روش های کاهش و درمان تیرکشیدن گوش

روش های کاهش و درمان تیرکشیدن گوش

روش های کاهش و درمان تیرکشیدن گوش در خانه

روش های کاهش و درمان تیرکشیدن گوش :: درد یا تیرکشیدن گوش احساسی است که شاید بسیاری از افراد آن را تجربه کرده باشند. درد گوش می تواند به واسطه درگیری و آسیب در بخش های مختلف گوش(لاله گوش، کانال، پرده گوش، استخوانچه ها و حلزون گوش داخلی) یا اندام دیگری از بدن(درد راجعه) نظیر دندان درد، آسیب فک و... ایجاد شود.

اگر درد گوش بسیار شدید نمی باشد یا امکان مراجعه به پزشک متخصص وجود ندارد روش های زیر در بهبود یا برطرف کردن دردگوش(تیرکشیدن گوش) کمک کننده می باشند.

روش های کاهش و درمان تیرکشیدن گوش

استفاده از داروهای مسکن

داروهای غیراسترویئد ضد التهاب ممکن است به طور موقت دردگوش را کاهش دهد که شامل:

*قرص ایبوبروفن

*قرص استامینافون

*قرص اسپیرین

توجه: به خاطر داشته باشید مصرف داروی آسپیرین در نوزاد یا کودکان خطرناک می باشد و مصرف آن حتما باید زیر نظر پزشک متخصص انجام شود.

درمان درد گوش با دارو

کیسه های آب گرم

کیسه های آب گرم یا پدهای گرمایشی الکتریکی سبب کاهش التهاب و درد گوش می شوند.

استفاده از کیسه های آب گرم به مدت 20 دقیقه بسیار مفید است و برای نتیجه بهتر قراردادن آنها بر روی گردن و گوش بهتر می باشد.

توجه: کیسه های آب گرم نباید گرمای غیرقابل تحملی داشته باشند و همچنین در صورت استفاده برای نوزاد یا کودک در طول این مدت حتما باید با نظارت خانواده انجام شود.

درمان خانگی درد گوش

کیسه های آب سرد

کیسه های آب سر در کاهش درد گوش بسیار مفید می باشند. استفاده به مدت 20 دقیقه پیشنهاد می شود.

بسیاری از افراد استفاده از کیسه های گرم را در کاهش درد مناسب تر می دانند. همچنین تغییر کیسه آب گرم و سر به صورت متناوب به مدت 20 دقیقه در کاهش درد بسیار کارامد می باشد.

قطره گوش(گلیسیرین فنیکه)

قطره گوش در مواردی که درد گوش ناشی از جرم گوش و بسته شدن کانال گوش باشد مفید می باشد اما حتما باید قبل از استفاده کانال گوش بررسی شود. قطره گلیسیرین فنیکه قبل از شستشوی گوش جهت نرم شدن جرم گوش استفاده می شود.

توجه داشته باشید استفاده این قطره در صورت پارگی پرده گوش و ورود به گوش میانی سبب سرگیجه و مشکلات بیشتر می باشد بنابراین حتما در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید.

ماساژ دادن

ماساژ می تواند به درد گوش که ناشی از دندان درد، سردرد، درد فک باشند کمک کنند(به این نوع درد که ناشی از منطقه دیگری می باشد درد راجعه گفته می شود).

آب سیر و کاهش درد گوش

استفاده از سیر برای مدت طولانی در درمان کاهش درد به کار گرفته می شد. بعضی محققان بیان کرده اند که سیر به دلیل داشتن ماده ضدمیکروبی می تواند در بهبود عفونت مفید باشد.

دو یا سه حبه سیر را در دو قاشق غذاخوری روغن خردل یا کنجد بپزید تا قهوه ای شود ، سپس مخلوط را صاف کنید. سپس ، یک یا دو قطره به هر گوش بمالید.

کاهش درد یا تیرکشیدن گوش

آب پیاز و کاهش درد گوش

همانند سیر، پیاز نیز به کاهش درد و عفونت کمک می کند. پیاز برای یک تا دو دقیقه در مایکروویو گرم شود. سپس با صافی کشیدن آن، آب پیاز را در داخل گوش بریزید و 10 دقیقه صبر کنید تا در داخل گوش بماند.

مکیدن و جویدن

مکیدن ممکن است به کاهش فشار گوش در گوش میانی و کاهش درد کمک کند. خوردن آبنبات یا آدامس نیز به عملکرد شیپور استاش و ایجاد تهویه در گوش میانی و کاهش درد گوش کمک می کند.

کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا

کلینیک فراشنوا با داشتن کادری مجرب و باسابقه که دارای مدرک دکتری و کارشناسی ارشد شنوایی می باشند در تمامی زمینه ها به صورت تخصصی فعالیت دارد:

*درمان وزوز گوش با روش های نوین و جدید

*تجویز انواع سمعک های نامریی، داخل گوشی و پشت گوشی

*تجویز سمعک های مخصوص کودکان

*انجام مانورهای سرگیجه

*تست شنوایی نوزادان و کودکان در خواب و بیداری(تست ای بی ار و OAE)

  برای مشاوره رایگان و تعیین وقت با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید: 02188949368 09105241071

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.