تست سرگیجه vgn

تست سرگیجه vgn
تست سرگیجه vgn :: سرگیجه مکرر می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر زندگی شما داشته باشد. احساس اینکه دنیا دور شما می‌چرخد یا زمین زیر پای شما در حال حرکت است می‌تواند انجام ساده‌ترین کارها را نیز به یک چالش تبدیل کند. این آشنا به نظر می‌رسد؟ با آزمایش VNG، ممکن است بتوانید علت علائم خود را کشف کنید، که به شما امکان می‌دهد درمان مورد نیاز برای کاهش آنها را دریافت کنید. تست ویدیونیستاگموگرافی (VNG) از مجموعه‌ای ویژه از عینک با دوربین برای ثبت حرکات چشم شما استفاده می‌کند. به دنبال نوع خاصی از حرکت چشم به نام نیستاگموس است. در صورت داشتن علائم اختلال گوش داخلی ممکن است پزشک شما این آزمایش را تجویز کند. ادامه مطلب را بخوانید تا متوجه شوید که برای شما مناسب است یا خیر.  

تست VNG چیست؟

  تست ویدئونیستاگموگرافی (VNG) یک روش تشخیصی است که گوش‌های داخلی شما را ارزیابی می‌کند و حرکات چشم شما را ارزیابی می‌کند. هدف این است که مشخص شود آیا شما نیستاگموس، اختلال دهلیزی، یا بیماری دیگری دارید که بر تعادل شما تأثیر می‌گذارد و باعث سرگیجه شما می‌شود. به طور خلاصه، هدف آن رسیدن به علت اصلی علائم شماست تا بتوانید درمان مناسب را دریافت کنید.  

تست سرگیجه vgn

 

نیستاگموس چیست؟

  نیستاگموس که به آن چشم‌های رقصنده نیز گفته می‌شود، حرکت غیرارادی چشم شما است. آنها ممکن است به سرعت یا به آرامی، بالا و پایین، پهلو به پهلو یا حتی در یک الگوی دایره‌ای حرکت کنند. این بیماری می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد، مانند:
  • مسمومیت
  • دریازدگی
  • ژنتیک
  • جراحت سر
  • اسکلروز چندگانه
  • سکته
  • انواع خاصی از داروها، مانند داروهای تشنجی
  • مشکلات گوش داخلی
 

علائم نیستاگموس عبارت‌اند از:

 
  • حرکت کنترل نشده یک یا هر دو چشم
  • حالت تهوع
  • سبکی سر
  • سرگیجه
  • مشکل در تمرکز
  • مشکل در خواندن
  • کج شدن سر
درمان نیستاگموس به علت آن بستگی دارد. کسانی که با آن متولد می‌شوند ممکن است از عینک یا لنزهای تماسی بهره ببرند که دید واضح‌تری را ارائه می‌دهند که به کند کردن حرکات چشم کمک می‌کند. برای کسانی که به دلیل مشکل دیگری به این بیماری مبتلا شده‌اند، ممکن است متوجه شوید که نیستاگموس پس از درمان علت اصلی برطرف می‌شود.  

اختلال دهلیزی چیست؟

  سیستم دهلیزی شما که در گوش داخلی شما قرار دارد، نقش مهمی در حرکت و تعادل شما دارد. اختلال دهلیزی به هر شرایطی گفته می‌شود که بر عملکرد صحیح گوش داخلی تأثیر بگذارد. مانند نیستاگموس، اختلالات دهلیزی نیز می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. گردش خون ضعیف در گوش داخلی، عفونت‌ها، رسوبات کلسیم در کانال‌های نیم دایره‌ای و آسیب‌های مغزی ضربه‌ای همگی می‌توانند بر ساختارهای سیستم دهلیزی تأثیر بگذارند. علائم رایج عبارت‌اند از:
  • سرگیجه
  • سرگردانی
  • احساس عدم تعادل
  • عدم هماهنگی
  • تاری دید
درمان اختلالات دهلیزی به علت اصلی آن بستگی دارد. آنها ممکن است شامل تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی، داروها و نوعی فیزیوتراپی به نام درمان دهلیزی باشند.   تست سرگیجه  

VNG درچه شرایط دیگری می‌تواند به تشخیص کمک کند؟

  آزمایش VNG همچنین می‌تواند برای تشخیص بیماری‌هایی مانند موارد زیر مفید باشد:

