سمعک جرنی سونیک

سمعک جرنی سونیک

سمعک پرقدرت JOURNEY 

سمعک جرنی سونیک

سمعک JOURNEY برای بیماران با کم شنوایی شدید تا عمیق می باشد و تنها به صورت پشت گوشی موجود است.

این سمعک دارای امکانات مناسب برای بیماران با کم شنوایی شدید می باشد نظیر قدرت بالا برای پوشش کم شنوایی، پهنای فرکانسی مناسب برای تحریک تمام مناطق عصبی، وجود سیستم انتقال فرکانسی سمعک در صورت وجود منطقه مرده حلزون، برنامه های کاهش سوت سمعک( به دلیل تقویت زیاد در مناطق آسیب دیده امکان سوت سمعک بیشتر می باشد اما به دلیل برنامه قوی فیدبک گیری سمعک براساس تغییرات فازی و همچنین شناسایی سریع سوت سمعک این مشکل دیده نمی شود) و برنامه های تلفن اتوماتیک( برنامه تله کویل) در این سمعک وجود دارد که در درک بهتر گفتار بسیار کمک کننده است.

توضیح کامل سمعک جرنی سونیک

سمعک جرنی سونیک جزء یکی از سمعک های قوی برای بزرگسالان و کودکان با کم شنوایی شدید و عمیق می باشد. به دلیل افت شنوایی زیاد در این گروه سمعک باید علاوه بر ارائه قدرت بالا، وضوح صدا بدون هیچ گونه نویز اضافی را برای بیمار فراهم کند.

این سمعک دارای دو رده 40 و 80 می باشد که از نظر ظاهر شبیه به یکدیگر می باشند اما دارای تفاوت های جزئی در تکنولوژی و امکانات هستند. 

سمعک جرنی سونیک

تکنولوژی و امکانات سمعک پرقدرت جرنی

*پردازش Speech Variable در سمعک جرنی:

پردازش در سمعک جرنی براساس متغیرهای گفتاری(Speech Variable) می باشد به این صورت که سمعک همانند عملکرد تقویتی حلزون صدا یا گفتار را تقویت می کند تا صدایی طبیعی و واضح برای بیمار فراهم شود.

حلزون به صورت طبیعی توانایی آنالیز سریع و قابلیت تنظیم تقویت صدا را دارد. این ویژگی کلیدی برای درک طبیعی صدا و کیفیت بالا می باشد. برای اینکه سمعک بتواند همانند حلزون دارای صدای طبیعی و با کیفیت باشد باید از ویژگی های حلزون تقلید کند.

پردازش Speech Variable با آنالیز سریع و تنظیم بهره هزار بار در ثانیه همانند حلزون انسان عمل می کند.

همچنین برای وضوح صدا و گفتار حفظ کنتراست های فرکانسی بسیار مهم می باشد که در پردازش سمعک جرنی با تنظیم بهره سمعک برای تمامی پهنای باند فرکانسی(نه به صورت کانال کانال) وضوح گفتار را حفظ می کند.

برنامه های کاهش نویز سمعک جرنی سونیک

با برنامه های قوی کاهش نویز سمعک جرنی به بیمار اجازه تمرکز بر هر صدایی که در محیط وجود دارد را فراهم می کند. استراتژی های برنامه کاهش نویز سبب افزایش راحتی شنیدن در هر محیطی می شود.

برنامه های کاهش سوت سمعک جرنی

در سمعک های قوی(التراپاور) به دلیل ارائه بهره زیاد جهت جبران کم شنوایی احتمال سوت زدن سمعک بیشتر می شود مگراینکه سمعک برنامه فیدبک گیری قوی داشته باشد. در سمعک جرنی به دلیل داشتن برنامه فیدبک کنسلر اداپتیو قبل از شروع سوت یا فیدبک جلوی آن را می گیرد و سوت سمعک شنیده نمی شود.

این ویژگی امکان ارائه قدرت و بهره بالاتر بخصوص برای بیماران با کم شنوایی عمیق را فراهم می کند تا بتوانند صدای گفتار و محیط را بهتر از قبل بشنوند.

برنامه های طبقه بندی صدای محیط(سمعک هوشمند)

سمعک سونیک با طبقه بندی صداها براساس نسبت نویز محیط به نوعی هوشمند عمل می کند. این سمعک با شناسایی، اندازه گیری و طبقه بندی براساس ویزگی های زمانی و طیفی، صدا را در یکی از طبقه بندی های زیر قرار می دهد(گفتار در نویز، گفتار در محیط ساکت، فقط محیط شلوغ، فقط محیط ساکت، صدای باد).

با استفاده از این طبقه بندی سمعک و سیستم وایرلس دوگوشی(ارتباط دو گوشی بین سمعک ها) با انتقال اطلاعات بین دو گوش، سمعک بهترین صدا و تعادل شنوایی را برای بیمار فراهم می کند.

سمعک جرنی سونیک

تنظیم درک صدا در محیط های کوچک

هنگامی که در محیط های کوچک نظیر اتاق یا باشگاه ها حضور داریم حالت اکو و پیچش صدا ایجاد می شود که برای بیماران با سمعک در شنیدن صحیح اختلال ایجاد می کند. اما در سمعک جرنی سونیک با داشتن برنامه جدید Reverb Reduction این مشکل را برطرف می کند.

شکل اول: وجود حالت اکو(رنگ نارنجی) در سیگنال گفتاری(رنگ آبی)

شکل دوم: اعمال برنامه کاهش اکو در سمعک جرنی که سبب کاهش شدت و دامنه اکو شده است.

سمعک پرقدرت جرنی سونیک

کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا

کلینیک سمعک فراشنوا با تجویز انواع مدل های سمعک سونیک و کادری مجرب دارای سابقه چندین ساله در تنظیم سمعک های سونیک سبب رضایت بیشتر بیماران در این کلینیک شده است.

برای مشاوره و انتخاب سمعک با متخصصین شنوایی سنجی فراشنوا در تماس باشید:

09105241071-88492162


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.