سمعک برای وزوز گوش

سمعک برای وزوز گوش

در مورد وزوز گوش

سمعک برای وزوز گوش ::وزوز گوش اصطلاحی برای شنیدن صداهایی است که از داخل بدن شما می آید نه از یک منبع خارجی. اغلب به عنوان "زنگ در گوش" توصیف می شود، اگرچه صداهای مختلفی شنیده می شود. از جمله: وزوز، زمزمه کردن، سنگ زنی، خش خش، سوت زدن ، برخی از افراد ممکن است صداهایی شبیه به موسیقی یا آواز را بشنوند و برخی دیگر صداهایی را می شنوند که به موقع با نبض خود می زند (وزوز ضربان دار). همچنین ممکن است متوجه شوید که شنوایی شما به خوبی سابق نیست یا به صداهای روزمره حساس تر هستید (هیپراکوزیس). وزوز گوش وضعیتی است که به گفته انجمن وزوز گوش آمریکا، بیش از 50 میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد. گاهی اوقات به عنوان زنگ در گوش نامیده می شود و علامت مشکل در مسیر شنوایی است. طبق گزارش انجمن کم شنوایی آمریکا، 90 درصد افراد مبتلا به وزوز گوش نیز دچار کم شنوایی هستند. وزوز گوش "همه در سر شما" نیست. این وضعیت بسیار واقعی می تواند به طور قابل توجهی کیفیت زندگی را برای افرادی که به آن مبتلا هستند کاهش دهد. در حالی که هیچ درمانی برای وزوز گوش وجود ندارد، درمان هایی برای کاهش شدت و کمک به عملکرد روزانه وجود دارد، از جمله سمعک.

آیا وزوز گوش جدی است؟

وزوز گوش به ندرت نشانه ای از یک بیماری زمینه ای جدی است. برای برخی افراد ممکن است بیاید و برود و فقط یک تحریک جزئی باشد. با این حال، برای برخی از افراد، می تواند تأثیر قابل توجهی در زندگی روزمره داشته باشد و بسیار ناراحت کننده باشد، بر تمرکز تأثیر بگذارد و مشکلاتی مانند مشکل خواب (بی خوابی) و افسردگی ایجاد کند. در بسیاری از موارد، وزوز گوش به مرور زمان یا با ناپدید شدن یا با عادت کردن بدن به آن (عادت) بهبود می یابد. اما مهم است که به دنبال مشاوره پزشکی باشید تا ببینید آیا می‌توان علت زمینه‌ای را پیدا کرد و درمان کرد و به شما در یافتن راه‌هایی برای مقابله با مشکل کمک کرد. سمعک برای وزوز گوش

آیا سمعک می تواند به وزوز گوش کمک کند؟

وزوز گوش تا حد زیادی با سطحی از کم شنوایی مرتبط است. افزایش دریافت و درک نویز خارجی اغلب می تواند از صدای داخلی وزوز گوش تسکین دهد. آیا به دنبال سمعک هستید؟ از دایرکتوری حرفه ای سلامت فراشنوا استفاده کنید تا پزشکانی را پیدا کنید که می توانند تجهیزات مناسب را برای رفع نیازهای شما تجویز کنند. شواهد بالینی منبع مورد اعتماد نشان می دهد که سمعک فواید زیادی برای افراد مبتلا به وزوز گوش دارد. بهبود شنوایی کلی سمعک ها با بهبود کیفیت صدای خارجی، تمرکز کمتری بر صداهای داخلی ناشی از وزوز گوش دارند. - ادراک حسی و توانایی درک زبان را حفظ کنید. سمعک با بازگرداندن صدا به شنونده، محرومیت شنوایی را کاهش می دهد. این ممکن است تأثیر مفیدی بر توانایی پردازش زبان نیز داشته باشد. - صداهای وزوز گوش را که ممکن است آزاردهنده باشند را بپوشانید. برخی از سمعک‌ها با وارد کردن صدای سفید یا صداهای آرام‌بخش به گوش، وزوز گوش را تسکین می‌دهند. این استراتژی به نام پوشاندن وزوز گوش معروف است. صداهای پوشاننده وزوز گاهی اوقات در سمعک ها ساخته می شوند. آنها همچنین ممکن است از طریق یک برنامه متصل به سمعک برنامه ریزی شوند. - مغز را دوباره آموزش دهید. سمعک و انواع دیگر صدا درمانی نیز ممکن است از تکنیکی به نام عادت کردن استفاده کنند. Habituation از صدای بیرونی و تکنیک های دیگر استفاده می کند تا به مغز بیاموزد که صداهای وزوز گوش را مجدداً به عنوان بی اهمیت طبقه بندی کند. این امر نادیده گرفتن صداهای وزوز گوش و تمرکز بر صداهای تولید شده از خارج را آسان تر می کند. اگرچه هیچ درمانی برای وزوز گوش وجود ندارد، درمان های پزشکی و سایر داروهای وزوز گوش می توانند به تسکین آن کمک کنند. برخی از این موارد بر کاهش اضطراب و افسردگی متمرکز هستند، مانند گفتار درمانی و درمان شناختی رفتاری. در یک نظرسنجی در سال 2007 از متخصصان سلامت شنوایی، پاسخ دهندگان خود گزارش دادند که تقریباً 60٪ از بیماران مبتلا به وزوز گوش آنها حداقل مقداری تسکین را هنگام استفاده از سمعک تجربه کردند. تقریباً 22 درصد بیماران تسکین قابل توجهی پیدا کردند.

