تزریق کورتون برای درمان وزوز گوش

تزریق کورتون برای درمان وزوز گوش

تزریق کورتون برای درمان وزوز

تزریق کورتون برای درمان وزوز گوش :: تزریق استروئیدها در پرده گوش(IntratympanicSteroid Injection) یکی از موثرترین روش های بیماری های گوش داخلی نظیر سکته گوش(کم شنوایی ناگهانی) و بیماری منییر می باشد.

همچنین تزریق دگزامتازون در پرده گوش نیز یکی از روش ها یا آپشن های درمانی برای وزوز های سابجکتیو در نظر گرفته می شود.

این دو داروی تزریقی از گروه کورتون ها محسوب می شوند که به صورت خوراکی یا تزریق در بیماری های التهابی و خودایمنی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

تزریق کورتون برای درمان وزوز گوش

 

تزریق استروئیدها(کورتون) در پرده گوش برای درمان وزوز گوش

 

تزریق استرویید در پرده گوش برای درمان وزوز گوش بیشتر از 20 سال در حال بررسی و آزمایش می باشد. گزارشاتی که در این زمینه انجام شده است نشان می دهد 75% از 3.978 گوش فورا بعد از تزریق درون پرده گوش و 68%، 6 ماه بعد از تزریق بهبود در وزوز گوش را نشان دادند. همچنین گزارش 13.5% میزان درمان و 24% بهبود 8 هفته بعد از 9 تزریق دگزامتازون در گوش بیان شده است.

با این وجود در این بررسی ها گروه کنترلی برای مقایسه وجود نداشت اگرچه در بعضی از مقالات گروه کنترل(در گروه کنترل از Placebo برای تزریق استفاده می شود) برای مقایسه با گروه اصلی استفاده شد که در نتایج هیج بهبود قابل توجه ای نسبت به گروه کنترل مشاهده نشد.

در بیشتر مقالات انجام شده به مدت زمان علایم(شروع وزوز گوش) توجه ای نشده است و بیشتر افراد شرکت کننده در مقالات بیشتر از یک سال از شروع وزوز آنها گذشته است.

بنابراین می توان گفت زمان در این درمان بسیار مهم است همانطور که در مطالعات حیوانی مشخص شده است که 3 ماه بعد از تزریق هیچ بهبودی در حلزون آسیب دیده مشاهده نمی شود و درمان غیرقابل بازگشت است.

در نتیجه در وزوز های مزمن که بیشتر از یکسال از شروع ان می گذرد نمی توان انتظار بهبود بعد از تزریق کورتون در پرده گوش داشت.

در مطالعات بین بیماران با وزوز حاد(از شروع وزوز گوش 3 ماه سپری شده باشد) میزان بهبود تزریق در پرده گوش همراه با آلپرازولام در مقایسه با آلپرازولام به تنهایی بسیار بیشتر بود(75% بهبود در مقایسه با 40.3% بهبود) و همچنین میزان درمان وزوز گوش نیز در این گروه(تزریق کورتون در پرده گوش همراه با آلپرازولام) بیشتر مشاهده شد(25% درمان در مقایسه با 9.8%).

همچنین در مطالعه دیگر که بر روی 114 بیمار انجام شد در بیمارانی که وزوز آنها تنها 2 هفته و کمتر شروع شده بود در مقایسه با بیماران با وزوز 1 ماه نتایج بهتری مشاهده شد(64% بهبود در مقایسه با 15.7%).

 

 تزریق کورتون در درمان وزوز گوش

 

مکانیسم عمل استروئیدها(کورتون) در درمان وزوز گوش

 

مشخص شده است که گیرنده های گلوکوکورتیکویئد(Glucocorticoid) و Mineralocorticoid در گوش داخلی وجود دارد و گلوکوکورتیکویئد می تواند هر دو گیرنده را فعال می کند.

عامل های متنوعی نظیر صدای بلند، داروهای اتوتوکسیک، هیدورپس آندولنفاتیک، عفونت های ویروسی، ایسکمی(نارسایی) عروقی می توانند سبب آسیب به حلزون گوش داخلی شوند.

گلوکوکورتیکویئد با تاثیر ضدالتهابی و سرکوب کننده سیستم ایمنی می تواند نقش کلیدی برای جلوگیری و بهبود از آسیب به حلزون داشته باشد.

استریاواسکولاریس در پمپ کردن پتاسیم و انتقال آن به آندولنف(مایع درون حلزون که سلول های مویی در آن قرار گرفته اند) و همچنین بازیابی پتاسیم نقش مهمی دارد. زمانی که حلزون گوش داخلی دچار آسیب می شود نه تنها سلول های مویی درون حلزون بلکه استریاواسکولاریس نیز دچار اختلال در عملکرد می شود.

