تجویز سمعک مناسب

تجویز سمعک مناسب
تجویز سمعک مناسب :: وقتی به بهبود سلامت یا کیفیت زندگی خود فکر می کنید، آیا گوش هایتان به ذهنتان خطور می کند؟ احتمالا نه. مشکل شنوایی اغلب تأثیر بیشتری بر زندگی می گذارد تا از دست دادن مکالمه. کاهش شنوایی با افزایش خطر سقوط، افسردگی و زوال عقل همراه است. با این حال، از هر 5 نفر منبع مورد اعتماد تنها 1 نفر از سمعک استفاده می کند. کاترین پالمر، دکترا، رئیس آکادمی شنوایی شناسی آمریکا و مدیر شنوایی شناسی برای یکپارچه توضیح می دهد: "اکثر افراد مبتلا به کم شنوایی درمان نشده افرادی هستند که واقعاً متوجه مشکل خود نیستند و بنابراین به دنبال کمک نیستند." بقیه گروهی که تحت درمان قرار نگرفته اند متوجه می شوند که دچار کم شنوایی هستند، اما به دلایل مختلف، خواه انگ یا هزینه، به دنبال سمعک نمی روند.

سمعک چیست؟

سمعک ها دستگاه های الکترونیکی کوچکی هستند که می توانند برای رفع انواع مختلف کم شنوایی بسیار سفارشی شوند. همه سمعک‌های دیجیتال دارای حداقل یک میکروفون برای دریافت صدا، یک تراشه کامپیوتری که صدا را تقویت و پردازش می‌کند. یک بلندگو که سیگنال را به گوش شما ارسال می‌کند و یک باتری برای تامین انرژی هستند. مدل‌های پیچیده‌تر ویژگی‌های اضافی مانند اتصال مستقیم به تلفن هوشمند یا شبکه‌های عصبی را ارائه می‌کنند.

سمعک چگونه به کاهش شنوایی کمک می کند؟

سمعک صداهای وارد شده به گوش را تقویت می کند. آنها اغلب برای افرادی تجویز می شوند که دارای نوعی کم شنوایی به نام "حسی عصبی" هستند، به این معنی که برخی از سلول های مویی ریز گوش داخلی آسیب دیده اند. سلول‌های موی سالم زنده‌مانده صدای ارسالی توسط سمعک را دریافت کرده و به عنوان سیگنال‌های عصبی از طریق عصب شنوایی به مغز ارسال می‌کنند. برای افرادی که کم شنوایی خفیف تا متوسط دارند، سمعک های استاندارد بهترین کار را دارند.

تجویز سمعک مناسب چه نوع سمعکی برای من بهتر است؟

سمعک ها به عنوان محصولات تجویزی در نظر گرفته می شوند که معمولاً توسط شنوایی شناس، پزشک یا متخصص ابزار شنوایی تجویز می شوند. اما یک قانون در سال 2017 خواستار ایجاد یک دسته جدید از سمعک ها در سطح پایه است که بدون نسخه در دسترس خواهند بود. قانون سمعک بدون نسخه، قانونی که توسط سناتور الیزابت وارن حمایت شده تصویب شد، قرار است با افزایش دسترسی افراد مبتلا به کم شنوایی خفیف یا متوسط با تشویق سمعک های بدون نسخه (OTC) این قانون را تغییر دهد. سمعک‌ها را می‌توان به دو گروه اصلی طبقه‌بندی کرد: سبک‌های داخل گوش (ITE) و سبک‌های پشت گوش (BTE). راهنمای ما در مورد انواع و سبک‌های سمعک، گزینه‌های زیادی را که برای شما در دسترس است مورد بحث قرار می‌دهد. اندازه ها از تقریبا نامرئی تا پر کردن کل کاسه گوش متغیر است. متخصص شنوایی شما یک دارایی حیاتی برای کمک به انتخاب بهترین سبک خواهد بود. همچنین ممکن است مرور بخش‌های اساسی سمعک برای شما مفید باشد.یک دلیل منطقی برای نسخه سمعک ارائه شده است. هنگامی که انتخاب گوش(های) برای نصب مشخص شد و اینکه آیا برازش هدایت هوا یا استخوان مناسب است، ویژگی‌های پاسخ فرکانس خروجی و بهره بر اساس داده‌های تست شنوایی سنجی تجویز می‌شوند. داده‌های تجویزی خاص برای خروجی بر اساس سطوح بلندی ناراحت‌کننده است، و داده‌های پاسخ فرکانس افزایش بر اساس فرمولی است که با اعمال پارامترهای گفتاری معمولی بر روی یک کاهش شنوایی مشخص تعیین شده است. نسخه سمعک نه تنها برای پیش بینی نیازهای تقویتی در نظر گرفته شده است، بلکه به همان اندازه مهم است که روشی برای آزمایش نتایج این پیش بینی ها نیز ارائه می دهد. بهترین سمعک برای شما هم برای نیازهای شنوایی و هم برای ترجیحات شخصی شما منحصر به فرد است. همچنین بودجه و سبک زندگی شما را باید در نظر گرفت. به این ترتیب، یک راه حل شنوایی که به طور خاص برای شما طراحی شده است، دریافت خواهید کرد.

