جدیدترین سمعک ها

جدیدترین سمعک ها

.

جدیدترین سمعک های 2023-2022

.

هدف ما در این مقاله معرفی جدیدترین سمعک ها روز دنیا می باشد. در حالت کلی شرایط فردی که دچار کم شنوایی است، تعیین کننده انتخاب سمعکی خاص می باشد. در واقع یک نوع و مدل از سمعک برای تمام افرادی که دچار کم شنوایی هستند، مناسب نیست. انتخاب و خرید سمعک باید بر حسب نظر متخصص شنوایی شناس انجام ‌شود. شروع کم شنوایی می تواند به دلایل زیادی ایجاد شود و در صورت عدم تقویت یا درمان آن به مرور زمان افت شنوایی بیشتر می شود.

از دلایلی که سبب کم شنوایی می شود می توان به افزایش سن(پیرگوشی)، ضربه صوتی شدید(صدای گلوله، چندین ساعت در معرض صدای بلند)، مصرف داروها؛ ضربه فیزیکی به گوش، سکته گوش(افت ناگهانی شنوایی)، کم شنوایی ژنتیکی، اوریون، سرخچه، بیماری گوش(منییر، اتواسکلروزیس)، عفونت های گوش حارجی و میانی، پارگی گوش و جرم گوش اشاره کرد.

توجه داشته باشید مواردی که در بالا به آن اشاره شد علاوه بر اینکه سبب بروز کم شنوایی می شوند می توانند عامل شروع وزوز گوش در افراد نیز باشند. به دلیل ارتباط کم شنوایی و وزوز گوش که در مقالات مختلف به آن اشاره شده است به این صورت که مهمترین عامل شروع وزوز گوش را کم شنوایی می دانند از این رو درمان کم شنوایی می تواند سبب درمان وزوز گوش نیز شود.به همین دلیل اقدام برای درمان کم شنوایی و وزوز گوش در سریعترین زمان ممکن باید اولویت بیمار باشد.

پیشرفت تکنولوژی باعث شده است تا تغییر و تحول های اساسی در تولید سمعک نیز به وجود بیاید. امروزه سمعک هایی که جدیدا وارد بازار شده‌اند، دارای ویژگی‌های خاصی هستند که به راحتی می‌توانند اکثر نیازها و یا مشکلات افرادی که با کم شنوایی مواجه هستند را حل نمایند.

در لیست زیر چند نمونه از جدیدترین سمعک ها با ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند بیان شده است.

.

 جدیدترین مدلهای سمعک در تمامی برندها

.

جدیدترین سمعک های برند اتیکن

.

*سمعک Real (رییل) اتیکن:

سمعک رییل اتیکن از جدیدترین سمعک های سال 2023 محسوب می شود که به صورت پشت گوشی و پشت گوشی ریک وجود دارد. این سمعک از نظر قدرت و پوشش دهی برای تمامی افت های شنوایی از ملایم، متوسط، شدید و عمیق مناسب است. از طرف دیگر به دلیل تکنولوژی قوی و بالاترین کیفیت صدا و گفتار برای تمامی سن ها(کودکان و بزرگسالان) گزینه بسیار مناسبی می باشد. همچنین برای بیماران با مشکل در درک گفتار بخصوص در محیط های شلوغ سمعک Real(رییل) اتیکن بهترین گزینه محسوب می شود.

از ویژگی های این سمعک علاوه بر پردازش شبیه ساز مغز(BrainHearing) افزایش وضوح و طبیعی بودن صدا در حین مکالمات می باشد. با استفاده از سمعک رییل Real اتیکن دیگر هیچ صدایی را از دست نمی دهید. همچنین برنامه های کاهش نویز نظیر نویز باد، صداهای حواس پرت کننده ناشی از برخود عینک با سمعک و موها که ممکن است تولید صدای اضافه کنند به راحتی حذف می شوند.

.

