خرید قطعات سمعک

خرید قطعات سمعک
خرید قطعات سمعک کاری است که انجام آن ممکن است پس از مدتی استفاده از سمعک لازم شود. تمامی وسایلی که در طول روز از آن استفاده می کنیم بنا به دلایل مختلفی ممکن است روی مسهتلک شده و نیاز شود نسخه ای نو را از آن ها تهیه کرد. خرید قطعات سمعک نیاز به توجه به نکاتی دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. اما بد نیست اصلا بیاییم و ببینیم که این قطعات چه قطعاتی هستند و چه کاربردی در سمعک دارند؟ پس با ما همراه باشید.

قطعات سمعک

سمعک از قطعات مختلفی تشکیل شده است که مهمترین آنها به شرح زیرند: • میکروفون • تقویت کننده • باتری • بلندگو در ادامه درباره هریک از موارد فوق توضییحاتی را ارائه خواهیم داد.    

میکروفون سمعک چیست و چه کاربردی دارد؟

میکروفون سمعک به منظور جمع آوری اصوات و تبدیل آنها به امواج الکتریکی و در نهایت ارسال آنها به تقویت کننده در این کالای کمک شنوایی تعبیه شده است. پیشرفت های فناوری سبب شده است امکان تولید میکروفون های تخصصی تر برای سمعک فراهم شود. به گونه ای که امکان ردیابی کوچکترین تغییرات صوتی محیطی به کمک سمعک های جدید ممکن است. امکان درک بهتر اصوات محیطی به خوبی به کمک میکروفون های مذکور که در سمعک های جدید تعبیه می شوند به خوبی فراهم است.

وظیفه تقویت کننده سمعک چیست؟

تقویت کننده سمعک به منظور جمع آوری کردن اصوات منتقل شده از میکروفون و نیز آنالیز و افزایش شدت این اصوات و البته ارسال آنها به بلندگوی سمعک کاربرد دارد. پیشرفت های فناوری سبب شده است که عملکرد خوب قطعاتی چون تقویت کننده سمعک سبب شود با استفاده از سمعک تقریبا مانند گوش های واقعی امکان شنیدن اصوات برایتان فراهم باشد. این پیشرفت ها خود را در افزایش سرعت پردازش اطلاعات سمعک ها نشان داده اند. از آنجایی که پیشرفته ترین قطعه یک سمعک تقویت کننده آن است برند های مختلف تولید سمعک امروزه زمان های زیادی را برای مطالعه به منظور افزایش قدرت این قطعه انجام می دهند.   خرید قطعات سمعک  

باتری سمعک

وجود منبع تغذیه برای فعالیت داشتن مدار های الکترونیکی ضروری می باشد. باتری دقیقا چنین نقشی را داشته که می تواند جایگزین برق مستقیم برای برخی از دستگاه ها شود. در سمعک ها نیز باتری ها چنین کاربردی دارند. در این کالای کمک شنوایی برای قرارگیری باتری به منظور فعال شدن مدارات الکتریسیته قسمتی تدارک دیده شده است. امکان استفاده از باتری های قابل شارژ در سمعک های جدید فراهم شده است. باتری های سمعک دارای 4 اندازه مختلف بوده که هرچه اندازه باتری بیشتر باشد طول عمر باتری نیز بیشتر خواهد بود.

بلندگو

دریافت کننده سمعک که به نام بلندگو نیز شناخته می شود را می توان دریافت کننده صداهای پردازش شده و تغییر یافته در قطعات دیگر سمعک دانست. در آخرین مرحله این اصوات پس از تحمل تغییرات به عنوان پیام های الکتریکی به رسیور سمعک رسیده و با تبدیل این اصوات به امواج مکانیکی این موارد به گوش های شما ارسال خواهند شد. کیفیت بالای رسیور نتیجه اش طبیعی تر شدن صوت قابل شنیدن خواهد شد.

