جدیدترین درمان های وزوز گوش در سال 2023

جدیدترین درمان های وزوز گوش در سال 2023

جدیدترین درمان های وزوز گوش در سال 2023-2022

  در این بخش در مورد روشهای مرسوم درمان وزوز گوش و همچنین جدیدترین درمان های وزوز گوش در سال 2023 - 2022 و میزان کارامدی آنها در کاهش و حذف وزوز گوش به طور مختصر توضیح داده می شود.  

وزوز گوش چیست و چرا ایجاد می شود؟

  وزوز گوش یکی از عوارض بیماری های درگیر کننده سیستم شنوایی(موقت یا دایم) می باشد. از این بیماری های می توان از جرم گوش، عفونت گوش میانی، التهاب حلزون، بیماری منییر، تومورهای عصب شنوایی، در معرض قرارگیری صدای بلند یا صدای انفجار و گلوله، ضربه شدید به سر، داروهای آسیب رسان به گوش و... اشاره کرد. از مهمترین علت های ایجاد کننده وزوز گوش می توان به کم شنوایی اشاره کرد که ممکن است در هر سنی دیده شود. صدای وزوز گوش و یا حتی شدت وزوز برای هر بیمار متفاوت می باشد به طور مثال صدای خش خش، صدای سوت، صدای غرش، صدای آب، صدای ششش، صدای فش فش با شدت آرام(تنها در خواب قابل شنیدن می باشد) و شدت بلند(علاوه بر خواب در محیط بیرون و خیابان نیز شنیده می شود) می باشند. درمان های متفاوت و مختلف همراه با فرضیه های مختلفی در مورد مکانیسم وزوز گوش در حال حاضر مطرح شده است اما تاکنون به درستی در مورد مکانیسم دقیق آن توضیحی پیدا نشده است از این رو نمی توان از یک روش قطعی برای تمامی بیماران استفاده کرد. برای مثال روش صدادرمانی برای اکثر بیماران مفید واقع می شود اما در تعداد کمی از بیماران هیچ تاثیری ندارد و در تعداد بسیار کمی سبب بدترشدن شدت وزوز گوش(به صورت موقت و کوتاه مدت) می شود. بنابراین در صورت بروز وزوز گوش بهتر است در اولین فرصت به کلینیک های گوش حلق بینی و شنوایی سنجی جهت بررسی وضعیت گوش میانی و شنوایی مراجعه کنید. همچنین بهتر است متخصص از چند روش درمانی برای کاهش یا حذف وزوز گوش همراه با مشاوره دقیق در مورد نحوه برخورد و کاهش استرس ناشی از وزوز استفاده شود.

 

جدیدترین درمان های وزوز گوش در سال 2023  

انواع روش های مرسوم درمان وزوز گوش

 

*روش صدادرمانی(ماسکر و سمعک های مخصوص وزوز گوش)

  روش صدادرمانی شامل روش ماسکر و سمعک های مخصوص وزوز گوش می باشد. مکانیسم مورد نظر برای روش صدادرمانی براساس کاهش ورودی های شنوایی به عصب شنوایی و سیستم شنوایی مرکزی می باشد به این معنی که عصب شنوایی نسبت به گذشته به میزان کمتری تحریک می شود و این امر سبب ایجاد جبران مرکزی و افزایش فعالیت مغز و در نتیجه ایجاد وزوز گوش می باشد. از علت کاهش ورودی به عصب شنوایی می توان به کم شنوایی اشاره کرد. در کم شنوایی صدا به میزان کمتری به حلزون و عصب منتقل می شود در نتیجه عصب کمتر تحریک می شود که این امر می تواند به مرور زمینه را برای شروع وزوز گوش فراهم کند. در روش صدادرمانی با تعیین فرکانس وزوز(منطقه ای از عصب که مربوط به وزوز گوش می باشد) صدا با شدت بالاتر از آستانه در آن منطقه ارائه می شود در نتیجه سبب افزایش ورودی به عصب و افزایش تحریک می شود که به مرور زمان سبب کاهش جبران مرکزی در مغز و کاهش شدت وزوز می شود. برای ارائه صدا می توان از ماسکر یا سمعک های مخصوص وزوز گوش استفاده شود که به نوعی پرتابل می باشند و برای بیمار در هر زمانی در طول شبانه روز قابل استفاده می باشد. به طور کلی روش صدادرمانی باید به صورت دو گوش(حتی در وزوز های یک طرفه) و به مدت 3 تا 6 ماه و در بعضی موارد 6 تا 9 ماه به طور می انجامد.  

