وزوز گوش ضربانی چیست؟

وزوز گوش ضربانی چیست؟

وزوز ضربان‌دار چیست؟

وزوز گوش ضربانی چیست؟  وزوز ضربان‌دار ناشی از گردش خون در داخل یا نزدیک گوش است. برخلاف بسیاری از انواع وزوز گوش، وزوز ضربان‌دار دارای منبع فیزیکی صدا است که گوش شما آن را دریافت می‌کند. این صدای تقویت شده خون است که در شریان‌های شما در گردش است. صدای زنگ یا وزوزی که با انواع دیگر وزوز گوش می‌شنوید، در نتیجه اعصابی است که سیگنال‌های الکتریکی غیرعادی را از گوش به مغز می‌گیرند.

علائم وزوز ضربان‌دار چیست؟

علامت اصلی وزوز ضربان‌دار شنیدن صدایی در گوش است که به نظر می‌رسد با ضربان قلب یا نبض شما مطابقت دارد. حتی ممکن است بتوانید نبض خود را بگیرید در حالی که صدا را در گوش خود می‌شنوید. همچنین ممکن است متوجه تپش قلب یا احساس سبکی سر شوید. شما باید این علائم را در اسرع وقت توسط پزشک ارزیابی کنید. اگر درد ناگهانی قفسه سینه یا سایر علائم حمله قلبی را تجربه کردید، با 911 تماس بگیرید.

علت وزوز ضربان‌دار چیست؟

دلایل احتمالی زیادی برای وزوز ضربان‌دار وجود دارد، اما همه آنها از مشکلات گردش خون ناشی می‌شوند. به‌عبارت‌دیگر وزوز ضربان‌دار زمانی رخ می‌دهد که گوش از تغییر جریان خون در رگ‌های خونی مجاور آگاه شود. اینها شامل شریان‌ها و وریدهای گردن، پایه جمجمه و در خود گوش است. وزوز گوش ضربانی

از جمله شایع‌ترین علل عبارت‌اند از:

فشارخون بالا. هنگامی که فشارخون شما افزایش می‌یابد، نیروی خون در برابر دیواره‌های داخلی شریان‌ها افزایش می‌یابد. تشخیص جریان خون قوی تر در شریان‌های داخل یا اطراف گوش برای گوش آسان‌تر است. آترواسکلروز. انسداد در شریان‌های شما ناشی از تجمع کلسترول، چربی‌ها و مواد زائد می‌تواند باعث آشفتگی جریان خون شود. اگر علت این باشد، ممکن است صدای ریتمیک را در یکی از گوش‌های خود بشنوید. جریان خون آشفته. تنگ شدن شریان‌های گردن (شریان‌های کاروتید) یا سیاهرگ‌ها (وریدهای گردن) نیز ممکن است باعث تغییر در جریان خون به سر و از سر شود. گوش‌های شما ممکن است این گردش خون آشفته یا نامنظم را جذب کرده و باعث وزوز گوش ضربان‌دار شود. تومورهای سر یا گردن. توموری که به ورید فشار می‌آورد نیز می‌تواند باعث ایجاد وزوز ضربان‌دار شود. اکثر تومورهای مرتبط با وزوز ضربان‌دار خوش‌خیم هستند، به این معنی که سرطانی نیستند. مویرگ‌های غیرطبیعی. مشکلی در رگ‌های خونی کوچکی که به اتصال شریان‌ها به سیاهرگ‌ها یا مویرگ‌ها کمک می‌کنند، می‌تواند باعث وزوز گوش ضربان‌دار شود. کم‌خونی شدید یا پرکاری غده تیروئید نیز ممکن است باعث افزایش کلی جریان خون در بدن شود. افزایش جریان موضعی. گاهی اوقات، جریان خون تنها در یک یا یک گروه از عروق افزایش می‌یابد. افزایش آگاهی. افزایش آگاهی از صدا ممکن است در اثر صدمات یا اختلالات در گوش ایجاد شود. این می‌تواند به وزوز گوش ضربان‌دار منجر شود. اگر فردی از شرایطی که باعث کاهش شنوایی هدایتی می‌شود، مانند سوراخ شدن پرده گوش یا اوتیت مدیای ترشحی (گوش چسبی) رنج می‌برد، تمایل بیشتری نسبت به صداهای داخل بدن خود دارد. افراد همچنین می‌توانند حساسیت بالایی را در مسیرهای شنوایی خود تجربه کنند، به این معنی که مغز از صداهای عادی در رگ‌های خونی آگاه می‌شود که معمولاً نادیده می‌گیرد. فشارخون داخل جمجمه. وضعیتی به نام فشارخون داخل جمجمه‌ای خوش‌خیم یا ایدیوپاتیک می‌تواند باعث وزوز گوش ضربان‌دار و همچنین سردرد و مشکلات بینایی شود. مشخص نیست که چه چیزی باعث این بیماری می‌شود، اما زنان جوان و میان‌سالی که اضافه وزن دارند بیشتر در معرض خطر هستند. وزوز گوش ضربانی چیست؟

