شنیدن ضربان قلب در گوش

شنیدن ضربان قلب در گوش

وزوز گوش ضربان دار و درمان آن

 

هدف ما در این مقاله بررسی دلایل شنیدن ضربان قلب در گوش یا صدای نبض در گوش و راههای درمان و کنترل وزوز ضربانی می باشد.

اگر در یک گوش یا هر دو گوش صدای موزونی دارید که به نظر می رسد ضربان ثابت دارد، ممکن است یک نوع نادر وزوز به نام وزوز گوش ضرباندار را داشته باشید. مانند وزوز گوش معمولی، صدایی ثابت می شنوید که دیگران نمی شنوند، اما با فرم ضربان دار.

شما به طور منظم صدایی را با ضربان ثابت می شنوید که با نبض شما همگام به نظر می رسد. ممکن است فقط از یک گوش آن را بشنوید. برای بسیاری از افراد، صدا می تواند بلند و حواس پرت کننده باشد، حتی گاهی اوقات غیر قابل تحمل است.

اگر در مایعات اطراف مغز خود فشار زیادی داشته باشید، ممکن است علائم دیگری مانند سردرد، سرگیجه، مشکلات بینایی و از دست دادن شنوایی را نیز داشته باشید. اگر مبتلا به فشار خون داخل جمجمه ایدیوپاتیک باشید، ممکن است نیاز به لاغر شدن، مصرف دارو یا جراحی داشته باشید.

وزوز ضربان دار

توجه داشته باشید که با تشخیص نوع صدا یا فرکانس وزوز گوش می توان منطقه آسیب دیده شده را مشخص کرد:

وزوز با صدای تیز یا سوت: افت شنوایی فرکانس بالا، کم شنوایی ناشی از نویز، تومور اکوستیک، مصرف دارو

وزوز ضربان دار: مشکلات عروقی

وزوز فرکانس پایین یا بم: جرم گوش و بیماری منییر گوش، بیماری اتواسکلروزیس(چسبندگی استخوانچه رکابی)

سوال: آیا شنیدن نبض در گوش من نگران کننده است؟

 

به مکالمه زیر توجه کنید

مریض: هفته گذشته با شنیدن ضربان قلب در گوش چپ از خواب بیدار شدم. من این صدا را وقتی که در رختخوابم هستم یا آرام نشسته ام واضح تر می شنوم. سلامتی من خوب است و اخیراً بعد از یک تست قلبی به من گفتند که قلب من "عالی" است. آیا اینکه الگوی ریتمیک قلبم را از داخل گوش چپم می شنوم نگران کننده است؟

دکتر: آنچه شما توصیف می کنید مانند وزوز گوش ضربان دار است. نوعی صدای ضربان دار که فقط شما می توانید بشنوید که اغلب با ضربان قلب هماهنگ است. بیشتر افراد مبتلا به وزوز گوش ضربان دار صدا را از یک گوش می شنوند، هرچند برخی آن را در هر دو گوش این صدا را می شنوند. برخلاف وزوز گوش معمولی، پزشکان اغلب می توانند یک مشکل خاص را در پشت این نوع وزوز تشخیص دهند. صدا نتیجه جریان آشفته رگهای خونی گردن یا سر است.

شایعترین علل وزوز گوش ضربان دار شامل موارد زیر است:

*کم شنوایی انتقالی:

این بیماری معمولاً به دلیل عفونت یا التهاب گوش میانی یا تجمع مایعات در آنجا ایجاد می شود. گاهی اوقات به دلیل مشکلات استخوانک (استخوان های کوچک شنوایی) ایجاد می شود. این نوع کاهش شنوایی باعث تشدید صداهای داخلی سر می شود. به نظر می رسد نفس کشیدن، جویدن و جریان خون از گوش شنیده می شود. کم شنوایی انتقالی همچنین، شنیدن جریان خون دو رگ بزرگ را که از طریق گوش عبور می کنند، یعنی شریان کاروتید و رگ گردن، که خون را به مغز می رساند، آسان می کند.

*آسیب به شریان کاروتید:

تجمع پلاک های چرب در داخل شریان های کاروتید می تواند نوعی جریان خون متلاطم را ایجاد کند که به صورت وزوز گوش ضربان دار ظاهر می شود.

*فشار خون بالا:

وقتی فشار خون زیاد است، جریان خون از طریق شریان کاروتید متلاطم است و در نتیجه باعث ایجاد صدای ضربان می شود.

*اختلالات عروق خونی:

انواع ناهنجاری ها و اختلالات گاهی منبع وزوز گوش است. این اختلالات شامل رگ خونی نازک و برآمده (آنوریسم)، ارتباط غیرطبیعی بین شریان و ورید (ناهنجاری شریانی)، شریان های پیچ خورده یا تومور خوش خیم رگ خونی (تومور گلوموس) در پشت لاله گوش است.