*روش تحریک الکتریکی

  روش تحریک الکتریکی که اخیرا مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته است که به 2 صورت قابل انجام می باشد که شامل تحریک متناوب عصب واگ و تحریک مستقیم(تحریک TDCS) قابل استفاده برای بیماران وزوز گوش است. هدف مورد نظر در تحریک الکتریکی ریلکس کردن عصب و بازگرداندن به فعالیت قبل از وزوز می باشد اما توجه داشته باشید این روش همانند هر روش درمانی دیگر کاندیداتوری خاص خود را دارد و برای تمامی بیماران قابل انجام نمی باشد. برای مثال بیماران با منییر گوش، بیماران با کم شنوایی حسی عصبی متوسط و بیشتر، بیمارانی که روش صدادرمانی باعث بدتر شدن آنها شود و... .   بروزترین و جدیدترین درمان های وزوز گوش در سال 2023  

*روش موسیقی درمانی

  روش موسیقی درمانی نیز به نوعی روش صدادرمانی در نظر گرفته می شود اما مکانیسم آن متفاوت است. در روش صدادرمانی(ماسکر و سمعک های مخصوص وزوز گوش) بیان شد که ورودی عصب کاهش پیدا کرده است و همین امر موجب بروز وزوز شده است. اما در روش موسیقی درمانی منطقه ای که سبب وزوز شده است نسبت به سایر مناطق دارای فعالیت عصبی بیشتری می باشد. در روش موسیقی درمانی منطقه مربوط به وزوز را با برنامه های مخصوص حذف می کنند و بیمار موسیقی مورد نظر را گوش میدهد. در این حالت منطقه مربوط به وزوز تحریک نمی شود و سایر مناطق دچار تحریک می شوند. این امر به مرور سبب نرمال سازی فعالیت های عصبی و کاهش شدت وزوز گوش می شود.  

*روش نورفیدبک و بیوفیدبک

  روش نوروفیدبک و بیوفیدبک در واقع به نوعی در مورد نحوه برخورد با وزوز کمک کننده می باشند تا فرد نسبت به آن سازگار یا بی توجه شود. روش نوروفیدبک و بیوفیدبک در زمینه های مختلفی نظیر درمان استرس، افسردگی، فوبیا، لکنت و ... استفاده می شود اما در زمینه وزوز گوش مطالعات مختلف نتایج متصادی در مورد میزان اثردهی این روش ها در درمان وزوز گوش بیان کرده اند اما با این حال در بسیاری از بیماران با وزوز گوش موثر دیده شده است. در روش بیوفیدبک از طریق کنترل دمای بدن، ماهیچه و پاسخ سطح پوست در زمان ایجاد استرس یا عامل استرس زا نظیر وزوز گوش با ارائه سیگنالی به بیمار به مرور موجب یادگیری در کنترل استرس و اضطراب خود شود اما در روش نوروفیدبک از امواج مغزی نظیر بتا، الفا، تتا، دلتا برای بررسی وضعیت بیمار استفاده می شود. به طور کلی در این روش ها 10 تا 15 جلسه 30 تا 60 دقیقه لازم می باشد اما توجه داشته باشید دوره درمانی روش های نوروفیدبک و بیوفیدبک بستگی به شرایط بیمار و نحوه پاسخ دهی آن دارد.    درمان های وزوز گوش در سال 2023  

*روش درمانی TRT یا (Tinnitus Retraining Therapy)

  روش TRT شامل مشاوره به بیمار در مورد نحوه مواجهه با وزوز و در کنار آن روش صدادرمانی می باشد. مشاوره به بیمار برای کاهش استرس، اضطراب، توجه به وزوز و امید داشتن به درمان بسیار مهم می باشد و باید توسط متخصص شنوایی شناس در هر روش درمانی انجام شود. تنها ارائه صدا در چند فرکانس به مدت 20 تا 30 دقیقه یا تجویز سمعک کارامد نیست.  