بیماری سایبری

  بیماری سایبری شبیه بیماری حرکت است، با این تفاوت که شما در حال حرکت نیستید. در عوض، این وضعیت هنگام استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی - تلفن، لپ‌تاپ یا چندین صفحه به طور همزمان رخ می‌دهد. همچنین ممکن است در طول یک جلسه مجازی اتفاق بیفتد؛ زیرا شخص دیگری آنچه را که روی صفحه رایانه شما اتفاق می‌افتد کنترل می‌کند. علت اصلی بیماری سایبری یک تصویر بصری در حال حرکت است. علائم شامل سرگیجه یا مشکل تعادل، سردرد، خستگی چشم و حالت تهوع است. گزینه‌های درمان بیماری سایبری شامل کاهش زمان صفحه‌نمایش، وقفه‌های مکرر صفحه‌نمایش، کاهش سرعت اسکرول و عینک منشوری است. اگر نتوانید از موقعیت‌هایی که باعث ایجاد علائم می‌شوند اجتناب کنید، داروهایی که با بیماری حرکت مبارزه می‌کنند ممکن است کمک کنند.  

نارسایی همگرایی

  وقتی از نزدیک به اشیا نگاه می‌کنید، چشمان شما قرار است به هم نزدیک شوند. با کار به عنوان یک تیم، آنها باید یک سری تنظیمات را برای تشکیل یک تصویر واحد انجام دهند. نارسایی همگرایی زمانی اتفاق می‌افتد که دو چشم برای نگاه‌کردن به اشیاء مجاور به‌سختی به یکدیگر نزدیک شوند (یا همگرا شوند) که منجر به تاری دید یا دوبینی می‌شود. علائم دیگر شامل سردرد، چشم درد و مشکل در تمرکز است. درمان شامل بینایی درمانی و عینک منشوری است.  

مریضی منیر

  بیماری منیر یک اختلال گوش داخلی است که به طور معمول فقط یک گوش را تحت تاثیر قرار می‌دهد. باعث سرگیجه، وزوز گوش (زنگ در گوش) و کاهش شنوایی می‌شود. همچنین ممکن است احساس کنید که گوش شما مسدود شده است. هیچ درمانی وجود ندارد، اما می‌توانید علائم را با درمان‌هایی مانند داروهای بیماری حرکت و کاهش مصرف سدیم کنترل کنید. در برخی موارد، جراحی نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد.  

لابیرنتیت

  لابیرنتیت در نتیجه عفونت یا تورم گوش داخلی ایجاد می‌شود. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، ممکن است سرگیجه و مشکلات تعادل را تجربه کنید. برای برخی افراد، این بیماری ممکن است خودبه‌خود از بین برود. کسانی که عفونت دارند ممکن است به آنتی‌بیوتیک نیاز داشته باشند.  

چگونه در تست VNG شرکت می‌کنید؟

  شما درحالی‌که عینک مخصوص به چشم دارید در اتاقی تاریک تست VNG می‌دهید. این عینک دارای یک دوربین کوچک است که حرکات چشم را ضبط می‌کند. تست VNG از سه بخش مجزا تشکیل شده است: آزمایش چشم. یک تکنسین توانایی شما را برای دنبال‌کردن اهداف بصری با چشمانتان ارزیابی می‌کند. تست موقعیت. تکنسین سر و بدن شما را در موقعیت‌های مختلف حرکت می‌دهد تا حرکات نامناسب چشم را که نشانه نیستاگموس است بررسی کند. تست کالری. تکنسین هوای سردوگرم متناوب - یا آب - را به گوش شما می‌دمد. باز هم این آزمایش نیستاگموس را انجام می‌دهد. همچنین می‌تواند به تعیین آسیب به اعصاب در یک یا هر دو گوش داخلی کمک کند.  
چه زمانی باید در تست VNG شرکت کنید؟
  اگر هر یک از علائم ذکر شده در بالا - حرکات کنترل نشده چشم، سرگیجه، سرگیجه، مشکل در تمرکز، تعادل ضعیف - را تجربه کردید، ممکن است بخواهید برنامه‌ریزی آزمایش VNG را در نظر بگیرید.  
شنوایی سنجی و سمعک فراشنوا

کلینیک فراشنوا با استفاده از جدیدترین تجهیزات و متخصصین مجرب در زمینه شنوایی اطفال، تجویز سمعک و وزوز گوش سعی بر ارایه بهترین خدمات در تمامی زمینه های شنوایی می باشد.

جهت مشاوره تلفنی و آنلاین با شماره های زیر با ما در ارتباط باشید: 09105241071(مشاوره آنلاین) 02188949368 اینستاگرام جهت مشاهده نتایج درمان: Samak_farashenava (سمعک فراشنوا)

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.