سمعک ضد آب

سمعک ضد آب
.

آیا واقعا سمعک ضد آب وجود دارد؟

اگرچه مطمئناً اگر سمعک ها ضد آب باشند ، مزایای خوبی خواهد بود، اما متاسفانه در حال حاضر تعداد کمی سمعک ضدآب در بازار موجود است. در عوض، بیشتر سمعک ها در برابر آب مقاوم هستند، به این معنی که نباید در آب غوطه ور شوند اما می توانند کمی رطوبت را کنترل کنند.

بیشتر سمعک ها مقاوم در برابر آب هستند ولی ضد آب نیستند. رطوبت برای قطعات الکترونیکی ظریف این دستگاه های گران قیمت خوب نیست. اجزای سمعک وقتی تمیز و خشک نگه داشته می شوند، درست مثل تلفن های هوشمند و لپ تاپ ها بهترین عملکرد را دارند.

به همین دلیل است که اکثر تولید کنندگان سمعک غوطه ور شدن هیچ یک از سمعک های خود را در آب توصیه نمی کنند. در واقع، برخی از مشاوره هایی که از متخصص شنوایی شناس خود دریافت خواهید کرد شامل اطلاعاتی در مورد چگونگی دور نگه داشتن رطوبت از سمعک های شماست.

.

سمعک های شما چقدر در برابر آب مقاوم هستند؟

همه سمعک ها برای تعیین میزان مقاومت در برابر گرد و غبار و آب ، دو امتیاز "IP" از 1 تا 8 از کمیسیون بین المللی الکترونیک دریافت می کنند. رقم اول میزان محافظت در برابر ریزه ها ، مانند گرد و غبار یا شن و ماسه را درجه بندی می کند و در مقیاس 1-7 درجه بندی می شود. رقم دوم که در مقیاس 1-9 درجه بندی شده است، نشان می دهد که دستگاه الکتریکی تا چه اندازه در برابر رطوبت مقاوم است. این رقم دوم است که نشان می دهد یک دستگاه چقدر مقاوم در برابر آب است.

به عنوان مثال سمعک با درجه IP67 به این معنی است که در برابر اجسام جامد مانند شن و ماسه یا گرد و غبار بسیار محافظت می شود و تعیین شده است که حداقل 30 دقیقه در آب با عمق کمتر از سه فوت کار می کند. هر عدد کمتر از این، بدان معنی است که دستگاه ها نمی توانند در برابر هر نوع عامل خذاب کننده مقاومت کنند.  هنگام خرید یک جفت سمعک جدید ، با متخصص شنوایی خود درمورد امتیاز IP صحبت کنید.

.

آیا به سمعک های مقاوم در برابر آب نیاز دارید؟

آیا داشتن سمعک با درجه IP بالا برای رطوبت به نفع شما است؟ شاید برای شما مفید باشد اگر که:

  1. تعریق شدید می کنید. اگر در حین کار یا بازی مرتب عرق را از صورت خود پاک می کنید، سمعک های شما احتمالاً بیشتر در معرض رطوبت قرار می گیرند.
  2. در آب و هوای مرطوب زندگی می کنید. مانند بسیاری از مناطق شمالی کشور و مناطقی که نزدیک به دریا هستند
  3. از سرگرمی های مربوط به آب مانند قایق سواری یا ماهیگیری استفاده می کنید.
  4. فراموشکار هستید یا آلزایمر دارید.برخی از دارندگان سمعک می گویند که دستگاه های آنها بسیار راحت است و آنها فراموش می کنند که آنها را قبل از دوش گرفتن ، بیرون آورند.
  5. پوست بسیار چربی دارید یا بیش از حد جرم گوش تولید می کنید.

در صورت گرفتار شدن در زیر باران به شرطی که به اندازه کافی در زیر باران نمانید تا سمعک خیس بخورد، سمعک های مقاوم در برابر آب نیز سالم می مانند. با این وجود، زیر آب رفتن این سمعک ها درست نیست ، به این معنی که دوش گرفتن یا شنا کردن با سمعک های مقاوم در برابر آب نباید انجام شود.

به یاد داشته باشید ، سمعک های خشک بهترین عملکرد را دارند حتی اگر در یکی از این دسته ها قرار ندارید، همیشه بهتر است سمعک ها را تا حد ممکن خشک و تمیز نگه دارید.  این کار به افزایش عمر سمعک ها و کارکرد موثر آنها کمک خواهد کرد.

اگر می دانید که در شرایطی که احتمال قرار گرفتن در معرض رطوبت وجود دارد به سمعک خود نیاز خواهید داشت، یک جفت روکش ضد عرق می تواند خیلی موثر باشد. این روکش های پارچه ای باعث می شود مدارهای داخلی توسط مواد تهاجمی وآب آسیب نبیند. این روکش ها دقیقاً مناسب با سمعک های شما به گونه ای اختصاصی طراحی شده اند.