*روش ویتامین درمانی و رژیم غذایی

  در مقالات بسیاری بیان شده است که کمبود بعضی از ویتامین ها موجب بروز وزوز گوش و حتی افزایش سطح شدت وزوز گوش می شود. بنابراین بهتر است برای بیماران با وزوز گوش، ویتامین هایی نظیر D، B12، منیزیم، Zink plus، آهن استفاده شود. همچنین انجام رژیم غذایی فاقد چای، قهوه، نسکافه، فست فود، نمک، فلفل، دخانیات، الکل پیشنهاد می شود. انجام ورزش های روزانه، الگوی خواب مناسب، کنترل طبع غذا(گرم و سرد بودن طبع غذا)، کنترل فشار، کنترل استرس، عدم توجه به وزوز در هنگام خواب، گوش دادن به موسیقی های محیط(موج دریا، صدای آبشار، جنگل و...)، عدم مصرف غذاهای خیلی شیرین و خیلی چرب و هر عامل تحریک کننده سیستم عصبی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم پیشنهاد می شود. توجه داشته باشید برای درمان وزوز گوش باید در کنار روش درمانی که توسط متخصص انجام می شود سایر مشاوره هایی که به بیمار داده می شود به درستی انجام شود تا در نهایت به یک درمان مناسب و کارامد رسیده شود.   جدیدترین درمان های وزوز گوش در سال 2023 - 2022  

جدیدترین روش های درمان وزوز گوش در سال 2022-2023

  در این بخش انواع روش های درمان وزوز گوش و کم شنوایی که تاکنون انجام شده است به طور خلاصه بیان می شود. همانطور که مشاهده می کنید بعضی از این روش ها در مرحله بررسی و کارامدی نتایج مناسبی نداشته اند و ادامه بررسی آنها متوقف شده است. همچنین توجه داشته باشید روش هایی که در زیر به آن اشاره می شود تاکنون به مرحله تولید و پخش نرسیده اند و بیشتر بر روی حیوانات نظیر خوکچه هندی مورد آزمایش قرار گرفته اند.  

روش اول: تحریک همزمان سیستم شنوایی و سوماتوسنسوری

  در این روش دستگاه به طور همزمان از طریق ارائه صدا به هدفون و تحریک عصبی سر و گردن(چسباندن الکترود) فعالیت می کند. صدای ارائه شده توسط هدفون برابر با فرکانس وزوز گوش بیمار می باشد که با محرک های پالسی الکتریکی در این روش استفاده می کند. به این صورت که سیستم شنوایی از طریق ارائه صدا تحریک می شود و سیستم غیرشنوایی از طریق تحریک الکتریکی تحریک می شود. در واقع عصب شنوایی از طریق تحریکات صوتی و ارائه نویز و عصب واگ از طریق محرکات الکتریکی با مدولاسیون و شکل های مختلف تحریک می شود.

همچنین طبق مقالات بهترین روش استفاده همزمان روش صدادرمانی و تجریک الکتریکی با یکدیگر می باشد زیرا در بعضی موارد عامل ایجاد وزوز در مسیر غیرشنوایی می باشد. 

