سمعک آلتا اتیکن

سمعک آلتا اتیکن
.

سمعک ALTA(آلتا) اتیکن

سمعک آلتا اتیکن جزء سمعک های درجه یک در سال های 2013-2014 می باشد که به دو مدل Alta2 و Alta2 pro وجود دارد. سمعک آلتا اتیکن از نظر دارای 10 کانال پردازشی و مدل Pro دارای 12 کانال پردازشی می باشد. این سمعک در مدل های داخل گوشی، پشت گوشی و ریک موجود می باشد. از امکانات این سمعک می توان به سیستم وایرلس، توجه به پشت سر، ارتباط دو گوشی جهت کاهش نویز محیط، برنامه های کاهش نویز محیط، امکان اتصال به استریمر و میکروفون های خارجی اشاره کرد. .

توضیح کامل سمعک آلتا اتیکن

سمعک آلتا از محصولات برند اتیکن و تولید سال 2013-2014 می باشد که با توجه به تاریخ تولید قدیمی باز هم از نظر امکانات سمعک خوبی به شمار می آید. این سمعک دارای دو مدل آلتا2 و آلتا2 پرو می باشد. به طور کلی در سمعک های آلتا، نرا و ریا مدل Pro وجود دارد که به زبان ساده مدل پیشرفته تر از نظر تعداد کانال(12 کانال)، سرعت پردازش، برنامه های بیشتر و... می توان نام برد. سمعک آلتا نیز همانند دیگر سمعک های اتیکن دارای انواع مدل ها نظیر سمعک داخل گوشی، پشت گوشی و پشت گوشی RIC(سمعکی که رسیور آن در کانال گوش قرار میگیرد، این مدل سمعک نسبت به سمعک های پشت گوشی هم از نظر دیده شدن دارای اندازه کوچکتر می باشد و هم از نظر کیفیت صدا برتری دارد. سمعک التا دارای سمعک با قابلیت ساخت سمعک نامرئی(صفحه مشکی) نمی باشد و در صورتی که کانال گوش دارای اندازه مناسب باشد با استفاده از مدل های داخل گوشی می توان سمعک عمقی و نامریی ساخت. سمعک آلتا اتیکن سمعک آلتا و آلتا پرو از نظر تکنولوژی از پردازش شبیه سازی مغزی استفاده می کنند. این تکنولوژی در سمعک های 2020 همانند سمعک Opn، سمعک سیا، سمعک اکسید، سمعک روبی نیز استفاده می شود اما نسبت به سمعک التا و التا پرو دارای ورژن یا سرعت پردازش بالاتری می باشند. .

