خرید سمعک قسطی

خرید سمعک قسطی

خرید سمعک به صورت اقساط

.

خرید سمعک قسطی:شیوع اختلال کم شنوایی در ایران تا حدی بیش از سایر کشورهای جهان است زیرا براساس آمار جهانی شیوع این اختلال ۱ تا ۲ نفر در هر ۱۰۰۰ نفر است در حالی که این آمار در ایران به ۴ تا ۵ نفر در هر ۱۰۰۰ نفر می رسد و به دلیل تعداد زیاد این افراد نیاز به استفاده از سمعک نیز بالا می رود بنابراین با توجه به قیمت بالای سمعک ها و نیاز مردم و عدم توانایی آن ها در خرید، شرکت ها سمعک ها را به صورت قسطی می فروشند.

یکی از علل شیوع این بیماری ازدواج های فامیلی و دیگری پایین بودن سطح بهداشت و آگاهی میباشد .

رفتارهایی که در سال های اخیر در جامعه رایج شده مثل استفاده بیش از حد از هدفون نیز موجب پایین آوردن سن پیرگوشی به زیر۴۰ سال شده است، البته این عارضه به علت استفاده ی بیش از حد از رسانه ها در تمام جهان وجود دارد که در نتیجه ی آن آسیب به گوش بیشتر شده است.

در صورت عدم درمان دارویی یا جراحی کم شنوایی، سمعک میتواند گزینه ی اصلی برای بهبود شنوایی باشد.

سمعک ها باعث بهتر شدن شنوایی و سهولت در برقراری ارتباط شده و در نتیجه منجر به بهبود کیفیت زندگی افراد کم شنوا خواهند شد.

از طرف دیگر با توجه به بالا بودن قیمت سمعک و پوشش محدود بیمه های درمانی به ویژه در کشورهای در حال توسعه از جمله در کشور عزیزمان ، نیازمندان به خرید سمعک و کاربران سمعک با مشکلاتی مواجه شده اند.

فروش انواع مدل های سمعک

سمعک‌ها قیمت‌های متفاوتی دارند و قیمت آن‌ها با توجه به سطح تکنولوژی به‌کاررفته در آن‌ها تعیین می‌شود.

سطح تکنولوژی سمعک‌ها ممکن است پایه (Basic)، محدوده متوسط (Mid-Range) و عالی (Premium)  باشد.

در برخی از کمپانی‌ها این تقسیم‌بندی به‌صورت پایه (Essential)، استاندارد (Standard)، پیشرفته (Advanced) و عالی (Premium) است. مانند سایر وسایل الکترونیک هر چه تکنولوژی سمعک پیشرفته‌تر می‌شود، قیمت آن هم بیشتر می‌شود.

خرید سمعک قسطی

کارشناسان سمعک معتقدند که «در تجویز سمعک گرانترین‌ها همیشه بهترین‌ها نیستند». به علت اینکه عوامل مختلفی در تجویز سمعک نقش دارند.

از طرف دیگر، در تجویز سمعک انتخاب سمعک، قالب‌گیری و تنظیم سمعک از تکنولوژی و قیمت سمعک اهمیت بیشتری دارند. به‌طوری‌که، چنانچه در تجویز یک سمعک پیشرفته    (Advanced)  قالب‌گیری و تنظیم به درستی انجام نشود، سمعک کارایی مناسبی نخواهد داشت.

به‌‌طور‌کلی در تجویز سمعک دو عامل خیلی مهم هستند:

  • نوع و میزان کم شنوایی شما
  • نیازهای ارتباطی و سبک زندگی شما

برخی از افرادی که نیاز دارند از تکنولوژی‌های کمک شنوایی استفاده کنند، با توجه به هزینه بالاتر بعضی سمعک‌ها امکان پرداخت کل هزینه هنگام خرید برای آنها مقدور نیست. در همین راستا ما تلاش می‌کنیم تا به افراد بیشتری کمک کنیم برای ارتباط با دیگران و ورود به دنیای بهتر شنیدن. به همین منظور امکان پرداخت هزینه سمعک در بسیاری از کلینیک ها به صورت اقساط (سمعک قسطی)  با یا بدون بهره امکان‌پذیر می‌باشد.

