تست رایگان سمعک

تست رایگان سمعک

تست رایگان سمعک در کلینیک شنوایی

تست رایگان سمعک در کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا با هدف انتخاب مناسب تر و رضایت بیشتر مراجعین محترم مشاهده اندازه سمعک و مقایسه تمام صداها با و بدون سمعک به صورت رایگان امکان پذیر می باشد.

در این کلینیک چند مدل از سمعک های برند مختلف جهت تست رایگان سمعک موجود می باشند تا برای بیماران مناسب با کم شنوایی آنها تنظیم اولیه شود.

بسیاری از بیماران نسبت به اندازه سمعک یا انتخاب مدل مناسب اطلاعات کافی ندارند در نتیجه با مشاوره درست در مورد کم شنوایی، سمعک و افزایش آگاهی در مورد سمعک و مزایای آن تهیه سمعک توسط بیماران بسیار راحتتر و با رضایت بیشتری انجام می شود.

مراحل تهیه و تجویز سمعک در کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا

 

تست رایگان سمعک

تست رایگان سمعک ( مراحل خرید سمعک )

*تعیین درصد دقیق آسیب شنوایی در هر فرکانس با تست ادیومتری

*بررسی مشخصات فردی و شرایط مراجعه کننده (بررسی  لرزش دست، وضعیت بینایی، توانایی حرکتی و حافظه بیمار)، وضعیت زندگی بیمار (تنها یا با خانواده)، توجه به نیاز و خواسته های بیمار از سمعک

*مشاوره سمعک براساس اندازه (سمعک پشت گوشی ریک، سمعک پشت گوشی با قالب یا تین تیوب، سمعک داخل گوشی و سمعک نامرئی)

*مشاوره سمعک براساس تکنولوژی(سمعک دیجیتال پایه، سمعک نیمه هوشمند و سمعک هوشمند)

*مشاوره انواع سمعک و قیمت آنها و همچنین انواع سمعک های قابل شارژ

مشاوره داده می شود.

سپس با توجه به نوارگوش بیمار و افت شنوایی سمعک انتخاب شده بر روی گوش بیمار به دقت تنظیم اولیه می شود.

تمامی صداها از قبیل صدای آرام، متوسط و بلند، همچنین صدای تلفن، صدا از پشت سر برای بیمار تست می شود و در نهایت نحوه قراردادن سمعک بر روی گوش، تعویض باتری سمعک و تمیز کردن سمعک آموزش داده می شود.

بعد از جلسه اول بیمار با استفاده در محیط خانه(محیط ساکت) و دیگر محیط ها و بررسی وضعیت شنوایی با سمعک در صورت وجود مشکل، ایرادات سمعک را یادداشت می کند و در جلسه دوم(2 هفته بعد) ایرادات نوشته شده بر طرف می شود.

در طول این دو هفته بیمار نسبت به صدای سمعک، نحوه گذاشتن و برداشتن، تعویض باتری و ... تسلط کامل پیدا کرده است و در صورت ایراد مجددا به بیمار توضیح و آموزش داده می شود.

اندازه سمعک

سمعک های نامریی نوعی سمعک داخل گوشی می باشد که در عمق بیشتری از کانال گوش قرار می گیرد و دید کمتری نسبت به سمعک داخل گوشی دارد.

بعضی از برندهای سمعک دارای سمعک با کیت یا برد مخصوص سمعک نامریی با قطعات ظریف تر می باشند که امکان ساخت سمعک کوچک تر را فراهم می کند. 

سمعک های پشت گوشی ریک با باتری شماره 10 و 312 نیز به نوعی سمعک نامریی محسوب می شوند و در پشت گوش دیده نمی شوند.

طبق تجربه نویسنده:

برای بسیاری از بیماران که سمعک نامریی به دلیل سن یا نوع افت شنوایی قابل استفاده نمی باشند تجویز سمعک پشت گوشی ریک برای بیمار بسیار رضایت بخش(هم از نظر دید و ظاهر و هم از نظر کیفیت صدا) می باشد.

شنوایی سنجی رایگان

سمعک های جدید

یکی از سمعک های جدید، سمعک های قابل شارژ می باشد.

سمعک های شارژی در اکثر برندهای سمعک با ویژگی ها و مدت زمان شارژ شدن سمعک وجود دارد به طور مثال در سمعک های جدید فیلیپس با 30 دقیقه شارژ سمعک در حدود 4-5 ساعت سمعک کار می کند یا در سمعک زیمنس با 4 ساعت شارژ شدن سمعک امکان استفاده در حدود 18-20 ساعت وجود دارد.

همچنین در سمعک های شارژی جدید علاوه بر شارژ شدن با برق شهری امکان شارژ شدن با سایر وسایل برقی به دلیل استفاده از USB وجود دارد که این ویژگی شارژ کردن سمعک را بسیار راحتتر می کند.

مرکز شنوایی سنجی و سمعک

 

تکنولوژی سمعک

سمعک های جدید 2021-2020 بر طبق گفته کمپانی نسبت به رده های پایین تر از نظر تکنولوژی بسیار متفاوت می باشند.

از این تفاوت ها می توان به نحوه عملکرد سمعک در مواجهه با صدا(صدای بلند، آرام، صدای دور، نزدیک) اشاره کرد به این معنی که سمعک همانند مغز انسان عمل می کند.

همچنین همانطور که اطلاعات دو گوش در مغز با یکدیگر ترکیب می شود در سمعک های دو گوشی نیز این عمل انجام می شود که در درک بهتر گفتار بسیار نقش دارد.

از دیگر ویژگی ها می توان به توانایی یادگیری سمعک اشاره کرد.

این توانایی به این صورت می باشد که زمانی که فرد در یک محیط برنامه، ولوم سمعک یا هر تغییری اعمال می کند سمعک این تغییرات را ذخیره می کند و زمانی که مجددا فرد در این محیط قرار گرفت به طور اتومات و هوشمند تغییرات بدون نیاز به تغییر توسط بیمار اعمال می شود.

همچنین تکنولوژی هوشمند نیز خود در راحتی بیمار بسیار نقش دارد به این صورت که سمعک در محیط های مختلف صداهای مختلف برای بیمار فراهم می کند و امکان تنظیم صدا در چند محیط وجود دارد.

این ویژگی سبب دریافت سیگنال گفتاری بهتری برای بیمار و در نتیجه درک بالاتری می شود. 

تست رایگان سمعک در  کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا

  برای تعیین وقت و مشاوره با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید: 02188949368 09105241071

 


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.