سمعک Trek سونیک امریکا

سمعک  Trek سونیک امریکا

جدیدترین سمعک قوی 2021

سمعک Trek سونیک

سمعک Trek سونیک امریکا از جدیدترین محصولات برند امریکایی سونیک می باشد که برای بیماران با کم شنوایی شدید و عمیق مناسب است. این سمعک دارای دو مدل 40 و 80 می باشد که از نظر تعداد باند پردازشی رده 40 دارای 10 باند پردازشی و رده 80 دارای 14 باند پردازشی می باشد. همچنین این سمعک به صورت پشت گوشی و در دو مدل سوپرپاور و التراپاور با باتری های 13 و 675 برای بیماران با کم شنوایی شدید و عمیق موجود است.

در این سمعک همانند دیگر سمعک های این برند برنامه های نظیر سیستم وایرلس، ارتباط دو گوشی، برنامه انتقال فرکانسی، امکان ارتباط مستقیم به موبایل وجود دارد و از ویژگی های قابل توجه در سمعک جدید Trek می توانیم به افزایش باند فرکانسی تا 10 کیلوهرتز، قوی ترین برنامه های کاهش نویز محیط با هدف فراهم کردن بالاترین درک گفتار، دارای استاندارد IP68(سمعک ضدآب، مقاوم به آب)، برنامه وزوز گوش و کیفیت بالای این سمعک می باشد.

سمعک ترک TREK سونیک

سمعک Trek سونیک از جدیدترین محصولات سال 2021 می باشد که برای بیماران با کم شنوایی شدید و عمیق قابل استفاده است. تکنولوژی استفاده شده در این سمعک و مدل های جدید سونیک به عنوان تکنولوژی Sound DNA معرفی شده است. این پردازشگر سبب فراهم کردن تکنولوژی هوشمند، اداپتیو و منعطف در سمعک می شود که با کنترل نویز و برنامه های تقویت صدا طبیعی بودن گفتار، درک بالا و راحتی شنیدن را فراهم می کند.

استراتژی پردازش صدا در سمعک های سونیک در ترکیب با پردازشگر Sound DNA صدایی واضح و طبیعی را از طریق افزایش رزولیشن فرکانسی و بهبود سرعت پردازش ایجاد می کند. در این استراتژی برای حفظ سیگنال ها و اجزای مهم گفتاری صدای وارد شده به سمعک شکسته یا در کانال های مختلف تقسیم نمی شود بلکه صدا ورودی به صورت یک کانال یک دست (پردازش Free Channel) پردازش می شوند.

همچنین در این استراتژی برای تقویت بهتر صداها و درک بهتر گفتار از دو پردازش Phoneme Focus و Envelope Focus استفاده می شود.

پردازش Phoneme Focus:

در این پردازش سمعک با تمرکز و تقویت آواها و حروف گفتاری سبب ایجاد حداکثر رسایی اجزای صدای گفتاری می کند. این پردازش به دلیل تمرکز روی جزییات بیشتر برای نوزادان و کودکان جهت یادگیری زبان بسیار مفید می باشد.

پردازش Envelope Focus:

در این پردازش سمعک بر کلمه و پوش آن تمرکز بیشتری دارد به این صورت که کنتراست بیشتری بین کلمات و واج ها فراهم می کند. این پردازش بیشتر برای بیمارانی که بعد از دوره زبان آموزی دچار کم شنوایی شده اند و بیمار دارای حافظه شنوایی و گفتار می باشد.

از دیگر ویژگی های این سمعک داشتن استاندارد IP68(مقاوم به آب)، توانایی شارژ شدن سمعک، افزایش محدوده فرکانسی سمعک می باشد. افزایش محدوده فرکانسی در این سمعک سبب وضوح گفتار و عدم ناراحتی در مواجهه با صداهای بلند می شود.

سمعک پشت گوشی trek سونیک

تکنولوژی سمعک ترک TREK

  1. برنامه Smart Compress سمعک ترک

استراتژی پردازشی سمعک های سونیک به نام Speech Variable Processing (SVP) می باشد که باعث ایجاد صدای طبیعی و با کیفیت در سمعک ها می شود. اما در سمعک های جدید بخصوص سمعک Trek با داشتن برنامه Smart Compress علاوه بر طبیعی بودن صدا سبب تقویت جزییات صدا برای بیماران می شود. در واقع برنامه پردازش هوشمند با کنترل و تقویت صدا به صورت اتوماتیک در حضور نویز زمینه عمل می کند.