Mineralocorticoid با حفظ انتقال یون ها توسط فعال کردن سدیم پتاسیم، کانال های سدیم، کانال های کلیسم و انتقال دهنده های سدیم کلر استریاواسکولاریس از آسیب به حلزون جلوگیری می کند.

بنابراین به طور کلی می توان گفت این استروئید ها یا کورتون ها با اثرات ضدالتهابی و کمک به حفظ انتقال یون ها در حلزون از آسیب به حلزون جلوگیری و در بهبود سریعتر آن نقش مهمی ایفا می کنند.

به طور مثال در سکته گوش یا کم شنوایی ناگهانی که حلزون و عصب گوش به دلایل نامعلوم(احتمالا جنبه ویروسی دارد) دچار التهاب می شوند در صورت تزریق کورتون(استروئیدها) در دوهفته اول بعد از سکته گوش التهاب به طور کامل از بین می رود و شنوایی بیمار ریکاوری می شود اما در صورت طولانی شدن تشخیص و تاخیر در تزریق کورتون التهاب و آسیب دایمی می شود.

 

عوارض تزریق کورتون برای درمان وزوز گوش

 

عوارض تزریق استروئیدها(کورتون) داخل گوش

 

در صورت تزریق کورتون در پرده گوش برای درمان بیماری منییر، وزوز گوش و به طور کلی بیماری های گوش میانی و داخلی حتما یکی از اعضای خانواده در کنار شما باشد.

در هنگام تزریق در پرده گوش حس درد کوتاه، حس گزش، خونریزی از پرده گوش و سرگیجه ایجاد می شود. افزایش شدت وزوز گوش یا احساس پری در گوش بعد از تزریق به دلیل فشار مایع در فضای گوش میانی در بین بیماران بسیار رایج است اما بعد از چند ساعت علایم از بین می روند. بدترین شکایت بعد از تزریق پارگی دایمی پرده گوش و عفونت گوش میانی است که هر دو شکایت بسیار نادر می باشد.

همچنین در موارد بسیار کمی که داروی تزریق شده از طریق شیپور استاش پخش شد علایمی نظیر افزایش جزئی قند خون و گرگرفتگی صورت به دلیل بلعیده شدن دارو مشاهده شده است.

تزریق حتما باید توسط متخصص گوش حلق بینی با تجربه در این زمینه انجام شود زیرا دمای داروی تزریق شده باید برابر با دمای بدن باشد تا از سرگیجه شدید به دلیل اختلاف دما جلوگیری کند.

همچنین در صورت استفاده از داروی بیهوشی موضعی نظیر اسپره لیدوکایین، قبل از تزریق در پرده گوش باید تمامی مواد بیهوشی استفاده شده ساکشن شود در غیر این صورت سبب سرگیجه شدید می شود.

 

تزریق کورتون برای درمان وزوز گوش

 

نتیجه گیری تزریق در درمان وزوز گوش

 

همانطور که در نتایج مقالات انجام شده بر روی بیماران با وزوز گوش مشاهده شد مدت زمان شروع وزوز گوش عامل بسیار مهمی در تاثیر و شانس بهبود و درمان وزوز می باشد.

همچنین بر طبق تجربه و مقالات در سایر درمان های وزوز گوش نظیر صدادرمانی، تحریک الکتریکی، موسیقی درمانی، رژیم غذایی، مشاوره و کنترل استرس و ... بیمارانی که از شروع وزوز گوش آنها مدت زمان کمتری سپری شده است نتایج بهتری از درمان را نشان می دهند.

بنابراین در صورت بروز وزوز گوش بیشتر از یک هفته حتما به کلینیک های شنوایی سنجی و متخصص گوش حلق بینی جهت بررسی شنوایی و شروع درمان دارویی و توانبخشی اقدام شود.

شنوایی سنجی و سمعک فراشنوا
  تجویز جدیدترین سمعک های روز دنیا، درمان وزوز گوش با سمعک، صدادرمانی، تحریک الکتریکی، موسیقی درمانی و روش های دیگر در این مرکز انجام می شود.   جهت مشاوره تلفنی و آنلاین با شماره های زیر با ما در ارتباط باشید: 09105241071(مشاوره آنلاین) 02188958823 02188949368 اینستاگرام جهت مشاهده نتایج درمان: Samak_farashenava (سمعک فراشنوا)

دیدگاه ها درباره تزریق کورتون برای درمان وزوز گوش

سلام .وقت بخیر .دختر ۱۶ ساله من ده روزه که سرگیجه شدید داره که باعث حالت تهوع شدید میشه. گپکمترین مقدار غذا رو استفاده می کنه تو این مدت .چون همه ش رو برمی گردونه .کل این مدت تو تخت بوده و از درس و مدرسه و زندگی نرمال افتاده .دکتر رفتیم ادیو متري کمی کاهش شنوایی در گوش رایت نشون داد گفتن می تونه آسیب به خاطر استفاده از هندز فری باشه و فشار گوش راست هم بالا بود .تشخیص منیر دادن .و دارو و رژیم غذایی .خیلی نگرانم .الان بعد از دو روز همچنان سرگیجه ها و تهوع رو داره .میشه راهنمایی بفرمایین و اینکه آیا این بیماری باعث ناشنوایی هم میشه