*سمعک اون(Own) اتیکن:

سمعک اون own یکی از جدیدترین سمعک های 100درصد نامریی برند اتیکن و محصول سال 2022-2023 می باشد و تنها به صورت نامریی و داخل گوشی تولید شده است(مدل های پشت گوشی و ریک در این مدل وجود ندارد). برطبق ادعای شرکت اتیکن از 10 بیماری که سمعک اون(own) برای آنها تجویز شده است در 9 نفر از این افراد سمعک به صورت غیرقابل دید و نامریی مشاهده شد. تکنولوژی استفاده شده در این سمعک به صورت کاملا هوشمند و از جدیدترین تکنولوژی برند اتیکن به نام Deep Natural Network که در راحتی شنیدن و درک بهتر گفتار کمک بسیار زیادی می کند استفاده شده است. سمعک اون اتیکن در 5 رده وجود دارد که رده 1(بالاترین رده) و رده 5(پایین ترین رده) می باشد. از نظر میزان پوشش دهی و قدرت سمعک اون(own) برای بیماران با افت شنوایی ملایم تا شدید(افت تا 90 دسی بل) گزینه مناسبی است و قدرت لازم برای شنیدن صدا و درک گفتار فراهم می شود.

یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه در سمعک جدید اون وجود سیستم وایرلس و بلوتوث می باشد. همانطور که در بحث های قبلی به آن اشاره شده است در سمعک های داخل گوشی و نامریی به دلیل اندازه کوچک سیستم وایرلس و بلوتوث از سمعک حذف می شود اما در سمعک own اینگونه نیست و سمعک قادر به اتصال به موبایل یا سایر وسایل صوتی و تصویری می باشد.

.

*سمعک مور(More) اتیکن:

از جدیدترین سمعک های سال 2022-2021 سمعک مور اتیکن می باشد. این سمعک با تکنولوژی هوش مصنوعی شبیه ساز مغز(Brain Hearing) همانند مغز انسان عمل می کند که سبب افزایش 15 درصدی سیگنال(گفتار) در محیط های شلوغ و نویزی می شود. از ویژگی قابل توجه این سمعک قابلیت شارژ شدن در طول 30 دقیقه می باشد که امکان استفاده به مدت 4 تا 6 ساعت را می دهد و با 4 ساعت شارژ سمعک امکان استفاده کامل در طول روز فراهم می شود.

از نظر رده بندی در گروه اتیکن، سمعک مور بالاترین و جدیدترین محصول این برند می باشد که شامل 3 رده می باشد(رده 1: بالاترین رده و رده 3: پایین ترین رده). جدیدترین برنامه های سمعک در مدل مور وجود دارد که سبب ایجاد بالاترین کیفیت و رضایت در بیمار می شود. یکی دیگر از ویژگی های این سمعک وجود برنامه وزوز گوش می باشد که به دلیل وجود تعداد کانال بالا(25 تا 30 کانال) در تنظیم صدای ماسکر و پهنای پاسخ فرکانسی بالا برای بیماران با وزوز های تیز یا صدای سوت بسیار مناسب است.

سمعک های مور اتیکن تنها به صورت پشت گوشی ریک(رسیور در کانال گوش:RIC) تولید شده اند و مدل های پشت گوشی معمولی یا داخل گوشی و نامریی در این مدل وجود ندارند. از نظر میزان قدرت یا پوشش دهی برای بیمارن با کم شنوایی ملایم تا شدید گزینه بسیار خوبی می باشد که طبق تجربه بیماران در جلسه اول تنظیم به رضایت کامل از درک صدا و گفتار می رسند. 

.

*سمعک زیرکن(Zircon) اتیکن:

سمعک زیرکن یکی دیگر از سمعک های جدید گروه اتیکن می باشد که به صورت سمعک های پشت گوشی و ریک موجود است و مدل های داخل گوشی و نامریی در این مدل تولید نمی شود. این سمعک نسبت به مدل مور در رده پایین تری از نظر کیفیت صدا و امکانات قرارگرفته است. سمعک زیرکن پشت گوشی و ریک در دو رده شامل زیرکن 1(بالاترین رده) و زیرکن 2(پایین ترین رده) تقسیم بندی می شوند.

