چه غذاهایی سبب شروع و بدترشدن وزوز گوش می شود؟

چه غذاهایی سبب شروع و بدترشدن وزوز گوش می شود؟

غذاهایی که سبب شروع و بدترشدن وزوز گوش می شود

وزوز شرایط یا مشکلی می باشد که از هر 10 نفر یک نفر به آن مبتلا یا درگیر است. به طور کلی هنوز درمان قطعی برای وزوز گوش وجود ندارد اما راههای بسیاری برای کنترل و کمک به درمان وزوز گوش وجود دارد.

روش های درمانی که برای وزوز گوش انجام می شود نظیر صدادرمانی، تحریک الکتریکی، خروج جرم گوش و... می باشد. بنابراین ممکن است با رعایت بعضی موارد کوچک کمک بسیار زیادی در به درمان وزوز گوش داشته باشد.

در این مقاله در مورد غذاهایی که برای وزوز گوش مضر می باشند صحبت می شود تا شاید در کنترل و کاهش شدت وزوز گوش موثر باشند.

 

چه غذاهایی سبب شروع و بدترشدن وزوز گوش می شود؟

 

غذاهایی که با داشتن وزوز گوش نباید مصرف شوند:

مصرف نمک

در ابتدا در مورد نمک صحبت می کنیم زیرا بهترین حالت عدم مصرف نمک می باشد. نمک یا سدیم در غذاهای معمول روزانه بسیار استفاده می شود و بیماران با وزوز گوش نباید از این وعده های غذایی استفاده کنند. نمک سبب افزایش فشار خون می شود که می تواند به جریان خون در گوش ها تاثیر داشته باشد و باعث شروع یا بدتر شدن وزوز گوش شود.

 

گردو و وزوز گوش

 

مصرف الکل و سیگار

علاوه بر نمک، مصرف مشروبات الکلی، سیگار نیز سبب افزایش فشار خون و بدتر شدن وزوز گوش می شود. کنترل فشار خون می تواند سبب کاهش علایم ناشی از وزوز گوش شود.

 

مصرف شیرینی و قندها

متاسفانه، مصرف شکر و شیرین جات بخصوص شب هنگام سبب بدتر شدن وزوز گوش می شود. مغز برای داشتن عملکرد درست نیاز به اکسیژن و گلوگوز دارد اما مصرف بیش از حد شکر سبب اختلال در این پروسه که منجر به کاهش شنوایی و وزوز گوش می شود.

کافیین: قهوه و چای

در بعضی مقالات بیان شده است که کافیین در وزوز گوش نقش ندارد. با این حال طبق تجربه و مقالات پیشنهاد می شود مصرف مواد کافیین دار بخصوص قبل از خوابیدن فرد کاهش پیدا کند.

وزوز گوش سبب اختلال در خوابیدن می شود و مصرف کافیین هیچ کمکی به رفع این مشکل نمی کند. بنابراین با کاهش مصرف کافیین و رعایت نکات مهم در غذا احتمال کاهش وزوز گوش افزایش می یابد.

 

غذاهای مضر برای وزوز گوش

 

غذاهای رستورانی و فست فود

استفاده از غذاهای فست فود به دلیل عدم کنترل ادویجات، نمک، شکر و موارد دیگر در بدتر شدن وزوز گوش نقش دارد بنابراین تهیه غذا در منزل با رعایت استفاده از مواد و انتخاب مواد غذایی مناسب به کاهش وزوز گوش کمک بسیاری می کنند.

 

برای وزوز گوش چی بخوریم

 

غذاهایی که برای وزوز گوش مفید می باشند:

استفاده از سیر

در مطالعات اخیر مصرف سیر سبب جلوگیری از وزوز و کم شنوایی می شود و کمک بسیار زیادی در درمان وزوز گوش دارد.

سیر به دلیل افزایش گردن خون در بدن و کاهش التهابات سبب کاهش وزوز گوش می شود. همچنین این اجازه را می دهد که خون تغذیه مناسبی(بدون افزایش فشار خون) برای بدن فراهم کند.

 

مصرف میوه هایی نظیر موز، اناناس

مصرف آناناس یکی از میوه هایی می باشد که در درمان وزوز گوش موثر است. آناناس به گردش خون صحیح در بدن کمک می کند. به دلیل وجود پتاسیم بالا در اناناس سبب کاهش فشار خون(این میوه بخصوص برای افراد با وزوز و فشارخون بالا بسیار مناسب است) و اجازه می دهد سلول های مختلف بدن در یک حالت مناسب قرار گیرد که سبب کاهش وزوز گوش می شود..

دیگر غذاها با سطح پتاسیم بالا نظیر موز، papayas، گلابی، انبه می باشند. همچنین به یاد داشته باشید مصرف زیاد پتاسیم سبب مشکل در سلامتی فرد ایجاد می کند بنابراین مصرف روزانه به صورت مداوم پیشنهاد می شود.

 

مصرف روزانه قرص زینک

مطالعات نشان داده است که نقص یا کمبود زینک در بدن نه تنها بر روی سلامتی فرد بلکه بر شنوایی به ویژه وزوز گوش نیز اثرگذار است. کمبود زینک با مصرف غذاهایی نظیر گوشت گوسفند، گوشت گاو، غذاهای دریابی، اسفناج(به دلیل داشتن آهن زیاد بر روی وزوز گوش بسیار تاثیر گذار است) جبران می شود.

 

پس به طور کلی می توان گفت در کنار درمان های وزوز گوش استفاده و رعایت بعضی موارد در کاهش و ایجاد حس بهتر نسبت به وزوز گوش بسیار موثر می باشد. همچنین این مقاله نیز جهت افزایش آگاهی بیماران عزیز نوشته شده است و بیماران می توانند در منزل به این نکات توجه داشته باشند.

 

کلینیک شنوایی و وزوز فراشنوا

کلینیک فراشنوا به صورت تخصصی در زمینه وزوز گوش فعالیت دارد و از جدیدترین روش ها و درمان های وزوز گوش استفاده می کند.

برای تعیین وقت و مشاوره با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید:

02188949368

09105241071


دیدگاه ها درباره چه غذاهایی سبب شروع و بدترشدن وزوز گوش می شود؟

سلام من بارها امتحان کردم هر وقت سیر یا ترشی سیر میخورم وز وز گوش ام چند برابر میشود برای چی سیر را توصیه کردید ؟

سلام
توجه کنید تغذیه برای هر فردی نتیجه متفاوت داره
در مقالات سیر، اناناس، انبه برای کاهش وزوز نتیجه خوبی داشته
به طور مثال در مقالات و تجربه دیدیم که قهوه و کافیین باعث افزایش شدت وزوز گوش می شود اما مراجعینی داشتم که قهوه هیچ تغییری در شدت وزوز ایجاد نمیکنه
در واقع برای اینکه بفهمیم تغذیه چه اثری داره باید با آزمون و خطا مشخص کنیم که چه تاثیری روی وزوز خودتون دارد
برای مشاوره در این زمینه با متخصصین فراشنوا تماس حاصل فرمایید
09105241071
02188949368
02188958823
برای مشاهده تجربه مراجعین از درمان وزوز و تجویز سمعک به پیج فراشنوا مراجعه فرمایید:
www.instagram.com/samak_farashenava


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.