ضربان قلب در گوش

آیا وزوز گوش ضربان دار(تپش) می تواند عوارضی ایجاد کند؟

 

وزوز گوش ضربان دار می تواند باعث مشکلات خواب شود. خواب ضعیف می تواند منجر به مواردی از قبیل: مشکل در تمرکز، انرژی کم، مشکلات قلبی عروقی، افزایش وزن و سایر موارد مربوط به متابولیسم شود

معمولا پزشک یک شرح حال دقیق از شما می گیرد (صحبت های یک بیمار اغلب سرنخ های مهمی دارد)، و سپس گوش های شما را معاینه می کند. برای تشخیص این بیماری، پزشک احتمالاً سوالات زیر را می پرسد: آیا شما دچار سرگیجه شده اید؟ آیا تغییر در شنوایی خود مشاهده کرده اید؟ به سرتان ضربه خورده است؟ آیا سردرد دارید؟ همچنین با استفاده از استتوسکوپ از طریق گردن، قفسه سینه و جمجمه شما، به جریان خون شریان های شما گوش می دهد.

اگر دلیل واضحی برای علائم شما پیدا نکرد، به احتمال زیاد برخی آزمایش های اضافی، از جمله آزمایش شنوایی را توصیه می کند تا مشخص شود که آیا یک گوش یا هر دو گوش کم شنوایی شده است. اگر پزشک یک صدای غیرمعمولی در یک یا هر دو شریان کاروتید شما بشنود، آزمایشی برای یافتن تنگی عروق کاروتید یا سایر ناهنجاری ها را برای شما توصیه می کند. پزشک ممکن است برخی آزمایشات تصویربرداری مانند سونوگرافی، ام آر آی، سی تی اسکن و آنژیوگرافی را نیز تجویز کند. همچنین ممکن است از نظر فشار خون بالا آزمایش شوید و آزمایش خون را برای بررسی بیماری تیروئید یا کم خونی انجام دهید.

اگر به نظر برسد وزوز گوش شما ضربان دار است، ممکن است برای معاینه و غربالگری برای مشکلات احتمالی گردش خون یا فشار خون بالا به یک متخصص قلب (قلب متخصص قلب) ارجاع داده شوید.

وزوز گوش ضربان دار چگونه درمان می شود؟

 

وزوز گوش ضربان دار اغلب با پرداختن به علت اصلی درمان می شود. فشار خون بالا و مشکلات وریدی و شریانی معمولاً با ترکیبی از داروها و تغییر سبک زندگی از جمله یک رژیم کم سدیم، تمرین منظم، عدم سیگار کشیدن و کاهش استرس قابل درمان است.

اگر علت آن مربوط به مشكل خاصي در شريان يا وريد باشد، براي درمان بيماري نياز به جراحي يا عمل كاتتر است. یک لوله انعطاف پذیر، به نام استنت، گاهی اوقات در شریان مسدود شده قرار می گیرد تا آن را باز کند و جریان خون را بهبود بخشد.

صدا درمانی و وزوز ضربان دار

 

اگر رگ خونی قابل درمان نباشد، ممکن است از صدا درمانی بهره مند شوید که شامل پخش سر و صدای پس زمینه، مانند موسیقی آرام یا "نویز سفید"، برای منحرف کردن شما از وزوز گوش یا تغییر حساسیت مغز شما به میزان وزوز گوش است. همچنین ممکن است از درمان شناختی رفتاری یا نوعی گفتاردرمانی که برای تغییر نحوه تفکر درمورد یک مسئله به منظور تغییر واکنش عاطفی نسبت به آن طراحی شده است، بهره مند شوید. در بیشتر مواقع، وزوز گوش ضربان دار جای نگرانی ندارد. اگر بعد از چند هفته به خودی خود از بین نرفت یا واقعاً آزار دهنده شد، با پزشک خود در این باره صحبت کنید.

 

لیزر درمانی و وزوز ضربان دار

 

در این روش با قراردادن یک دستگاه شبیه به اتوسکوپ که در داخل کانال گوش قرار می گیرد انجام می شود. دستگاه با ارائه لیزر باعث گرم شدن منطقه، خون رسانی و گردش خونی بهتر می شود. با انجام روش لیزر درمان در چندین جلسه به احتمال بسیار بالا وزوز گوش برطرف شود. همچنین همزمان با انجام درمان جهت تاثیر بیشتر درمان باید مواردی که در بالا اشاره شده بود کنترل شود(فشار خون)