فروش قسطی انواع مدل های سمعک

در حال حاضر با توجه به وجود انواع مختلف سمعک ها با مدل ها و قیمت های  متنوع و احساس نیاز به خرید سمعک برای مراجعه کنندگان با مشکل شنوایی، مسئله ی قیمت سمعک بسیار حائز اهمیت می باشد

قیمت سمعک به عوامل مختلفی مانند : تکنولوژی به کار رفته در سمعک، میزان قدرت سمعک ، کیفیت صدای سمعک و … بستگی دارد.

هدف شنوایی شناس در درجه ی اول، انتخاب مناسب ترین سمعک بر اساس میزان و نوع کم شنوایی، نوع سبک زندگی فرد، نیازهای فردی و بودجه ی مراجعه کنندگان می باشد.

با در نظر گرفتن فاکتورهای ذکر شده، مناسب ترین سمعک انتخاب شده و در صورت تمایل خریدار، پرداخت هزینه ی سمعک به صورت اقساطی نیز پذیرفته می شود. با داشتن امکان پرداخت اقساطی در هر رده سمعک این اجازه به بیمار داده می شود که بهترین مدل سمعکی که برای کم شنوایی خود مناسب است تهیه کند.

فروش اقساطی بصورت بلند مدت

در فروش اقساطی بلند مدت سمعک، بر حسب قیمتی که سمعک دارد، هزینه ی سمعک در طی مدت زمان بیشتری برای مثال در طی 12 ماه از مراجعه کنندگان دریافت خواهد شد.

نحوه ی قسط بندی با توجه به توافق کاربر با شنوایی شناس ممکن است توسط خود مراجعه کنندگان نیز تعیین شود.

بدین صورت که برای مثال می تواند مراجعه کننده به صورت ماهانه بخشی از هزینه ی سمعک را پرداخت کرده و یا برای مثال به صورت هر ۴ ماه یک بار این کار را انجام دهد.

خرید سمعک قسطی

فروش اقساطی بصورت کوتاه مدت

در فروش اقساطی کوتاه مدت سمعک، بر حسب قیمتی که سمعک دارد، هزینه ی سمعک

در طی مدت زمان کمتری، به عنوان مثال در مدت زمان ۶ ماه از مراجعه کنندگان دریافت می شود.

  • لازم به ذکر است که در بسیاری از کلینیک های شنوایی به جهت افزایش فروش و رضایت کاربران ،خریدهای اقساطی بدون بهره و سود انجام می شود.

فروش اقساطی مخصوص چه نوع سمعک هایی است ؟

دربرخی از کلینیک های شنوایی شناسی در راستای خدمت رسانی و تسهیل خرید برای مراجعه کنندگان، شرایط خرید قسطی برای تمامی انواع مدل های سمعک دیجیتال، هوشمند، داخل گوشی، پشت گوشی، نامرئی با برند های مختلف (زیمنس، ویدکس، اتیکون و …) و تکنولوژی های مختلف در انواع مختلف سمعک های پشت گوشی، داخل گوشی و … ارایه می گردد.

در برخی دیگر از این مراکز با توجه به سیاست های مختص هر کلینیک و توانایی های مالی شرکت موردنظر و بعضی عوامل دیگر، متخصصین تصمیم میگیرند که فقط سمعک های با قیمت بالا و گران تر را بتوان بصورت قسطی تهیه کرد.

  • سوالی که ممکن است برای بیشتر مراجعه کنندگان پیش بیاید این است که فروش سمعک بصورت اقساطی چه محدوده ی قیمتی از سمعک ها را شامل می شود؟

بایستی ذکر کنیم که در بسیاری از کیلینیک ها، شرایط خرید اقساطی سمعک فارغ از قیمت سمعک می باشد و مراجعه کنندگان می توانند سمعک های رده بالاتر و گرانتر و همچنین سمعک های ارزان را به صورت اقساطی خرید نمایند و در این مراکز، احتمالا نحوه ی پرداخت اقساط فروش سمعک قسطی برای تمامی محدوده قیمتی از سمعک های ارزانتر تا گرانتر یکسان می باشد.