سلام لطفا با شماره مطب تماس بگیرید و در مورد نوع سرگیجه، مدت زمان سرگیجه توضیح بدید آیا سرگیجه با حرکت سر در یک جهت خاصی شروع می شود؟ آیا با چرخش در تخت سرگیجه ایجاد می شود؟ احساس کیپی وجود دارد؟ عکس تست شنوایی را در واتس اپ فراشنوا ارسال کنید تا بتونیم راهنمایی لازم را انجام بدیم نگران نباشید خیر باعث ناشنوایی نمی شود. نتایج را ارسال کنید چون نمیشه براساس توضیحات شما و عدم ویزیت بیمار هیچ نظری داد. 09105241071


سلام میشه نظدتون درمورد مشکل من که تو واتساپ توضیح دادم ونوارگوش که ارسال کردم وبفرمایید
مطاله کردین ولی جواب ندادین
ممنون میشم اگه ممکنه داهنماییم کنید که مشکل من دقیقا چیه
چون من دچار افت شنوایی شدید و کیپ شدن وسر صدای شبیه باد تو گوشم میشم ووقتی آب دهانم قودت میدم یا خمیازه میکشم در حد چند ثانیه صداها بلند تر میشه ووقتی از قرص وآمپول بردنیزولون استقاده میکنم برای چند ماهی خوب میشم شنواییم بهتر میشه و بعد از مدتی دوباره همین روال ادامه دازه
اگه راهنماییم کنید لطف بزرگی کردین

سلام بله چک میکنیم و در واتس اپ بهتون جواب داده میشه با توجه به صحبت هاتون احتمالا شما دچار بیماری منییر هستید که علایم این بیماری شامل کم شنوایی، سرگیجه، احساس کیپی و پری در گوش و وزوز گوش است. کم شنوایی هم میتونه به صورت نوسانی باشه و همچنین حساسیت به صدای بلند نیز در این بیماری دیده می شود. برای پاسخ دقیق باید نتایج تست های شما رو ببینیم اما فعلا بهتره رژیم نمک، چای، قهوه، نوشابه، فلفل، سیگار، الکل گرفته بشه و حتما ویتامین ب 12 تزریق کنید چون برای بیماری منییر خوبه در صورت نیاز با شماره های فراشنوا تماس حاصل فرمایید 02188949368 02188958823 09105241071


سلام روزتون بخیر
من نتیجه تست ها رو براتون تو واتساپ فرستادم
ممنون میشم ببینید وراهنماییم کنید

سلام حتما


سلام خسته نباشید من خانم 42ساله هستم یکی از گوشام تقریبا از 15سالگی عفونت داشت شنواییم هم ضعیف بود وفقط با ی گوش صداها رو میشنیدم تا اینکه یک دفعه گوش دیگم هم کیپ شد وصدا میداد وشنواییم هم از دست دادم خیلی دکتر مراجعه کردم وام آر ای دادم نوار گوش و تست شنوایی انجام دادم جواب ام آر ای خوب بود ولی شنوایی سنجی که انجام دادم گفتند نیاز به سمعک داری عصب گوشت ضعیف شده ولی من سمعک نگرفتم ودکتر گوش وحلق بینی برام قرص وآمپول پردنیزولون تجویز کردن وبعد از ی دوره که استفاده کردم شنوابیم خیلی خوب شد تا حدود یک سال هیچ مشکلی نداشتم تااینکه دوباره همون مشکل پیش اومده برام ودر ضمن گه گاهی هم هست مثلا ی چند روز شنواییم خوب میشه و دوباره بعد از چند روز شنواییم از دست میدم وگفتار برام نا مفهوم میشه و وقتی آب دهانم قورت میدم گوشم در حد چند ثانیه باز میشه اگه از عصب گوشمه چرا بعضی وقتا خوب میشم
واقعا مشکل از عصب گوشم هست ممنون میشم راهنمایی کتید خیلی اذیت میشم

سلام یعنی شنوایی شما حالت نوسانی است؟ نتایج تست هارو زمانی که شنوایی نرمال دارید و زمانی که صداها نامفهوم میشه را دارید و میتونید برای ما ارسال کنید. در نتیجه تست ها عفونت گوش همچنان وجود دارد یا عفونت گوشتون درمان شده است؟ شاید علت نوسانی بودن شنوایی شما عفونت گوش باشه باید حتما تست شنوایی انجام بشه. همچنین تست شیپوراستاش هم باید انجام بدید تا مشخص بشه شیپوراستاش عملکرد مناسبی داره یا خیر. چون طبق گفته خودتون وقتی آب دهان قورت میدید گوشتون باز میشه که میتونه بخاطر مشکل در شیپوراستاش باشه. نتایج تست هاتون رو برای ما اینستاگرام یا واتس اپ فراشنوا ارسال کنید. instagram.com/samak_farashenava 09105241071


