بهترین دکتر گفتار درمانی

بهترین دکتر گفتار درمانی

دکتر گفتار درمانی

  آسیب شناسان گفتار درمانی که اغلب به آن‌ها گفتار درمانگر گفته می‌شود، در زمینه‌ی مطالعه ارتباط انسانی و پیشرفت آن آموزش می‌بینند. بهترین دکتر گفتار درمانی به تشخیص مشکلات گفتار و زبان در کودکان و بزرگسالان می‌پردازد. بهترین متخصص در حیطه گفتار درمانی کودکان باید با تجربه باشد.  

گفتار درمانگر کیست؟

  پزشکی که افراد را مورد گفتار درمانی قرار می‌دهد، گفتار درمانگر خوانده می‌شود. گفتار درمانگر پس از بررسی مشکل بیمار به منظور کمک به درمان، روش‌هایی را در اختیار فرد مراجعه کننده قرار می‌دهد. در کل هر فردی که مشکل برقراری ارتباط با دیگران را دارد به گفتار درمانی نیاز دارد.   متخصص بهترین دکتر گفتار درمانی  

تخصص گفتار درمانی چیست؟

  یک رشته علمی و دانشگاهی می‌باشد که به ارزیابی، تشخیص و درمان کلیه اختلالات می‌پردازد. در این رشته‌ی تخصصی ابتدا از طریق آزمون‌ها و آزمایش‌های لازم، اختلالات تشخیص داده می‌شود. پس از تشخیص از طریق تکنیک‌ها، روش‌ها و شگرد‌های لازم به درمان این اختلالات پرداخته می‌شود. میزان موفقیت گفتار درمانی با توجه به اختلال تحت درمان و گروه سنی متفاوت است. زمان شروع گفتار درمانی در نتیجه کار تاثیر می‌گذارد.  

بهترین دکتر کیست؟

  دکتر گفتار درمان، فردی است که انواع اختلالات ارتباطی را شناسایی کرده و برای درمان آن‌ها راهکار‌های مناسبی را در اختیار بیمار قرار می‌دهد. یک دکتر خوب قادر است با استفاده از ابزار‌های الکترونیکی پیشرفته ویژگی گفتاری فرد را تجزیه و تحلیل کند. در برخی مواقع متخصص بدون نیاز و استفاده از تجهیزات خاص با گوش کردن به گفتار و صدای بیمار، اختلال را تشخیص داده و به درمان آن می‌پردازد. تشخیص اختلال بر اساس ویژگی‌های ادراکی نیاز به تجربه و مهارت بیشتری است.   وظایف بهترین دکتر گفتار درمانی  

وظایف گفتار درمانگر خوب چیست؟

  یکی از وظایف گفتار درمانگر، پیشگیری از بروز اختلال در آینده، مانند پیشگیری از بروز مشکل بلع در نوزادان نارس می‌باشد. همچنین همکاری با دیگر متخصصان برای گرفتن نتیجه بهتر، مانند همکاری با ارتودنتیست برای کاهش دادن فشار زبان بر دندان‌ها می‌باشد. یکی دیگر از این وظایف ارائه دادن مشاوره به دیگر متخصصان توانبخشی برای برقراری بهتر و تاثیرگذاری روی بیمار می‌باشد. همچنین مشاوره دادن به خانواده بیمار در جهت بهتر شدن ارتباط متقابل بیمار با خانواده‌اش از دیگر وظایف گفتار درمانگر است.  

چه زمانی به دکتر گفتار درمانی مراجعه کنیم؟

  در صورتی که فرزند شما در ۳ ماه اول زندگی به صداها عکس العملی نشان ندهد و یا در ۱۰ ماهگی هیچ صدایی از خودش تولید نکند. در ۱۲ ماهگی برای اینکه چیزی از شما بگیرد اشاره‌ای نکند و یا هیچ ژستی از خود نشان ندهد. در ۱۸ ماهگی دستورات ساده را درک نکند، مثلا توپ رو نگاه کن و هیچ یک از بازی‌های نمادین را انجام ندهد. در ۲۱ ماهگی نتواند کلمه‌ای را بیان کند و در ۲۴ تا ۳۶ ماهگی مفاهیم متضاد ساده را درک نکند. در طول ۳ تا ۴ سالگی سوالاتی مثل: وقتی گرسنه هستی چیکار میکنی؟ را درک نکند و قادر به پاسخ دادن این سوالات نباشد. در ۵ سالگی خطاهای گرامری زیادی داشته باشد به طوری که برای درک گفتارش مجبور است آن را ساده سازی کند. اگر فرزندتان دچار این مشکلات در سنین مختلف شدند حتما به دکتر گفتار درمانی مراجعه کنید.   بهترین دکتر گفتار درمانی کودکان  