از ویژگی های بسیار جالب در سمعک زیرکن پردازش و امکاناتی که در پردازش صدا برای افزایش توانایی درک و راحتی بیمار در شنیدن و درک صدا فراهم شده است می توان به برنامه Deep Natual Network اشاره کرد. در این تکنولوژی اطلاعات 12 میلیون صدا در سمعک ذخیره شده است که سبب آشنایی بهتر سمعک با صداها و طبقه بندی اهمیت صدا ها(صداهای گفتاری در مقابل صدای محیطی) و در نتیجه کمک به پردازش قوی تر صدا بخصوص گفتار می شود. تکنولوژی Deep Neural Network از جدیدترین برنامه های برند اتیکن می باشد که در حال حاضر تنها در سمعک های مور، سمعک اون(Own) و سمعک زیرکن وجود دارد. سمعک زیرکن برای بیماران با کم شنوایی های ملایم تا شدید(افت شنوایی 40 تا 100 دسی بل) گزینه مناسبی می باشند. 

توجه داشته باشید سمعک های جدید نسبت به سمعک های رده پایین تر(سال تولید) دارای امکانات و کیفیت پایین تری می باشند به این صورت که در سمعک های جدید تلاش برای درک گفتار و راحتی شنیداری در تمامی محیط ها بیشتر تمرکز شده است و بنابراین خرید سمعک های جدید سبب افزایش رضایت بیمار و حف شکایات بیمار از سمعک می شود. 

.

*سمعک سوپرپاور اکسید(Exceed) اتیکن: 

سمعک اکسید اتیکن یکی از جدیدترین سمعک های این گروه می باشد که محصول سال 2021-2022 می باشد. سمعک اکسید جزء سمعک های سوپرپاور و التراپاور محسوب می شود که برای بیماران با افت شنوایی شدیدو عمیق مناسب می باشند. توجه داشته باشید سمعک های سوپرپاور و التراپاور نظیر اکسید، داینامو و... تنها به صورت پشت گوشی و با قالب سخت یا نرم قابل استفاده می باشند و مدل های داخل گوشی در این گروه وجود ندارد.

از ویژگی های این سمعک پردازش جدید صدا و گفتار که سبب بهبود درک گفتار حتی در محیط های شلوغ می شود. از طرف دیگر اکثر بیماران بخصوص با افت های شدید در درک کلمات یا گفتار در فاصله های دور یا حضور چندگوینده مشکل شدیدی دارند که در این سمعک این مشکلات برطرف شده است.

سیستم وایرلس و بلوتوث(امکان ارتباط دو سمعک با یکدیگر جهت تغییر بهره به صورت همزمان در مواجهه با صداهای بلند در بهبود کیفیت و رضایت بیمار کمک کننده است)، برنامه وزوز گوش، برنامه انتقال فرکانسی(وجود برنامه انتقال فرکانسی در سمعک بیماران با افت شنوایی شدید و عمیق که احتمال منطقه مرده یا Dead Region وجود دارد ضروری است)، وجود ولوم بر روی سمعک یا تغییر ولوم سمعک از طریق گوشی، برنامه های فیدبک گیری بسیار قوی(در سمعک های سوپرپاور و التراپاور وجود برنامه های فیدبک گیری بسیار ضروری است زیرا به دلیل اعمال بهره و قدرت زیاد برای جبران کم شنوایی احتمال سوت کشیدن یا فیدبک بسیار افزایش می یابد و وجود برنامه فیدبک گیری قوی در سریعترین زمان ممکن و بدون کاهش بهره سمعک قادر به حذف کامل سوت سمعک می باشد) و... از دیگر ویژگی های قابل توجه در این سمعک می باشد.

..

جدیدترین سمعک های برند برنافن

.

*سمعک لوکس(Leox) برنافن:

سمعک لیوکس برنافن یکی از قوی ترین سمعک های پشت گوشی می باشد که برای بیماران با کم شنوایی شدید و عمیق بسیار کارامد و موثر است.

این سمعک از جدیدترین پردازنده هوشمند True enviroment برخوردار است که گفتار را به بالاترین سطح طبیعی بودن می رساند. همچنین به دلیل کاهش نویز محیط اطراف در محیط های شلوغ بسیار مناسب می باشد.

*سمعک آلفا ایکس تی(Alpha XT) برنافن:

یکی از جدیدترین سمعک های گروه برنافن علاوه بر Leox، سمعک آلفا می باشد. سمعک آلفا به صورت پشت گوشی ریک و دارای تکنولوژی و هوش Hybrid می باشد که تنها در این سمعک وجود دارد. سمعک آلفا با تکنولوژی هیبرید سبب طبیعی بودن صدا بدون هیچ گونه تلاش برای شنیدن و ایجاد بالاترین درک گفتار می شود.