سلام

من مشکل فشار خون و عروق دارم فشارم یهو رفت بالا سرگیجه گرفتم شنواییم قطع شد عرق سرد کردم اورژانس منو برد ای سی یو بستری بودم روز چهارم رفتم پیش متخصص گوش تست شنوایی گرفتن تصمیم گرفتن کورتون تزریق کنند تو این چهار روز تعادلم کمی بهتر شده اما گوشم اصلا نمیشنوه امروز اولین تزریق رو انجام دادم ایا من سکته گوش کردم و ایا تعادلم کاملا بهبود پیدا میکنه

سلام به احتمال زیادی سکته گوش کردید بله تعادل به حالت اولیه برمیگرده اما حتما باید قرص فشار رو مرتب مصرف کنید چون ممکنه این اتفاق مجدد بیفته و شنوایی هر دو گوشتون رو از دست بدید احتمال هم داره که شنوایی شما برگرده. بعد دوهفته مجدد تست شنوایی انجام بدید تا وضعیت شنوایی شما مشخص بشه آیا وزوز گوش هم برای شما ایجاد شده یا فقط کم شنوایی و سرگیجه بوده؟


سلام وقت بخیر من ۳۴سالمه و 5 روز پیش دچار سکته گوش شدم کلا شنوایی گوش چپم رو از دست دادم ار زورچهارم پردینیزولون ۵۰ مصرف میکنم و روز ۵ اولین تزریق دگزامتازون رو انجام دادم من شهرستان هستم و متاسفانه اینجا متخصص ها همه فقط کار زیبایی انجام میدن و به ندرت پیدا میشه دکتر گوش حلق بینی که رسیدگی کنه خواستم بدونم یک امکان بازگشت شنوایی و قطع وزور چقدره و ایا به غیر از انجام IT و خوذدن قرص متیل پردینیزولون واسیکلوویر کار دیگه ای هم هست که به روند درمان کمک کنه ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام طبق تجربه در اکثر افراد شنوایی برمیگرده اما شاید وزوز گوش باقی بماند. خیر راه دیگه ای جز تزریق یا مصرف خوراکی کورتون وجود ندارد. چون شما قبل از دوهفته درمان رو شروع کردید احتمال برگشت شنوایی و شاید وزوز زیاد است بعد از دوهفته مجدد تست شنوایی انجام بدید تا وضعیت شنوایی مشخص بشه


سلام یکسال و ۳ ماه بخاطر استفاده از هندزفری گوش چپم در فرکانس ۴۰۰۰ به ۵۰ افت کرده و دچار وزوز شدم . دکتر گفت سلول های حلزونی از بین رفته من بیش شنوایی دارم دکتر کورتون تجویز نکرد آیا نیاز بود و موثر؟ ممنون

سلام کم شنوایی به صورت غیرقابل برگشت می باشد و حتی تجویز کورتون نیز کمکی به بازگشت شنوایی نمی کند. از طرف دیگر زمان دقیق شروع کم شنوایی مشخص نیست تا میزان اثربخشی کورتون مشخص باشه. به این معنی شاید زمان زیادی از شروع وزوز گوش گذشته باشد و شانس اینکه با کورتون شنوایی برگرده بسیار کمه. فعلا از در معرض قرارگیری صدای بلند یا استفاده از هندزفری خودداری کنید. از مصرف آنتی بیوتیک ها خودداری کنید و در صورت نیاز به مصرف حتما به پزشک در مورد کم شنوایی اطلاع داده شود. بهتر است وضعیت شنوایی شما سالانه چک شود تا در صورت افزایش شدت کم شنوایی و گسترش آن به سایر فرکانس ها تجویز سمعک انجام شود. برای اطلاعات بیشتر با شماره های فراشنوا تماس حاصل فرمایید: 02188949368 02188958823 09105241071


سلام یعنی این وز وز مدام دیگه درمانی داره برای کسی که عصبش آسیب دیده؟

سلام بله درمان داره برای فردی که عصب شنوایی آسیب دیده یعنی کم شنوایی ایجاد شده و کم شنوایی باعث یا عامل شروع وزوز گوش بوده بنابراین برای درمان وزوز اول باید کم شنوایی را تقویت یا جبران کنیم و سپس به مرور وزوز درمان می شود. تنها راه تقویت یا جبران کم شنوایی استفاده از سمعک است. برای اطلاعات بیشتر با شماره های فراشنوا تماس بگیرید. 02188949368 02188958823