لیزردرمانی وزوز گوش

سوالات اکثر بیماران در مورد وزوز های ضربانی

*آیا وزوز های ضربانی خطرناک می باشند؟ وزوز ضربان دار می تواند نشانه ای از یک مشکل خطرناک در رگ های خونی سر باشد اما نه همیشه. گاهی اوقات وزوز ضربان دار می تواند نشانه یک مشکل جدی تری مانند سکته مغزی یا از دست دادن کامل بینایی باشد. بنابراین توصیه می شود در صورت داشتن وزوز ضربان دار به متخصص عروق یا گوش حلق بینی مراجعه شود. *چگونه وزوز های ضربانی را درمان یا متوقف کنیم؟ برخی از مداخلات و روش های درمانی وزوز های ضربانی شامل: ماسکر و صدادرمانی: ماسکر و صدادرمانی میتواند توسط سمعک های مخصوص وزوز گوش انجام شود. در واقع سمعک با تولید صدایی مانع از شنیدن وزوز گوش می شود. دارودرمانی، حجامت، رژیم غذایی و ... می تواند در درمان وزوز های ضربانی مفید باشد. *آیا وزوز ضربانی می تواند نشانه تومور مغزی باشد؟ تومورهای گلوموس ممکن است به گوش میانی و مغز رشد کنند. هنگامی که این تومورها روی رگ های خونی سر یا گردن فشار می آورند، می توانند باعث وزوز گوش ضربان دار و سایر علائم شوند. تومورهای گلوموس بسیار عروقی هستند و تنها با قرار گرفتن در مجاورت گوش می توانند باعث ایجاد وزوز ضربان دار شوند. *آیا وزوز ضربان دار به خودی خود رفع می شود؟ وزوز ضربان دار می تواند ناپدید شود، اما این امر بر اساس مورد به مورد متفاوت است و کاملاً به علت زمینه ای شروع وزوز بستگی دارد. *آیا استرس سبب ایجاد وزوز های ضربانی می شود؟ چندین علت بالقوه برای وزوز ضربان دار وجود دارد، از جمله ناهنجاری در رگ های خونی مانند فشار خون بالا، تغییرات در جریان خون و اختلالات گوش داخلی. در حالی که اضطراب باعث وزوز ضربان دار نمی شود، اما می تواند سبب بدتر شدن یا تشدید علائم وزوز شود. در وزوز های غیرضربانی نیز استرس و اظطرایب می توانند در بدتر شدن و افزایش شدت وزوز گوش نقش مهمی داشته باشند. *آیا وزوز ضربانی می تواند باعث کم شنوایی یا ناشنوایی شود؟ اگرچه وزوز های شدید می توانند در شنیدن صداها اختلال ایجاد کنند اما به هیچ وجه سبب ایجاد کم شنوایی یا ناشنوایی نمی شوند. توجه داشته باشید وزوز عارضه یک بیماری است و به خودب خود نمی تواند سبب بروز مشکلات نورولوژیک یا سایر موارد شود.  

کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا

بررسی و درمان وزوز گوش با انجام تست های لازم از طریق دستگاه های شنوایی جدید در کلینیک شنوایی فراشنوا انجام می شود. از روش های درمانی وزوز گوش می توان به صدادرمانی، ماسکر، تجویز سمعک های مخصوص وزوز گوش، تحریک الکتریکی، تحریک الکتریکی TDCS، ویتامین درمانی، رژیم غذایی مناسب برای بهبود وزوز گوش و ... اشاره کرد. همچنین در مرکز فراشنوا انواع سمعک های صددرصد نامریی، داخل گوشی، پشت گوشی قوی و سمعک های ریک تجویز می شود.

برای ارتباط و کسب اطلاعات بیشتر با متخصصین سمعک فراشنوا تماس حاصل فرمایید: 02188949368 02188958823 09105241071 برای مشاهده نتایج تجویز انواع سمعک و درمان های وزوز گوش به پیج فراشنوا در اینستاگرام مراجعه فرمایید: Samak_Farashenava@ کانال علمی تلگرام مرکز فراشنوا: https://t.me/farashenava      

دیدگاه ها درباره شنیدن ضربان قلب در گوش

باسلام من در گوش راستم جلو تر از لاله گوش و نرسید به دریچه گوش ضربان احساس میکنم وقتی غذا میجوم انکار بهش گیر می‌کنه و صدا میده

سلام
طبق توضیحاتتون بهتره به ازمایش خون انجام بدید تا وضعیت قند، چربی، غلظت خون و ویتامین های شما برررسی بشه.
از طرف دیگه نوع تغذیه خودتون رو تغییر بدید(طبع سرد و گرم)
و اینکه موقع جویدن هم این احساس وجود داره یا تشدید میشه بهتره به متخصص فک یا دندانپزشک نیز مراجعه کنید.
برای اطلاعات بیشتر با شماره های مرکز فراشنوا تماس حاصل فرمایید
02188949368
02188958823
09105241071

برای مشاهده نتایج و تجربه درمان سایر مراجعین هم به اینستاگرام مرکز فراشنوا مراجعه فرمایید:
www.instagram.com/samak_farashenava


