سمعک سالمندان : انواع سمعک مناسب برای سالمندان

سمعک سالمندان : انواع سمعک مناسب برای سالمندان

سمعک سالمندان

  علت اکثر کم‌شنوایی‌ها افزایش سن است و سمعک برای سالمندان تقریباً یک ضرورت می‌شود. با افزایش سن، توانایی خود را برای شنیدن صداهای ملایم، به‌ویژه در فرکانس‌های بالا (محدوده سه گانه) از دست می‌دهیم. نتیجه این است که ممکن است احساس کنید مردم در حال زمزمه کردن هستند. ممکن است مجبور شوید صدای تلویزیون خود را خیلی بلند افزایش دهید. در محیط‌های پرسروصدا، ممکن است احساس کنید که برای دنبال‌کردن مکالمه سختی می‌کشید. اغلب، مردم گزارش می‌دهند که در محیط رستوران یا کافه، تلاشی که برای گوش‌دادن انجام می‌دهند خسته‌کننده است. آنها خود را درگیر می‌یابند. مغز ما شنوایی ما را پردازش می‌کند و با بدتر شدن شنوایی، داده‌های صوتی کافی برای درک گفتار دریافتی به مغز نمی‌رسد. مغز تلاش می‌کند تا شکاف‌های موجود در داده‌های صوتی را پر کند. این کار به تلاش زیادی نیاز دارد و توضیح می‌دهد که چرا ممکن است آنچه را که باید یک مکالمه لذت‌بخش باشد خسته‌کننده بدانید. با درمان کم‌شنوایی مرتبط با افزایش سن با سمعک، اجازه می‌دهید میزان مناسبی از صدا به مغز برسد. در نتیجه، درک گفتار آسان‌تر می‌شود و محیط‌های اجتماعی کمتر خسته‌کننده و دوباره لذت‌بخش می‌شوند.   سمعک سالمندان _ انواع سمعک مناسب برای سالمندان  

بهترین سمعک برای سالمندان با کم‌شنوایی مرتبط با سن چیست؟

  فناوری سمعک با هر عرضه جدید سمعک توسط سازندگان بهبود می‌یابد. سمعک‌ها انواع مختلفی دارند، از سمعک‌هایی که پشت‌گوش قرار می‌گیرند (BTE و RIC) و سمعک‌هایی که داخل گوش هستند (IIC، CIC، ITC و ITE).  

بهترین سمعک گیرنده در کانال

  سمعک‌های Receiver in the Canal (RIC) محبوب‌ترین سمعک‌ها هستند. اگرچه آنها تمایل دارند روی گوش بنشینند، اما دستگاه بسیار کوچک است و سیم داخل گوش بسیار نازک است و بنابراین قابل‌توجه نیست. آنها همچنین بسیار سبک و راحت هستند.  

بهترین سمعک پشت‌گوش

  سمعک پشت‌گوش (BTE) پشت‌گوش قرار می‌گیرد. این دستگاه دارای قلاب گوش است که یک لوله از آن وصل شده است. لوله می‌تواند محیط و ضخامت متفاوتی داشته باشد (بسته به شدت از دست دادن) و به یک گوشی که در گوش شما قرار می‌گیرد وصل می‌شود. گوشی می‌تواند گنبدی شکل یا قالب سفارشی باشد. سمعک‌های BTE بیشتر برای کم‌شنوایی شدید و عمیق مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا می‌توانند تقویت‌کننده‌های بزرگی را در خود جای دهند تا خروجی صدا را به حداکثر برسانند.   انواع سمعک مناسب برای سالمندان  

بهترین سمعک نامرئی در کانال

  سمعک‌های نامرئی در کانال (IIC) کوچک‌ترین سمعک‌های موجود در بازار هستند. بیش از هر مدل دیگری، آنها در انتهای کانال گوش قرار می‌گیرند و عملاً غیرقابل‌تشخیص هستند. این مدل‌ها می‌توانند بیشترین کمک را در شنیدن صداها و ارائه صدای طبیعی‌تری داشته باشند. مارول تیتانیوم جدید Phonak که در سال 2020 منتشر شد، بهترین IIC در بازار است. در حال حاضر، فوناک تنها سمعک‌های رایج ساخته شده از تیتانیوم درجه پزشکی را دارد. تیتانیوم این مزیت را دارد که تا 15 برابر قوی‌تر از سمعک‌های سنتی است. تیتانیوم نیز نازک‌تر از سمعک‌های موجود است که به این معنی است که سمعک را می‌توان کوچک‌تر کرد و بنابراین در عمق گوش قرار می‌گیرد.  

