بهترین کلینیک گوش و وزوز در تهران

بهترین کلینیک گوش و وزوز در تهران

بهترین کلینیک گوش و وزوز 

بهترین کلینیک گوش و وزوز در تهران :: حیطه فعالیت در وزوز گوش نسبت به سایر حیطه ها نیاز به اطلاعات و مطالعه بیشتری در زمینه های مختلف وزوز گوش دارد به این صورت که ابتدا باید علت دقیق وزوز گوش مشخص شود و سپس براساس علت ایجاد وزوز درمان یا روش های درمانی انجام شود. در واقع برای تمامی بیماران نمی توان تنها از یک روش استفاده کرد.

علت ایجاد و شروع وزوز گوش:

  *مهمترین علت وزوز گوش ایجاد کم شنوایی حسی عصبی می باشد. *ضربه روحی شدید، استرس بیش از حد، فشارهای عصبی *در معرض قرارگیری طولانی مدت با صدا یا صدای انفجار *مصرف داروی آسیب رسان به شنوایی *وجود بیماری های مختلف گوش نظیر بیماری منییر، تومورهای شنوایی، بیماری اتواسکلروزیس *وجود عفونت گوش در بخش گوش میانی، جرم در بخش کانال گوش بهترین کلینیک گوش و وزوز در تهران

فرضیه های چگونگی شروع وزوز گوش:

در بالا بیان کردیم که مهمترین علت ایجاد وزوز گوش کم شنوایی می باشد. کم شنوایی به هر میزانی سبب کاهش ورودی صدا به حلزون(تبدیل ارتعاشان به محرک های الکتریکی و درنتیجه کاهش ورودی های الکتریکی(شلیک های عصبی به عصب گوش می باشد. در نتیجه مغز یا سیستم شنوایی مرکزی جهت جبران این آسیب بهره مرکزی را افزایش می دهد. این افزایش بهره سبب ایجاد پلاستیسیتی های جدید(تغییرات سیستم عصبی براساس ورودی های محیطی یا به طور ساده تر آپدیت شدن با شرایط جدید پلاستیسیتی گفته می شود) و در کنار آن وزوز گوش ایجاد می شود. سوال: طبق گفته بالا چرا تمامی افرادی که دارای کم شنوایی می باشند دچار وزوز گوش نمی باشند و تنها تعداد کمی به این عاره دچار می شوند؟ دقت داشته باشید هر فرد دارای فیزیولوژی مخصوص خود می باشد که ممکن است در مقابله این تغییرات مقاوم تر باشد(نظیر مصرف دارو که برای هر فرد تاثیر یا عوارض مختلفی دارد). همچنین در تمامی رفرنس ها بیان شده است که تنها یک عامل برای شروع وزوز گوش کافی نیست و حتما باید چندین عامل در شروع این عاره نقش داشته باشند برای مثال فردی با کم شنوایی حسی عصبی و فشارهای عصبی یا ضربه روحی مستعد زیادی برای شروع وزوز گوش می باشد. در تئوری دیگری بیان می شود که فرکانس های بالا(صدای نازک یا زیر) جنبه مهاری دارند و زمانی که فرد دچار کم شنوایی فرکانس بالا می شود این مقاومت یا تعادل بین تحریک و مهار از بین می رود. در نتیجه با کاهش مهار(به دلیل آسیب در فرکانس های بالای شنوایی) بخش تحریکی سیستم عصبی افزایش می یابد. با این تغییرات سبب ایجاد پلاستیسیتی جدید در مسیر های عصبی شنوایی در مغز می شود که فرد مستعد ایجاد و شروع وزوز گوش می شود. پس دقت داشته باشید هر یک از عوامل شروع وزوز گوش به علت تغییر ناگهانی الگوهای فعالیت عصبی سبب ایجاد پلاستیسیتی یا ایجاد راههای عصبی جدید در مغز می شوند که عارضه این تغییرات وزوز گوش می باشد. برای مثال زمانی که فرد در معرض صدای بسیار بلند(شلیک گلوله یا صدای انفجار و ترقه) قرار می گیرد دچار وزوز گوش می شود که گاهی بعد از چند روز از بین می رود و در موارد دیگر دایمی می شود. علت: تصور کنید در طول روز دامنه شلیک های عصبی ثابت باشد و ناگهان با شنیدن صدای بلند این دامنه چندین برابر و افزایش پیدا کند. این تغییر در دامنه شلیک عصبی باعث ایجاد پلاستیسیتی موقت در مغز در مواجهه با این صدا می شود. در بالا بیان کردیم مغز با تغییر شرایط محیط خود را تغییر و آپدیت می کند. فشارهای روحی نیز با تحریک بیش از حد سیستم لیمبیک(کنترل احساسات و عواطف) سبب ایجاد تغییر در مسیرهای عصبی می شود که می توانند در شروع وزوز گوش نقش مهمی داشته باشند. شنوایی سنجی و سمعک فراشنوا

