بیماری حرکتی چیست؟

بیماری حرکتی چیست؟

بیماری حرکتی 

بیماری حرکتی احساس گیجی است. معمولاً هنگام مسافرت با اتومبیل ، قایق ، هواپیما یا قطار اتفاق می افتد. اندام های حسی بدن شما پیام های متفاوتی به مغز می فرستند و باعث سرگیجه ، سبکی سر یا حالت تهوع می شوند. برخی از افراد علائم بیماری حرکت چیست؟ بیماری حرکت معمولاً باعث ناراحتی معده می شود. علائم دیگر شامل عرق سرد و سرگیجه است. فرد مبتلا به بیماری حرکت ممکن است رنگ پریده بنظر بیاید یا از سردرد شکایت کند. همچنین معمولاً در اثر بیماری حرکت علائم زیر را تجربه می کنیم:
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • از دست دادن تعادل
  • نقش گوش ها
درباره بیماری حرکتی گوش های داخلی شما به طور اختصاصی به کنترل احساس تعادل کمک می کنند. آنها بخشی از شبکه ای به نام سیستم دهلیزی هستند. این سیستم شامل سه جفت کانال نیم دایره و دو کیسه است که ساکول و اتریکول نامیده می شود. آنها اطلاعاتی راجع به آنچه در اطراف شما می گذرد به مغز می فرستند. کانال های نیم دایره مایعی را نگه می دارند که با چرخش های سر شما حرکت می کند. ساکول و اتریکول به نیروی جاذبه حساس هستند. آنها به مغز می گویند شما ایستاده اید یا دراز کشیده اید.

نقش مغز

مغز شما تمام این داده ها را می گیرد و با هم جمع می کند. اما گاهی اوقات مغز شما سیگنال های گیج کننده ای دریافت می کند. به عنوان مثال ، در هواپیما در حال پرواز ، احساس می کنید در حال حرکت هستید ، اما چشمان شما به مغز شما می گوید که به نظر نمی رسد جایی بروید. عکس این نیز صادق است. پس از یک سفر دریایی طولانی ، شما می توانید در زمین خشک بایستید اما هنوز احساس حرکت می کنید. نتیجه همان است: بیماری حرکت.

چه کسی دچار بیماری حرکت میشود؟

هر کسی می تواند به بیماری حرکت مبتلا شود ، اما بیشتر در کودکان و زنان باردار دیده می شود. برخلاف سرماخوردگی ، نمی توانید آن را به افراد دیگر منتقل کنید یعنی مسری نیست.

علائم بیماری حرکت چیست ؟

بیماری حرکتی می تواند شما را دچار عرق سرد کند ... سایر علائم شایع عبارتند از:
  • سرگیجه
  • افزایش تولید بزاق
  • از دست دادن اشتها
  • پوست رنگ پریده
  • بعلاوه ، برخی از افراد دچار سردرد می شوند ، احساس خستگی زیادی می کنند و یا تنفس توخالی دارند.
  علائم بیماری حرکتی چیست؟

عوامل خطر برای بیماری حرکت چیست؟

هر نوع سفر ، در خشکی ، هوا یا روی آب می تواند احساس ناخوشایند بیماری حرکت را ایجاد کند. گاهی اوقات ، وسایل شهر بازی می توانند باعث بیماری حرکت شوند. کودکان بین 2 تا 12 سال به احتمال زیاد از بیماری حرکت رنج می برند. زنان باردار نیز احتمال بیشتری برای تجربه این نوع اختلال گوش داخلی دارند. چه عواملی باعث بیماری حرکتی می شود؟ شما با کمک سیگنالهایی که توسط بسیاری از قسمتهای بدن ارسال می شود تعادل خود را حفظ می کنید - به عنوان مثال ، چشمها و گوشهای داخلی. گیرنده های حسی دیگر در پاهای شما به سیستم عصبی شما اطلاع می دهند که چه قسمت هایی از بدن شما زمین را لمس می کند. سیگنال های متناقض می توانند باعث بیماری حرکت شوند. به عنوان مثال ، هنگامی که در هواپیما هستید ، حرکت را نمی بینید ، اما بدن شما آن را احساس می کند. سردرگمی حاصل می تواند باعث حالت تهوع یا حتی استفراغ شود.

