قیمت سمعک ضد آب

قیمت سمعک ضد آب

سمعک های ضد آب چیست؟

قیمت سمعک ضد آب ::سمعک های ضد آب سمعک هایی هستند که می توانند به طور عادی عمل کنند و در عین حال در برابر تماس مداوم با آب در مدت زمان طولانی مقاومت کنند. اکثر سمعک ها (مانند سمعک Eargo) ضد آب یا مقاوم در برابر آب نیستند، به همین دلیل است که سمعک های ضد آب این نام خاص را دارند. لازم به ذکر است که اصطلاح "ضد آب" کمی گمراه کننده است، زیرا هیچ محصول یا شیئی را نمی توان واقعاً در مدت زمان طولانی (به عنوان مثال روز، ماه یا سال) ضد آب در نظر گرفت. حتی مواد ظاهراً "ضد آب" مانند پلاستیک، فلز و شیشه دارای منافذ میکروسکوپی هستند که اجازه می دهد تا درجه کمی از نفوذپذیری را ایجاد کنند. مؤسسه بین‌المللی تعمیر بتن اصطلاح «ضد آب» را به‌عنوان «غیرقابل نفوذ به آب در حالت مایع یا بخار» تعریف می‌کند. علاوه بر این، این سازمان استفاده از «ضد آب» را به عنوان توصیف منع می‌کند و می‌افزاید: «از آنجایی که هیچ چیزی نمی‌تواند به طور کامل در برابر فشار بی‌نهایت در مدت زمان نامحدود به آب «غیرقابل نفوذ» باشد، این عبارت نباید استفاده شود.

تفاوت بین سمعک های ضد آب و مقاوم در برابر آب چیست؟

اگرچه بسیاری از مردم این اصطلاحات را به جای یکدیگر به کار می برند، مهم است که تفاوت بین سمعک های "ضدآب" و "مقاوم در برابر آب" را تشخیص دهیم: سمعک های مقاوم در برابر آب (مانند MDHearingAid VOLT+) تا حدودی از آسیب آب محافظت می کنند. با این حال، تضمینی برای جلوگیری از ورود تمام آب به دستگاه وجود ندارد و تضمین نمی شود که در مدت زمان طولانی کار کنند. برخی از تولیدکنندگان سمعک ممکن است از اصطلاحات "مقاوم در برابر رطوبت"، "دفع آب" یا "ضد دوش" به عنوان مترادف "مقاوم در برابر آب" استفاده کنند. سمعک های ضد آب سمعک هایی هستند که می توانند در غوطه ور شدن در آب برای مدت طولانی دوام بیاورند. اصطلاح "ضد آب" همیشه درجه بالاتری از محافظت در برابر آب را نسبت به یک شی یا ماده ای که صرفاً "مقاوم در برابر آب" است نشان می دهد.

قیمت سمعک ضد آب رتبه بندی IPX برای سمعک های ضد آب

اگر به دنبال خرید سمعک ضدآب هستید، همیشه باید رتبه IPX محصول را بررسی کنید. بنابراین رتبه بندی IPX دقیقا چیست؟ سمعک های مدرن قبل از اینکه برای خرید توسط عموم تایید شوند، باید یک فرآیند آزمایشی دقیق را طی کنند. این تست‌ها توسط آزمایشگاه‌های مستقل تایید شده مطابق با استانداردهای کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیکی (IEC) انجام می‌شود که به هر سمعک بر اساس میزان مقاومت آن در برابر آب، گرد و غبار و سایر ذرات خارجی رتبه IPX می‌دهد. IP مخفف "حفاظت از نفوذ" است، یعنی چقدر آسان است که اجسام و مواد خارجی وارد سمعک شوند. هر دستگاهی که توسط IEC آزمایش می شود یک رتبه IPX دریافت می کند که از دو رقم تشکیل شده است: رقم اول از 0 تا 6 متغیر است و توانایی دستگاه را در مقاومت در برابر ذرات جامد مانند گرد و غبار ارزیابی می کند. رقم دوم از 0 تا 9 متغیر است و توانایی دستگاه را در مقاومت در برابر آب و مایعات دیگر ارزیابی می کند. معانی کامل رقم دوم به شرح زیر است: 0: بدون حفاظت از آب. 1: محافظت در برابر قطرات آب به صورت عمودی. 2: محافظت در برابر ریزش قطرات آب در زوایای تا 15 درجه. 3: محافظت در برابر اسپری ها در زوایای 60 درجه. 4: محافظت در برابر پاشش در تمام زوایا. 5: محافظت در برابر جت ها در تمام زوایا به مدت 3 دقیقه. 6: محافظت در برابر جت های پرفشار در تمام زوایا به مدت 3 دقیقه. 7: محافظت در برابر غوطه ور شدن در آب تا عمق 1 متری به مدت 30 دقیقه. 8: محافظت در برابر غوطه ور شدن در آب تا عمق 1 متر برای مدت زمان مداوم. طول آزمایش با توافق با سازنده دستگاه تعیین می شود و حداقل 31 دقیقه (و اغلب تا 60 دقیقه) در زیر آب است. به عبارت دیگر، اگر به دنبال خرید سمعک های ضد آب هستید، باید به دنبال دستگاه هایی باشید که رقم دوم در رتبه بندی IPX تا حد امکان بالا باشد.