سلام من تب کرده بودم چندپیش بعدیه روزکل داغی بدنم توسرم جمع شدونبض سرم تندمیزدالابعدیکی دوهفته که میگذره که تبم خوب شده گوش سمت راستم همش صدای ضربان قلب میشنوم چیکارکنم

سلام
ازمایش خون انجام بدید
کمبود ویتامین، غلظت خون، چربی و قند بالا می توانند در ایجاد وزوز شما نقش داشته باشند
طبع غذاتون رو تغییر بدید
برای اطلاعات بیشتر با مشاورین فراشنوا تماس حاصل فرمایید

02188949368
02188958823
09105241071

برای مشاهده نتایج و تجربه درمان سایر مراجعین هم به اینستاگرام مرکز فراشنوا مراجعه فرمایید:
www.instagram.com/samak_farashenava


با سلام. من 36سالمه یه دوهفته هست تو گوش سمت راستم صدای وور وور میشنوم البته به صورت بم. رگ زیر گردنم که میگیرم قط میشه. میشه راهنمایی کنید. ممنون

سلام
وزوز ضربانی یا ضربان دار بیشتر جنبه عروقی داره
گرفتگی عروق، غلظت خون، قند یا چربی بالا
تغذیه هم نقش مهمی داره بهتره طبع غذاهاتون رو تغییر بدید
به متخصص قلب و عروق برای بررسی وضعیتتون و مشکلتون مراجعه کنید


لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم

سلام
ازمایش خون انجام دادید؟
چون مهمترین عامل برای وزوز های ضربانی مشکلات عروقی است.
غلظت خون ندارید/ چربی بالا؟


سلام منم ۴۵ سالمه بعضی وقتا صدای ضربلن قلبم رو آهسته در گوش سمت راستم میشنوم توجه نمیدم موزیک گوش میدم یا پراپرانول میخورم خوب میشم اشکالی نداره میخورم ممنون میشم راهنماییم کنید قرص آلپرازولام مصرفم میکنم وزنم ۹۰ هستش

سلام
بهتره ازمایش خون انجام بدید تا وضعیت چربی، قند، غلظت خون و ویتامین های بدن چک بشه
همچنین طبع غذاتون رو عوض کنید
الپرازولام یک داروی ارامبخش است و در مقالات گفتن میتونه باعث وزوز گوش هم بشه.
بهتره از مصرف بدون نسخه پزشک خودداری کنید


سلام من 24 سالمه و دو سه هفته است که از گوش سمت راستم یه صدای تپ تپ میشونم انگار که پرده گوشم جلو عقب میشه و این صدا رو زمان قورت دادن آب دهانم میشونم به دکتر متخصص مراجعه کردم و کپسول گاباتین 300 رو تجویز کردند میخواستم بدونم که این اشکال از چیه و اینکه این کپسول واقعا احتیاحه برای من یا خیر؟

سلام
باید تست ادیومتری و تمپانومتری انجام بدید تا وضعیت شنوایی و گوش میانی شما مشخص بشه
این صدا میتونه بخاطر مشکلات عروقی، عدم کارکرد صحیح شیپوراستاش، قند یا چربی بالا، غلظت خون و ... باشد
مراجعه به متخصص قلب و عروق برای بررسی مشکلات عروقی
مراجعه به کلینیک شنوایی جهت بررسی شنوایی و وضعیت گوش میانی و شیپوراستاش لازم است
گاباپنتین هم ارامبخش است و با کاهش فعالیت عصبی باعث کاهش در شدت وزوز گوش می شود.
برای مشاوره با متخصصین فراشنوا با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

02188949368
02188958823
09105241071

برای مشاهده نتایج و تجربه درمان سایر مراجعین هم به اینستاگرام مرکز فراشنوا مراجعه فرمایید:
www.instagram.com/samak_farashenava


سلام من یه مدته گوش چپم شبها هنگام به پهلو خابیدن نبض میزنه مشکل قلبی هم ندارم فقط سال 99دچار تپش قلب شدید شدم رفتم دکتر نوار قلب و اکو از قلبم گرفت
بعدشم گفت مشکلی نداری فقط بخاطر استرسه بهم قرص کنکور داد بعد از یک رفتم سراغ سال طب سنتی دوسالو نیم داروها طب سنتی میخوردم با همون قرص اما دوز پایین تر خلاصه درمان نشدم کامل
رفتم سراغ روانپزشک گفت اختلال پنیک هست و الان شش ماهه دارم دارو آسنترا و کلومیپرامین میخورم
بنظرتون دلیل نبض گوشم چیه