وزوز ضربان‌دار چگونه تشخیص داده می‌شود؟

اگر فکر می‌کنید دچار وزوز ضربان‌دار هستید، با پزشک قرار ملاقات بگذارید. معاینه شما با بررسی علائم و سابقه پزشکی شما شروع می‌شود. پزشک احتمالاً از گوشی پزشکی برای گوش‌دادن به قفسه سینه، گردن و جمجمه شما استفاده خواهد کرد. اگر پزشک شما صدای ضربان‌دار را نیز بشنود، شما دچار وزوز ضربان‌دار عینی هستید. اگرنه، به عنوان وزوز ضربان‌دار ذهنی برچسب زده می‌شود. همچنین برای تعیین اینکه آیا در یک یا هر دو گوش کم‌شنوایی وجود دارد، آزمایشات شنوایی انجام خواهید داد. پزشک ممکن است چند آزمایش تصویربرداری را نیز تجویز کند. این شامل: سونوگرافی ام‌آرآی سی‌تی‌اسکن آنژیوگرافی همچنین ممکن است از نظر فشارخون بالا آزمایش شده و برای بررسی بیماری تیروئید یا کم‌خونی آزمایش خون داده شود. اگر به نظر می‌رسد که وزوز ضربان‌دار دارید، ممکن است برای معاینه و غربالگری برای مشکلات احتمالی گردش خون یا فشارخون بالا به یک متخصص قلب (متخصص قلب) ارجاع داده شوید.

آیا وزوز ضربان‌دار می‌تواند عوارضی ایجاد کند؟

وزوز ضربان‌دار می‌تواند باعث مشکلات خواب شود. خواب ضعیف می‌تواند منجر به موارد زیر شود: مشکل در تمرکز انرژی کم مشکلات قلبی عروقی افزایش وزن و سایر مشکلات متابولیسم

وزوز ضربان‌دار چگونه درمان می‌شود؟

وزوز ضربان‌دار اغلب با رسیدگی به علت زمینه‌ای درمان می‌شود. فشارخون بالا و بیماری‌های ورید و شریان معمولاً با ترکیبی از داروها و تغییرات سبک زندگی قابل‌درمان هستند، از جمله: یک رژیم غذایی کم سدیم تمرین منظم سیگارکشیدن ممنوع کاهش استرس اگر علت مربوط به یک مشکل خاص در یک شریان یا ورید باشد، ممکن است برای درمان این عارضه به عمل جراحی یا کاتتر نیاز باشد. لوله مشبک انعطاف‌پذیری که استنت نامیده می‌شود، گاهی در شریان مسدود شده قرار می‌گیرد تا آن را باز کند و جریان خون را بهبود بخشد.

صدا درمانی

اگر رگ خونی قابل‌درمان نباشد، ممکن است از صدا درمانی بهره‌مند شوید. این شامل پخش سروصدای پس‌زمینه، مانند موسیقی ملایم یا "صدای سفید" است تا حواس شما را از وزوز منحرف کند یا حساسیت مغز شما را به‌شدت وزوز تغییر دهد. همچنین ممکن است از درمان شناختی رفتاری بهره‌مند شوید، شکلی از گفتاردرمانی که برای تغییر طرز فکر شما در مورد یک مشکل طراحی شده است تا واکنش عاطفی شما نسبت به آن و نحوه رفتار شما با آن تغییر کند. نتیجه‌گیری وزوز ضربان‌دار به علت زمینه‌ای بستگی دارد. بسیاری از شرایطی که باعث وزوز ضربان‌دار می‌شوند را می‌توان با دارو و تغییر سبک زندگی درمان کرد. وزوز ضربان‌دار درمان نشده می‌تواند تأثیر منفی بر کیفیت زندگی فرد داشته باشد، اما بسیاری از رویکردهای خودمدیریتی مختلف وجود دارد که می‌تواند به کاهش علائم کمک کند.
شنوایی سنجی و سمعک فراشنوا
تجویز انواع سمعک های نامریی، داخل گوشی و پشت گوشی ریک با تکنولوژی هوشمند در مرکز فراشنوا انجام می شود. جهت مشاوره تلفنی و آنلاین با شماره های زیر با ما در ارتباط باشید: 09105241071(مشاوره آنلاین) 02188949368 اینستاگرام جهت مشاهده نتایج درمان: Samak_farashenava (سمعک فراشنوا)

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.