سمعک سیلک زیمنس

سمعک سیلک زیمنس
.

سمعک سیلک زیمنس

(سمعک نامریی و غیرقابل دید سیلک)

.

سمعک سیلک از محصولات جدید برند زیمنس می باشد و جزء یکی از کوچکترین سمعک های نامریی به شمار می آید.

این سمعک برخلاف دیگر سمعک های داخل گوشی نیاز به قالب گیری و ساخت ندارد و به صورت پیش ساخته و توسط شرکت ساخته شده است.

برخلاف سمعک های پشت گوشی که استفاده از هدفون برای بیمار مشکل است در این سمعک به دلیل اندازه کوچک امکان استفاده از هدفون وجود دارد.

.

آیا سمعک سیلک Silk صددرصد نامریی است؟

سمعک سیلک یکی از کوچکترین سمعک های دنیا می باشد که می توان این سمعک را جزء سمعک های نامریی در نظر گرفت.

از نظر اندازه نسبت به سمعک های داخل گوشی بسیار کوچکتر می باشد به دلیل اینکه در کارخانه با 3D print ساخته می شود. برای قرارگیری درست سمعک در داخل گوش از پروب های پلاستیکی که به سمعک چسبیده است استفاده می شود تا سمعک به طور کامل در گوش قرارگیرد. 

همچنین درصورتی که کانال گوش بیمار از اندازه مناسبی برخوردار باشد سمعک به هیچ وجه دیده نمی شود و بیمار در جلسه اول ویزیت می تواند سمعک را تهیه کند.

باتری استفاده شده در این سمعک همانند سایر سمعک های نامریی و داخل گوشی سایز 10(باتری زرد رنگ) می باشد. از نظر قدرتی شبیه به سمعک های داخل گوشی می باشند و برای افراد با کم شنوایی متوسط گزینه بسیار مناسبی است.

سمعک سیلک زیمنس

.

از ویژگی های سمعک سیلک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

*استفاده از جدیدترین تکنولوژی زیمنس(تکنولوژی ایکس زیمنس) با جدیدترین پردازش ها

(تکنولوژی ایکس زیمنس از جدیدترین پلت فرم های پردازشی این برند می باشد، از نظر ترتیب می توان به تکنولوژی ایکس، تکنولوژی ان ایکس، تکنولوژی پرایمکس، تکنولوژی باینکس و... اشاره کرد)

*وجود میکروفون دایرکشنالیتی دو گوشی

(با میکروفون دو گوشی امکان برقراری ارتباط بین میکروفون هر گوش با گوش دیگر را فراهم می شود تا با ترکیب دایرکشنالیتی هر دو سمعک الگوهای شنوایی برای تقویت گفتار در روبه روی فرد و دیگر جهت ها ایجاد شود.

سیستم های دایرکشنالیتی سبب بهبود درک گفتار بخصوص در محیط های شلوغ می شود)

*دارای 16 کانال پردازشی همراه با 4 برنامه شنوایی محیط های مختلف

(سمعک سیلک 1X دارای 16 کانال پردازشی و بالاترین رده این مدل 7ایکس دارای 32 کانال پردزاشی می باشد)

.

به طور کلی سمعک نامریی سیلک همانند سایر مدل های سمعک زیمنس دارای چندین رده از تکنولوژی می باشد که شامل سیلک 1، سیلک 2، سیلک 3، سیلک 5، سیلک 7 می باشد. که در بین این موارد سیلک 7 بالاترین رده کیفیت و سیلک 1 پایین ترین رده را شامل می شود.

از این رو جهت توضیح راحتتر و مقایسه انواع سمعک سیلک در زیر ویژگی های هر رده و امکانات آنها توضیح داده شده است.

.