سلام
به این نوع حالت از صدای نبض دار، وزوز ضربانی گفته میشه
وزوز ضربانی بیشتر جنبه عروقی داره
به طور مثال گرفتگی عروق، چربی یا قند بالا، غلظت خون و...
باید برای ارزیابی مطب تشریف بیارید
اما بهتره طبع غذاییتون رو تغییر بدید
استرس خودتون رو کاهش بدید تا فشار خون شما بالا نره و تپش قلب نگیرید
متخصص قلب و عروق هم باید مراجعه کنید
برای اطلاعات بیشتر و تعیین وقت میتونید با شماره های فراشنوا تماس حاصل فرمایید:
09105241071
02188949368
02188958823
برای مشاهده تجربه و رضایت بیماران از درمان وزوز و تجویز سمعک پیج اینستاگرام فراشنوا را مشاهده کنید:
www.instagam.com/samak_farashenava


باسلام،۵۷سالمه حدوددوسالی هست که هرازگاهی قلبم خیلی تندمیزنه همزمان بااون هم سرم صدای نبض میده به مدت چندثانیه طول می‌کشه ویه کمی هم نفسم میگیره بایدسرم روبیارم پایین همه اینهاچندثانیه طول میکشید،الان حدودیک ماهی هست صداتقریباهمیشه هست ونبض هم بیشترموقع خواب ،دکترمغزواعصاب رفتم تشخیص پانیک ومیگرن دادند

سلام
وزوز ضربانی جنبه عروقی داره
تنگی عروق، غلظت خون، کمبود ویتامین ها، چربی یا قند بالا
باید ازمایش خون و تست شنوایی انجام بدید تا وضعیت و علت کاملا مشخص بشه
برای مشاوره در این زمینه با متخصصین فراشنوا تماس حاصل فرمایید
09105241071
02188949368
02188958823
برای مشاهده تجربه مراجعین از درمان وزوز و تجویز سمعک به پیج فراشنوا مراجعه فرمایید:
www.instagram.com/samak_farashenava


سلام خسته نباشید. لطفا جواب بدید.من حدود دو ماه و نیم پیش به سمت چپ سرم ضربه وارد شد و از ده روز بعد از ضربه تا الان گوش راستم صدای ضربان قلب میده اوایل خیلی صدا میداد الان خیلی کمتر شده ولی گهگاهی وجود داره،البته پارسال بدون اینکه ضربه به سرم وارد شده باشه هم این صدای ضربان دار رو یه هفته داشت گوشم ولی بعد از یک هفته برطرف شد،حالا سوال من اینه که اگر مشکل عروقی باشه میتونه خطرناک باشه؟دکتر قلب هم تازگی رفتم مشکلی نداشتم قند هم ندارم ولی به مقدار کمی چربی خونم بالاست،بعد از ضربه هم سیتی اسکن بدون تزریق انجام دادم مشکلی نداشتم ولی دکتر گفت اگه گوشت همچنان این صدا رو داشت بعد یه مدت سیتی آنژیو یا ام آر آنژیو بده.پیگیری کنم؟خطره اگر بیخیالش شم؟

سلام اگر شدت وزوز انقدر کم است که متوجه نمیشید و فقط تو شرایط خاصی قابل شنیدن است بهتره انجام ندید اما اگر شمارو اذیت میکنه بهتره انجام بدید تا علتش مشخص بشه تا بتونید درمان رو انجام بدید البته چربی بالا، تغذیه(طبع گرم و سرد غذا با توجه به طبع بدن شما)، غلظت خون هم میتوانند باعث شنیدن نبض یا ضربان در گوش شوند. بهتره اول این موارد رو کنترل کنی و اگر از بین نرفت در انتها آنرژیو انجام بدید. حتما تست تمپانومتری و شنوایی هم انجام بدید چون گاهی مشکل در عروق گوش میانی می تواند باعث این مشکل شود(تومور گلوموس).


سلام من گوش سمت راستم امشب وقتی ازخواب بیدار شدم صدای ضربان قلب میده ،،من یه ماه میشم سرگیچه بهمراه حالت تهوع داشتم دکترگفتن گوش سمت جپم پرشده بایدشستشوبدم که ندادم همونطورموندسه ماه پیشم بالای سرم خوردبه درخت ممکنه ضربان ازکدومش باشه

سلام اگر گوشتون جرم داره و جرم به حدی زیاد است که باعث بسته شدن کانال گوش شما شده باید شستشو بدید. احتمالا همین مورد باعث شنیدن صدای ضربان قلب شده. عامل های دیگر مثل درگیری عروق، نوع تغذیه، چربی بالا، قند بالا می تواند باعث این مشکل شود. حتما پیگیری کنید چون هرچه زمان بگذره به ضرر شماست. ابتدا گوشتون رو شستشو بدید