سمعک وزوزگوش سمعک به چند دلیل موثر است:

ماسک و جلوه های توجه:

سمعک می تواند حجم صدای خارجی را تا حدی افزایش دهد که صدای وزوز گوش را بپوشاند. این امر درک آگاهانه وزوز گوش را دشوارتر می کند و به مغز کمک می کند تا بر صداهای بیرونی و محیطی تمرکز کند. تأثیر پوشاندن سمعک به ویژه برای بیمارانی که دچار کم شنوایی در محدوده فرکانسی مشابه با وزوز گوش خود هستند، قوی است.

تحریک شنوایی:

افزایش حجم صدای خارجی نیز باعث افزایش میزان تحریک شنیداری دریافتی مغز می شود. تحریک مسیرهای شنوایی مغز با صداهای پس زمینه نرم که ممکن است در غیر این صورت شنیده نشوند، ممکن است مزایایی داشته باشد.

ارتباطات بهبود یافته:

وزوز گوش با صدای بلند می تواند شرکت در فعالیت های ارتباطی و اجتماعی منظم را برای بیماران دشوار - یا حتی غیرممکن - کند: دنبال کردن مکالمه، صحبت با تلفن، تماشای تلویزیون، گوش دادن به رادیو و غیره. سمعک ها با افزایش حجم خارجی به کمک می کنند این فعالیت ها بالاتر از حجم درک شده وزوز گوش است. در نتیجه، بیماران ممکن است کمتر احساس سرخوردگی شخصی و انزوای اجتماعی کنند.

کاشت حلزون حلزون:

کاشت حلزون، دستگاه‌های کاشته شده با جراحی که حس صدا را به بیماران ناشنوا باز می‌گرداند، شکل دیگری از تقویت صدا است که ممکن است به ویژه در کاهش علائم وزوز گوش مفید باشد. این سمعک‌ها همانند سمعک‌ها عمل می‌کنند - آنها تحریک صدای بیرونی را افزایش می‌دهند و به منحرف کردن مغز از صداهای درک شده وزوز گوش کمک می‌کنند. کاشت حلزون به طور کلی فقط برای بیمارانی در دسترس است که از ناحیه هر دو گوش کاملاً ناشنوا هستند.

ملاحظات

قیمت:

سمعک می تواند گران باشد و اغلب تحت پوشش طرح های بیمه نیست. بیماران مبتلا به وزوز گوش با سطوح کم شنوایی اندازه گیری شده ممکن است پیدا کردن پوشش بیمه ای برای سمعک دشوار باشد.

سبک زندگی و راحتی:

تحقیقات نشان می‌دهد که سمعک زمانی مؤثرتر است که به طور مداوم در ساعات بیداری استفاده شود. این امر مستلزم آن است که بیمار دستگاه ها را به صورت تمام وقت بپوشد.

حساسیت صدا:

بیماران مبتلا به حساسیت صدا ممکن است هنگام استفاده از دستگاه های تقویت کننده صدا با ناراحتی مواجه شوند.

سن:

در حالی که سمعک ممکن است برای اکثر بیماران مفید باشد، برخی از مطالعات نشان می‌دهند که این سمعک برای بیماران جوان‌تر و کسانی که سابقه کوتاه‌تر وزوز گوش دارند، مؤثرتر است.
شنوایی سنجی و سمعک فراشنوا
تجویز انواع سمعک های نامریی، داخل گوشی و پشت گوشی ریک با تکنولوژی هوشمند در مرکز فراشنوا انجام می شود. جهت مشاوره تلفنی و آنلاین با شماره های زیر با ما در ارتباط باشید: 09105241071(مشاوره آنلاین) 02188949368 اینستاگرام جهت مشاهده نتایج درمان: Samak_farashenava (سمعک فراشنوا)

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.