مقایسه انواع سمعک های نامریی سیلک ایکس

7X

5X

3X

2X

1X

ویژگی ها

48

32

25

16

16

کانال پردازشی

6

6

6

4

4

برنامه های شنوایی

همگی تا 12 کیلو هرتز

پهنای پاسخ فرکانسی

تنها در مدل 7 موجود است

EchoShield

*

*

*

*

*

برنامه کاهش فیدبک

*

*

*

*

برنامه وزوز گوش

5

4

3

3

2

برنامه وضوح گفتار

در تمامی مدل ها موجود است

برنامه گفتار و کاهش نویز

*

*

*

برنامه کاهش باد دو گوشی

.
سوالات اکثر بیماران در مورد سمعک صددرصد نامریی سیلک
*سمعک سیلک محصول کدام کشور می باشد؟ سمعک سیلک محصول برند زیمنس یا سیگنیا آلمان می باشد که به صورت پیش ساخته موجود می باشد. به این معنی که برای ساخت سمعک نیاز به قالبگیری از گوش نمی باشد. *سمعک معادل مدل سیلک در سایر برندها چیست؟ اخیر سمعک اتیکن سمعک صددرصد نامریی محصول 2023 به نام سمعک اون Own را معرفی کرده است. سایر سمعک های گروه اتیکن، برنافن و سونیک که دارای صفحه مشکی رنگ باشند احتمال ساخت سمعک صددرصد نامریی وجود دارد. *آیا سمعک نامریی سیلک برای کودکان قابل استفاده است؟ به طورکلی برای کودکان باید سمعک پشت گوشی باقالب تجویز شود. به دلیل کوچک بودن کانال گوش در نوزادان و کودکان امکان قرارگرفتن سمعک در کانال گوش وجود ندارد اما در سنین بالاتر این امکان وجود دارد.  *آیا سمعک داخل گوشی سیلک برای بیماران با کم شنوایی های شدید و عمیق قابل استفاده می باشد؟ خیر. سمعک سیلک به دلیل اندازه کوچک و نامریی خود برای بیماران با کم شنوایی ملایم تا متوسط قابل استفاده می باشد و قدرت کافی برای پوشش کم شنوایی های بیشتر از این محدوده را ندارد. *قیمت سمعک نامریی سیلک چقدر می باشد؟ همانطور که در بخش بالا بیان شد سمعک سیلک در 5 رده موجود می باشد که رده 7 از سایر مدل ها بالاتر و قیمت بیشتری دارد و رده 1 دارای پایین ترین رده می باشد. توجه: رده های 1 و 2  سمعک سیلک و سایر مدل های سمعک به ایران وارد نشده اند. برای اطلاع دقیق از قیمت این سمعک با شماره های فراشنوا تماس حاصل فرمایید. *طول عمر باتری سمعک سیلک چند روز است؟ سمعک سیلک جزء یکی از کوچکترین سمعک های دنیا می باشد از این رو باتری مورد استفاده شده در این سمعک باتری شماره 10(رنگ زرد) می باشد. طول عمر باتری 10 در حدود 3 تا 5 روز می باشد که میزان مصرف باتری بستگی به شرایط اکوستیکی محیط، میزان پردازش سمعک بر روی صدا و گفتار و نحوه صحیح جاگذاری باتری دارد. .
کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا

کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا با تجویز جدیدترین سمعک های روز دنیا از برندهای مختلف سمعک با توجه به افت شنوایی و شرایط بیمار و همچنین با کادری مجرب که سابقه چندین سال تجویز و تنظیم انواع مدل های سمعک را دارند فعالیت می کند. همچنین جهت سهولت بیماران در خرید سمعک و امکان خرید سمعک مناسب برای بیماران شرایط خرید قسطی سمعک در مرکز فراشنوا وجود دارد.

علاوه بر تجویز و تنظیم سمعک، این مرکز به صورت تخصصی بر روی وزوز گوش فعالیت دارد و از جدیدترین روش ها یا دستگاههایی که در مقالات و رفرنس ها بیشترین کارامدی را داشته اند استفاده می کند. این موارد و روش های درمانی وزوز گوش شامل صدادرمانی، سمعک، سمعک های ماسکردار، تحریک الکتریکی عصب واگ(فیزیوتراپی عصب)، تحریک الکتریکی با جریان ثابت TDCS، موسیقی درمانی، لیزر درمانی، مشاوره های شناختی رفتاری CBT، ویتامین درمانی و رژیم های غذایی مناسب وزوز گوش می باشند.

برای ارتباط و کسب اطلاعات بیشتر با متخصصین سمعک فراشنوا تماس حاصل فرمایید: 02188949368 02188958823 09105241071 برای مشاهده نتایج تجویز انواع سمعک و درمان های وزوز گوش به پیج فراشنوا در اینستاگرام مراجعه فرمایید: Samak_Farashenava@ کانال علمی تلگرام مرکز فراشنوا: https://t.me/farashenava

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.