در روش تحریک الکتریکی عصب واگ نیز همانند سایر روش ها محدودیت هایی وجود دارد که در بخش زیر به آن اشاره می شود:

*وجود کم شنوایی بیشتر از 20 درصد در 3 فرکانس و بیشتر

*وجود هایپراکسیوسیس(حساسیت بیش از حد به صدا)

*عدم پاسخ با روش صدادرمانی

*وجود تومور های عصب شنوایی

*خانم های باردار

*مشکلات عصبی(صرع، تشنج) در فرد

 

توجه داشته باشید برای افرادی که دارای کم شنوایی بیشتر از حد ملایم یا 20 درصد می باشند استفاده از روش تحریک الکتریکی، ویتامین ها، رژیم غذایی، لیزر، داروها(آلپرازولام، کلونازپام، سیناریزین، بتاهستین)، طب سنتی و سوزنی پاسخگو نمی باشد و قادر به درمان یا حتی کاهش وزوز گوش نمی باشد زیرا عامل شروع وزوز گوش کم شنوایی است و با این روش ها کم شنوایی درمان نمی شود. از این رو تنها راه حل برای افراد با کم شنوایی استفاده از سمعک های مخصوص وزوز گوش یا ماسکر می باشد.

در این حالت سمعک با تقویت و جبران کم شنوایی باعث نرمال شدن یا طبیعی شدن ورودی شنوایی به عصب شنوایی و مغز می شود که باعث کاهش و حذف جبران مرکزی مغز می شود. به مرور با حذف جبران مرکزی و طبیعی شدن فعالیت های عصبی وزوز گوش نیز کاهش می یابد. از طرف دیگر در سمعک های جدید برنامه ماسکر یا تینیتوس تراپی نیز وجود دارد که امکان ارائه نویز در فرکانس های مختلف را فراهم می کند. در واقع تقویت صدا همراه با ماسکر به درمان سریعتر وزوز کمک بسیار زیادی می کند.

  در این روش دستگاه به طور همزمان از طریق ارائه صدا به هدفون و تحریک عصبی سر و گردن(چسباندن الکترود) فعالیت می کند. صدای ارائه شده توسط هدفون برابر با فرکانس وزوز گوش بیمار می باشد که با محرک های پالسی الکتریکی در این روش استفاده می کند. به این صورت که سیستم شنوایی از طریق ارائه صدا تحریک می شود و سیستم غیرشنوایی از طریق تحریک الکتریکی تحریک می شود. همچنین طبق مقالات بهترین روش استفاده همزمان روش صدادرمانی و تجریک الکتریکی با یکدیگر می باشد زیرا در بعضی موارد عامل ایجاد وزوز در مسیر غیرشنوایی می باشد.  

*روش دوم: بازسازی سلول های مو با داروی FX-322

  در این روش هدف استفاده از سمعک یا کاشت حلزون برای درمان کم شنوایی و وزوز گوش نمی باشد بلکه بازسازی یا ترمیم سلول های مویی از طریق تزریق داروی FX-322 است. در این روش بیماران با کم شنوایی حسی عصبی که سلول های مویی در حلزون آسیب دیده است قابل استفاده می باشد. با توجه به نتایج تاثیر اولیه داروی FX-322 که در مجلات معتبر نوشته شده بود با این حال هنوز هیچ درمان تایید شده توسط FDA برای ترمیم سلول های مویی حلزون وجود ندارد. همچنین مطالعات انجام شده با استفاده از داروی FX322 تاکنون نتایج متفاوتی را در بیماران کم شنوا نشان داده اند. از این رو این روش به مطالعات بیشتری در آینده همراه با تعداد بالای بیماران کم شنوا نیاز دارد تا روند بهبود به طور کامل مشاهده شود.

 

