سمعک وایرونViron برنافن

سمعک وایرونViron برنافن

سمعک وایرونViron برنافن

سمعک وایرونViron برنافن  از سمعک های جدید گروه برنافن می باشد که دارای سه رده مختلف که با عدد نامگزاری شده اند مشخص می شوند. رده 5 / 7 / 9 سمعک وایرون دارای امکانات و ویژگی های مختلفی می باشند که در بین آنها رده 9 بالاترین رده با بیشترین امکانات را دارد.

هر رده سمعک وایرونViron برنافن دارای سمعک های پشت گوشی و پشت گوشی ریک می باشد و مدل های داخل گوشی و نامریی در این رده وجود ندارد. همچنین مدل های پشت گوشی توانایی شارژ با استفاده از شارژر را دارند.

این مدل از سمعک برای تمامی کم شنوایی(ملایم تا شدید) و گروه های سنی مناسب می باشند.

سمعک جدید وایرون برنافن

توضیح کامل سمعک وایرون برنافن

سمعک وایرون از سمعک های جدید گروه برنافن و محصول سال 2019 می باشد. این سمعک دارای سه رده 5 / 7 / 9 می باشد که به ترتیب دارای 12 / 14 / 16 باند می باشند. همچنین در سمعک های جدید برنافن پهنای پاسخ فرکانسی افزایش پیدا کرده است که در کیفیت صدا، درک بهتر و طبیعی بودن صدا نقش بسیار زیادی دارد. در جدول زیر به طور خلاصه پهنای فرکانسی، کانال و باندهای سمعک نشان داده شده است.

مدل سمعک

پهنای پاسخ فرکانسی

باند

Viron 5 تا 8 کیلوهرتز

12

Viron 7 تا 8 کیلوهرتز 14

Viron 9

تا 10 کیلوهرتز

16

تکنولوژی استفاده شده در سمعک های جدید برنافن نظیر سمعک وایرون به نام True Environment می باشد.

این سمعک به دلیل پردازش سریع خود، کشف دقیق اطلاعات محیطی(32.000 نقطه اطلاعاتی) و آنالیز صدا 20.000 بر ثانیه اجازه تجربه شنیدن صدا، بسیار نزدیک به واقعیت(افراد طبیعی) را برای افراد کم شنوا در هر محدوده شنوایی به وجود می آورد.

سمعک Viron با داشتن تکنولوژی جدید خود اجازه ترکیب چندین ویژگی کلیدی برای حفظ صدای طبیعی و واضح را فراهم می کند. کشف صدا در همان لحظه(Real-time)، آنالیز و توانایی پردازش سریع اجازه شرکت در مکالمات به راحتی حتی در محیط های شنیداری سخت فراهم می کند.

ویژگی های سمعک وایرون برنافن

برنامه Dynamic Feedback Canceller

بسیاری بیماران از سوت زدن سمعک در هنگام غذا خوردن، نزدیک شدن دست یا روسری به سمعک و حتی صحبت کردن شکایت دارند. بخصوص برای بیمارانی که تمایل به مشخص شدن سمعک توسط اطرافیان ندارند بسیار حساس تر می باشند.

با برنامه کنسل کردن فیدبک سمعک به طور مداوم به دنبال پیدا کردن سوت یا صدا می باشد به این صورت که با ایجاد کوچکترین صدا در حد میلی ثانیه سوت سمعک حذف می شود. برنامه حذف فیدبک اجازه افزایش قدرت و بهره سمعک را بخصوص برای بیماران با کم شنوایی شدید و عمیق فراهم می کند. از دیگر ویژگی های این برنامه می توان به کاهش تلاش برای شنیدن، حداکثر راحتی در شنیدن، اجازه تمرکز بهتر و لذت بردن از طبیعی بودن صدا اشاره کرد.

قابلیت شارژ شدن سمعک

با سمعک های پشت گوشی وایرون مدل های ریک به آسانی می توان از شارژر استفاده شود. شارژ شدن سمعک به صورت وایرلس انجام می شود و برای بیماران که لرزش دست دارند گزینه بسیار مناسبی می باشد.

سمعک قابل شارژ وایرون

همانطور که در شکل بالا مشاهده می کنید. مدت زمان شارژ کامل این سمعک در حدود 3 ساعت طول می کشد و امکان استفاده در طول روز(16 تا 18 ساعت) متصل شدن به سایر وسایل صوتی و... وجود دارد(به این معنی که اگر به سایر وسایل صوتی مثل موبایل متصل شود باتری سمعک برای تمام روز مناسب است.

بسیاری از بیماران نگران خراب شدن باتری های قابل شارژ این سمعک ها می باشند اما همانند دیگر بخش های سمعک که قابل تعویض است باتری قابل شارژ سمعک نیز تعویض می شود. حتی در بعضی برندهای سمعک برای شارژر سمعک 1 سال گارانتی تعویض وجود دارد.

سمعک شارژی برنافن

توانایی اتصال به سایر وسایل صوتی

امروزه برای کنترل بهتر سمعک امکان تنظیم صدا و برنامه های سمعک با موبایل فراهم شده است. همچنین نیاز به رابط(در سمعک های قدیمی برای اتصال سمعک به موبایل نیاز به رابط یا استریمر بود) در این سمعک ها برای اتصال به موبایل لازم نیست. امکان اتصال به تلویزیون، موبایل، وسایل صوتی، میکروفون های خارجی(برای کودکان در محیط های درس و مدرسه) و... وجود دارد.

تشخیص موسیقی و تقویت درک بهتر آن

در مدل های قدیمی سمعک قادر به شناسایی موسیقی نبود و آن را به عنوان نویز در نظر می گرفت. اما در سمعک های جدید برنافن و سمعک وایرون امکان گوش دادن به موسیقی با کیفیت مناسب وجود دارد به دلیل افزایش پهنای فرکانسی سمعک، بیشتر شدن محدوده پویایی سمعک، وجود برنامه های فیدبک گیری قوی جهت تمرکز بهتر روی صداها، وجود تکنولوژی True Environment جهت درک بهتر صدا در محیط نویزی و شلوغ، برنامه های شناسایی موزیک و... می باشد. تمامی این برنامه ها و تکنولوژی جدید سمعک وایرون سبب بهتر شنیدن موسیقی حتی موسیقی زنده می شود.

سمعک وایرونViron برنافن

برنامه ویژه تقویت گفتار

در این برنامه امکان تغییر براساس پوش گفتاری و آواها توسط متخصص شنوایی شناس وجود دارد. این امکان سبب درک بهتر گفتار بخصوص در محیط های شلوغ و توجه به جزئیات می شود. در تقویت گفتار براساس آواها(Phoneme) سمعک به ویژگی های کوچک صدا و حروف توجه ویژه دارد که برای کودکان با کم شنوایی در شروع زبان آموزی یا کمک به تلفظ بهتر بسیار کارامد است.

در برنامه دوم که براساس پوش گفتاری است سمعک به کلیات صدا توجه می کند و برای افراد بزرگسال با کم شنوایی که حافظه شنوایی دارند بسیار کارامدتر است.

کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سمعک های برنافن و قیمت انها با متخصصین سمعک فراشنوا تماس حاصل فرمایید:

02188949368

09125241071


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.