سمعک های خود را تمیز و پاک کنید. قبل از اینکه هر شب بخوابید، تمام سمعک را با یک پارچه خشک و بدون گرد و غبار پاک کنید. اگر سمعک های شما قابل شارژ هستند، با دنبال کردن دستورالعمل ها، آنها را به منبع شارژ متصل کنید. برای سمعک های با باتری های یکبار مصرف، درب محفظه باتری را تا صبح روز بعد باز نگه دارید. این اجازه می دهد هر رطوبت که ممکن است در طول روز جمع کرده باشند در طول شب بخار شود. در صورت نیاز، از یک دستگاه رطوبت گیر استفاده کنید. این تجهیزات ارزان قیمت مکان خوبی برای نگهداری سمعک های شما در طول شب است. توصیه های لازم را حتما از متخصص شنوایی شناس خود بخواهید.

اتفاقات پیش بینی نشده همیشه اتفاق می افتد. تقریباً همه کسی را می شناسند که در محل کار خود چایی روی صفحه کلید خود ریخته یا با تلفن همراه خود به داخل آب پریده باشد. متأسفانه ، گرچه چندین سال سمعک ضد آبی که واقعاً ضد آب بود، در دسترس بود، اما اکنون این مدل از بازار خارج شده است. از زمان نوشتن این مقاله، هیچ تولید کننده دیگری محصولی معادل آن تولید نکرده است. بنابراین سمعک های ضد آب در دسترس نیستند. اگر تقاضا به اندازه کافی بالا باشد، شاید دوباره این مدل سمعک ها تولید شوند.  تا آن موقع، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که از سمعک های بسیار مقاوم در برابر آب ( دارای درجه  IP68) استفاده کنید.

اگر فکر می کنید که نیاز به سمعک هایی که می توانند در برابر رطوبت و آب مقاومت کنند دارید، پس شما باید برخی از پیشرفته ترین و با دوام ترین سمعک های موجود در بازاررا که شرکت های مختلف به فروش می رسانند، بررسی کنید. اجازه ندهید کم شنوایی سرعت شما را کم کند. اجازه دهید یکی از متخصصین شنوایی به شما کمک کند تا بهترین سمعک های مقاوم در برابر آب را متناسب با سبک زندگی و بودجه خود پیدا کنید.

توجه: سمعک های تولید شده در سال 2020-2021 همگی دارای IP68 (مقاوم در برابر آب) می باشند. همچنین سمعک های دیگر(سمعک قدیمی) دارای پوشش نانو در اطراف خود هستند که سبب مقاومت در برابر رطوبت، گردوغبار، قطرات آب می شود.

.
سوالات مرتبط با انواع سمعک ضدآب
*آیا سمعک های ضدآب وجود دارند؟
بله. اکثر سمعک های جدید به دلیل وجود پوشش نانو در اطراف و بر روی قطعات داخلی سمعک ویژگی ضدآب بودن را دارند.
*آیا با سمعک های ضدآب می توان استخر رفت؟ 
بله. اما بهتر است از انجام اینکار خودداری کنید زیرا فشار وارد شده به سمعک در عمق زیاد ممکن است سبب آسیب به سمعک شود.
*مدل های داخل گوشی هم ضدآب هستند؟
بله. همانطور که در بالا گفته شد به دلیل اینکه بر روی قطعات داخلی پوشش نانو قرار گرفته است ویزگی ضدآب بودن را داند.
*قیمت سمعک های ضدآب چقدر است؟ 
قیمت سمعک های ضدآب همانند سایر مدل های سمعک می باشد و براساس تکنولوژی قیمت انهامتفاوت می باشد.
توجه: پوشش نانو به دلیل تماس با تعریق و اسیدی بودن آن به مرور از ویژگی آن از بین می رود و ویژگی ضدآب یا مقاوم به رطوبت کاهش پیدا می کند. 
.
کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا

تجویز انواع سمعک های 100% نامریی، داخل گوشی، پشت گوشی در قیمت های مختلف و همراه با پرداخت اقساط برای بیماران عزیز در کلینیک شنوایی فراشنوا ارائه می شود.

همچنین انجام مشاوره سمعک در این کلینیک رایگان می باشد و تمامی خدمات شامل تنظیم سمعک، تعمیر سمعک، تست های شنوایی ای بی ار، تست شنوایی بدو تولد، ارزیابی وزوز گوش، درمان وزوز گوش، قالب های ضدصوت، قالب های ضدآب و... انجام می شود.

برای ارتباط و کسب اطلاعات بیشتر با متخصصین سمعک فراشنوا تماس حاصل فرمایید: 02188949368 02188958823 09105241071 برای مشاهده نتایج تجویز انواع سمعک و درمان های وزوز گوش به پیج فراشنوا در اینستاگرام مراجعه فرمایید: Samak_Farashenava@ کانال علمی تلگرام مرکز فراشنوا: https://t.me/farashenava 09105241071 برای مشاهده نتایج تجویز انواع سمعک و درمان های وزوز گوش به پیج فراشنوا در اینستاگرام مراجعه فرمایید: Samak_Farashenava@ کانال علمی تلگرام مرکز فراشنوا: https://t.me/farashenava


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.