جدیدترین درمان ها وزوز گوش در سال 2023  

*روش سوم: تزریق در گوش با استفاده از داروی OTO-313

  داروی OTO-313 نیز یک درمان بالقوه که برای تزریق در گوش و بهبود شنوایی ایجاد شده بود با شکست مواجهه شد.  یک بیانیه مطبوعاتی در سال 2022 نشان داد که داروی OTO 313 هیچ تأثیر معنی‌داری در بهبود شنوایی و وزوز گوش ندارد که منجر به توقف کامل روند ساخت و پیگیری این دارو شد. در فاز 2 بررسی موثر بودن این دارو از 153 بیمار با وزوز گوش متوسط تا شدید استفاده شد. به این صورت که به گروهی داروی OTO 313 تزریق و به گروهی دیگر داروی پلاسبو(فاقد دارو) تزریق شد. متاسفانه در نتایج مشخص شد که گروهی که داروی پلاسبو برای آنها تزریق شده بود دارای شرایط بهتری در وزوز گوش خود نسبت به گروه دیگر(گروه OTO 313) بودند. در نتیجه می توان نتیجه گرفت که هیچ ارتباط معنی داری بین تزریق واقعی دارو و هر گونه پیشرفت وجود ندارد. در حال حاضر این شرکت تمرکز خود را بر روی داروی OTO 413 برای درمان کم شنوایی قرارداده است. طبق گفته های شرکت در داروی OTO-413 مشکلات داروی قبلی به طور کامل برطرف شده است و راهی پیدا کرده اند که اثر این دارو یا ماندگاری آن را افزایش دهند تا سبب کاهش تزریقات به حلزون گوش شود(یکی از مشکلات تعدد تزریق به حلزون افزایش احتمال آسیب به سایر بخش های حلزونی می باشد).  

*روش چهارم: اجزای ژنتیکی وزوز گوش

  در تحقیقات جدید ارتباط ژنتیکی که احتمالا مربوط به وزوز گوش می باشد را پیدا کرده اند. البته این احتمال هنوز در بررسی های اولیه برای تحقیقات وزوز گوش در میان ژن های ما است، اما شواهد هایی مبنی بر یک ارتباط ژنتیکی وجود دارد. در گذشته دانشمندان فکر می کردند تنها 300 ژن مرتبط با پروتئین های حیاتی در سیستم شنوایی وجود دارد، اما اکنون معتقدند حدود 1000 ژن وجود دارد. همانطور که می بینید، این رشته در سال های اخیر به شدت تغییر کرده است.  این تحقیق می تواند به معنای تغییر در جامعه باشد از اینکه وزوز گوش را تنها به عنوان نشانه ای از یک اختلال بزرگتر بدانند تا به عنوان یک اختلال عصبی واقعی که اکنون اختلال وزوز نامیده می شود، دیده شود. به طور معمول تصور می شود که وزوز گوش ناشی از عوامل محیطی است. یک مطالعه در سال 2020 که از داده های 433827 شرکت کننده استفاده کرد، نشان داد که ارتباط بین کاهش شنوایی و وزوز گوش دو جهته است. این بدان معناست که کم شنوایی می تواند باعث وزوز گوش شود و وزوز گوش نیز می تواند باعث کاهش شنوایی شود. همچنین در این مطالعه پیوندهای ژنتیکی با وزوز گوش مشاهده شده است. توجه داشته باشید در مطالعات قبلی هیچ ارتباط ژنتیکی با وزوز گوش مشاهده نشده است که شاید به دلیل نوع طراحی مطالعه باشد. این احتمال ارتباط ژنتیکی نیاز به مطاعات بیشتری در آینده دارد.  

روش پنجم: تحریک الکتریکی زبان

یکی از جدیدترین روش هایی که در درمان وزوز گوش بسیار مورد توجه قرارگرفته است و توانسته است تاییدیه سازمان غذا و دارو امریکا(FDA) را نیز بدست اورد روش تحریک الکتریکی زبان یا دستگاه لنییرLenire می باشد.

همانطور که از اسم این روش مشخص است برای درمان وزوز گوش از پالس های الکتریکی و تحریک زبان استفاده می شود. به این صورت که با قراردادن صفحه ای(ToungeTip) که پالس های الکتریکی را به سطح زبان منتقل می کند و همزمان قراردان هدفون و ارائه نویز در فرکانس وزوز گوش درمان وزوز صورت می گیرد. یکی از مزایای این دستگاه پرتابل بودن این دستگاه می باشد یعنی بیمار به راحتی می تواند در منزل و دراکثر اوقات از آن استفاده کند و در سریعترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه دست یابد.