چگونه سمعک بگیرم؟

قبل از تهیه سمعک، باید ارزیابی شنوایی را برای تعیین نوع و میزان کم شنوایی خود در نظر بگیرید. این فرآیند می تواند با معاینه پزشکی و/یا شنوایی شناسی آغاز شود. اگر نتایج آزمایش شنوایی شما نشان دهنده کاهش شنوایی در ادیوگرام باشد، معمولاً سمعک توصیه می شود. سمعک در کلینیک های شنوایی شناسی و همچنین به صورت آنلاین فروخته می شود. فهرست گسترده ما از مراکز شنوایی بررسی شده توسط مصرف کننده می تواند به شما در یافتن یک کلینیک محلی کمک کند. ازمایش پزشکی. معاینه پزشکی ممکن است توسط هر پزشک دارای مجوز از جمله پزشک خانواده یا متخصص اطفال انجام شود، اما ترجیحاً باید توسط متخصص گوش، حلق و بینی (متخصص گوش و حلق و بینی) انجام شود. معاینه گوش، گلو و بینی و احتمالاً سایر آزمایش‌ها می‌تواند برای رد هر گونه دلیل پزشکی برای کم شنوایی شما، مانند عفونت، آسیب یا تغییر شکل، موم گوش در کانال گوش، و در موارد نادر، تومور انجام شود. . معاینه شنوایی. معاینه شنوایی شناسی شامل ارزیابی شنوایی توسط یک متخصص سلامت شنوایی متخصص در ارزیابی، درمان غیر پزشکی و توانبخشی کم شنوایی (یک متخصص شنوایی شناس) برای شناسایی نوع و میزان کم شنوایی شما و تعیین نیاز است. برای درمان پزشکی/جراحی و/یا ارجاع به یک پزشک دارای مجوز، و ارائه توانبخشی از دست دادن شنوایی.

تجویز سمعک برای تهیه سمعک به کجا مراجعه کنم؟

به طور معمول، سمعک توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی شنوایی (به عنوان مثال، یک متخصص شنوایی شناس یا یک توزیع کننده سمعک) فروخته می شود، که می تواند ارزیابی شنوایی و ارزیابی سمعک را انجام دهد. اگر در مورد یک بیماری که باعث کاهش شنوایی شما می شود نگرانی دارید، توصیه می کنیم قبل از خرید سمعک توسط یک پزشک دارای مجوز (ترجیحاً متخصص در بیماری های گوش، مانند متخصص گوش و حلق و بینی) یک ارزیابی پزشکی انجام دهید. متخصص مراقبت های بهداشتی شنوایی توانایی فرد را برای شنیدن صداها و درک دیگران با و بدون سمعک ارزیابی می کند و سمعک (ها) را برای نیازهای ارتباطی فرد انتخاب و متناسب می کند. شما همچنین حق دارید سوابق ارزیابی شنوایی خود را از متخصص مراقبت های بهداشتی شنوایی خود درخواست کنید و در صورت تمایل می توانید سمعک خود را از جای دیگری خریداری کنید.

