گفتار درمانی آنلاین

گفتار درمانی آنلاین

همه چیز درباره گفتار درمانی

  همانطور که از نام گفتار درمانی مشخص است، در آن گفتار افراد مورد درمان قرار می‌گیرد‌. افرادی که در گفتار خود مشکل دارند به خصوص کودکان، باید مورد درمان قرار بگیرند که این مشکل آن‌ها حل شود.افرادی که امکان مراجعه به مراکز گفتار درمانی را ندارند، نگرانی در این باره نداشته باشند چرا که در چندین سال اخیر گفتار درمانی آنلاین شکل گرفته که با این روش می‌توانید به راحتی در منزل خود مورد درمان قرار بگیرید.   هزینه گفتار درمانی آنلاین  

گفتار درمانی چیست؟

  گفتار درمانی یکی از شاخه های توانبخشی هست که در این روش درمانی، در واقع اختلالات مرتبط با گفتار و زبان را بررسی می‌کنند و به دنبال روش درمان آن می‌باشند. منظور از گفتار درمانی بهبود وضعیت گفتار و زبان فرد هست که برای آن از تکنیک‌ها و اقدامات مثبت مختلفی بهره‌گیری می‌شود. بسیاری از افراد، تصور می‌کنند که گفتار درمانی تنها محدود به کودکان می‌باشد اما لازم به ذکر است که گفتار درمانی می‌تواند در هر سنی پاسخگو باشد. گفتار درمانی برای افرادی که دارای مشکلاتی چون اختلالات بلع، دشواری گفتار و... هستند بسیار مفید خواهد بود. در واقع این افراد اگر به کلینیک گفتار درمانی مراجعه کنند، زندگی باکیفیت‌تری خواهند داشت. مشکلات گفتاری و یا بلع، ممکن است که در اثر ضربات روحی شکل گرفته باشد اما رایج‌ترین دلیل برای مشکلات گفتاری، مادرزادی بودن آن می‌باشد. در یک کلینیک گفتار درمانی تخصصی، ریشه مشکلات گفتاری بررسی شده و راه حلی برای آن ارائه داده می‌شود. همانطور که اشاره کردیم امروزه امکان گفتار درمانی آنلاین هم وجود دارد و اگر به یک کلینیک باتجربه در این زمینه مراجعه کنید، این امکان را پیش روی شما خواهد گذاشت.   گفتار درمانی آنلاین چیست ؟  

گفتار درمانگر کیست؟

  تا به این جای مطلب با مفهوم گفتار درمانی آشنا شدید. اما سوال مهمی که امکان دارد پیش بیاید، این است که چه کسی گفتار درمانی را انجام خواهد داد. افرادی که مشکلات گفتاری دارند، باید توسط یک پزشک معالجه شوند‌، به این پزشک گفتار درمانگر گفته می‌شود. گفتار درمانگر امکان گفتار درمانی آنلاین هم دارد. گفتار درمانگر یا به عبارت دیگر پاتالوژیست، گفتار و زبان و اختلالات مربوط به آن‌ها را مورد بررسی قرار داده، و راه حل مناسبی برای آن ارائه می‌دهد. با توجه به آن که گفتار یکی از مهم‌ترین راه‌های ارتباطی است، باید گفت که گفتار درمانگرها یک ارتباط درمانگر محسوب می شوند. گفتار درمانگر پس از اینکه مشکل مراجع خود را مورد بررسی قرار داد، این امکان را دارد که به منظور کمک به درمان وی با متخصص مغز و اعصاب، متخصص گوش و حلق و بینی، متخصص اطفال، روانشناس، شنوایی شناس، کادر درمانگر ذهنی و جسمی و فیزیوتراپیست و سایر متخصصان ارتباط بگیرد و از آن‌ها کمک بخواهد. برخی اوقات نیاز است که گفتار درمانگر، معلم کودکان و یا پرستار بیمار را در جریان روند درمان قرار دهد تا به کمک آن‌ها به نتیجه بهتری برسد. در گفتار درمانی آنلاین، این کار ساده‌تر خواهد بود. چون که بیمار در منزل خود و در کنار خانواده و یا پرستار، مورد درمان قرار می‌گیرد. همچنین گاهی در صورت نیاز گفتار درمانگر سعی در اصلاح محیط زندگی فرد دارد که شرایط بهتری برای زندگی و در نتیجه درمان فرد فراهم سازد. به عنوان مثال اگر فرد مراجعه کننده کودکی باشد که با مشکل لکنت زبان رو به رو است، گفتار درمانگر با ارائه مشاوره به مادر و معلم مدرسه او سعی خواهد کرد که روند درمان لکنت او را سریع‌تر انجام دهد.   گفتار درمانی آنلاین در تهران  