در بخش های بالاتر بیان کردیم که یکی از جدیدترین روش های درمان وزوز تحریک صوتی سیستم شنوایی و تحریک الکتریکی مسیرهای غیرشنوایی است. در واقع در دستگاه لنییر Lenire نیز از همین تئوری استفاده شده است. در دستگاه تحریک الکتریکی عصب واگ نیز از همین تئوری استفاده می شود.

سوال: دستگاه تحریک زبان برای چه افرادی مناسب است؟ یا برعکس برای چه افرادی روش تحریک زبان کارایی ندارد؟

در موارد زیر انجام تحریک الکتریکی زبان با دستگاه لنییر پیشنهاد نمی شود؟

*وجود کم شنوایی

*خانم های باردار

*وجود دستگاه های کاشت شده در بدن نظیر باتری قلب و...

*داشتن صرع یا هر اختلال دیگری که منجر به از دست دادن هوشیاری در فرد شود

*وجود عفونت یا التهاب در حفره دهان یا زبان

*وجود هرگونه درد عصبی در سر یا گردن

 

سوال: آیا تحریک الکتریکی زبان برای تمامی بیماران با کم شنوایی مناسب نمی باشد؟

خیر.

دستگاه تحریک زبان برای افراد با داشتن کم شنوایی بیشتر از حد ملایم(20 درصد و بیشتر) در محدوده فرکانسی 250 هرتز تا 1 کیلوهرتز و کم شنوایی بیشتر از 80 دسی بل(60 درصد و بیشتر) در محدوده فرکانسی 2 کیلوهرتز تا 8 کیلوهرتز قادر به تحریک نمی باشد و برای بیمار نتیجه ای در پی نخواهد داشت.

 

آخرین درمان وزوز گوش

 

نکته: در روش تحریک الکتریکی عصب واگ نیز بیان شد که وجود کم شنوایی در 3 فرکانس بیشتر از حد ملایم احتمال پاسخ به تحریک و درمان وزوز گوش را کاهش می دهد. بنابراین توجه داشته باشید یک روش برای تمامی افراد با عامل های مختلف مناسب نمی باشد و وظیفه شنوایی شناس در این بخش شناسایی عامل ایجاد کننده وزوز گوش و انتخاب درمان مناسب متناسب با علت می باشد.

 

کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا

  درمان وزوز گوش با جدیدترین روش های روز دنیا، تجویز جدیدترین سمعک های 2022-2023 با قیمت مناسب، ارزیابی شنوایی نوزادان و کودکان(تست OAE و ABR)، تهیه قالب های ضدصوت و ضدآب و ... در مرکز شنوایی و وزوز فراشنوا انجام می شود.   برای تعیین وقت و مشاوره در خصوص وزوز گوش و سمعک با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید: 02188958823 02188492162 02188492046 09105241071(واتس آپ فراشنوا)    آیدی اینستاگرام جهت مشاهده انواع مدل های سمعک و نتایج درمان های وزوز گوش: Samak_farashenava (سمعک فراشنوا)


دیدگاه ها درباره جدیدترین درمان های وزوز گوش در سال 2023

سلام
خسته نباشید
بنده حدود ۱۰ سال که وزوز گوش دارم
دکتر هم بهم سمعک داده اما همچنان وزوز رو میشنوم
آیا سمعک های شما فرق میکنه با سمعک من؟
ممنون میشم راهنمایی کنید
داخل اینستاگرام هم پیام دادم بهتون

سلام
سمعک هایی که برای وزوز گوش تجویز میشن باید برنامه ماسکر یا صدادرمانی داشته باشند
همچنین توجه به تکنولوژی سمعک و فرکانس وزوز فرد بسیار مهم است. از طرف دیگه در افراد کم شنوا همراه با وزوز تنظیم سمعک بسیار مهم و متفاوت از افراد با کم شنوا می باشد.
باید مطب تشریف بیارید اگر سمعکتون مناسب باشه مجدد براتون تنظیم انجام میشه و مشکلتون رو حل میکنیم.
با شماره های مطب جهت تعیین وقت تماس بگیرید
02188949368
02188958823
09105241071