سلام من ۹ روز پیش دچار سکته گوش و وز وز شدم دیروز متوجه شدم و دکتر برام کورتون و یک روز در میان تزریق دگزامتازون تجویز کردن احتمال اینکه بهتر بشم هست؟

بله. اگر قبل از دو هفته از شروع سکته گوش کورتون تزریق بشه شانس بهبود و برگشت شنوایی خیلی زیاده اما اگر بیشتر از دوهفته بگذره احتمال برگشت شنوایی کمتر میشه توجه کنید احتمال داره شنوایی برگرده اما وزوز گوش باقی بمانه


سلام وقتتون بخیر
حدود ۳۵روز قبل دچار سکته گوش چپ شدم، که افت شدید شنوایی داره و سوت ممتد میکشه، از روز ۱۵ شروع به تزریق کورتون به داخل گوش کردم و قرص پردنیزولون می‌خورم، بعد تزریق سوم دوبار اودیومتری انجام دادم و تقریبا تغییری در سطح شنواییم اتفاق صورت نگرفته، که تزریق رو قطع کردم ولی به تجویز دکتر خرسندی یک هفته بعد اون مجدد ۳ دوز تزریق کردم، که امروز آخریش بود و احساس تغییری نمیکنم، توصیه شما چیه؟ آیا امکان برگشت شنوایی هست؟

سلام برای درمان سکته گوش بهترین زمان تزریق دو هفته بعد از شروع افت شنوایی یا سکته گوش است که بهترین تاثیر رو داره. احتمال بازگشت طبق صحبت های شما خیلی کمه. چون چند سری هم تزریق داخل گوش داشتید و هنوز نتیجه ای دیده نشده. فقط میتونم پیشنهاد کنم بهتره سریعتر از سمعک استفاده کنید تا عوارض کم شنوایی و سکته گوش مثل وزوز گوش برای شما ایجاد نشود.


سلام وقت بخیر من عمل گوش انجام دادم دکتر معماری فوق تخصص گوش از آمریکا سری اول عمل کرد پرده گذاشت به فاصله دوماه عمل. انجام داد تا پروتز به داخل گوشم بزارید تا خوب بشنوم ولی پروتز داخل گوشم گذاشت گفت اگر پروژه بزارم گوش با عصب گوش شما برخورد میکنه صورت فلج میشه الان دیگه بدون سمعک نمیشنوم انگار یه چیزی جلوی پرده گوشم هست آیا میشه درمان بشم دوباره خوب بشنوم راهنمایی کنید ممنونم از لطفتون

سلام برای پاسخ به این سوال باید نتایج تست شنوایی خودتون رو برای واتس اپ بفرستید ببینیم مشکل دقیقا چی بوده بدون عمل جراحی مجدد هیچ راه دیگری نیست مگراینکه از سمعک استفاده کنید عمل جراحی هم که گفتید امکان فلج عصب 7(عصب صورتی)را دارد پس انجام دادن این عمل خطرناک است با استفاده از کورتون و دارو هم کم شنوایی قابل برگشت و جبران نیست بنابراین تنها راه حل موجود استفاده از سمعک مناسب با افت شنوایی شما است


سلام ،من چند ماه قبل افت ناگهانی گوش داشتم که هفته اول اقدام به درمان کردم و دارو و تزریق سه نوبت دگزا داخل گوش که هنگام تزریق ی مقدار از دارو وارد حلق شد و بعد دو روز سوزش دهان و زبان آیا ممکنه عوارض آمپول باشه ؟؟ در ضمن بعد تزریق دوم یعنی هفته دوم نوار گرفتم که نتیجه شنوایی خیلی بهتر شده بود ،حتما کسانی که مشکل ناگهانی گوش و وزوز و کیپ شدن گوش و سرگیجه داشتند سریع اقدام به نوار گوش و متخصص


سلام
شب بخیر
من ده روزی هست که یبارکی حس کردم گوش چپم صوت میکشه البته تغییری در میزان شنوایی حس نمیکنم.
امروز دکتر قرص sibelium 5mg tablet, قرص تیاماکس ۳۰۰، قرص تریامترن اچ، و قرص نیزوپرد ۵۰ به همراه آمپول کورتون تجویز کرد.
من به دگزا متازون حساسیت دارم و هر موقه میزنم از حال میرم. آیا تجویز داروها درست هست؟ آمپول رو چه کنم ایا کورتون میتونم نزریق کنم؟

سلام پزشک احتمال وجود التهاب را تشخیص داده است و به همین دلیل تزریق کورتون رو پیشنهاد داده. تزریق کورتون بیشتر برای سکته گوش یا افت ناگهانی مناسب است بهتره است قبل از تزریق کورتون با متخصص دیگری هم مشورت کنید


سلام.از همدان مزاحم میشم.الان دقیقا بیست روزه دوتا گوشم باهم شروع کرد ب وز وز کردن و قط هم نمیشه.پیش متخصص رفتم فرستاد نوار گوش گرفتم و بردم پیشش و قرص کورتون ۵ بهم داد و قرص اسیکلوویر با یه شربت معده بهم داد ک الان سه روزه دارم استفاده میکنم تاثیر نداشته.چیکار کنم.دیر نشه و دیگه نتونم کاری کنم.البته ناگفته نمونه متادون هم استفاده میکنم دو سالی میشه.ممنون میشم پاسخ بدین.

