطانه ای می خواهید، سمعک های ITE معمولا بهترین گزینه هستند. با این حال، آنها همچنین تمایل دارند گران‌ترین باشند و BTE مقرون به صرفه‌ترین است.

-امکانات:

ویژگی های بسیاری در سمعک های مدرن وجود دارد. همه سمعک ها دارای عملکردهای اساسی مانند کنترل صدا، قابلیت جابجایی بین کانال ها و کاهش نویز پس زمینه خواهند بود. اما، همانطور که به جدیدترین مدل ها نگاه می کنید، متوجه می شوید که برخی از ویژگی های پیشرفته نیز در دسترس هستند. این شامل مواردی مانند اتصال بلوتوث، میکروفون های جهت دار پیشرفته، هوش مصنوعی و موارد دیگر می شود. بهترین و جدیدترین نوع سمعک برای برخی افراد، آنها فقط به عملکردهای اولیه سمعک نیاز دارند. در این صورت بهترین سمعک برای شما سمعکی است که همه اینها را در اختیار شما قرار دهد نه چیز دیگری. اما، اگر به ویژگی‌های اضافی نیاز دارید - مانند مسدود کردن وزوز گوش - بهترین سمعک برای شما سمعکی است که تمام ویژگی‌های ضروری مورد نیاز شما را داشته باشد. با انواع مختلف سمعک موجود، تلاش برای یافتن سمعک مناسب برای شما بسیار دشوار است. اما با آشنایی با انواع مختلف سمعک، می‌توانید تصمیمی آگاهانه بگیرید و سمعک مناسب خود را انتخاب کنید.

انواع سمعک مناسب برای فعالیت های مختلف

شما نیاز دارید که انواع سمعک مناسب برای فعالیت های مختلف را بشناسید. در ادامه شرح مختصر و مفیدی از هر یک آورده شده است:

سمعک گیرنده در گوش (RIC): ایده آل برای پیاده روی

سمعک گیرنده در گوش این مزیت را دارد که گیرنده در مجرای گوش قرار دارد، در حالی که میکروفون و گیرنده پشت گوش قرار می گیرند. سمعک های RIC بسیار کوچکتر و محتاطانه تر هستند و آنها را به گزینه ای ارجح برای بسیاری از افراد تبدیل می کند. اگر به ورزش های ملایم مانند پیاده روی علاقه دارید، سمعک های RIC بسیار موثر هستند. به دلیل مکانی که بلندگو قرار دارد، می‌توانید مکالمه را به وضوح بشنوید. همچنین ممکن است این نوع سمعک را برای تماشای فیلم یا رفتن به تئاتر ترجیح دهید.

سمعک های داخل کانال (ITC): ایده آل برای دویدن

سمعک های درون کانالی یک نوع سمعک ظریف هستند که جایگزین محبوبی برای سمعک هایی با سبک سنتی هستند. سمعک‌های داخل کانال برای دویدن یا فعالیت‌هایی که ممکن است نیاز به برداشتن کلاه ایمنی یا ماسک صورت داشته باشید، ایده‌آل هستند، زیرا احتمال افتادن آسان آن‌ها کمتر است. با این حال، برخی از افرادی که مشکلات مهارت را تجربه می کنند، در استفاده از سمعک ITC با مشکلاتی مواجه می شوند.

سمعک های کاملا درون کانال (CIC): ایده آل برای ورزش های با ضربه بالا

سمعک های کاملاً داخل کانال یکی از کوچک ترین انواع سمعک ها هستند، به این معنی که می توانند بسیار راحت تر از سایر انواع سمعک در جای خود باقی بمانند. اگر از فعالیت‌های فشرده مانند دویدن یا تمرینات ورزشی لذت می‌برید، اینها می‌توانند یک نوع سمعک عالی برای شما باشند.

سمعک های پشت گوش (BTE): ایده آل برای حرکات ملایم تر

بسیاری از مردم سمعک های پشت گوش را انتخاب می کنند زیرا آنها کاربردی و طولانی مدت هستند. اما از آنجایی که این سمعک‌ها نسبت به سایر انواع سمعک قابل مشاهده‌تر هستند، ممکن است بخواهید سمعک BTE خود را برای فعالیت‌های داخل ساختمان مانند یوگا و زمانی که در خانه استراحت می‌کنید، رزرو کنید. ایده‌آل برای حرکات ملایم‌تر، این برای فعالیت‌های با ضربه کمتر ایده‌آل است.

بهترین نوع سمعک سمعک های داخل گوش (ITE): ایده آل برای ورزش های داخلی

در حالی که سمعک در گوش کوچک و با احتیاط است، اما برای دریافت صدای باد شناخته شده است. بنابراین، اگر می‌خواهید هنگام دویدن یا ورزش در فضای باز از آن استفاده کنید، ممکن است بخواهید به نوع دیگری از سمعک فکر کنید. اما برای ورزش ها و فعالیت های داخل سالن، سمعک های ITE عالی هستند.

سمعک Invisible-In-Canal (IIC): یک ابزار همه جانبه خوب

سمعک های IIC کوچکترین نوع سمعک ها هستند و بسیار محتاطانه هستند – که اگر نسبت به سمعک خود هوشیار هستید ایده آل است. اندازه کوچک یک IIC آنها را برای بسیاری از فعالیت ها، از کلاس رقص پر انرژی گرفته تا یک ورزش تیمی، ایده آل می کند. اگر دوست دارید سبک زندگی فعالی داشته باشید، یک سمعک نامرئی می تواند همراه مناسبی باشد. چگونه می توان نوع مناسب سمعک را برای خود انتخاب کرد اگر دچار کم شنوایی هستید، ممکن است نگران تأثیر سمعک بر فعالیت های روزمره خود باشید. خوشبختانه، طیف وسیعی از سبک ها وجود دارد که به شما امکان می دهد یکی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با فعالیت و سبک زندگی شما مطابقت دارد. یک قرار ملاقات با پزشک گوش، حلق و بینی (ENT) به شما کمک می کند تا بهترین نوع سمعک را برای خود شناسایی کنید. یک پزشک گوش، حلق و بینی سبک زندگی شما و زمان استفاده از سمعک را در نظر می گیرد تا بتواند به شما توصیه هایی ارائه دهد. اگر سؤالی دارید، آنها بهترین موقعیت را دارند که به آنها پاسخ دهند و توصیه هایی ارائه دهند که می تواند به شما در انتخاب درست کمک کند. داشتن یک سبک زندگی سالم مهم است، و این شامل مراقبت از سلامت جسمی و روانی شما نیز می شود. ورزش و تناسب اندام بخش مهمی از آن هستند، و شما نباید آنها را رها کنید زیرا نیاز به استفاده از سمعک دارید. سمعک مناسب می تواند دنیای متفاوتی را ایجاد کند و به شما کمک می کند تا به انجام کارهایی که دوست دارید ادامه دهید.
شنوایی سنجی و سمعک فراشنوا
تجویز انواع سمعک های نامریی، داخل گوشی و پشت گوشی ریک با تکنولوژی هوشمند در مرکز فراشنوا انجام می شود. جهت مشاوره تلفنی و آنلاین با شماره های زیر با ما در ارتباط باشید: 09105241071(مشاوره آنلاین) 02188949368 اینستاگرام جهت مشاهده نتایج درمان: Samak_farashenava (سمعک فراشنوا)  

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.