قیمت قالب سمعک

قیمت قالب سمعک

قالب سمعک

قیمت قالب سمعک از جمله مواردی است که تحت تاثیر عوامل مختلفی است. اما نکته دارای اهمیت این است که بررسی کنیم ... • اصلا قالب سمعک به چه منظور ساخته میشود؟ • آن را از چه موادی می سازند؟ • انواع قالب سمعک کدامند و آن را از چگونه می سازند؟ • اهمیت قالب بیشتر بااستفاده از کدام نوع سمعک ها روشن می شود؟ افراد دارای سمعک پشت گوشی می توانند از قالب های پلاستیکی استفاده کنند. اهمیت درست طراحی شدن قالب زمانی معلوم می شود که بدانیم طراحی درست قالب نتیجه اش راحتی استفاده از سمعک می باشد. به بیان بهتر سمعک در مناسب ترین وضعیت خود قرار میگیرد و وزن اضافی یا سایر مشکلات را برای سر به وجود نمیاورد. حتما می دانید که صدای تولید شده از سوی سمعک تابعی از قالب سمعک می باشد. در این باره می توان اصلی ترین هدف قالب سمعک را منتقل کردن صدا از سمعک پشت گوشی به گوش فرد کم شنوا دانست. به علاوه اینکه این ساختار در قرارگیری ایمن و محکم سمعک روی گوش نیز تاثیر دارد. استفاده از قالب سمعک مناسب مانع از سوت زدن سمعک یا همان پدیده فیدبک سمعک می شود.

یک تیوب لوله استاندارد برای قالب سمعک دارای چه مشخصاتی می باشد؟

شاید مهم ترین چیزی که می بایست درباره لوله قالب سمعک در نظر گرفت مناسب بودن طول آن است. به علاوه اینکه تمیزی و نرمی و البته فاقد پارگی بودن این لوله نیز دارای اهمیت است. تیوب بسیار کوتاه سبب ایجاد حس کشش ناراحت کننده در قالب سمعک می شود. به علاوه اینکه بلندی بیش از حد تیوب سمعک سبب قرارگرفتن و نامستحکم سمعک در پشت گوش می شود.   قیمت قالب سمعک  

مواد به کار رفته در قالب گوش کدامند؟

این قطعه پلاستیکی که پس از قالب گیری از شکل گوش شما ساخته می شود دارای بخش های زیر می باشد: • مجرای خروجی صوت که به مجرای گوش شما مربوط می شود. • لوله تهویه که در برخی سمعک ها به منظور ارتقا کیفیت صدا تعبیه می شود. استفاده از این لوله های تهویه نتیجه اش جلوگیری از بروز مشکلات مربوط به انسداد می شود. مشکلی که نتیجه اش شنیده شدن صدای خودتان به صورت توخالی و یا دارای اکو می باشد. این مورد از جمله مواردی است که شنوایی سنج با در نظر گرفتن ویژگی هایی مانند نوع و شدت کم شنوایی شما درباره اش تصمیم می گیرد. • تیوب هدایت صدا که اغلب نامرئی و شفاف می باشد. این بخش سبب تقویت هدایت صدا از سمعک به مجاری گوش می شود.

ساخت قالب سمعک

نخستین مرحله ساخت قالب سمعک از سوی شنوایی سنج قالب گیری کردن از گوش های فرد متقاضی است. این کار حتما می بایست از سوی شنوایی سنج انجام شود چرا که انجام این امر از سوی افراد دیگر ممکن است نتیجه ای چون پارگی پرده گوش را داشته باشد. اهمیت قالب گیری درست اینجاست که قالب دقیقا مطابق با گوش شما ساخته شده و قالب گیری درست نتیجه اش تجویز موفق سمعک می باشد. اگر این قالب به صورت غیر استاندارد و با اندازه ای بزرگتر و یا کوچکتر ساخته شود می تواند سبب مشکلی چون فیدبک صوت بشود.  