نکات خرید سمعک و قطعات آن

برای خرید تمامی کالاهای پزشکی نیاز است تا قبل از خرید به پزشک و متخصص مربوطه مراجعه کنید. خرید سمعک و قطعات آن نیز از این قاعده مستثنی نیستند. برای خرید سمعک و یا حتی قطعاتش ابتدا برای بررسی شنوایی خود به شنوایی سنج مراجعه کنید. نرفتن به شنوایی شناس و خرید سمعک و یا قطعات سمعک به صورت سرخود سبب می شود برای گوش شما مشکلات عدیده ای پدید آیند. به علاوه اینکه تلاش کنید از روی قیمت قضاوت نکرده و این طور تصور نکنید که هر سمعکی گران تر است بهتر و با کیفیت تر است. مراجعه به شنوایی سنج پیش از خرید سمعک و قطعات ان به این منظور اهمیت دارد که شنوایی شناس می بایست به خوبی نوع و شدت کم شنوایی فرد را بررسی کرده و تجویز سمعک را به فراخور نیاز های روزمره وی چه در سطح فردی و چه در سطح اجتماعی انجام دهد. یکی از عواملی که درباره قیمت سمعک تاثیرگذار است تعداد کانال های سمعک است. افزایش کانال ها و ویژگی ها و امکانات دیگر سمعک سبب می شود تا قیمت سمعک نسبت به دیگر سمعک ها بیشتر باشد.   خرید قطعات سمعک  

نکاتی برای نگه داری سمعک ها

نگه داری درست از یک وسیله سبب افزایش طول عمر آن خواهد شد. سمعک ها هم چنانچه مشمول مراقبت های بهداشتی قرار گیرند مدت زمان بیشتری امکان شنیدن اصوات را برای فرد فراهم خواهند کرد. در زیر به چند نکته برای استفاده بهتر و طولانی تر از سمعک ها برای شما آورده ایم: • ضروری است که سمعک ها به دور از هرگونه حرارت و گرما و نیز رطوبت دور باشند. • تمیزی سمعک دارای اهمیت بسیاری است. پس اگر به دنبال استفاده طولانی تر از سمعک هستید بهتر است که سمعک را از هر گونه آلودگی و موم های ترشح شده از گوش پاک نگه دارید. • هنگامی که در حال استفاده از سمعک هستید از مواردی چون تافت و یا اسپری مو استفاده نکنید. • بهتر است هنگامی که از سمعک برای شنیدن نمی خواهید استفاده کنید آن را خاموش کنید. • در تعویض باتری تمام شده با نو کاهل نباشید و بدون معطلی باتری خالی شده را تعویض کنید. • نگه داشتن باتری های سمعک از دسترس کودکان و یا حیوانات اهلی خانگی ضروری است. سخن آخر در این مطلب به شما تمامی نکات لازم حول خرید قطعات سمعک را به خوبی گوش زد کرده و برای آشنایی بهتر شما با قطعات سمعک اهمیت وجود هریک را شرح دادیم. عادت اشتباهی که بسیاری از افراد دارند استفاده از کالاهای پزشکی بدون تجویز از سوی افراد مربوطه و متخصص می باشد. درباره سمعک ها نیز عده ای این اشتباه را بی توجه به نقش انتخاب درست سمعک بر سلامت گوش مرتکب می شوند. یادتان باشد پیش از تصمیم گیری برای خرید قطعات سمعک و البته خود سمعک حتما به شنوایی شناس مراجعه کرده تا متناسب با نیازهای فردی و اجتماعی شما و باتوجه به نوع و شدت کم شنوایی شما برای شما سمعک مناسبی را با قطعات مناسب انتخاب کند. همچنین در انتهای مطلب برای شما نکات نگه داری بهتر از سمعک را شرح دادیم.
کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا
تجویز انواع برندهای سمعک با مناسب ترین قیمت همراه با پرداخت ویژه و اقساطی برای بیماران عزیز ارائه می شود. 09105241071(مشاوره آنلاین) 02188949368 اینستاگرام جهت مشاهده نتایج درمان: Samak_farashenava (سمعک فراشنوا)

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.