.

جدیدترین سمعک های برند سونیک

.

*سمعک ترک(Trek) سونیک

سمعک ترک یکی از قوی ترین سمعک ها برای بیماران با کم شنوایی شدید و عمیق می باشد. تکنولوژی استفاده شده در این سمعک Sound DNA می باشد که هدف آن پردازش قوی سیگنال های گفتاری و ایجاد بالاترین درک گفتار بخصوص در محیط های شلوغ می باشد. این ویژگی برای بیماران با آسیب در حلزون و عصب بسیار مفید می باشد. از ویژگی قابل توجه علاوه بر تکنولوژی در سمعک Trek سونیک پهنای باند تا 10 کیلوهرتز می باشد که در طبیعی بودن صداهای گفتاری بسیار مفید می باشد. 

.

 جدیدترین سمعک های برند سیگنیا(زیمنس)

.

*سمعک Silk AX زیمنس(سیگنیا)

این نوع سمعک ها نیز بر حسب پلتفرم جدید AX کار می‌کنند و به صورت نامرئی قابل تجویز هستند. برخلاف بقیه سمعک های نامرئی,  این مدل از سمعک ها از یک پوشش سیلیکونی استفاده می نمایند که باعث می‌شود به راحتی داخل کانال گوش قرار بگیرند و به قالب اولیه نیاز ندارد. یعنی شما خیلی راحت در جلسه اول می توانید از این محصولات استفاده کنید.

از ویژگی های قابل توجه در سمعک سیلک(silk)، نامریی بودن و غیرقابل دید بودن آن است که جزء یکی از کوچکترین سمعک های دنیا محسوب می شود از این رو برای افرادی که تمایل به مخفی بودن سمعک خود دارند بهترین گزینه می باشد. از طرف دیگر تکنولوژی AX از جدیدترین تکنولوژی های زیمنس می باشد که سبب بالاترین کیفیت و طبیعی بودن صدا می شود. همچنین سمعک سیلک زیمنس برای بیماران با وزوز گوش نیز گزینه مناسبی است به دلیل داشتن برنامه وزوز گوش همراه با صدای طبیعت(موج دریا، اقیانوس) می تواند در کاهش یا حذف وزوز گوش بسیار کمک کننده باشد.

یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه در این سمعک امکان اتصال به موبایل و نصب برنامه زیمنس می باشد که قابلیت تغییر ولوم سمعک یا برنامه های سمعک از طریق گوشی موبایل فراهم می شود. دراکثر برندهای سمعک امکان استفاده از گوشی در سمعک های داخل گوشی و نامریی وجود ندارد.

سمعک جدید اون(OWN) اتیکن از مدل هایی می باشد که از نظر اندازه و مخفی بودن شبیه به سمعک سیلک زیمنس می باشد و همچنین در سمعک اون نیز امکان اتصال به موبایل و یا تغییر برنامه و ولوم سمعک وجود دارد.

..

*سمعک های استالیتو(Stallyto) زیمنس(سیگنیا)

سمعک استالیتو(Stallyto signia) سیگنیا یکی از منحصرترین سمعک های طراحی شده می باشد که با ظاهر زیبا و کیفیت بالای خود به محبوبیت زیادی دست یافته است. همچنین به دلیل طراحی خاص خود همانند سمعک اسلیم فوناک هیچ تداخلی برای استفاده همزمان از سمعک و عینک برای بیمار ندارد. تکنولوژی مورد استفاده در سمعک استالیتو AX می باشد که دارای ویژگی های منحصر به فردی نظیر بهبود صدای بیمار(Own Voice Processing)، Hands Free، ارتباط گوشی ایفون و اندرویید با سمعک، قابلیت شارژ به صورت وایرلس، کاهش نویز باد، برنامه تمرکز بر صدای گوینده(Soundscape Processing) و... می توان اشاره کرد.