قالب گیری دارای دو مرحله معاینه گوش و نیز در نهایت قالب گیری می باشد:

در معاینه گوش استفاده شنوایی سنج از اتوسکوپ سبب می شود که شنوایی سنج درباره امکان پذیر بودن و یا نبودن قالب گیری از گوش شما تصمیم گیری کند. به بیان بهتر به کمک اتوسکوپ که یک لامپ داخلی می باشد امکان دیدن مجرای گوش و پرده گوش مشخص شده و طبیعی بودن و یا نبودن مجرای گوش مشخص می شود. مواردی ممکن است قالب گیری را با مشکل مواجه کنند. از مهمترین مواردی که سبب می شوند قالب گیری از گوش مشکل شود می توان به موارد زیر اشاره کرد: • انباشته شدن جرم های مومی گوش • وجود التهاب در مجاری گوش • وجود پوستی دارای ویژگی پوسته پوسته شدن در داخل مجرا • وجود حفره های غیرطبیعی در داخل مجرای گوش • و ... قالب سمعک پس ازمعاینه گوش شما از سوی شنوایی سنج امکان قالب گیری از گوش شما توسط شنوایی سنج فراهم است. این کار با قراردادن ماده نرم در داخل گوش شما شروع شده که پس از مدتی کوتاه سفت شده و درست به شکل گوش شما در می آید. متریال اصلی به کار رفته در مواد قالب گیری سیلیکون است که ترکیب این ماده با دو ماده دیگر امکان سفت شدن قالب را فراهم کرده است.

قیمت قالب سمعک

حتما می دانید که از جمله مواردی که بر قیمت خرید یک وسیله تاثیرگذار است کیفیت مواد به کاررفته در آن است. قیمت قالب سمعک نیز دقیقا چنین قاعده ای درباره اش صادق است و به متریالی که در آن به کار رفته است بستگی دارد. اگر تصمیم به خرید قالبی نرم برای سمعک پشت گوشی دارید احتمالا هزینه ای حدود 180 هزار تومان را پرداخت خواهید کرد. اگر هم تصمیم به خرید قالبی سخت ساخته شده از ماده سیلیکون دارید احتمالا می بایست هزینه ای برابر با 200 هزار تومان را پرداخت.

چگونه از قالب استفاده کنیم؟

ابتدا می بایست سمعک را یا خاموش کنید و یا صدایش را کم کنید. سپس از بخش خلفی گوشتان با زاویه وارد گوش خود کنید. بهتر است به منظور بازشدن مجرای گوش لاله را به سمت بالا و عقب بکشید. به هنگام خروج قالب هم می بایست سمعک را خاموش کرده یا صدای آن را کم کنید و سپس به آرامی قالب را از گوش خود خارج کنید.

جمع بندی مربوط به قیمت قالب سمعک

دانستید که قیمت قالب سمعک به متریال به کار رفته در آن بستگی دارد. اما این مقاله برای شما مواردی فراتر از این را توضییح داده و درباره نحوه استفاده از سمعک و نیز ساخت قالب سمعک نیز توضییح دادیم. به علاوه اینکه بیشتر از همه اینها درباره اهمیت ساخت اصولی قالب سمعک توضییح دادیم. دیدید که قالب گیری درست از گوش سبب می شود تا قالب درست و ایمن و محکم برروی گوش شما سوار شود. در مقابل اگر در قالب گیری سمعک به فرد غیرمتخصص مراجعه کنید خطر پارگی پرده گوش وجود داشته و نیز ممکن است شاهد فیدبک صدا به دلیل طراحی غیراصولی سمعک باشید.
کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا
تجویز انواع برندهای سمعک با مناسب ترین قیمت همراه با پرداخت ویژه و اقساطی برای بیماران عزیز ارائه می شود. 09105241071(مشاوره آنلاین) 02188949368 اینستاگرام جهت مشاهده نتایج درمان: Samak_farashenava (سمعک فراشنوا)  

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.