ویژگی سمعک آلتا و آلتاپرو اتیکن دانمارک

*سطح تکنولوژی premium (تکنولوژی سمعک هوشمند و 30% پردازش بیشتر بر روی صدا نسبت به مدل های قدیمی تر که سبب افزایش کیفیت صدا و طبیعی بودن درک می شود) *مناسب برای انواع افت شنوایی(ملایم، متوسط، شدید) *دارای انواع سایز و مدل های سمعک  دارای مدل های سمعک CIC(سمعک داخل گوشی)، سمعک ITC(سمعک داخل گوشی با ولوم کنترل)، سمعک BTE(سمعک پشت گوشی) و سمعک RIC(سمعک با رسیور در کانال گوش) *سیستم تل کویل (در این سمعک ها با قرارگرفتن گوشی یا تلفن برنامه تله کویل به صورت خودکار جهت افزایش ارتباط و کیفیت صدا فعال می شود) *سیستم وایرلس و بلوتوث در سمعک (ارتباط دو سمعک با یکدیگر با هدف کاهش نویز زمینه و انتقال اطلاعات همانند گوش طبیعی انسان در افزایش درک و طبیعی بودن و درک بهتر گفتار بسیار کمک کننده می باشد) *برنامه Speech guard (به زبان ساده به این برنامه می توان محافظ گفتار در محیط های شنیداری مختلف گفت که به معنی کمک به حفظ سیگنال و فرکانس گفتاری جهت اطمینان از وضوح و کیفیت گفتار) *دارای برنامه FreeFocus و Back Dir (برنامه FreeFocus به معنی تمرکز بر تمام 360 درجه فرد که هیچ صدایی را از دست ندهد) (برنامه Back Directional به معنی جهت یابی سمعک در پشت سر علاوه بر روبه رو می باشد) *برنامه VC Learning (توانایی یادگیری ولوم کنترل سمعک نوعی پردازش هوشمند می باشد به این صورت که زمانی که بیمار با توجه وضعیت شنیداری صدای سمعک را تغییر می دهد بعد از مدتی سمعک یاد می گیرد که در مواجهه مجدد در این محیط شنیداری به صورت اتومات صدای سمعک را تغییر دهد تا درک مناسب فراهم شود) *برنامه مخصوص وزوز گوش (انجام صدادرمانی از طریق سمعک و تنظیم صدا براساس فرکانس وزوز گوش از ویژگی های سمعک های مخصوص وزوز گوش می باشند. علاوه بر این به دلیل در دسترس بودن سمعک برای بیمار می تواند در طول روز چند بار از برنامه صدادرمانی سمعک استفاده کند.) *پهنای باند تا 10 کیلو هرتز: (پهنای باند فرکانسی به معنی آنالیز و تجزیه صدا در چه محدوده شنوایی انجام شود پس بخاطر داشته باشید هرچه پهنای باند سمعک بیشتر باشد کیفیت صدا، عدم ایجاد منطقه مرده در حلزون به دلیل عدم تحریک و طبیعی بودن صدا افزایش می یابد) در سمعک های قدیمی پهنای پاسخ فرکانسی بسیار کوچک می باشد بنابراین چون مناطق فرکانس بالای شنوایی تحریک نمی شود به مرور این مناطق از بین می روند. .
سوالات اکثر بیماران در مورد سمعک های آلتا و آلتاپرو اتیکن
*سمعک های آلتا و آلتا پرو محصول چه سالی می باشند؟ سمعک های آلتا و آلتا پرو از محصولات 2016-2017 می باشند که در رده پایین تر سمعک های سیا یک و سیا دو می باشند. *تکنولوژی استفاده شده در سمعک های آلتا و آلتا پرو چیست؟ در سمعک های گروه اتیکن از تکنولوژی BrainHearing استفاده می شود که در واقع به معنی پردازش صدا شبیه به مغز انسان می باشد. از جدیدترین تکنولوژی که در سمعک های جدید اتیکن نظیر سمعک رییل Real، سمعک مور More، سمعک اون Own استفاده شده است می توان به تکنولوژی BrainHearing، RealSound، DeepNeural Network و... اشاره کرد که سبب طبیعی شدن صدا با بالاترین درک گفتار بخصوص در محیط های شلوغ می شود. *آیا سمعک های آلتا و آلتا پرو برای کودکان نیز مناسب می باشند؟ بله. سمعک های آلتا و آلتا پرو جز سمعک های بسیار خوب در دوره خود می باشند اما در صورت تهیه یا خرید سمعک مخصوص کودکان بهتر است از جدیدترین مدل های سمعک استفاده شود زیرا مغز و سیستم عصبی کودک د حال رشد می باشد و به بالاترین کیفیت صدا و درک تمامی صداها نیاز دارد. از جدیدترین سمعک های مخصوص کودکان می توان به سمعک Play PX، سمعک اکسید Exceed، سمعک لیوکس Leox، سمعک مور، سمعک الفا و... اشاره کرد. *آیا استفاده از سمعک برای بیماران با وزوز گوش ضروری است؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت بله. استفاده از سمعک بخصوص برای بیمارانی که علت شروع وزوز آنها کم شنوایی می باشد بهترین و آخرین گزینه درمان می باشد زیرا استفاده از سایر گزینه های درمانی نظیر تحریک الکتریکی یا ویتامین ها و رژیم غذایی به صورت کوتاه مدت باعث کاهش یا حذف وزوز گوش می شود و بعد از مدتی وزوز با شدت بیشتر بر می گردد. همچنین سمعک های جدید به علت داشتن برنامه سوند تراپی SoundTherapy هم برای بیماران با کم شنوایی و هم بیماران با شنوایی نرمال دارای وزوز گوش قابل استفاده می باشد. به دلیل اینکه روش صدادرمانی به چندین ماه زمان نیاز دارد استفاده از سمعک برای بیمارانی که به روش صدادرمانی پاسخ مثبت نشان داده اند بهترین گزینه می باشد. *در صورت بروز افت شنوایی باید به کجا مراجعه شود؟ برای انجام تست شنوایی باید به مراکز شنوایی سنجی مراجعه شود. در این مراکز با انجام تست ادیومتری و تمپانومتری میزان افت شنوایی و وضعیت گوش میانی(پارگی پرده گوش، وجود عفونت گوش و...) مورد بررسی قرار می گیرد. در صورتی که بیمار دچار کم شنوایی باشد مشاوره و تجویز سمعک برای یک یا دو گوش انجام می شود. استفاده از سمعک برای بیماران با کم شنوایی ضروری می باشد زیرا همانند مشکلات بینایی که از عینک استفاده می کنند برای مشکلات شنوایی نیز باید از سمعک استفاده شود تا از بدتر شدن شنوایی و بروز عوارض کم شنوایی نظیر وزوز گوش و هایپراکیوسیس جلوگیری شود. *در صورت خراب شدن سمعک باید چه کاری انجام داد؟ درصورت خراب شدن سمعک باید به کلینیک های شنوایی سنجی مراجعه کنید. ابتدا متخصص شنوایی شناس بررسی های اولیه را انجام می دهد و در صورت بروز آسیب به میکروفون، رسیور یا در باتری، سمعک را به شرکت مربوطه ارسال می کند. *کجا می توان باتری سمعک را تهیه کرد؟ برای تهیه باتری سمعک بهتر از به کلینیک های شنوایی سنجی مراجعه شود. داروخانه ها نیز بعضی از برندهای درجه دو را برای فروش دارند. .
کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا
ارائه جدیدترین سمعک های روز دنیا با شرایط پرداخت مناسب، ارائه جدیدترین روش های درمانی وزوز گوش نظیر صدادرمانی با دستگاه، سمعک های مخصوص وزوز گوش، تحریک الکتریکی با جریات مستقیم و متناوب، لیزر درمانی، موسیقی درمانی، مشاوره ویتامین و رژیم غذایی و... برای بیماران مراجعه کننده با وزوز گوش در کلینیک فراشنوا انجام می شود. برای ارتباط و کسب اطلاعات بیشتر با متخصصین سمعک فراشنوا تماس حاصل فرمایید: 02188949368 02188958823 09105241071 برای مشاهده نتایج تجویز انواع سمعک و درمان های وزوز گوش به پیج فراشنوا در اینستاگرام مراجعه فرمایید: Samak_Farashenava@ کانال علمی تلگرام مرکز فراشنوا: https://t.me/farashenava

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.