سمعک داخل گوشی

سمعک داخل گوشی

.

سمعک داخل گوشی چیست؟

.

سمعک های داخل گوشی از نمونه سمعک هایی می باشند که برای برقراری ارتباط شنیداری توسط افرادی که دچار کم‌شنوایی هستند استفاده می گردد. سمعک داخل گوش سمعک ITE  می باشد  که مخفف کلمه In the ear  است؛ که به معنای داخل گوش می باشد.  این نوع سمعک ها معمولاً به شکل سفارشی تولید شده و با توجه به رنگ پوست هر فرد تولید می گردد.

در حالت کلی سمعکهای داخل گوش دارای چهار دسته هستند که آنها می‌توان به نامرئی داخل کانال، کاملا داخل کانال، سمعک داخل کانال و داخل گوش دسته بندی کرد.

سمعک داخل گوشی

.

 بهترین سمعک داخل گوش کدام است؟

.

سمعک های نامرئی داخل کانال جزو کوچکترین سمعک های داخل گوش هستند که در مجرای گوش در قسمت انتهای کانال گوش قرار می‌گیرد و برای افرادی که دچار افت شنیداری ملایم تا متوسط هستند مناسب ترین گزینه می باشد. از مهمترین مزیت های این مدل از سمعک ها، پنهان بودن از دید مردم می باشد. این سمعک ها در بخش پایینی گودی گوش قرار می گیرد. استفاده کردن از این سمعک ها بسیار راحت است.

در این سمعک ها از باتری های بزرگ دارای طول عمر بالایی استفاده می‌شود. سمعک نامرئی معمولاً برای افرادی که  دچار کم شنوایی بیشتر از حد متوسط نیستند، مناسب می باشد و بهتر است افرادی که تا به حال جراحی کانال گوش نداشته اند از این سمعک ها استفاده کنند. همچنین لازم به ذکر است که برای تعویض باتری سمعک ها هر هفت روز یک بار مناسب میباشد.

طراحی این سمعک ها به گونه ای انجام شده است که به صورت کامل گودی خارجی گوش را پر کرده است. با توجه به این که متناسب با رنگ پوست فرد طراحی می شود به همین دلیل امکان دیده شدن به حداقل می‌رسد.

انواع سمعک داخل گوشی

.

تاریخچه انواع مدل های سمعک

در زمانهای گذشته معمولاً افرادی که با مشکل شنوایی روبه ‌رو بودند، از ابزاری برای بلندتر کردن صدا استفاده میکردند. این ابزار، سالها از شاخ حیوانات و یا از لوازم دیگر ساخته می شد که روز به روز با پیشرفت علم و پیشرفت تکنولوژی، بلندگوها ساخته شدند و به مرور به ویژگی های این محصولات افزوده شد. پیشرفت تکنولوژی و علم نقش اساسی را در رشد فوق العاده و تولید محصولات با کیفیت ایفا کرد.

.

 چه افرادی معمولاً به سمعک نیاز دارند؟

بهترین و راحت ترین راهی که می تواند نشان دهد که شما به استفاده از سمعک نیاز دارید یا نه، انجام تست شنوایی سنجی می باشد.

ما در لیست زیر چند نمونه از علائمی که یک فردی که به کم‌شنوایی دچار است را بیان می کنیم:

  1. مثلاً بعضی مواقع هنگام مکالمه با تلفن نمی توانید صدا را به صورت خوب و واضح بشنوید.
  2. در برخی مواقع نیز مشاهده می‌شود افرادی که دچار کم شنوایی هستند در محیط‌های شلوغ، به راحتی نمی توانند صدا را بشنوند.
  3. در اکثرمواقع افراد دچار کم شنوایی خواهان تکرارحرف هستند، چون به صورت واضح صدا را دریافت نمی کنند.
  4. یکی از علائم دیگر افرادی که دچار کم‌شنوایی هستند، این می باشد که صدای تلویزیون را بیش از حد زیاد می‌کنند.
  5. ازعلائم دیگر کم شنوایی می توان به احساس صدای سوت در گوش(وزوز گوش) اشاره کرد، یا از رایج‌ترین مورد های دیگر می‌توان به حالت گرفتگی گوش اشاره کرد.