از ویژگی خاص تکنولوژی AX در سمعک های استالیتو، سیلک و Pure وجود دارد می توان به دستیابی به بالاترین میزان درک گفتار از طریق تمرکز بر روی صداها(نظیر صدای گوینده در مکالمات یا صدای خود فرد) و همزمان کاهش نویز محیط اطراف اشاره کرد. همچنین بر طبق بررسی های انجام شده بر روی تکنولوژی ای ایکس(AX) در سمعک های استالیتو، پییور و سیلک مشخص شده است که در محیط ساکت نظیر خانه 100% کلمات و گفتار قابل درک می باشد و در محیط های شلوغ و نویزی 25% بهبود درک گفتار نسبت به تکنولوژی های قدیمی سمعک ها بدست آمده است. تکنولوژی های سمعک سیگنیا به ترتیب از قدیم به جدید به صورت باینکس(Binax)، پرایمکس(PX)، ان ایکس(NX)، ایکس(X) و جدیدترین تکنولوژی ای ایکس(AX) می باشد.

.

*سمعک های Pure AX زیمنس(سیگنیا)

سمعک های ریک سیگنیا با باتری 13 و 312 به نام سمعک Pure(پیور) شناخته می شوند. یکی از ویژگی های سمعک ریک زیمنس داشتن سمعک ریک با با باتری 10 می باشد که سبب اندازه کوچک و غیرقابل دید آن شده است. به سمعک های ریک باتری 10 سمعک Ace گفته می شود. از لحاظ قدرت و میزان پوشش دهی کم شنوایی سمعک های Pure و Ace دارای قدرت یکسان می باشند و برای افت های ملام تا شدید مناسب می باشند. در این سمعک ها همانند سمعک سیلک امکان اتصال به موبایل و تغییر ولوم و برنامه سمعک با نصب اپلیکشن سمعک وجود دارد. برنامه های صدادرمانی یا ماسکر نیز یکی دیگر از ویژگی های این مدل می باشد که برای بیماران با وزوز گوش امکان ارائه صدای نویز در فرکانس وزوز گوش و ارائه صداهای طبیعت را فراهم می کند.

جدیدترین سمعک ها

.

جدیدترین سمعک های برند فوناک

.

*سمعک Lumity(لومیتی) فوناک

یکی از جدیدترین سمعک های 2022 فوناک مدل Lumity  می باشد که تنها به صورت پشت گوشی ریک وجود دارد(مدل های پشت گوشی و داخل گوشی در این مدل وجود ندارد) که به عنوان Audeo Lumity و Audeo Life شناخته می شوند. از ویژگی قابل توجه در این سمعک که برای بسیاری از بیماران مهم می باشد علاوه بر قابل شارژ بودن(بدون نیاز به باتری) دارای ویژگی ضدآب بودن نیز است(سمعک قابل شارژ ضدآب). از سمعک های ضدآب قابل شارژ علاوه بر مدل لومیتی فوناک می توان به سمعک مور اتیکن، سمعک زیرکن اتیکن، سمعک الفا برنافن، سمعک ترک سونیک، سمعک های ای ایکس سیگنیا و ... اشاره کرد.

تکنولوژی استفاده شده در سمعک لومیتی Lumity تکنولوژی SmartSpeech می باشد که هدف اولیه آن دستیابی به بالاتری درجه درک گفتار و حفظ مکالمه بدون استرس حتی در محیط های چالش برانگیز(محیط های شلوغ و نویزی) است. همچنین به دلیل سیستم وایرلس در این سمعک ها امکان اتصال به گوشی ایفون، اندرویید و حتی سایر وسایل صوتی و تصویری بلوتوث دار وجود دارد. از نظر میزان پوشش دهی افت شنوایی و قدرت سمعک لومیتی(Lumity) برای بیماران با کم شنوایی ملایم تا عمیق مناسب است. در بالا بیان کردیم که این سمعک دارای قابلیت ضدآب بودن می باشد علاوه بر این مورد قابلیت مقاومت به تعریق نیز در سمعک های Audeo Lumity و Audeo Life وجود دارد.