سلام و خسته نباشید
من ۶۴ سال سن دارم از سال ۱۴۰۰ یعنی حدود سه سال وزوز در گوش چپم بوجود آمده نزد چندین دکتر متخصص گوش و حلق و بینی رفته ام سی تی اسکن و ام آر آی و سونوگرافی از گوشم و سر و گردن هم گرفتم به همه متخصصها هم نشان دادم و گفته اند گوشت مشگلی ندارد ولی این صدا وزوز نه تنها قطع نشده بلکه با صدای ضربان قلبم همراه شده یعنی صدای وزوز ضربان دار شده به تازگی رفتم دکتر متخصص قلب و عروق تست نوار قلب و اکو ورزش ازم گرفتن فعلا دارو تجویز کردن گفتن بعد از سه ماه مراجعه کنید دکتر قلب گفت احتمالا گرفتگی عروق دارید.
اگر شما هم راهنمایی کنید ممنون میشم

با سلام و خسته نباشید برای راهنمایی بهتر ابتدا چندتا سوال در مورد تست ها و وزوز داشتم لطفا کامل پاسخ دهید در تمام مقالات بخش وزوز بیان شده است که مهمترین عامل شروع وزوز گوش کم شنوایی است و به دلیل سن شما احتمال پیرگوشی وجود دارد. نتیجه تست شنوایی خودتون رو در اینستاگرام یا واتس اپ فراشنوا بفرستید. تا بهتر بتونیم راهنمایی کنیم دوم: نوع صدای وزوز گوش شما تیز یا بم است؟ سوم: مشکل غلظت خون ندارید؟ چهارم: وزوز به صورت دایم حتی در خیابان و محیط شلوغ قابل شنیدن است یا فقط در موقع خواب یا سکوت زیاد قابل شنیدن است؟ چه ویتامین هایی مصرف می کنید؟ کمبود ویتامین ندارید؟ آیا از اسپیرین استفاده می کنید؟ علت شروع وزوز گوش در 3 سال پیش یادتون است؟ شماره واتس اپ فراشنوا 09105241071 اینستاگرام: SAMAK_FARASHENAVA


سلام،
من همیشه به مدت چند سال صدای ضربان قلب میشنوم تو گوش سمت راستم و این با تحرک بیشتر و خسته شدنم بیشترم میشه ،وقتی دستمو‌ میزارم روی رگ پاین گوشم صدا قط میشه ولی یه فشاری حس میکنم تو سرم .ممنون میشم راهنماییم کنید بخاطر چیه

سلام وزوز ضربان دار بیشتر بخاطر مشکلات عروقی است حجامت انجام بدید شاید بخاطر غلظت خون شما باشه از خوردن غذاهای با طبع گرم خودداری کنید ازمایش خون هم انجام بدید خوبه


سلام من چند ماه پیش با گوش پاکن یک تیکه سفت وتیره از گوشم خارج کردم از آن به بعد وقت خواب وخم شدن وفعالیت صدای ضربان کاروتیدم رو میشنوم که آزار دهنده است دوبار به پزشک مراجعه کردم وگوشم رو‌شستشو دادن اصلا بهتر نشده .ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

سلام یعنی پرده گوش شما پاره شده است باید به متخصص شنوایی شناسی مراجعه کنید و درخواست انجام تست شنوایی(ادیومتری) و بررسی وضعیت گوش میانی و پرده گوش(تست تمپانومتری) از متخصص داشته باشید. اگر ویدیواتوسکوپی هم داشته باشند که دقیق داخل کانال گوش شما رو بررسی کنند میشه دلیل این صدارو فهمید. اگر این تست هارو انجام دادید. لطفا نتایج رو به واتس اپ یا اینستاگرام مطب بفرستید. ممنون 09105241071 @Samak_Farashenava


سلام ببخشید
من وقتی که فعالیت بدنی شدید (تمرین هوازی ،قدرتی و ...)دارم
از گوش سمت چپ به مدت ۲۰ ثانیه ی صدای خاصی می‌شنوم
مثلا موقتی نفس میکشم حس میکنم ک پرده گوشم دچار لغزش و یا ضربه میشه میشه راهنماییم کنین ممنون

سلام مشکل خاصی وجود ندارد این بیشتر به دلیل عملکرد ناقص شیپوراستاش هست


سلام خسته نباشید


مدام صدای تپیدن‌ مثل صدای قلب توی سرم و گوشم میشنوم‌‌ و از ناحییه‌ گردن‌ کمی درد دارم لطفان بگید‌ دلیلش چیه؟

سلام احتمال داره بخاطر غلظت خون شما بوده پیشنهاد میشه که حجامت چند سری انجام بدید بهتره یک رژیم غذایی بدون نمک و چربی و قند انجام بدید در صورتی که وزوز ضربانی از بین نرفت میشه با انجام صدادرمانی این مشکل رو حل کرد چون بیماری با این مشکلات دقیقا داشتیم که با یک سمعک همراه با ماسکر بعد از چند هفته شدت وزوز به حد زیادی کاهش پیدا کرد و بیمار استفاده از سمعک را کنار گذاشته است.