چرا بعضی از کودکان به گفتار درمانی نیاز دارند؟

  کودکان ممکن است به دلایل زیادی به گفتار درمانی نیاز داشته باشند. از جمله عواملی که می‌توان به آن نام برد عبارت است از: اختلالات شنوایی، تاخیر‌های شناختی، عضلات ضعیف دهان، گرفتگی ضعیف دهان، گرفتگی صدای مزمن، شکاف لب، اوتیسم، مشکلات تنفسی و... که باید در اسرع وقت درمان شروع شود. کودکانی که قبل از ۵ سالگی درمان را شروع کرده‌اند، نسبت به افرادی که سنشان بیشتر است نتیجه بهتری خواهند گرفت. این سخن به این معنا نیست که کودکان بزرگ درمانشان به خوبی عمل نمی‌شود. پیشرفت کودکان بزرگ کندتر است، زیرا الگوهایی که باید تغییر کنند را یاد گرفته‌اند.  

دکتر گفتار درمانی در درمان چه اختلالاتی کمک می‌کند؟

  بهترین دکتر گفتار درمانی به افراد در هر سنی که دارای اختلالات گفتاری و زبانی هستند کمک می‌کند. اختلالات بیانی زمانی اتفاق می‌افتد که کودک در صدا‌های خاص یا بیان درست کلمات مشکل داشته باشد. لکنت زبان جزو اختلالات بیانی محسوب می‌شود. اگر کودک صداهای خاص را تکرار کند و در گفتن کلمه‌ی کامل مشکل داشته باشد دچار اختلال در روان صحبت کردن شده است. کودکان ممکن است یک جمله را با صدای بلند و واضح شروع کنند، ولی در انتها زیر لبی و نامفهوم صحبت کنند. کودکی که در فهم صحبت‌های مردم مشکل دارد دچار اختلال زبانی می‌باشد.   بهترین دکتر گفتار درمانی کودکان و بزرگسالان  

متخصص گفتار درمانی چگونه به درمان کمک می‌کند؟

  بهترین دکتر گفتار درمانی، دارای یک رویکرد چند حسی برای آموزش می‌باشد. این متخصصان در روند یادگیری خواندن و تلفظ به کودکان کمک می‌کنند. هر روند به طور خاص برای هر کودک طراحی می‌شود و به سه طریق به کودکان آموزش داده می‌شود. این روند‌ها شامل دیداری، شنیداری، حرکتی می‌باشند که به سه روش زیر انجام می‌شوند.  

۱_ فلش کارت‌های صوتی

  در این روش از کودک خواسته می‌شود که کلماتی را که در روی فلش نوشته شده است ببیند و آن کلمات را به صورت شفاهی بیان کند.  

۲_ نوشتن روی تخته سیاه

  در روش بعدی ابتدا کودک با دیدن فلش کارت‌ها کلمه مورد نظر را بر روی تخته سیاه می‌نویسد.   بهترین دکتر گفتار درمانی  

۳_ تکرار و تمرین

  با تمرین مکرر بیشتر مشکلات گفتاری کودکان رفع می‌شود. والدین نقش موفقیت آمیزی در روند بهبود فرزندان خود دارند. در ارتباط با نحوه کمک به کودکان در منزل با استفاده از تمرین و فعالیت‌های آموزشی با متخصصین گفتار درمانی مشورت کنید.   نتیجه گیری در این مطلب سعی کردیم اطلاعاتی در مورد بهترین دکتر گفتار درمانی و نحوه درمان را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همان طور که گفته شد بهترین گفتار درمانگر باید در حیطه کاری خود با تجربه باشد و بدون استفاده از ابزاری خاص به بررسی اختلالات فرد مراجعه کننده بپردازد. به طور کلی باید گفت گفتار درمانی راهی برای درمان بسیاری از مشکلات گفتاری افراد است. این اختلالات به راحتی توسط بهترین گفتار درمانگر‌ها قابل درمان می‌باشد. برای رفع این اختلالات روش‌هایی وجود دارد که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم. گفتار درمانی می‌تواند باعث بهبود ارتباط و افزایش اعتماد به نفس شود.
کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا
  گفتار درمانی با جدیترین روش های روز دنیا با بهترین دکتر متخصص،درمان وزوز گوش با روش های مختلف(صدادرمانی، الکتریکی، ماسکر، TRT، موسیقی درمانی)، تجویز جدیدترین سمعک های 2022 با شرایط اقساط، ارزیابی شنوایی نوزادان و کودکان، ارزیابی شنوایی بزرگسالان در مرکز فراشنوا انجام می شود و همچنین باعث افتخار است که تاکنون در زمینه وزوز گوش و تجویز سمعک توانسته ایم رضایت بیش از 90 درصد بیماران مراجعه کنندگان به این مرکز را با روش های مختلف درمان و تجویز مناسب سمعک بدست بیاوریم.   جهت مشاوره تلفنی و آنلاین با شماره های زیر با ما در ارتباط باشید: 09105241071(مشاوره آنلاین) 02188958823 02188949368 اینستاگرام جهت مشاهده نتایج درمان: Samak_farashenava (سمعک فراشنوا)

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.