تجویز سمعک در منزل

تجویز سمعک در منزل

تجویز سمعک در منزل

تست شنوایی در منزل (ویزیت شنوایی سنجی در منزل)

برای تجویز هر نوع سمعکی(نامریی، داخل گوشی و پشت گوشی) انجام تست شنوایی ضروری می باشد. با استفاده از تست شنوایی سنجی می توانیم قدرت سمعک، مدل سمعک و موارد دیگری که در افزایش رضایت بیمار بسیار موثر است را درنظر بگیریم.

بسیاری از بیماران به دلیل افزایش سن یا مشکلات دیگر نظیر بیماری کرونا، مشکل در راه رفتن و... نیاز به تجویز سمعک در منزل می باشد. با انجام ویزیت شنوایی سنجی در منزل از طریق دستگاه های ادیومتر پرتابل یا سمعک های دارای برنامه ادیومتری به راحتی می توان از بیمار در منزل تست شنوایی گرفت و دیگر نیازی به حضور در کلینیک های شنوایی سنجی نیست.

بعد از انجام تست شنوایی و انتخاب سمعک براساس بودجه و شرایط بیمار سپس نوبت قالبگیری گوش می باشد.

*ساخت سمعک در منزل

متخصص شنوایی شناس و سمعک با استفاده از خمیر های مخصوص(رنگ بنفش) و سرنگ قالبگیری، قالب اولیه از گوش بیمار گرفته می شود. در واقع قالب اولیه فرم کانال گوش بیمار را نشان می دهد. با استفاده از قالب اولیه می توان قالب نرم یا سخت و حتی سمعک داخل گوشی را ساخت. بنابراین با این شرایط دیگر نیازی به حضور بیمار در کلینیک شنوایی سنجی نمی باشد.

اما توجه داشته باشید که برای ساخت قالب یا ساخت سمعک نیاز به لابراتور و تجهیزات مخصوص می باشد.

تجویز سمعک در منزل

مدار سمعک(کیت سمعک)

به طور کلی مدار سمعک یا کیت سمعک دارای قطعاتی مانند رسیور، میکروفون و پردازنده سمعک می باشد. برای ساخت سمعک داخل گوشی قطعات سمعک باید به گونه ای در داخل  قالب اولیه قرار بگیرند که کمترین فضا گرفته شود و از طرف دیگر احتمال اتصالی کردن و سوختن قطعات از بین رود. به همین دلیل ساخت سمعک باید توسط متخصصین ساخت سمعک در لابراتورهای مجهز انجام شود.

تنظیم سمعک در منزل

بعد از ساخته شدن سمعک متخصص شنوایی شناس براساس میزان کم شنوایی و توانایی درک گفتار تنظیم اولیه سمعک را انجام می دهد. همچنین شرایطی مانند تلفن، تلویزیون، فاصله های دور و نزدیک و... بررسی و تنظیم می شود.

در صورتی که بیمار نیاز به تنظیم مجدد داشته باشد(در بعضی شرایط دچار مشکل باشد) تنظیم مجدد ضروری می باشد.

کلینیک شنوایی سنجی و سمعک فراشنوا

تجویز انواع مدل های سمعک در منزل، انجام ارزیابی شنوایی(تست ادیومتری، تست OAE) در منزل انجام می شود. همچنین برای بیماران عزیز شرایط خرید سمعک به صورت اقساطی در چند ماه فراهم شده است.

برای تعیین وقت و ارسال ادیوگرام از طریق واتس آپ با مرکز تخصصی شنوایی و سمعک فراشنوا تماس حاصل فرمایید.

02188949368

09105241071


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.