تمام این  موارد می تواند از علت های وجود کم شنوایی در فرد باشد که  افراد برای اینکه مطمئن شوند که دچار کم شنوایی هستند و یا میزان کم شنوایی آنها در چه حدی است، باید به کلینیک های شنوایی سنجی و متخصص شنوایی شناس مراجعه کنند و بعد از انجام تست شنوایی ادیومتری و انجام مشاوره در مورد انواع سمعک ها و برندهای سمعک اقدام به خرید سمعک با توجه به تجویز متخصص شنوایی شناس نمایند.

انواع سمعک های گوش

 

 

 اطلاعات بیشتر در رابطه با سمعک های داخل گوشی

سمعک های داخل گوشی معمولا از سمعک های غیر قابل مشاهده یا همان سمعک های نامرئی می باشند که به صورت کامل داخل کانال گوش قرار می‌گیرند. استفاده از این سمعک ها بهترین راه حل برای رفع مشکل شنوایی و دیده نشده سمعک می باشد

 

 *سمعک کاملا نامریی (IIC)

سمعک های نامریی یا IIC در عمیق بیشتری(خم دوم کانال گوش) نسبت به سمعک های داخل گوشی یا CIC قرار می گیرند از این رو دید آنها نسبت به سایر سمعک های داخل گوشی کمتر است. از نظر قدرت و محدوده پوشش سمعک های IIC و CIC ییکسان هستند و برای کم شنوایی های ملایم تا متوسط و شدید گزینه مناسبی می باشند.

*سمعک کاملاً داخل گوش (CIC)

این سمعک ها به صورت کاملا سفارشی ساخته می شوند و ویژگی های خاصی مانند کنترل صدا و تغییر برنامه در این سمعک ها وجود دارد. این سمعک ها برای افرادی که دچار کم‌شنوایی ملایم تا متوسط و شدید هستند گزینه مناسبی است.

 

 *سمعک درون گوشی ( ITE)

این مدل از سمعک ها دارای اندازه بزرگتر هستند که برای کم‌شنوایی های شدید، مناسب ترین گزینه است

 

 *سمعک داخل کانال ( ITC)

سمعک های داخل کانال، تمام ویژگی های سمعک های CIC را دارند. با داشتن میکروفون جهت دار به راحتی می‌توانند صدا را با شفافیت و وضوح بسیار بالا دریافت کنند و تفاوت عمده این مدل از سمعک با سمعک های CIC داشتن اندازه بزرگ می باشد.

 

 *سمعک های استخوانی(Bone)

این مدل از سمعک ها برخلاف سایر سمعک های موجود در بازار صدا را به صورت لرزشی به گوش انتقال می دهد و دارای مدل های مختلفی مانند عینکی یا تل باند می باشد.

.

انواع برندهای سمعک داخل گوشی

.

امروزه برند های بسیار زیادی وجود دارد که مشغول به تولید انواع سمعک ها هستند که از محبوبترین آنها می‌توان به برند زیمنس آلمان، برند ویدکس دانمارک، فوناک سوئیس، برند یونیترون کانادا، اتیکن دانمارک، برنافن سوئیس و...  اشاره کرد.

توضیح کامل تمام برندهای معروف متاسفانه امکان پذیر نیست، چون در حال حاضر کمپانی های بسیار زیادی در سراسر دنیا وجود دارد که مشغول به کار تولید حرفه‌ای انواع سمعک های داخل گوشی هستند. هر روز به ویژگی‌های سمعک ها افزوده می شود و هر کمپانی با توجه به تکنولوژی ها در بازه زمانی کوتاه محصولات بسیار پیشرفته ای را وارد بازار می‌کند. تمام این محصولات موجود در بازار به راحتی می‌تواند بسیاری از مشکلات را برای افرادی که در سراسر دنیا با کم شنوایی مواجه هستند را رفع کنند.

خوشبختانه نمایندگان برندهای معروف یاد شده در کشورهای مختلف وجود دارد و این امکان به وجود آمده است که تمام مردم جهان به راحتی بتوانند به محصولات این کمپانی های معتبر و معروف دسترسی پیدا کنند.