مزایای برنامه SmartCompress:

  • شنوایی راحت تر در محیط شلوغ
  • بهبود و عدم تلاش در شنیدن در حضور نویز زمینه
  • طبیعی بودن کیفیت صدا
  1. برنامه Adaptive Feedback Canceller Pro

سمعک Trek برای بیماران با کم شنوایی شدید و عمیق مناسب می باشد و باید قدرت بسیار بالایی را برای تقویت صدا اعمال کند. یکی از این مشکلاتی که در سمعک های قدیمی اتفاق می افتد وجود فیدبک آزاردهنده (سوت سمعک) برای بیمار بخصوص در موقع صحبت کردن، غذا خوردن، تکان دادن سر، گذاشتن روسری و... مشاهده می شد.

برنامه فیدبک گیری سمعک ترک(Trek) به این صورت می باشد که برای کنترل بهتر فیدبک برنامه های مانیتور کردن فیدبک، فیلترهای اداپتیو(هوشمند) و کنسل کردن فیدبک براساس فاز فعال می باشند.

این سه برنامه مطمین می شوند که صداهایی که از رسیور سمعک خارج می شوند از ورودی میکروفون(صدای برگشت خورده از رسیور به میکروفون یا همان فیدبک) کسر شوند به این صورت دیگر فیدبک آزاردهنده ای وجود ندارد.

مزایای برنامه فیدبک اداپیتور در سمعک ترک:

  • کنسل کردن فیدبک در تمامی شرایط
  • بهبود رسایی بخصوص در صداهای آرام
  • کمک به طبیعی بودن صدا بخصوص صداهای خود فرد(جلوگیری از پیچش صدا)
  1. برنامه SPIN Management

مدیریت یا کنترل گفتار در حضور نویز(SPIN) نیاز به برنامه کاهش نویز پیشرفته که در پلت فرم های جدید سمعک سونیک(پلت فرم Sound DNA) وجود دارد. با همکاری 3 سیستم به عنوان 1 سیستم توانایی بهبود گفتار در محیط های مختلف که بیماران به بیشترین کمک نیاز دارند فراهم می شود.

مزایای برنامه کنترل گفتار در حضور نویز:

  • درک گفتار بهتر در محیط های شلوغ مختلف
  • فراهم کردن نسبت سیگنال به نویز بالاتر(SNR) برای کاهش نویز زمینه
  • افزایش توانایی بیمار در ارتباط برقرار کردن

سمعک Trek سونیک امریکا

  1. برنامه Binaural Noise Management سمعک Trek

وجود سیستم وایرلس سمعک سبب علاوه بر ارتباط سمعک با وسایل صوتی و موبایل امکان ارتباط دو سمعک به صورت همزمان را نیز فراهم کرده است. با این ویژگی سمعک به صورت همزمان(سمعک هر گوش) به مقایسه نویز محیط در هر گوش و کاهش بلندترین نویز ها برای تعادل صدا و راحتی گفتار فراهم می کند.

  1. برنامه Dual-Radio System

سیستم وایرلس و بلوتوث در سمعک های جدید به عنوان یک ویزگی مثبت و راحتی بیمار درنظر گرفته می شود که امکان برقراری ارتباط مستقیم با موبایل و سایر وسایل بلوتوثی را فراهم می کند. در این سمعک سیستم وایرلس 2.4 GHz با انرژی کمتر(مصرف باتری کمتر) سبب ارتباط مستقیم و سریع با سایر وسایل صوتی و تصویری می شود.

  1. برنامه Tinnitus SoundSupport

این تکنولوژی با فراهم کردن تقویت مناسب و تولید صداها(صداهای محیطی و طبیعی یا صداهای پهن باند) سبب کاهش درک صدای وزوز می شود. همچنین در این سمعک بیمار توانایی کنترل و تنظیم صداهای ارائه شده توسط سمعک را دارد. استفاده از سمعک مخصوص وزوز گوش به عنوان یک روش درمانی در نظر گرفته می شود.

در مقالات و تجربه نویسنده مشخص شده است که برای بیماران با کم شنوایی استفاده از گزینه بسیار کارامدی می باشد و همچنین برای بیماران بدون کم شنوایی استفاده از سمعک با برنامه وزوز و ارائه صدا مفید می باشد. روش دیگر برای این بیماران استفاده از تحریک الکتریکی می باشد که در چندین جلسه انجام می شود.

بهترین حالت برای بیماران با وزوز گوش انجام این روش ها همزمان می باشد و چون بیمار برای چندین سال دارای وزوز گوش است نیاز به چندین جلسه درمانی می باشد.

سمعک مخصوص وزوز

کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا

در این کلینیک در جهت رفع مشکلات بیماران با وزوز گوش چندین روش درمانی انجام می شود و همچنین در صورت نیاز به تجویز سمعک شرایط ویژه و اقساطی برای بیماران فراهم شده است.

برای تعیین وقت و مشاوره با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید: 09105241071 02188949368

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.