قوی ترین سمعک پشت گوشی

قوی ترین سمعک پشت گوشی

جدیدترین و قوی ترین سمعک پشت گوشی

قوی ترین سمعک های پشت گوشی به صورت سمعک های سوپرپاور و سمعک های التراپاور تقسیم بندی می شوند که هرکدام دارای ویژگی های منحصر به فرد خود می باشند. این سمعک ها برای بیماران با کم شنوایی شدید و عمیق استفاده می شوند به زبان ساده تر برای افراد با 10 تا 20 درصد شنوایی مفید می باشند.

به دلیل اینکه باقی مانده شنوایی در این گروه از بیماران بسیار کم می باشد انتخاب سمعک بسیار مفید می باشد. تنظیم اشتباه سمعک، انتخاب قدرت بیش از حد، عدم کنترل صداهای بلند و عدم انتخاب سمعک با ویژگی های مناسب نه تنها درک مناسبی برای بیمار فراهم نمی کند بلکه احتمال آسیب به سیستم شنوایی نیز ممکن است.

همچنین انتخاب سمعک های قوی برای بسیاری از نوزادان و کودکان با افت های شنوایی شدید و عمیق بسیار با اهمیت می باشد زیرا در صورت عدم پاسخ به سمعک کودک باید وارد پروسه کاشت حلزون شود(بسیاری از خانواده ها تمایل بیشتری به استفاده از سمعک نسبت به کاشت حلزون دارند).

برهمین اساس در زیر ویژگی های مهمی که در سمعک های قوی مهم می باشد توضیح داده شده است. همچنین به جدیدترین سمعک های قوی موجود در ایران نیز اشاره می شود.

قوی ترین سمعک پشت گوشی

 

ویژگی های ضروری در سمعک های سوپرپاور:

*پهنای فرکانسی سمعک

در اکثر سمعک ها بخصوص سمعک های قدیمی با وجود اینکه شنوایی انسان از فرکانس 250 تا 8 کیلو هرتز می باشد با این حال این سمعک ها پاسخ فرکانسی تا 3 تا4 کیلو بیشتر ندارند به این معنی که فرکانس های بالاتر تحریک نمی شوند. این عدم تحریک به مرور سبب آتروفه شدن یا ایجاد بخش مرده(Dead Region) در عصب یا حلزون شود.

در سمعک های جدید این مشکل تا حد زیادی حل شده است و سمعک قادر به تولید پاسخ فرکانسی تا محدوده 6 کیلوهرتز می باشد. انتخاب سمعک های جدید از ایجاد دو مشکل برای فرد جلوگیری می کند: 1. جلوگیری از مرده شدن سیستم حلزونی و عصب. 2. شروع ایجاد وزوز گوش

به این نکته هم توجه داشته باشید زمانی که از یک بخش، ماهیچه یا عصب استفاده نشود به مرور این بخش دچار آسیب و یا از بین می رود. در سیستم شنوایی نیز این تعریف صدق می کند به این صورت که در ابتدا مغز انسان به طوری سازماندهی شده است که تمامی صداها(تمامی فرکانس ها) را بشنود حال به هردلیلی فرد دچار مشکل شنوایی می شود این قاعده به هم می ریزد و مغز مجبور به افزایش فعالیت جهت جبران این مشکل می شود. از اصلی ترین مشکلی که می توان به آن اشاره کرد شروع وزوز گوش می باشد.

بهترین مارک سمعک پشت گوشی

*وجود سیستم وایرلس در سمعک

( سمعک های جدید با سیستم وایرلس امکان اتصال به سایر وسایل صوتی و موبایل را دارند به طور مثال برای کودک در مدرسه با افت شدید می توان از میکرفون های کوچک که به یقه معلم متصل می شود می توان برای درک بهتر صدا در محیط کلاس استفاده کرد)

*تعداد کانال کافی برای تنظیم سمعک

( کانال فرکانسی در سمعک و سیستم شنوایی را به راحتی می توان به تقسیم بندی بخش مناطق شنوایی به اجزای کوچکتر تشبیه کرد. هر چه این تعداد بیشتر باشد با جزییات بیشتری می توان اصوات گفتاری را تنظیم کرد اما در حالت استاندارد وجود 8-10 کانال کافی می باشد و شاید بیشتر از این تعداد تاثیر چندانی در تنظیم سمعک و درک گفتار نداشته باشد)

*تکنولوژی سمعک

(برای افراد با افت شدید و عمیق نیاز به بالاترین تکنولوژی می باشد زیرا قدرت تمایز فرکانسی در این بیماران بسیار پایین آمده است و با استفاده از سمعک هوشمند و تغییرات برنامه سمعک به صورت اتوماتیک سبب درک بهتر گفتار می شود. همچنین به دلیل اینکه تکنولوژی جدید هوشمند در ثانیه آنالیز بیشتری از صداهای اطراف انجام میدهد کیفیت صدای بالاتری دارد.

 

*توجه به سال تولید سمعک

(سمعکی که برای تولید 10 سال پیش می باشد نسبت به سمعک در سال جدید تولید شده است  هم از نظر تکنولوژی، کیفیت صدا، امکانات و ویژگی های سمعک و وضح صدا بسیار پایین تر می باشد).

و در نهایت باید به خدمات شرکت و برند سمعک توجه داشته باشید. همچنین بسیاری از بیماران به دنبال سمعک ارزان می باشند و به ویژگی های بالا توجه نمی کنند و بعد از ماهها استفاده زمانی که سمعک رضایت کامل آنهارا فراهم نمی کند، تلاش در پس دادن سمعک، عوض کردن سمعک یا عدم استفاده از سمعک می شود.

خرید سمعک پشت گوشی

سمعک های سوپر پاور و الترا پاور با ویژگی های بیان شده و سابقه درخشان در خدمات سمعک:

*سمعک اتیکن: سمعک More(مور) اتیکن، سمعک اکسید اتیکن، سمعک چیلی اتیکن، سمعک داینامو اتیکن، سمعک سومو اتیکن

*سمعک هانساتون: سمعک بیت هانساتون، سمعک فلو هانساتون

*سمعک برنافن: سمعک Leox برنافن، سمعک سوپرمیا برنافن، سمعک اکستریم برنافن

*سمعک زیمنس: سمعک های رده ایکس زیمنس، سمعک های رده ان ایکس زیمنس، سمعک تنو زیمنس، سمعک سیریون زیمنس

*سمعک سونیک: سمعک Trek سونیک، سمعک جرنی سونیک

*سمعک بلتون: سمعک بولد بلتون

*سمعک فوناک: سمعک مارول فوناک، سمعک پارادایز فوناک، سمعک نایدای فوناک

کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا

کلینیک تخصصی فراشنوا با انجام ارزیابی شنوایی دقیق و تجویز جدیدترین سمعک ها برای کودکان و بزرگسالان متناسب با افت شنوایی بیماران عزیز و همچنین در حیطه وزوز گوش و تست شنوایی اطفال (تست ای بی ار) فعالیت دارد.

  برای مشاوره و انتخاب سمعک با متخصصین شنوایی سنجی فراشنوا در تماس باشید: 09105241071-88492162


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.