در این مراکز، هیچ محدودیتی از نظر فروش اقساطی سمعک چه از نوع سمعک داخل گوشی و چه از نوع سمعک پشت گوشی یا مدل های دیگر وجود ندارد و شرایط برای همه ی انواع مدل ها و برند ها با تکنولوژی های مختلف مشابه می باشد.

اگرچه در برخی از کلینیک ها ، این ویژگی فقط مختص سمعک های رده بالا با تکنولوژی های پیشرفته تر و در نتیجه هزینه های بیشتر میباشد و سمعک های ارزان تر رانمیتوان بصورت قسطی تهیه کرد.

.

سوالات مرتبط با خرید سمعک

 *آیا استفاده از سمعک برای بیماران کم شنوا ضروری است؟ بله. استفاده از سمعک سبب درک بهتر گفتار و صداهای محیط بدون هیچ گونه تلاش برای شنیدن می شود. همانند افراد با مشکلات بینایی که باید از عینک استفاده کنند. افراد با کم شنوایی نیز برای جبران کم شنوایی و جلوگیری از بدتر شدن آن باید از سمعک استفاده کنند.

*مشکلات عدم استفاده از سمعک چیست؟

 بسیاری از بیماران به دلیل وجه منفی سمعک و تصور منفی که در مورد سمعک دارند از سمعک استفاده نمی کنند اما عدم استفاده از سمعک می تواند سبب بروز مشکلاتی شود:

اول: بدتر شدن شنوایی یا ضعیف شدن عصب شنوایی

دوم: مشکل در درک گفتار(شنیدن صدا بدون فهمیدن گفتار)

سوم: بروز مشکلاتی نظیر وزوز گوش، هایپراکیوسیس.

*بهترین برند سمعک کدام است؟ 

تمامی برندهای سمعک که تولید سال جدید باشند از نظر کیفیت صدا یکسان می باشند. با این حال انتخاب برند سمعک باید براساس نوع و میزان کم شنوایی و امکانات مورد نیاز انتخاب شود.

*خرید سمعک به طورت قسطی چگونه است؟ 

خرید سمعک به صورت اقساطی در مرکز فراشنوا به این صورت است که بیمار 50% از مبلغ هزینه را به صورت نقدی و مابقی مبلغ را بسته به قیمت سمعک در چندین قسط پرداخت می کند.

*آیا استفاده از سمعک می تواند باعث بیشتر شدن کم شنوایی شود؟ 

در پاسخ به این سوال می توان گفت بله. اما در صورت استفاده از سمعک های قدیمی(آنالوگ)، عدم تنظیم سمعک براساس میزان کم شنوایی، عدم کنترل خروجی سمعک در مواجهه با صداهای بلند، استفاده از سمعک برای مدت طولانی(بیشتر از 5-6سال) احتمال بروز کم شنوایی یا بیشتر شدن آن وجود دارد.

.
فروش قسطی سمعک در کلینیک شنوایی فراشنوا

کلینیک شنوایی فراشنوا برای انواع مدل های سمعک دیچیتال و هوشمند امکان پرداخت اقساطی و بدون بهره را فراهم کرده است تا شاید بتوانیم این امکان را فراهم کنیم تا بیماران بهترین مدل سمعک را نه از نظر قیمتی بلکه از نظر نیاز خود و با بالاترین کیفیت تهیه کنند. در مرکز فراشنوا برای بیمارانی که ماه ها یا سال ها از وزوز گوش رنج می برند درمان ها و روش های جدیدی انجام می شود که طبق مقالات بیشترین بازدهی را در درمان وزوز گوش دارند. در این مرکز همچنین تعمیر انواع مدل های سمعک از هر برند سمعک با قیمت مناسب و در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

برای ارتباط و کسب اطلاعات بیشتر با متخصصین سمعک فراشنوا تماس حاصل فرمایید: 02188949368 02188958823 09105241071 برای مشاهده نتایج تجویز انواع سمعک و درمان های وزوز گوش به پیج فراشنوا در اینستاگرام مراجعه فرمایید: Samak_Farashenava@ کانال علمی تلگرام مرکز فراشنوا: https://t.me/farashenava

 

 


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.