بهترین سمعک کودکان

بهترین سمعک کودکان

سمعک مخصوص کودکان

.

در مقالات قبلی در مورد علت های کم شنوایی در نوزادان و کودکان صحبت کردیم.در این مقاله به بهترین سمعک کودکان می پردازیم . به طور خلاصه احتمال کم شنوایی در نوزادان با عواملی نظیر زردی بالا، هایپوکسی، وزن زیر 1500 گرم، بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه نوزادان بیشتر از 5 روز، ازدواج فامیلی، وجود کم شنوایی در خانواده، مصرف دارو و ... افزایش می یابد.

همچنین وجود این عوامل به معنی وجود 100 درصد کم شنوایی در نوزاد نمی باشد و ممکن است کودک با چند مورد از این مشکلات دارای کم شنوایی سالم باشد.

جهت ارزیابی وضعیت شنوایی نوزاد انجام تست های دوره ای نظیر تست عصب گوش(تست ABR) و تست حلزون گوش(تست OAE) لازم و ضروری می باشد و خانواده ها دقت کنند انجام یک بار تست شنوایی نشان دهنده وضعیت شنوایی کودک نمی باشد و ممکن است بعد از 6 ماهگی کم شنوایی رخ دهد.

انتخاب بهترین سمعک کودکان با بزرگسالان از نظر امکانات، تکنولوژی و حتی مدل سمعک بسیار متفاوت می باشد. در کودکان سمعک ها فقط به صورت پشت گوشی با قالب فول شل می باشد اما در بزرگسالان امکان استفاده از سمعک های نامریی، داخل گوشی و پشت گوشی متناسب با افت شنوایی وجود دارد.

بهترین سمعک کودکان باید دارای چندین ویژگی اصلی باشد، این ویژگی ها شامل بالاترین تکنولوژی سمعک، دارای سیستم وایرلس و بلوتوث، برنامه انتقال فرکانسی و جدیدترین برنامه و امکانات موجود در سمعک ها می باشد.

مشکل اصلی افراد کم شنوا از جمله کودکان درک گفتار در محیط شلوغ می باشد. سمعک با تکنولوژی جدید توانایی جدا کردن سیگنال گفتاری از نویز و تقویت سیگنال گفتاری را دارد. همچنین با استفاده از سیستم وایرلس و بلوتوث در سمعک امکان اتصال به میکروفون و سایر وسایل صوتی و تصویری وجود دارد.

امروزه وسایل کمک شنوایی یا اکسسوری های شنوایی جهت افزایش درک بیماران با کم شنوایی شدید و عمیق وجود دارد که به افزایش درک گفتار در تمامی محیط ها کمک می کنند. این وسایل شامل میکروفون، ریموت کنترل، استریمر، سیستم FM، Connect Clip، اپلیکیشن های موبایل و... می باشند.

بهترین سمعک کودکان

.

وسایل کمک شنوایی یا اکسسوری های سمعک برای کودکان با کم شنوایی های شدید و عمیق

*اکسسوری EduMic:

این وسیله شامل میکروفون و ریموت کنترل می باشد که میکروفون به صورت جداگانه وجود دارد و به راحتی می توان به فرد گوینده متصل کرد. از این میکروفون ها در کلاس های درس کودکان کم شنوا زمانی که معلم صحبت می کند استفاده  می شود. میکروفون اطلاعات صوتی دریافت شده از معلم را به صورت بلوتوث به سمعک منتقل می کند تا نویز های محیط هیچ اثری بر روی سیگنال نداشته باشند در واقع همکاری سمعک و میکروفون با یکدیگر می باشد.

استفاده از EduMic سبب می شود کودکان کم شنوا در کلاس های درس همانند کودکان نرمال دارای درک گفتاری یکسان باشند و در یادگیری و گفتار همانند کودکان نرمال رشد داشته باشند.

استفاده از سیستم FM نسبت به EduMic دارای هزینه بالاتری می باشد و برخلاف EduMic استفاده از سیستم FM در تمامی های محیط ها قابل استفاده نمی باشد.

بهترین سمعک

.

*اکسسوری ConnectClip:

این اکسسوری نیز همانند اکسسوری EduMic در افزایش درک گفتار در مکالمه های روزمره و استفاده از وسایل صوتی بسیار کمک کننده می باشد. از ویژگی های این اکسسوری شنوایی می توان به

  • امکان استفاده به صورت هندزفری با قابلیت اتصال به ایفون و اندروید

(این وسیله اطلاعات تماس را مستقیم و بدون دخالت نویز های محیط(با استفاده از تکنولوژی وایرلس 2.4 GHz) به سمعک انتقال می دهد و به طور واضح و دقیق صحبت های بیمار به تماس گیرنده منتقل می شود.

  • توانایی گوش دادن به موزیک و اتصال به سایر وسایل صوتی و تصویری
  • تقویت گفتار در تمامی محیط های شنیداری برای فرد(بدون نویز محیط)
.

*استفاده از اپلیکیشن های شنوایی

استفاده از برنامه بر روی موبایل نیز کمک بسیاری زیادی در کنترل و تغییر صدا براساس وضعیت محیط می کند. افزایش/کاهش ولوم سمعک، تغییر برنامه های سمعک، امکان استفاده از سمعک به صورت هندزفری، مشاهده وضعیت باتری در سمعک ها و اطلاع از تعویض باتری و حتی امکان ردیابی سمعک می باشد.

.
کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا

تجویز جدیدترین سمعک های 2022-2023 به صورت اقساطی برای بیماران، فعالیت تخصصی در درمان های وزوز گوش با داشتن جدیدترین و به روز تجهیزات، تجویز سمعک های مخصوص وزوز گوش، تنظیم و تعمیر انواع مدل های سمعک، تهیه قالب های ضدآب و ضدصوت و ... در مرکز شنوایی فراشنوا انجام می شود. خوشبختانه کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا با داشتن کادری مجرب و تجویز جدیدترین سمعک های روز دنیا توانسته است رضایت اکثر بیماران را بدست آورد.

برای ارتباط و کسب اطلاعات بیشتر با متخصصین سمعک فراشنوا تماس حاصل فرمایید: 02188949368 02188958823 09105241071 برای مشاهده نتایج تجویز انواع سمعک و درمان های وزوز گوش به پیج فراشنوا در اینستاگرام مراجعه فرمایید: Samak_Farashenava@ کانال علمی تلگرام مرکز فراشنوا: https://t.me/farashenava

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.