*سمعک Slim(اسلیم) فوناک

یکی دیگر از جدیدترین سمعک های برند فوناک مدل اسلیم (Slim) می باشد که با ظاهر متفاوت خود دارای کیفیت بالا و ویژگی های قابل توجه ای می باشد. این سمعک با طراحی متفاوت خود این امکان را فراهم می کند استفاده از سمعک همزمان با عینک هیچ تداخلی ایجاد نشود(یکی از مشکلات افرادی که از عینک استفاده می کنند افتادن سمعک می باشد). سمعک اسلیم همانند سمعک لومیتی تنها به صورت پشت گوشی ریک وجود دارد.

یکی از اصلی ترین مشکلات بیماران با کم شنوایی مشکل در درک گفتار بخصوص در محیط های شلوغ و نویزی می باشد(طبق گفته بیمار صدا شنیده می شود اما قابل فهم نمی باشد). از این جهت اکثر برندهای سمعک هدف اصلی خود را بهبود درک گفتار در محیط های شلوغ از طریق کاهش بیشتر نویز محیط و افزایش سیگنال های گفتاری قرار داده اند. برهمین اساس از ویژگی های قابل توجه در سمعک اسلیم می توان به حفظ درک کلمات گفتاری در حین مکالمه تک نفره و چند نفره در وضعیت های شنیداری مختلف اشاره کرد. سمعک اسلیم فوناک قابلیت شارژ شدن از طریق شارژر و بدون نیاز به تعویض باتری قابل استفاده می باشد.

.

جدیدترین سمعک های برند ریساند

.

*سمعک Quattro ریسوند

این نوع سمعک ها جزو جدیدترین سمعک ها و آخرین ورژن سمعک های شرکت Resound  می باشد که جزوه اولین محصولات  فراهوشمند موجود در بازار نیز هست. این سمعک دارای کیفیت صدای عالی است.

سمعک Quattro  محدوده پویایی ورودی وسیعی را پوشش می‌دهد و در بین تمام سمعک هایی که در بازار وجود دارد، جزو بهترین محصولات می باشد. این سمعک در دسته محصولات پرفروش قرار دارد.

فرقی نمی کند که فرد در حال گوش کردن به موسیقی باشد و یا صحبت کند، در دو حالت کامل ترین و دقیق ترین صدا را با کیفیت فوق العاده عالی دریافت خواهد کرد.

از لحاظ فنی اگر این محصول را بررسی کنیم، حدود ۱۱۶ دسی بل شدت صوتی را پشتیبانی می کند و امکان دسترسی به طیف وسیعی از صداها را به شما می دهد.

از ویژگی‌های دیگر سمعک Quattro  می‌توان به مجهز بودن آن به تکنولوژی جهت یابی دو گوشی و همچنین حس و درک فضا اشاره کرد. در واقع این ویژگی باعث شده است تا به گوش و مغز شما کمک شود تا مکان دقیق صدا را به بهترین شکل ممکن تشخیص دهید.

همچنین این نوع سمعک ها با گوشی های آیفون سازگار هستند. در واقع این محصولات برای افرادی که دارای گوشی های آیفون هستند ساخته شده است و نرم افزار گوشی هوشمند این امکان را می‌دهد تا عملکرد سمعک را به وسیله گوشی تغییر داده و تنظیمات دلخواه را انجام بدهید.

[caption id="attachment_13097" align="aligncenter" width="800"]جدیدترین سمعک ها جدیدترین سمعک ها[/caption]

یکی دیگر از ویژگی های مهم این نوع سمعک ها قابلیت شارژ می باشد. با توجه به اینکه در ساخت این محصول از باتری یون-لیتیوم استفاده شده است، این باتری قادر است انرژی معادل اندازه ۳ باتری کامل را در خود ذخیره نماید. شما با هر بار شارژ کامل سمعک به راحتی می توانید تا چند روز از آن استفاده کنید و این سمعک فقط در عرض سه ساعت به صورت کامل شارژ می شود.

اگر شما نیز جزء افرادی هستید که نیاز به اتصال مستقیم سمعک به تلویزیون دارید و یا موسیقی گوش می کنید، این نوع باتری های سمعک به راحتی می‌تواند تا ۲۴ ساعت پاسخگوی نیازهای شما باشند. همچنین قابلیت شارژ سریع به مدت ۳۰ دقیقه نیز به وسیله این باتری ها امکان پذیر است.

.

جدیدترین سمعک های برند یونیترون

.