سلام وضعیت شنوایی چطور بود؟ لطفا نتایج تست شنوایی خودتون رو به شماره واتس آپ مطب ارسال کنید 09105241071


سلام من دچار وزوز گوش شدم و تا آخر شب همون روز شنواییم به صفر رسید از فرداش سرگیجه و حالت تهوع و استفراق داشتم رفتم پیش دکتر گفت یه نوع ویروسه چهار دوره دپو مدرول تزریق کرد آیا تاثیری داره

سلام نتایج شنوایی خودتون را برای واتس اپ فراشنوا ارسال کنید 09105241071 با توجه به توضیحات شما ظاهرا دچار سکته گوش یا افت ناگهانی شنوایی شدید باید به متخصص گوش حلق بینی مراجعه کنید تا کورتون داخل پرده گوش شما تزریق شود توجه داشته باشید دوهفته بعد از شروع علایم میتونید با تزریق شنوایی به صورت نرمال یا نزدیک به نرمال برگردد بعد از این دوره تاثیر کورتون بسیار کاهش پیدا می کند و علایم باقی می ماند


سلام من ۵۱ سالمه ویک سال هست که دارای وزوز گوش هستم محیطم از نظرسروصدانرمال بوده وکمی افت شنوایی دردوگوش وبیشتر در گوس چپم دیده شده
وچند روز اخیر هم مایع گوشم جابجا شد وسرگیجه خیلی شدید وتهوع وسستی بدن دست داد که بستری شدم
میخواستم درمورد انواع درمانها مثلا تزریق کورتون به پرده گوش سوال کنم .ممنون میشم از پاسخگوییتون

سلام تزریق کورتون بیشتر در مواردی که وزوز گوش یا افت شنوایی به صورت ناگهانی(سکته گوش) باشه انجام می شود. بعد از یک سال احتمال بهبود بسیار کم است. همچنین توجه داشته باشید تزریق کورتون در پرده گوش باید توسط متخصص گوش حلق بینی انجام شود. برای درمان وزوز گوش ابتدا تست شنوایی انجام بدید تا وضعیت شنوایی شما مشخص شود زیرا مهمترین عامل ایجاد وزوز گوش کم شنوایی است. آزمایش خون انجام بدید تا چربی، قند و ویتامین های بدن شما بررسی بشه. به متخصص شنوایی شناس برای ارزیابی وزوز گوش مراجعه کنید تا با روش صدادرمانی وزوز گوش درمان شود. در کنارش با توجه به آزمایشی که انجام دادید ویتامین هایی که کم دارید رو مصرف کنید. در صورتی که افت شنوایی شما متوسط بود ترجیحا از سمعک استفاده کنید به دو دلیل اینکه افت شما بیشتر نشود و دوم اینکه وزوز سریع از بین رود (چون یک گوش شما سالم است نیاز به استفاده دایم به سمعک نیست و تنها چند ساعت در طول روز برای اینکه به دو هدف بالا برسیم کافی است) ا تشکر در صورت نیاز به مشاوره تلفنی با شماره های فراشنوا تماس حاصل فرمایید 02188949368 02188958823 09105241071


با عرض سلام و وقت بخیر
حدود یک سال و نیم پیش دچار گرفته گی و سنگین شدن صدای هر دو گوش شدم البته گوش چپ بیشتر بود،فکر میکنم به علت چند جلسه استفاده از استخر با آب آلوده این مشکل پیش اومد،بعد مدتی هر دو گوشم صدای زنگ و سوت و صدای دریا داشت که گاهی کم و کاهی زیاد میشد،حالاعلاوه بر مشکلات فوق سر گیجه و عدم تعادل هم اضافه شده،به پزشک مراجعه کردم وخوشبختانه ام آر آی مغز مشکلی نداشت و در آزمایش آدیومتری مایعی پشت پرده گوش دیده نشد وضخامت پرده گوش هم نرمال بود،
حالا این سرگیجه وعدم تعادل باعث تهوع و عدم‌تمرکز،و مشکلات عدیده‌ای در محیط کار و منزل شده،لطفا راهنمایی بفرمایید سپاسگذارم