با سلام من هفت ماهه باردار هستم. سه روزی هست ک در گوش راستم صدای نبض همزمان با صدای قلبم به صورت زوزه یا صدای شبیه ب صدای جوجه میشنوم
البته در آزمایش cBc هم RBCپایین بوده .مدت 4 ماه پیش چندضربه به سرم در قسمت پشت گوشم وارد شده
این هم بگم ک فشار و قند و چربی هم نرمال هست .میشه من رو راهنمایی کنید واقعا کلافه شدم از صدای توی گوشم .ب متخصص شنوایی مراجعه کردم گفتن مشکلی نداره و گوشم سالمه

سلام نتایج آزمایش خون خودتون را برای شماره واتس آپ مطب ارسال کنید تا بعد از بررسی به صورت تلفنی هم صحبت کنیم تا بهتر بتونیم شمارو راهنمایی کنیم. 09105241071 02188949368


سلام ببخشید من دو روزه گوشم تاپ تاپ میکنه صدای ضربان میده انگار پشت هم میزنن تو گوشم امروز متوجه شدم کمی هم خون اومده میشه بگید از چیه؟

سلام باید تست شنوایی شامل ادیومتری و تمپانومتری انجام بدید تا مشخص بشه می توناند به دلیل جرم گوش، پارگی پرده گوش یا عفونت گوش باشد برای تشخیص دقیق حتما باید تست شنوایی انجام بدید


سلام
من یکماه که بعد از یه فشار عصبی شدید بیست روز پیش برای اولین بار فشار زیاد و درداوری و غیر قابل تحمل در گوش چپم احساس کردم و الان در هر دو‌گوشم احساس فشار و درد را کمو زیاد دارم لطفا بنده راهنمایی بفرمایید

سلام احساس فشار و درد در گوش می تواند به علت جرم گوش یا عدم کارکرد مناسب شیپوراستاش در گوش میانی باشد بهتره است تست شنوایی کامل انجام شود و به متخصص گوش حلق بینی مراجعه کنید تا ارزیابی کامل سیستم شنوایی انجام شود.


سلام من گوش چپم وقتی بلند میشم از حالت خوابیده ضربان داره علتش چیه؟

سلام احتمالا تغییر فشار خون باعث این حالت می شود پیشنهاد می شود آزمایش خون برای بررسی غلظت خون انجام و در صورت نیاز حجامت انجام شود


سلام خسته نباشید
ببخشید من یه سوال راجب همین موضوع دارم منتهی نمیدونم که به این مبحث مربوط میشه یا نه
یه مدت طولانیه که گوش سمت چپم صدای باد میده(که فک کنم میکنم همون صدای نبضم هستش) و کاملا هماهنگه با نبض رگام ، پیش چهارتا فوق تخصص رفتم و عملا همشون گفتن مشکلی خاصی نیست
فشار خون ندارم و از لحاظ بدنی مدت ۵ ساله بدنسازیو حرفه ای دنبال میکنم
صداش انقدر زیاد میشه بعضی اوقات که عصبی میشم
ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام شنیدن صدای ضربان در گوش بیشتر جنبه عروقی و مرتبط با خون است بهتر است غلت خون، چربی، قند و مواردی این چنینی رو کنترل و بررسی کنید حتی گرمی طبع غذاها هم تاثیر دارد حجامت می تواند کمک کننده باشد


با سلام من اکثر شبها و فقط در گوش چپم صدای ضربان میشنوم آیا میتواند مربوی به قلب یا فشار خون بالا باشد ؟
من ۶۱ ساله و خانم هستم

سلام بله. وزوز گوش ضربانی به دلیل مشکلات عروقی ایجاد می شود. آزمایش خون انجام بدید تا اول مشخص بشه که غلظت خون نداشته باشید فشار خون را کنترل کنید مواد کافیین دار مثل قهوه، چای مصرف نکنید نمک و ادویه مصرف نکنید


۳۵ سالمه و از بچگی صدای ضربان قلب رو در گوش هام می شنیدم ،امروز متوجه شدم که این مسأله طبیعی نیست،

سلام به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید و آزمایش خون انجام بدید تست شنوایی و تمپانومتری انجام بدید بله این صدا نوعی وزوز گوش محسوب می شود و همه افراد این صدا را ندارند. حتما پیگیر باشید


سلام من یچند زربه با موشت ولگد تو دعوا خورد به سمت راست سرم از اون روز تا الان نزدیک 20روزه فقط تو وقت خوابم صدای تبش قلبم را میشنوم خیلی ازار کننده ات زمانی که کوشتمو میزارم روی بالیشت صدا رو میشنوم

سلام به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید احتمال بعد از ضربه در عروق شما درگیری ایجاد شده


سلام وقتتون بخیر
من ۴۴سالمه نزدیک به سه سال هست بطور مداوم در گوش چپم صدای ضربان شدید رو میشنوم بلافاصله سردرد در همون سمت میشم و چشمم قرمز میشه و توی گردنم همون سمت منقبض میشه هرچی هم دکتر رفتم جوابی دریافت نکردم دیگه واقعا مستآصل شدم نمیدونم اصلا پیش چه دکتری باید برم