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که با کم‌شنوایی مواجه هستید، به راحتی می توانید با توجه به نظر پزشک اقدام به خرید یکی از محصولات کمپانی های یاد شده کنید که این موارد یاد شده جزو بهترین شرکت های تولید کننده سمعک در دنیا می باشند. محصولات این کمپانی ها نجات بخش زندگی بسیاری از افراد شده است.

.

پرسش و پاسخ بیماران در مورد سمعک های داخل گوشی

.

*آیا سمعک های نامریی نسبت به سایر مدل ها گران تر هستند؟ 
خیر. در یک رده سمعک های نامریی، داخل گوشی، پشت گوشی و ریک دارای قیمت یکسان می باشند.
*گارانتی سمعک های نامریی و داخل گوشی چند سال است؟ 
گارانتی سمعک های داخل گوشی و نامریی همانند سایر مدل های سمعک(پشت گوشی و ریک) می باشد که بسته به برند سمعک ممکن است متفاوت باشد.
*آیا سمعک های داخل گوشی برای نوزادان و کودکان قابل استفاده است؟ 
خیر. به طور کلی در تمام دنیا برای نوزادان و کودکان از سمعک های پشت گوشی با قالب نرم سیلیکونی استفاده می شود و تجویز سمعک نامریی یا داخل گوشی ممکن نیست.
*بیشترین خرابی سمعک های داخل گوشی چیست؟ 
بیشترین خرابی سمعک های داخل گوشی بخش رسیور و سپس میکروفون سمعک است. رسیور سمعک که وظیفه انتقال صدا به داخل گوش را دارد به علت تماس مستقیم با جرم و رطوبت گوش در صورتی که نظافت و مراقبت کافی نداشته باشد سریعا خراب می شود.
میکروفون سمعک های داخل گوشی نیز کنار درب باتری سمعک قرار گرفته است و به مرور توسط دست بیمار و بسته شدن ورودی میکروفون احتمال خرابی آن افزایش می یابد. با تمیز کردن و مراقبت از سمعک بخصوص مدل های داخل گوشی از خراب شدن یا تعمیر قطعه جلوگیری می شود.
*چگونه عمر سمعک های داخل گوشی را بیشتر کنیم؟ 
سمعک های داخل گوشی هی علت ظرافت و همچنین در معرض جرم و رطوبت گوش قرار گرفتن به مراقبت و نظافت بیشتری نیاز دارند. از این رو بهتر است هر روز قبل از استفاده واکس گارد جلوی رسیور سمعک تمیز شود تا از داخل شدن جرم به رسیور و خراب شدن آن جلوگیری شود. همچنین بهتر است بعد از استفاده با دستمال نرم سمعک تمیز شود تا ظاهر خود را حفظ کند. از وارد شدن جرم به داخل سمعک(بخش باتری) خودداری کنید زیرا به مرور باعث آسیب به برد سمعک می شوند.
*بهترین برند سمعک داخل گوشی کدام است؟ 
تمامی برندهای سمعک دارای سمعک های داخل گوشی می باشند که از نظر اندازه کمی با یکدیگر تفاوت دارد و همچنین از نظر امکانات دارای یک ویژگی خاص می باشد. بهتر است انتخاب برند سمعک توسط متخصص شنوایی شناس براساس میزان کم شنوایی بیمار و شرایط آن انجام شود.
.
کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا

تجویز و فروش انواع مدل های سمعک در اندازه های مختلف و صددرصد نامریی با شرایط اقساط و بدون بهره، همچنین درمان وزوز گوش با روش های نوین در کلینیک شنوایی فراشنوا انجام می گیرد. درمان وزوز گوش در مرکز فراشنوا زیرنظر متخصصین مجرب و طبق جدیدترین مقالات و رفرنس ها انجام می شود تا بهترین نتیجه را برای بیماران عزیز داشته باشد. 

 

برای ارتباط و کسب اطلاعات بیشتر با متخصصین سمعک فراشنوا تماس حاصل فرمایید: 02188949368 02188958823 09105241071 برای مشاهده نتایج تجویز انواع سمعک و درمان های وزوز گوش به پیج فراشنوا در اینستاگرام مراجعه فرمایید: Samak_Farashenava@ کانال علمی تلگرام مرکز فراشنوا: https://t.me/farashenava


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.