بهترین سمعک کاملاً در کانال

  سمعک‌های کاملاً درون کانال (CIC) بسیار شبیه به IICها هستند، اما در مجرای گوش شما قرار نمی‌گیرند. ممکن است همچنان بتوانید بخشی از سمعک را ببینید، اگرچه به‌اندازه RIC یا BTE واضح نخواهد بود. Widex، یک تولیدکننده دانمارکی، به‌تازگی (2020) محدوده جدید Widex Moment خود را منتشر کرده است که شامل دو پیشرفت مهم فناوری، PureSound و TruAcoustics است. فناوری PureSound Widex زمان لازم برای پردازش صدا توسط سمعک را کاهش می‌دهد. بسیاری از کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند، هنگام گوش‌دادن از طریق سمعک، صدایی ریز یا اعوجاج را گزارش می‌دهند. این معمولاً به دلیل اختلاف زمانی بین سیگنال صوتی مستقیم که به پرده گوش برخورد می‌کند و صدای پردازش شده از سمعک است. Widex PureSound دارای تأخیر پردازش صفر است و تحقیقات آنها شامل کاربرانی است که صدای Widex Moment طبیعی‌تر و بدون اعوجاج را پیدا می‌کنند.   سمعک سالمندان _ انواع سمعک مناسب برای سالمندان  

بهترین سمعک در کانال

  سمعک‌های داخل کانال (ITC) فقط تا حدی در کانال گوش قرار می‌گیرند. این با سمعک‌های CIC که کاملاً در داخل کانال گوش قرار می‌گیرند و سمعک‌های IIC که آن‌قدر در پایین قرار می‌گیرند که قابل‌مشاهده نیستند، متفاوت است. سمعک ITC ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد. در سال 2020، سازنده آمریکایی Starkey اولین سمعک قابل شارژ سفارشی جهان - Starkey Livio Edge AI را منتشر کرد. سمعک هوش مصنوعی Starkey Livio Edge دارای حسگرهای یکپارچه است که می‌تواند زمین‌خوردن شما را پیش‌بینی کند، ضربان قلب شما را کنترل کند، قدم‌های روزانه شما را بشمار و به‌عنوان دستیار عمل کند. عملکرد شنوایی با بهبود کیفیت صدا برای افزایش وضوح به حداکثر می‌رسد. فناوری تقویت گفتار سطوح گفتار را تقویت و بهینه می‌کند. ویژگی‌های پیشرفته کنترل نویز محیط گوش‌دادن را راحت می‌کند. سمعک‌های Starkey Livio Edge AI را می‌توان از طریق برنامه Thrive کنترل و تنظیم کرد که به کاربران امکان می‌دهد سمعک‌های خود را به‌خوبی تنظیم کنند.  

بهترین سمعک در گوش

  سمعک‌های داخل گوش (ITE) در گوش خارجی قرار می‌گیرند. استفاده از سمعک ITE آسان است و می‌تواند بسیار قدرتمند باشد. ما Resound Quattro را به‌عنوان سمعک ITE برای سال 2020 انتخاب کردیم. محدوده Resound Quattro دارای یک بهینه‌ساز محیطی بهبودیافته است که به طور دقیق محیط صدا را طبقه‌بندی می‌کند و سپس به طور خودکار تنظیمات افزایش و کاهش نویز را تنظیم می‌کند. Binaural Directionality III با حس فضایی ترکیب می‌شود و کاربر را قادر می‌سازد اطلاعات را از هر دو طرف بشنود و بنابراین می‌تواند انتخاب کند که روی چه چیزی تمرکز کند.   سمعک سالمندان  
بهترین سمعک کلی
  انتخاب سمعک به‌طورکلی ممکن است از کاربر به کاربر متفاوت باشد. به خاطر داشته باشید که بهترین سمعک برای شما به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. بااین‌حال، ما احساس می‌کنیم که محدوده جدید Widex Moment یک سمعک عالی جهانی برای اکثر کاربران است. Widex Moment در 4 سطح فناوری ارائه می‌شود. Widex Moment 110 سطح مبتدی با فناوری جدید بسته‌بندی‌شده است و با قیمتی عالی برای فناوری کاملاً جدید است! - Widex Moment در RIC، CIC، ITC و ITE موجود است. نسخه جدید قابل شارژ RIC در زمان عرضه، کوچک‌ترین سمعک قابل شارژ RIC موجود در بازار است. RIC 10 کوچک‌ترین سمعک جدید RIC در بازار است.  
انتخاب از بین بررسی‌های سمعک
  باتوجه‌به تعداد زیادی سمعک برای انتخاب، مهم است که بهترین سمعک را بر اساس نیازهای فردی خود ارزیابی کنید. سمعک‌ها برای سالمندان دارای تناسب، سبک و عملکرد بسیار متفاوتی هستند.  
شنوایی سنجی و سمعک فراشنوا

کلینیک فراشنوا با استفاده از جدیدترین تجهیزات و متخصصین مجرب در زمینه شنوایی اطفال، تجویز سمعک و وزوز گوش سعی بر ارایه بهترین خدمات در تمامی زمینه های شنوایی می باشد.

جهت مشاوره تلفنی و آنلاین با شماره های زیر با ما در ارتباط باشید: 09105241071(مشاوره آنلاین) 02188958823 02188949368 اینستاگرام جهت مشاهده نتایج درمان: Samak_farashenava (سمعک فراشنوا)

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.