*سمعک Maxi All یونیترون

این نوع سمعک ها نیز جزو بهترین محصولات موجود در بازار می باشند که عملکرد فوق‌العاده عالی در برابر نویز دارند. این سمعک ها قابلیت اتصال به گوشی های آیفون و اندروید را نیز دارند.

همچنین شما به راحتی می توانید از این سمعک به عنوان هدست نیز استفاده کنید یعنی خیلی راحت می توان صدای تلفن همراه را به وسیله سمعک به گوش انتقال داد و همچنین صدا از میکروفون سمعک به تلفن انتقال داده شود.

از ویژگی های دیگر این سمعک می‌تواند قابل شارژ بودن اشاره کرد. همچنین برای طیف عظیمی از افرادی که کم شنوا هستند، این سمعک می‌تواند زندگی آسانی برای آنها رقم بزند.

جدیدترین سمعک ها

یکی از مهمترین ویژگی های این محصولات داشتن قیمت بسیار مناسب می باشد و همچنین پشتیبانی از پلتفرم Tempus Unitron باعث شده است تا سمعک به صورت خودکار برنامه را بر حسب نوع محیط شنیداری تغییر دهد. به وسیله این تکنولوژی به راحتی می توان صدای طبیعی و فوق العاده دریافت کرد

در واقع سمعک Maxi Tempus  یکی از ظریف ترین سمعک های RIC  می باشد که دارای وضوح و کیفیت فوق‌العاده بالایی است.

از دیگر ویژگی‌های این سمعک ها می توان به قابلیت حذف نویز اشاره کرد که باعث جلب توجه تمام افرادی شده است که با کم شنوایی مواجه هستند. خوشبختانه قیمت این محصول بسیار مناسب بوده و تمام افرادی که به این محصول نیاز دارند به راحتی می‌توانند اقدام به خرید کنند‌.

.

جدیدترین سمعک های برند ویدکس

.

*سمعک Evoke ویدکس

این نوع از سمعک ها از محصولاتی می باشند که مجهز به تکنولوژی یادگیری خودکار است. این سمعک برای طیف عظیمی از افرادی که با کم شنوایی مواجه هستند، مناسب ترین گزینه می باشد. کیفیت صدای عالی دارد و ساخت شرکت Widex است.

همچنین این نوع سمعک برای افرادی که بیشتر به موسیقی گوش می‌دهند مناسب‌ترین گزینه است. این سمعک با داشتن تکنولوژی آنالیز اصوات موزون می تواند تفاوت بین موسیقی کلاسیک و پاپ را به راحتی تشخیص بدهد.

این نوع از سمعک ها معمولاً در چهار سطح تکنولوژی مختلف طراحی شده اند و با داشتن قابلیت هوش مصنوعی عملکرد فوق‌العاده عالی دارد. این سمعک می‌تواند بسیاری از مشکلات افرادی که با کم شنوایی مواجه هستند را از میان ببرد.

خوشبختانه امروزه شرکت های بسیار زیادی در سطح دنیا وجود دارد که مشغول به کار تولید حرفه‌ای و عرضه انواع سمعک ها با قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فرد هستند که به راحتی می‌توانند زندگی را برای افرادی که کم شنوایی دارند آسان کنند.

مهم ترین مسائلی که شما باید به آن دقت کنید این می باشد که حتماً بر حسب توصیه و یا تجویز پزشک اقدام به خرید سمعک کنید.

..

سوالات بیماران در مورد جدیدترین سمعک ها

*آیا استفاده از سمعک سبب بدتر شدن شنوایی می شود؟

خیر. در اکثر موارد استفاده از سمعک بهترین گزینه برای درمان یاحفظ شنوایی در نظر گرفته می شود و استفاده از سمعک حتی در طولانی مدت در صورتی که تنظیم مناسب با کم شنوایی بیمار داشته باشد هیچ آسیبی به شنوایی فرد وارد نمی کند.

*بهترین برند سمعک چیست؟

برای انتخاب بهترین برند سمعک بهتر است براساس نوع و میزان کم شنوایی استفاده شود در این صورت میزان رضایت بیمار افزایش می یابد. به طور مثال برندی دارای صدای ضعیف می باشد و برای افت های عمیق مناسب نیست و درمقابل برندی دارای صدای بم و قوی است و گزینه بهتری برای افت های شدید تا عمیق محسوب می شود.