سلام کمکی که الان میتونم کنم اینکه فعلا قرص بتاسرک یا بتاهیسیتین مصرف کنید نتایج تست هاتون رو برای ما بفرستید تست های تعادلی مثل ای کو جی، vng انجام بدید تا مشخص بشه مشکل سرگیجه و علتش چیه نتایج تست شنوایی شامل ادیومتری و تمپانومتری هم برای ما ارسال کنید با داشتن این تست ها میتونیم علت و راه حل مشکل رو پیدا کنیم مدت زمان سرگیجه چقدر است؟ چه مواقعی اتفاق می افتد؟ محیط میچرخه یا فقط حالت عدم تعادل و منگی هست؟ نتایج تست ها و پاسخ سوالات را به واتس اپ مطب ارسال کنید تا بررسی بشه ممنون


خیلی ممنون...پس شما پیشنهادتون سمعک هست به جای گوشی؟ و سمعک میتونه فرکانسهای بالا تولید کنه؟

بله مطمینن سمعک در تولید فرکانس های بالا دقت و قدرت بیشتری داره


سلام و خسته نباشید.
تا قبل از مراجعه به مطب شما....بنده از روی ناچاری صدادرمانی با موبایل رو آغاز کردم چون شهرستانم و فعلا امکان مراجعه ندارم...و از یوتیوب sound therapy ها رو گوش میکنم.یعنی گوشی رو‌جلوی گوشم میگیرم و‌چند بار در روز گوش میکنم... آیا این کار میتونه نتیجه بخش باشه یا نه ونظرتون کلا چی هست در این مورد و صدا درمانی؟
البته در اسرع وخت به مطبتون مراجعه خواهم کرد.

سلام صدا درمانی یکی از امن ترین و شاید قدیمی ترین روش های درمان وزوز گوش محسوب می شود. استفاده از موبایل برای صدادرمانی ممکن است مفید واقع شود اما به دلیل عدم تولید فرکانس های بالا در خروجی گوشی یا هندزفری به طور کامل نمی تواند منطقه ای از عصب که درگیر وزوز گوش شده است را تحریک کند. بهتر است در کنار صدادرمانی با موبایل، صدای طبیعت مثل صدای باد، موج دریا و... روزی چند بار گوش کنید و بهشون توجه نکنید تا مغز به مرور یاد بگیره نسبت به صداهای بی اهمیت توجه خاصی نشان ندهد و خودبه خود توجه به وزوز نیز کمتر می شود. همچنین از ویتامین ها و رژیم غذایی که در داخل سایت و ایستاگرام صحبت شده است برای کاهش وزوز گوش انجام دهید. طبق تجربه و مشاهده بیماران با وزوز ترکیب این روش ها بسیار مفید و کارامد است. اینستای فراشنوا: @SAMAK_FARASHENAVA 02188949368 02188958823


سلام روز بخیر
بنده 55سالمه و حدود دو سال پیش بعلت استفاده از استخر با آب آلوده دچاره کم شنوایی ، وز وز هردو گوش همراه با کاهش شنوایی شدید شدم ،الان حدود دو هفته هست که دچار سرگیجه و عدم تعادل هم شدم،تشت ام آر ای و ادیومتری همه چی رو سالم نشون میده ودر تست آدیومتری پشت پرده گوش مایعی دیده نمیشه و ضخامت پرده هم نرمال هست،انواع قطره های گوش و قرص بتاهستین هم چند دکتر تجویز کردند ولی متاسفانه نتیجه نداشت،هرموقع ترشحات پشت حلقی هم زیاد میشه این مشکل بیشتر میشه لطفا راهنمایی بفرماید با تشکر

سلام. طبق گفته خودتون دچار کم شنوایی شدید و تنها درمان کم شنوایی استفاده از سمعک است. اگر افت شنوایی شما کم باشد با استفاده از تحریک الکتریکی و صدادرمانی در چند حلسه وزوز را کاهش داد. لطفا نتایج تست شنوایی را در واتس اپ مطب بفرستید تا بتونیم دقیق نظر بدیم. همچنین مقالات زیادی در مورد کنترل وزوز با رژیم غذایی و ویتامین ها داخل سایت بخش مربوط به وزوز نوشته شده است لطفا مطالعه بفرمایید ممنون 09105241071


با سلام .من پنج روز بعداز کاهش شنوایی و سکته گوش به دستور پزشک پنج نوبت یروز درمیون دگزامتازون در گوش تزریق کردم .الان یه ماه از آخرین تزریق میگزره و شنواییم تا حدودی برگشته ولی سوت ممتد درگوش دارم و پشت پرده گوشم خون جمع شده که خرچ خرچ صدا میده .دکتر گفتن کورتن موضعی تزریق کنم .درمانش همینه .میترسم از کورتون