قبل از خرید سمعک چه سؤالاتی باید بپرسم؟

قبل از خرید سمعک، این سوالات را از یک متخصص شنوایی بپرسید:
  • کدام نوع و سبک سمعک بیشتر نیازهای من را برآورده می کند؟
  • سمعک های من باید چه ویژگی های خاصی داشته باشند تا با سبک زندگی من مطابقت داشته باشند؟
  • آیا به یک یا دو سمعک نیاز دارم؟
  • هزینه کلی سمعک چقدر است؟
  • آیا مزایای فناوری های جدیدتر از هزینه های بالاتر بیشتر است؟
  • آیا دوره آزمایشی یا تنظیمی برای امتحان سمعک برای من وجود دارد؟ (اکثر تولیدکنندگان یک دوره آزمایشی/تنظیمی را مجاز می‌کنند که در طی آن کمک‌ها می‌توانند برای بازپرداخت بازگردانده شوند.)
  • اگر سمعک را پس از دوره آزمایشی/تنظیمی برگردانم، چه هزینه هایی غیرقابل استرداد است؟
  • گارانتی اش چقدر اعتبار دارد؟ میشه تمدید کرد؟
  • در دوره گارانتی شامل چه مواردی می شود؟ آیا گارانتی شامل تعمیر و نگهداری و تعمیرات بعدی می شود؟ آیا در صورت نیاز به تعمیرات، کمک های قرض دهنده ارائه می شود؟
  • چگونه باید از سمعک مراقبت کنم؟
  • چگونه سمعک را انتخاب کنم؟
  • مهم است که سمعکی را انتخاب کنید که استفاده از آن برای شما راحت و آسان باشد و بهترین جبران کاهش شنوایی شما را فراهم کند. شما می خواهید به طور منظم از سمعک خود استفاده کنید.
سایر ویژگی هایی که باید در نظر بگیرید شامل قطعات یا خدمات تحت پوشش گارانتی، برنامه و هزینه های تخمینی برای نگهداری و تعمیر، گزینه ها و فرصت های ارتقا، و شهرت شرکت سمعک برای کیفیت و خدمات مشتری است

چگونه بفهمم سمعک برای من کار می کند؟

عادت کردن به سمعک نیاز به زمان و صبر دارد. شما باید به طور منظم از سمعک استفاده کنید تا به شما کمک کند تا فواید سمعک خود را به حداکثر برسانید. با سمعک و ویژگی های آن آشنا شوید. گذاشتن سمعک ها و بیرون آوردن آنها را تمرین کنید. یاد بگیرید که صدا را در محیط های مختلف گوش دادن تنظیم کنید. ابزارهای کمکی خود را در محیط‌های مختلف شنیداری آزمایش کنید و مشخص کنید که کجا در شنوایی مشکل دارید. FDA توصیه می کند که در مورد مشکلات شنوایی با سمعک خود با یک متخصص شنوایی صحبت کنید و در صورت لزوم تغییراتی در تنظیمات سمعک خود ایجاد کنید. توصیه می کنیم تا زمانی که از سمعک خود راحت و راضی هستید، با یک متخصص شنوایی کار کنید.
شنوایی سنجی و سمعک فراشنوا
تجویز انواع سمعک های نامریی، داخل گوشی و پشت گوشی ریک با تکنولوژی هوشمند در مرکز فراشنوا انجام می شود. جهت مشاوره تلفنی و آنلاین با شماره های زیر با ما در ارتباط باشید: 09105241071(مشاوره آنلاین) 02188949368 اینستاگرام جهت مشاهده نتایج درمان: Samak_farashenava (سمعک فراشنوا)

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.