جدیدترین درمان های وزوز گوش در منزل

جدیدترین درمان های وزوز گوش در منزل

جدیدترین درمان های وزوز گوش 

جدیدترین درمان های وزوز گوش در منزل : وزوز گوش یکی از مشکلاتی می باشد که در تمامی زندگی فرد تاثیر منفی دارد. از این رو جه کاهش شدت وزوز و درمان آن روش هایی که افراد در منزل قادر به انجام آن هستند در این بحث توضیح داده می شود. روش هایی که می توان در منزل جهت کنترل یا کاهش شدت وزوز گوش انجام داد: انجام مدیتیشن، ریلکس کردن حضور یک نویز زمینه آرام در جهت پوشش وزوز گوش(روش صدادرمانی با سمعک) داشتن خواب مناسب (حداقل داشتن 8 ساعت خواب در طول شبانه روز) و دیگر روش ها که در بخش درمان های وزوز در منزل گفته می شود.

وزوز گوش چیست؟

وزوز گوش به عنوان صدای زنگ، هیس، کلیک و دیگر صداهایی که بیماران با وزوز گوش تجربه می کنند شناخته می شود. وزوز گوش بیماری نیست بلکه عارضه یا علامت مشکل در مسیرهای شنوایی(حلزون و عصب شنوایی) و غیرشنوایی می باشد. طبق آمارهای انجام شده در امریکا در حدود 10% از مردم از وزوز گوش رنج می برند. این صداها یا وزوز می تواند تنها در یک گوش یا هردو گوش (یا حتی در سر) با شدت آرام یا بلند شنیده شود. جدیدترین درمان های وزوز گوش در منزل

چرا وزوز گوش ایجاد می شود؟

به طور خلاصه می توان علت های شروع و ایجاد وزوز گوش را موارد زیر دانست. همچنین دقت کنید به مرور زمان که سیکل و چرخه معیوب وزوز ادامه پیدا می کند شدت وزوز گوش بیشتر و درمان آن سخت تر می شود. کم شنوایی بخصوص با در معرض قرارگیری صدای بلند، عفونت گوش، عفونت سینویس ها، بیماری های قلبی، بیماری های سیستم عروقی، تومورهای مغزی(تومور اکوستیک)، تغییرات هورمونی، مشکلات تیروئیدی، بیماری منییر و... می باشد.  

روش های مرسوم درمان وزوز گوش

روش هایی که تاکنون برای درمان وزوز گوش انجام شده است به تنهایی در رفع صدای وزوز گوش کافی نمی باشد. بنابراین باید از چندین روش درمان همراه با تغییر الگوی زندگی(Life Style) فرد برای درمان قطعی وزوز گوش استفاده شود. درمان هایی که تاکنون در جهت درمان وزوز گوش استفاده می شوند شامل: استفاده از سمعک های مخصوص وزوز گوش، صدادرمانی و ماسکر، تحریک الکتریکی، تحریک RTMS، استفاده از داروهای آرام بخش و ضدافسردگی(آلپرازولام، ایمیپرامین، کلوپرامین، کلونسپام و..)، روش های شناختی درمان وزوز گوش، درمان وزوز گوش با هیپنوتیزم، طب سوزنی، طب سنتی، بیوفیدبک، نوروفیدبک و سایر روش هایی که در جهت رفع و درمان وزوز گوش انجام می شود.

روش های درمان وزوز گوش در منزل:

همانطور که در بالا بیان شد تنها استفاده از یک روش برای درمان وزوز گوش کافی نیست و فرد باید در محیط زندگی و کاری خود نیز عواملی که سبب تغییر وزوز گوش می شود را کنترل کند. بسیاری از بیماران با اینکه تحت درمان قرار گرفتند و از روش های مرسوم درمان استفاده کرده اند اما هیچ نتیجه ای از درمان نگرفتند و همچنان به دنبال روش های جدیدی برای رفع وزوز گوش می باشند. شاید دلیل اصلی عدم پاسخ به درمان این بیماران همین نکته باشد. به طور مثال بیمار درمان با تحریک الکتریکی را هر روز به مدت دوهفته انجام می دهد اما در منزل در طول شب، در محیط ساکت به وزوز خود فکر می کند و تمام توجه فرد بر روی وزوز می باشد. در این حالت به احتمال بسیار بالایی درمان صورت نمی گیرد.