برای مشاهده نتایج و تجربه درمان سایر مراجعین هم به اینستاگرام مرکز فراشنوا مراجعه فرمایید:
www.instagram.com/samak_farashenava


با سلام و خسته نباشید
من چندین سال وزوز گوش دارم و تقریبا پیش همه پزشکا رفتم. هرکی گفته وزوز رو درمان میکنم من پیشش رفتم. طب سنتی پ سوزنی و دارو ارامبخش و سیناریزین بهم دادند اما هیچ تغییری در صدای کوشم ایجاد نشده.
این سمعک های ماسکردار شما واقعا وزوز رو برطرف میکنه؟
تضمین میکنید چون واقعا خسته شدم
چند سری خواستم خودکشی کنم اما بخاطر مادرم اینکارو نمیکنم.
و راهم هم دوره اکر واقعا مطمین هستید سمعک ماسکردار یا هر روش دیگه شما وزوز رو برطرف میکنه یا حتی کمش میکنه من میام.
منتظر تماس و پیام شما هستم.

سلام
سمعک های ماسکردار از روش صدادرمانی برای درمان و پوشش وزوز استفاده می کنه. روش صدادرمانی یکی از روش های موثر در درمان وزوز گوش است. مطمینن نتیجه می گیرد.
با شماره های مطب جهت تعیین وقت تماس بگیرید
02188949368
02188958823
09105241071

برای مشاهده نتایج و تجربه درمان سایر مراجعین هم به اینستاگرام مرکز فراشنوا مراجعه فرمایید:
www.instagram.com/samak_farashenava


با سلام و خسته نباشید
بنده در حدود 6 سال وزوز گوش دارم و درمان های زیادی انجام دادم که متاسفانه هیچ کدوم فایده نداشت. از طریق اینترنت با کلینیک نجوا اشنا شدم که برای 10 جلسه برای من تحریک الکتریکی انجام دادند اما واقعا هیچ تییری نکرد و در انتها گفتند باید سمعک بزارید. میخواستم بدونم مرکز شما چه کاری انجام میده؟ آیا واقعا میشه وزوز منو حذف کنید یا حداقل یکم بیاد پایین چون واقعا دیوانه کننده است. هر روز و شب دارم میشنوم. اگر سمعک بزارم واقعا خوب میشم.؟ از نجوا سمعک نگرفتم چون کلی هزینه تحریک الکتریکی دادم و نتیجه نگرفتم. ممنون میشم جواب بدید و راهنماییم کنید. اگر وزوز منو درست کنید کلی براتون دعا می کنم و مریض وزوزی میفرستم.

سلام اگر تهران ساکن هستید یک جلسه تشریف بیارید نتایج تست شنوایی و مابقی تست هایی که انجام دادید رو حتما با خودتون بیارید برای اطمینان از اینکه روش صدادرمانی و سمعک های مخصوص وزوز گوش یا سمعک های ماسکردار برای شما مناسب است میتونیم چندجلسه صدادرمانی با دستگاه رو انجام بدیم اگر شدت وزوز در طول این دو سه جلسه کمتر شد با اطمینان بالا میتونیم بگیم که وزوز شما قابل درمان است و روش صدادرمانی با سمعک بهترین گزینه برای شما است. همچنین توجه کنید درمان وزوز گوش فط با استفاده از سمعک قابل برطرف شدن نیست حتما باید رژیم غذایی و ویتامین هایی که متخصص فراشنوا بهتون میگه رو انجام بدید تا در نهایت به یک نتیجه مطلوب برسیم. فعلا تا حدممکن استرس نداشته باشید. سعی کنید خوابتون منظم باشه. چای و قهوه و نمک مصرف نکنید. با تشکر در صورت نیاز به مشاوره تلفنی و تعیین وقت با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید: 02188949368 02188958823 09105241071


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.