دستگاه های درمان وزوز گوش

تقویت صدا با سمعک

در بالا بیان کردیم که یکی از علت های اصلی شروع وزوز گوش به دلیل کم شنوایی حسی عصبی می باشد و درمان این مشکل تنها سمعک می باشد. سمعک براساس میزان کم شنوایی در فرکانس های مختلف تقویت را انجام می دهد و شنوایی فرد را به محدوده نرمال می رساند.

صدادرمانی و ماسکر با سمعک های مخصوص وزوز گوش

استفاده از سمعک های مخصوص وزوز قابلیت تولید صدای نویز با پهنای باند مختلف(پهن باند یا باریک باند) را دارند که در درمان یا کاهش شدت وزوز گوش بسیار موثر می باشد.

دستگاه تحریک الکتریکی

دستگاه تحریک الکتریکی با تولید محرکات الکتریکی و تحریک عصب واگ به صورت غیرمستقیم بر روی سیستم و مسیرهای شنوایی تاثیر مثبت دارد و سبب دوباره برنامه ریزی شدن مناطق درگیر در وزوز گوش می شود.

ویتامین درمانی

در مقالات مختلف بیان شده است که کمبود ویتامین های دی، ب12، زینک، پتاسیم، آهن، منیزیم ارتباط مستقیم با وزوز گوش دارند. همچنین کمبود این ویتامین ها در تشدید شدت وزوز گوش نقش بسیار مهمی دارند. جبران این ویتامین ها سبب کاهش شدت وزوز گوش می شود اما سبب قطع کامل وزوز نمی شود. لیزرگوش، طب سوزنی، طب سنتی در درمان وزوز گوش طبق تجربه بیماران تاثیر بسیار ناچیزی بر وزوز گوش داشتند.  
شنوایی سنجی و سمعک فراشنوا
کلینیک فراشنوا با داشتن تیم مجرب از چندین متخصص شنوایی شناسی به صورت تخصصی در زمینه وزوز گوش فعالیت دارند تشکیل شده است. همچنین در این کلینیک سعی کردیم تمامی دستگاههای به روز دنیا که در مقالات و رفرنس ها به آن اشاره شده است فراهم شود. به همین سبب روش های صدادرمانی، سمعک های مخصوص وزوز گوش، دستگاههای تحریک الکتریکی، و چندین روش جدید که در مقالات بیشترین کارایی را دارند در مجموعه فراشنوا فراهم شده است. تجویز انواع سمعک های نامریی، داخل گوشی و پشت گوشی ریک با تکنولوژی هوشمند در مرکز فراشنوا انجام می شود. جهت مشاوره تلفنی و آنلاین با شماره های زیر با ما در ارتباط باشید: 09105241071(مشاوره آنلاین) 02188949368 اینستاگرام جهت مشاهده نتایج درمان: Samak_farashenava (سمعک فراشنوا)  

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.