چگونه بیماری حرکتی تشخیص داده می شود؟

بیماری حرکت به سرعت برطرف می شود و معمولاً به تشخیص حرفه ای نیاز ندارد. اکثر مردم میدانند که دارند این احساس را تجربه میکنند  زیرا این بیماری فقط در هنگام مسافرت یا سایر فعالیت های خاص رخ می دهد.   بیماری حرکتی چیست؟

چگونه بیماری حرکتی درمان می شود؟

چندین دارو برای درمان بیماری حرکت وجود دارد. بیشتر آنها فقط از بروز علائم جلوگیری می کنند. همچنین ، بسیاری باعث خواب آلودگی می شوند ، بنابراین هنگام استفاده از این نوع داروها کار با ماشین آلات یا وسیله نقلیه مجاز نیست. داروهای بیماری حرکتی که اغلب تجویز می شوند شامل hyoscine hydrobromide است که معمولاً به آن اسکوپولامین می گویند. داروی بدون نسخه پزشک ، دیمن هیدرینات است که اغلب به صورت درامامین یا گراول به بازار عرضه می شود.  

چگونه از بیماری حرکتی پیشگیری می شود؟

بیشتر افرادی که مستعد ابتلا به بیماری حرکت هستند ، از این واقعیت آگاه هستند. اگر مستعد ابتلا به بیماری حرکت هستید ، اقدامات پیشگیرانه زیر می تواند کمک کند. هنگام رزرو سفر از قبل برنامه ریزی کنید. اگر با هواپیما سفر می کنید ،کنار پنجره بنشینید. در قطارها ، قایق ها یا اتوبوس ها رو به سمت حرکت یعنی جلو بنشینید و سعی کنید از نشستن رو به عقب خودداری کنید. در کشتی یک کابین در سطح آب و نزدیک به جلو یا وسط شناور بخواهید. در صورت امکان دریچه ای برای منبع هوای تازه باز کنید و از مطالعه خودداری کنید. نشستن جلوی اتومبیل یا اتوبوس یا انجام رانندگی توسط خودتان ، اغلب کمک می کند. بسیاری از افرادی که در یک وسیله نقلیه دچار بیماری حرکت می شوند ، متوجه می شوند که هنگام رانندگی علائمی ندارند. مهم این است که شب قبل از مسافرت زیاد استراحت کنید و از نوشیدن الکل خودداری کنید. اگر مستعد بیماری حرکت باشید ، کمبود آب بدن ، سردرد و اضطراب منجر به نتایج بدتری می شود. قبل و در طول سفر از غذاهای چرب یا اسیدی دوری کنید. یک داروی خانگی در دسترس داشته باشید یا درمان های جایگزین را امتحان کنید. بسیاری از کارشناسان می گویند قرص نعناع می تواند به شما کمک کند و همچنین زنجبیل ... اگرچه اثربخشی آنها توسط علم اثبات نشده است ، اما این گزینه ها در دسترس هستند. برای خلبانان ، فضانوردان یا دیگران که به طور منظم یا به عنوان بخشی از حرفه خود دچار بیماری حرکت می شوند ، شناخت درمانی و بیوفیدبک راه حل های ممکن هستند. همچنین مشخص شده است که تمرینات تنفسی نیز کمک می کند.
کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا
تجویز انواع برندهای سمعک با مناسب ترین قیمت همراه با پرداخت ویژه و اقساطی برای بیماران عزیز ارائه می شود. 09105241071(مشاوره آنلاین) 02188949368 اینستاگرام جهت مشاهده نتایج درمان: Samak_farashenava (سمعک فراشنوا)

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.