آیا سمعک های ضد آب کار می کنند؟

در سال 2013، زیمنس سمعک Aquaris را منتشر کرد که آن را "اولین و تنها سمعک دیجیتال ضد آب، ضد گرد و غبار و مقاوم در برابر ضربه" نامید. سمعک Aquaris دارای استاندارد IPX IP68 بود که به این معنی بود که هم در برابر گرد و غبار و هم در برابر آب مقاوم است. خبر خوب این است که اگر به دنبال خرید سمعک های مقاوم در برابر آب هستید، گزینه های مختلفی در دسترس دارید. Phonak Naída که در سال 2007 راه اندازی شد، دارای گواهی IP68 است و شاید اولین سمعکی باشد که واقعاً شایسته توصیف "مقاوم در برابر آب" است. از آن زمان، سمعک هایی مانند Oticon Xceed و Phonak Sky M نیز گواهی IP68 را دریافت کردند که برای محافظت از آنها در برابر تماس گاه و بیگاه با آب کافی است.

قیمت انواع سمعک ضد آب نحوه مراقبت از سمعک های ضد آب

خواه سمعک شما ضدآب باشد یا مقاوم در برابر آب، توصیه نمی کنیم آن را برای مدت طولانی برای خودتان آزمایش کنید. اگرچه رتبه IPX از نظر تئوری به سمعک های ضدآب درجاتی از محافظت می دهد، اما این آزمایش ها در شرایط آزمایشگاهی ایده آل با آب تصفیه شده انجام می شوند. اگر بخواهید این آزمایشات را در استخر یا اقیانوس تکرار کنید، خطر آسیب رساندن به سمعک و همچنین وارد کردن ذرات و آلاینده‌ها را دارید. برای افزایش طول عمر سمعک های ضد آب یا مقاوم در برابر آب، گزینه های مختلفی دارید. بیرون آوردن باتری ها، پاک کردن دستگاه با یک پارچه تمیز و هوا دادن به آن می تواند به حذف سریعتر رطوبت و آب کمک کند. برای نتایج سریع تر، می توانید از جعبه تمیز و خشک اشعه ماوراء بنفش استفاده کنید که به آرامی رطوبت و تراکم را با گرما از بین می برد. پوشش‌های سمعک، محافظ‌ها و عرق‌بندها نیز می‌توانند در وهله اول از ورود آب به دستگاه جلوگیری کنند. دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است سمعک‌های ضدآب یا سمعک‌های مقاوم در برابر آب جذاب باشند: شما در بسیاری از فعالیت های آبی شرکت می کنید: شنا، کایاک سواری، اسکی روی آب، قایقرانی و غیره. شما در مکانی با آب و هوای بسیار مرطوب یا بارانی زندگی می کنید، یا در نزدیکی حجم وسیعی از آب زندگی می کنید. زمانی که ممکن است به شدت عرق کنید یا به بیماری هایی مانند هیپرهیدروزیس مبتلا هستید که باعث تعریق بیش از حد می شود، می خواهید از سمعک خود در طول ورزش های شدید استفاده کنید. شما نگران آسیب دیدگی یا تخریب تصادفی سمعک خود در اثر آب یا مایعات دیگر هستید (به عنوان مثال، انداختن آنها در یک گودال یا پوشیدن آنها در زیر دوش). مانند هر محصول دیگری، شما باید مزایای داشتن سمعک های ضدآب یا مقاوم در برابر آب را در مقابل معایب احتمالی آن بسنجید. به دلیل افزایش پیچیدگی فنی و مواد درگیر، سمعک های مقاوم در برابر آب معمولا گران تر هستند. علاوه بر این، امروزه بسیاری از مدل های سمعک دارای درجه ای از مقاومت در برابر رطوبت هستند که می تواند در هنگام تماس کوتاه با آب از آنها محافظت کند. با این حال، اگر نگران طول عمر سمعک خود هستید، و اگر یکی از دلایل بالا در مورد شما صدق می کند، سمعک های مقاوم در برابر آب ممکن است انتخاب مناسبی باشند.

با شنوایی شناس صحبت کنید

مطمئن نیستید چه نوع سمعکی برای شما مناسب است؟ از شنوایی شناس خود بخواهید که توصیه کند. شنوایی شناس شما می تواند به شما کمک کند سمعکی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شنوایی، سبک زندگی و بودجه شما مطابقت دارد. شنوایی شناس شما در شنوایی بهتر شریک شماست. دستگاه های شنوایی امروزی شگفتی های فناوری هستند. به احتمال زیاد، حتی اگر دستگاه‌های کاملاً ضد آب در دسترس نیستند، مدل‌های مقاوم در برابر آب قادر به تحمل بیشتر چیزی هستند که زندگی ارائه می‌کند.

قیمت سمعک ضد آب

سمعک ضد آب از تکنولوژی پیشرفته تری استفاده کرده است تا بتواند این ویژگی را ارایه کند لذا قیمت آنها نسبت به سمعک هایی که این ویژگی را ندارند گرانتر است اما همانطور که قبلا تضیح داده شد سمعک های ضد آب نیز درجات مختلفی از مقاومت در برابر آب را دارند لذا با توجه به درجات مقاومت آنها قیمت متفاوت است.

شنوایی سنجی و سمعک فراشنوا

تجویز انواع سمعک های نامریی، داخل گوشی و پشت گوشی ریک با تکنولوژی هوشمند در مرکز فراشنوا انجام می شود. جهت مشاوره تلفنی و آنلاین با شماره های زیر با ما در ارتباط باشید: 09105241071(مشاوره آنلاین) 02188949368 اینستاگرام جهت مشاهده نتایج درمان: Samak_farashenava (سمعک فراشنوا)


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.