گفتار درمانی آنلاین

  پیشتر همه جلسه‌های گفتار درمانی به صورت حضوری برگزار می‌شد. اما با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی عموم مردم به اینترنت این امکان به وجود آمد که افراد بتوانند به صورت آنلاین نیز در جلسه‌های گفتار درمانی شرکت کنند. بسیاری از افراد می‌پندارند که کیفیت جلسات آنلاین پایین‌تر از جلسات حضوری خواهد بود اما اینگونه که به نظر می‌رسد نیست. می‌توان این چنین گفت که کیفیت این جلسه‌ها به شرایط فرد یاد گیرنده و همچنین به تخصص و تشخیص درمانگر بستگی دارد. گفتار درمانی به صورت آنلاین می‌تواند به دو صورت اجرا گردد:  

۱_ گفتار درمانی ویدیویی

  در این روش صوت و تصویر یکجا برای فرد ارائه می‌شود. از این رو می‌توان به راحتی محل ادای حروف و یا آموزش تلفظ حرف‌ها را به فرد نشان داد. این روش را می‌توان به جلسات درمان حضوری شبیه دانست.   گفتار درمانی آنلاین به صورت ویدیو  

۲_ گفتار درمانی صوتی یا تلفنی

  همانگونه که از نام آن پیداست این روش از درمان وابسته به صوت می‌باشد. در این نوع از درمان برخلاف روش ویدیویی تصویری نمایش داده نمی‌شود. البته ناگفته نماند که هر یک از روش‌های ذکر شده طبق تشخیص گفتار درمانگر و شرایط فرد مربوطه انتخاب می‌شود.  

گفتار درمانی برای چه کسانی مناسب است؟

  به طور کلی می‌توان گفت هر فردی که با مشکل برقراری ارتباط با دیگران به ویژه از راه گفتار و زبان، رو به رو باشد، نیاز به گفتار درمانی خواهد داشت. در واقع این نیاز ممکن است در هر سنی به وجود بیاید و برای همین نمی‌توان گفت که این مشکل محدود به سن و دوره خاصی از زندگی است. اما در کودکانی که هنوز به سن 6 سالگی نرسیده باشند، توانایی برقراری ارتباط آن‌ها با توجه به سن و سال آن‌ها ارزیابی خواهد شد. به طور کلی می توان گفت افرادی که به گفتار درمانی نیاز دارند، شامل افراد زیر می‌باشند: • افرادی که به صورت مادرزادی دچار لکنت زبان هستند. • افرادی که مشکلات تلفظی دارند و در تلفظ کلمات دچار مشکل می‌شوند. • افرادی که مشکل اوتیستیک دارند. • افرادی توان ذهنی آن‌ها پایین است و یا به عبارت دیگر هوش کمی دارند. • افرادی که در مسائلی مانند خواندن و نوشتن و ریاضیات دچار مشکل می‌شوند. • افرادی که مشکلات شنوایی دارند. • افرادی که شکاف کام و لب دارند. • افرادی که از مشکلات دیزآتریک و آپراکسیک رنج می‌برند. • افرادی با اختلالات صوتی نظیر صدای گرفته و خش دار رو به رو هستند. • و...   مزایای گفتار درمانی آنلاین تمامی افرادی که ذکر شد، باید به منظور گفتار درمانی، به یک کلینیک گفتار درمان تخصصی مراجعه کرده و تحت درمان قرار بگیرند. همانطور که گفتیم این افراد این امکان را دارند که به صورت آنلاین با یک گفتار درمانگر، ملاقات کرده و شروع به گفتار درمانی کنند.  

گفتار درمانی کودکان

  حساس‌ترین بخش زندگی همه انسان‌ها، دوران کودکی می‌باشد. اگر مشکلات و بیماری‌های مختلف در دوران کودکی حل نشود، در آینده مشکلات بزرگتری برای او ایجاد خواهد شد. برای همین به همه والدین توصیه می‌کنیم که اگر کودکان آن‌ها مشکلات گفتاری دارند، هر چه زودتر اقدام به گفتار درمانی کنند و به یک کلینیک تخصصی در این زمینه مراجعه کنند. همانطور که گفتیم با پیشرفت تکنولوژی و تخصصی‌تر شدن کلینیک‌های گفتار درمانی این امکان وجود دارد که در خانه و به صورت آنلاین، گفتار درمانی را انجام دهید.  
کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا
  گفتار درمانی با جدیترین روش های روز دنیا با بهترین دکتر متخصص،درمان وزوز گوش با روش های مختلف(صدادرمانی، الکتریکی، ماسکر، TRT، موسیقی درمانی)، تجویز جدیدترین سمعک های 2022 با شرایط اقساط، ارزیابی شنوایی نوزادان و کودکان، ارزیابی شنوایی بزرگسالان در مرکز فراشنوا انجام می شود و همچنین باعث افتخار است که تاکنون در زمینه وزوز گوش و تجویز سمعک توانسته ایم رضایت بیش از 90 درصد بیماران مراجعه کنندگان به این مرکز را با روش های مختلف درمان و تجویز مناسب سمعک بدست بیاوریم.   جهت مشاوره تلفنی و آنلاین با شماره های زیر با ما در ارتباط باشید: 09105241071(مشاوره آنلاین) 02188958823 02188949368 اینستاگرام جهت مشاهده نتایج درمان: Samak_farashenava (سمعک فراشنوا)

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.