*سمعک های اتیکن، برنافن، زیمنس، ریسوند محصول کدام کشور می باشند؟

اکثر برندهای سمعک محصول کشورهای دانمارک و آلمان می باشند.

سمعک اتیکن، ریسوند، اینترتون محصول کشور دانمارک می باشند.

سمعک برنافن و فوناک محصول کشور سویس می باشند

سمعک سونیک، استارکی و بلتون محصول کشور امریکا می باشند.

سمعک یونیترون محصول کشور کانادا است.

سمعک زیمنس(سیگنیا)، هانساتون، ادیوفون محصول کشور آلمان می باشند.

*آیا تمامی برندهای سمعک برای درمان وزوز گوش مناسب می باشند؟

اکثر سمعک های جدید که به آنها اشاره شده است دارای برنامه وزوز گوش می باشند که قادر به تغییر شدت، نوع فرکانس، مدولاسیون محرک و حتی ارائه صدای طبیعت و اقیانوس می باشند.

*امکان استفاده از سمعک داخل گوشی برای بیمار با افت شنوایی شدید تا عمیق وجود دارد؟

خیر. هر مدل از سمعک نظیر داخل گوشی، نامریی، پشت گوشی و ریک دارای قدرت های متفاوتی می باشند و امکان افزایش بیشتر را ندارند. افت شنوایی شدید و عمیق به قوی ترین سمعک با بهره بالا نیاز دارد که بهترین گزینه سمعک پشت گوشی سوپرپاور یا التراپاور می باشد. در صورت استفاده از سمعک داخل گوشی، سمعک قادر به پوشش کم شنوایی نمی باشد و بیمار مجددا در شنیدن و درک صدا دچار مشکل می شود.

*آیا کودک 7 سال قادر به استفاده از سمعک نامریی نظیر سمعک سیلک یا اون است؟

سوالی که اکثر خانواده ها برای نوزادان یا کودکان خود از متخصص شنوایی شناس خود دارند آیا کودک من می تواند از سمعک داخل گوشی یا نامریی استفاده کند. درپاسخ باید گفت خیر: به این دلیل که کانال گوش نوزاد یا کودک به حدی کوچک است که امکان ساخت سمعک داخل گوشی وجود ندارد.همچنین به دلیل سن پایین کودک سمعک داخل گوشی احتمال گم شدن، در دهان گذاشتن کودک، مشکل در نگهداری از سمعک و از همه مهمتر به دلیل رشد کودک و کانال گوش نیاز به تعویض پوسته مکرر می باشد که از نظر هزینه ای نیز مقرون به صرفه نیست. از این رو در تمام دنیا برای نوزادان و کودکان از سمعک های پشت گوشی با قالب نرم استفاده می کنند.

.
کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا

معرفی و مشاوره جدیدترین سمعک های روز دنیا برای بیماران امکان درک بهتر و شفافیت گفتار بهتری فراهم می کند. از این رو در مرکز فراشنوا با فراهم کردن شرایط اقساط و قیمت مناسب جدیدترین مدل های سمعک برای بیماران تجویز و تنظیم شود تا بیماران کم شنوا همانند افراد نرمال از شنیدن صدا لذت ببرند.

همچنین در این مرکز ارزیابی و درمان وزوز گوش با روشهای جدید دنیا، تعمیر انواع سمعک های داخل گوشی و پشت گوشی از برندهای مختلف، انجام مانورهای سرگیجه، تهیه قالب های ضدآب و ضدصوت، ارزیابی شنوایی نوزادان(تست OAE-ABR) انجام می شود.

برای مشاوره انلاین سمعک و تعیین وقت با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

برای ارتباط و کسب اطلاعات بیشتر با متخصصین سمعک فراشنوا تماس حاصل فرمایید:

02188949368

02188958823

09105241071

برای مشاهده نتایج تجویز انواع سمعک و درمان های وزوز گوش به پیج فراشنوا در اینستاگرام مراجعه فرمایید:

Samak_Farashenava@

کانال علمی تلگرام مرکز فراشنوا:

https://t.me/farashenava

 


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.