10 روش جدید کاهش وزوز گوش در منزل

  *مصرف قرص جینکوبیلوبا (Ginkgo Biloba) (جینکو بیلوبا گیاهی هست که در درمان های بسیاری از بیماری ها استفاده می شود به طور مثال: دیابت، فشار خون بالا، بی حالی، استرس، آسم، وزوز گوش و... . دقت داشته باشید نتایج مصرف قرص جینکوبیلوبا برای درمان وزوز در مقالات مختلف یکسان نبود و تنها در بعضی از افراد نتایج مثبت مشاهده شد) *مصرف ویتامین های مفید برای سیستم عصبی (این ویتامین ها شامل ب12، ویتامین D، زینک، آهن، پتاسیم، اسید فولیک، امگا3،منیزیم می باشند) جدیدترین درمان های وزوز گوش در منزل *عدم توجه به وزوز (توجه بیش از حد به وزوز در دایمی شدن وزوز گوش بسیار نقش دارد) *کنترل احساسات و هیجانات(استرس، عصبانیت، اضطراب) (این عوامل با شدت وزوز گوش رابطه مستقیم دارند به طور مثال افزایش استرس یا عصبانیت سبب بدتر شدن وزوز گوش می شود). *خواب مناسب و کافی(تنظیم الگوی زمان خواب بخصوص در طول درمان) (خستگی در اغلب اوقات سبب بدتر شدن علایم می شود و وزوز با شدت آرام به صدای بلند تبدیل می شود). *استفاده از محافظ های گوش(بخصوص در مواجهه با صدای بلند و آزاردهنده) *کاهش شدت صدای تلویزیون و سایر وسایل صوتی و تصویری (در اکثر بیماران با وزوز گوش حساسیت به صدا(هایپراکیوسیس) نیز مشاهده می شود به این صورت که تحمل شنیدن صدای متوسط و بلند برای این افراد بسیار سخت و آزاردهنده می باشد) *دانلود برنامه های صدادرمانی یا نویز سفید جهت پوشش صدای وزوز گوش (شدت صدا باید برابر با صدای وزوز گوش باشد و از افزایش بیش از حد صدا خودداری کنید: این عمل در واقع نوعی صدادرمانی با نویز سفید یا پهن باند می باشد اما در سمعک های مخصوص وزوز از نویزهای باندباریک که تنها همان منطقه یا فرکانس مربوط به وزوز را پوشش دهد استفاده می شود). *عدم مصرف الکل، کافیین، سیگار و نیکوتین *عدم مصرف چای، قهوه، نسکافه، فست فود، نوشابه (در مقالات بیان شده است که کافیین ارتباطی با وزوز گوش ندارد اما در سایر مقالات پیشنهاد شده است که از مصرف مواد کافیین دار خودداری شود). همچنین دقت داشته باشید وجود جرم گوش به علت هوای آلوده، تعرق زیاد، باریک بودن کانال گوش در بسیاری از بیماران رخ می دهد که همین امر در بروز وزوز گوش نقش دارد. بنابراین خارج کردن جرم گوش با استفاده از قطره گلیسیرین فنیکه در این افراد پیشنهاد داده می شود(بهتر است قبل از استفاده از قطره شستشوی گوش به متخصص شنوایی شناس یا گوش حلق بینی جهت بررسی کانال گوش و وجود جرم گوش مراجعه شود).  
شنوایی سنجی و سمعک فراشنوا
مرکز فراشنوا با استفاده از ابزارهای جدید در حیطه وزوز گوش و افزایش آگاهی بیماران عزیز با جدیدترین روش ها و مقالات در زمینه وزوز گوش در این زمینه به صورت تخصصی فعالیت دارد. تجویز انواع سمعک های نامریی، داخل گوشی و پشت گوشی ریک با تکنولوژی هوشمند در مرکز فراشنوا انجام می شود. جهت مشاوره تلفنی و آنلاین با شماره های زیر با ما در ارتباط باشید: 09105241071(مشاوره آنلاین) 02188949368 اینستاگرام جهت مشاهده نتایج درمان: Samak_farashenava (سمعک فراشنوا)

دیدگاه ها درباره جدیدترین درمان های وزوز گوش در منزل

سلام
من پدرم چند سال از وزوز گوش رنج میبره اخیر صدای باد در سر احساس میکنه که کلا باعث نارحتی و ازارش شد قرص فشار مصرف میکنه وبعضی موقع ها هم سردرد دار هم صدای باد در سر
تست شنوایی انجام داد هردو گوش ضعیف به ویژه گوش راست
اگر راحلی هست بفرماید یا مرکزی برای بهبودش
تشکر

سلام بله میتونیم مشکلش رو حل کنیم. طبق تجربه و ویزیت بیماران شبیه به پدر شما به احتمال بالای 90 درصد میشه وزوز گوششون رو رفع کرد باید تشریف بیارید چندتا تست وزوز گوش انجام بشه تا بتونیم روش دقیق را مشخص کنیم. لطفا با شماره مطب تماس بگیرید و در اسرع وقت همراه با نتایج تست هاشون به مطب مراجعه کنید. 02188949368 09105241071 02188958823


سلام مادر من از اعصابش زده به گوشش دکتر میگه کر شدی گوشش صدا میده آیا درمانش چه دارویی یا چه کار کنم

سلام خیر برای وزوز دارویی وجود ندارد. تنها دارویی که می توانید استفاده کنید داروهای آرامبخش هستند(آلپرازولام، کلوناسپام و...) اول تست شنوایی انجام بدید تا مشخص بشه مشکل شنوایی دارند یا کل شنوایی مادرتون از بین رفته شاید سمعک برای مادرتون مناسب باشه تا هم وزوز و هم کم شنوایی را جبران کند


سلام. چندماه که دچار وزوز وش شدم و با مراجعه به پزشک گوش حلق و بینی تنها به من ویتامین ب6 و ب3 داده و هیچ کار یدیگه ای انجام نشده برام. البته تست شنوایی انجام دادم و شنواییم گفتن نرمال هست. میخواستم سوال کنم که آیا هیچ کاره دیگه ای نمیشه انجام داد؟ روش لیزر درمانی و الکتریکی برای من قابل انجام است.
ممنون از وقتی که گذاشتید

با سلام استفاده از ویتامین ها طبق بررسی ها و مقالات تنها باعث کاهش شدت وزوز می شود و در موارد کمی قطع کامل وزوز دیده شده است اما با این حال استفاده از ویتامین ها حتما یشنهاد می شود. به طور کلی کمبود ویتامین هایی که در شروع یا بدتر شدن وزوز گوش نقش دارند شامل ویتامین دی، ب12، آهن، پتاسیم، منیزیم، امگا و... می باشد.


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.