سلام با توجه به تزریق کورتون و ضد التهاب کم شنوایی همچنان باقی مانده است بنابراین کم شنوایی برطرف نمی شود و ثابت می ماند تنها روش درمانی شما استفاده از سمعک به مدت 2 تا 3 ساعت در طول روز می باشد سایر روش های درمانی مثل تحریک الکتریکی یا لیزر یا نوروفیدبک برای شما موثر نمی باشد برای درمان باید اول کم شنوایی را برطرف یا جبران کنیم و سپس به دنبال درمان وزوز باشیم


سلام خسته نباشید.ممنون از پاسخگوییتون
استفاده از ماسکر بعد از مدتی سوت کشیدن گوش رو بهبود میبخشه؟
ممنون میشم یک روش خوب برای درمان معرفی کنید چون واقعا صدای سوت کشیدن دایم گوشم اذیت میکنه.
تست شنوایی رو هم براتون فرستادم تو واتساب نمیدونم نرمال هست یا نه.

سلام روش جامع و قطعی وجود ندارد و برای هر فرد می تواند متفاوت باشد. اگر پیام داده باشید همان روز به شما جواب داده شده. بهتر است یک جلسه تشریف بیارید مطب تا ارزیابی اولیه انجام بشه و مشخص کنیم چه روشی برای شما مناسبه جلسه اول چون ارزیابی باید انجام شود و مهمترین بخش است حدود 45 تا 1 ساعت طول می کشد.


سلام.ممنون...نظرتون راجب لیزر درمانی یا تحریک الکتریکی مغز چی هست....هم شما و هم دکتر قبلیم اینها رو پیشنهاد نداد....نمیدونم چرا....آیا اینها برای شرایط خاصی استفاده میشن؟

سلام. تحریک الکتریکی در صورت وجود افت شنوایی در 4 فرکانس نتیجه ندارد. اگر تست شنوایی شما نرمال باشد انجام تحریک الکتریکی به همراه صدادرمانی با ادیومتر یا ماسکر پیشنهاد می شود. دقت داشته باشید برای بیمارانی که در شهرستان هستند یا قادر به حضور روزانه در مطب برای دو هفته را ندارند بنده استفاده از ماسکر رو پیشنهاد می کنم زیرا هم از نظر میزان پاسخ دهی و رفع وزوز گوش گزینه خوبی است و هم نیاز به چندین جلسه حضوری در مطب نمی باشد. اینکه از چه روشی برای درمان وزوز استفاده کنیم بیشتر بستگی به بیمار دارد. برای استفاده از لیزر در موارد خیلی کمی بهبود وزوز گوش گزارش شده است. به نظر بنده در مواردی که وزوز ناشی از مشکلات عروقی باشد لیزر گزینه خوبی است زیرا لیزر به بهبود گردش خون در عروق گوش کمک می کند.


سلام
در واتساپ پیام دادم به 09105241071...عکس شنوایی سنجی هم فرستادم براتون....تنها گوش چپم سوت میکشه دایم...

سلام. ممنون متاسفانه فیلترشدن واتس آپ دردسترس شده و گاهی امکان اتصال وجود ندارد. در اولین فرصت بررسی می شود و در واتس آپ اطلاعات مورد نظر خدمتتون ارایه می شود.


سلام خسته نباشید.گوش من دایم سوت میکشه از زمانی که از خواب بیدار میشم تا زمانی که بخوابم یعنی یک لحظه هم قطع نمیشه. بیشتر از دو سال نزدیک اره برقی با صدای بلند کار کردم الان صدای اره خیلی کم شده....فقط دنبال درمان هستم ....رفتم پیش فوق تخصص گوش فقط گفت باید از صدا پرهیز کنی و جینکو داد...ولی صدای صوت قطع نمیشه..
لطفا راهنمایی کنید با روشهای درمانی مثل الکتریکی یا تزریق کورتن خوب میشه؟

سلام نتیجه تست شنوایی خودتون رو برای واتس اپ یا تلگرام مطب بفرستید. صدای وزوز گوش دقیقا شبیه چیه؟ یک یا هردو گوشتون وزوز داره؟ به جز جینکوبیلوبا چه درمان های دیگه ای انجام دادید؟ شغلتون چیه؟ یک توضیح کامل بفرمایید و نتایج تست ها و آزمایش خون اگر دارید بفرستید اگر بتونید مطب تشریف بیارید که خیلی بهتره در غیراین صورت به صورت تلفنی راهنماییتون میکنیم تا حد ممکن استرس نداشته باشید از توجه به وزوز خودداری کنید به صدای طبیعیت(آبشار، دریا، جنگل، پرندگان) گوش کنید جندبار در طول روز و به صداها توجه نکنید تا به مرور مغزتون یادبگیره که نسبت به صداهای بی اهمیت واکنش نشون نده. 09105241071 02188949368 02188958823


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.