سلام این نوع از وزوز ها به دلیل درگیری عروق یا فشار خون یا غلطت خون ایجاد می شود آزمایش خون دارید؟ حجامت انجام دادید؟ چربی خونتون نرمال است؟ لطفا نتایج تست شنوایی و درمان هایی که تا الان انجام دادید رو بفرمایید تا بتونیم بهتر کمکتون کنیم مصرف چای، قهوه، سیگار هم فعلا ممنوع است


سلام من 19 سالمه و توی گوش سمت چپ یه مدتی هست که صدای باد می‌نوشم توی گوشم که با ریتم ضربان قلبم هماهنگه وقتی دستم می‌زاره رو گردنم یکم صدا قطع میشه و این روزا گوش سمت راستم هم اینطوری شده ساکش گوش کردم اما خوب نشده

سلام احتمال غلطت خون، مشکلات عروقی، چربی یا قند در این موارد وجود دارد لطفا برای حجامت یا فست خون مراجعه کنید آزمایش خون انجام بدید و نتیجه را برای ما بفرستید به غذاهایی که میخورید توجه کنید چون غذاها با طبع گرم می تواند در ایجاد این مشکل نقش داشته باشد 09105241071


با سلام
من فقط گاهی شب ها وقتی به پهلو می خوابم صدای ضربان می شنوم بعضی وقت ها از هر دو گوش
وقتی به پشت می خوابم دیگه صدا رو احساس نمی کنم

سلام این حالت بیشتر به دلیل فشار اوردن بر روی عروق است و مشکلات عروقی باعث ایجاد این صدای ضربان می شود برای برطرف کردن این مشکل به متخصص شنوایی شناس و قلب و عروق مراجعه کنید و بهتر است نوع تغذیه خودتون را تغییر دهید(گرمی و سردی غذاها) ازمایش خون انجام بدید تا غلطت خون، چربی و قند بررسی شود برای حجامت یا فست خون اقدام کنید


سلام من ۳۱ سالمه و حدود ۴سال هست که ضربان قلبمو تو گوش هام بخصوص گوش چپ میشنوم و به پزشک مراجعه کردم و شنوایی سنجی هم کردم و مشکلی نداشتم ولی دیگه دکتر نرفتم اما همچنان هر شب و روز این صدا تو گوشمه.تاجایی که میدونم مشکل چربی وقند و غلظت خون هم ندارم چون مرتب هر۶ماه چکاب میکنم خسته و کلافه شدم

سلام. وزوز ضربانی بیشتر بخاطر مشکلات عروقی و فشار خون ایجاد می شود. به همین حاطر تغذیه و عواملی که فشار خون را تغییر می دهند بسیار مهم هستند. حجامت رو پیشنهاد می کنم. مصرف غذاهای جرب، نمک و فلفل و طبع گرم را حذف کنید.هنگام خواب سعی کنید که گوش شما بسته نشود تا صدای ضربان به دلیل بسته بودن کانال گوش بیشتر شنیده نشود(روی سمتی که وزوز دارد نخوابید تا شدت صدا بیشتر نشود). مواظب تغذیه خودتون باشید. در طول روز صدای وزوز شنیده نمی شود اما در طول شب و هنگام خواب به دلیل ساکت بودن محیط اطراف صدا کاملا قابل شنیدن است به همین دلیل اگر می تونید هنگام خواب صدای طبیعت را با شدت بسیار کم روشن کنید تا صدای وزوز گوش شنیده نشود.


سلام من وقتی استرس میگیرم صدای ضربان قلبم رو می‌شنوم و تو شرایط های دیگه اینطوری نمیشم آیا باید به دکتر مراجعه کنم یا نه ؟

سلام. بهتر است به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید. احتمال درگیری در عروق، افزایش چربی خون وحود دارد که ممکن است بعدها این مشکل به صورت وزوز ضربان دار دیده شود.


سلام وقت بخیر من دختر ۳۲ ساله هستم، صدای قلبم رو در گوشم رو میشنوم گاهی هر دو گوش گاهی یکی و ضربان قلبم انگار به زور و سخت هست صدای تاپ تاپ محکم نمیشنم انگار قژ قژ به زور داره، موقع استراحت ، خواب و وقتی هندفری در گوشمه میشنوم، البته بیماری نارسایی قلبی داریم هر دو بطن ولی بطن چپ بیشتره، اما با دارو سریع کنترل شده و اوضاع قلبم الان جدی و وخیم نیست اما دارو مصرف میکنم... علت صدای گوشم میشه مربوط به قلبم باشه ؟ صداش آزارم میده

بله. به این نوع وزوز، وزوز ضربان دار گفنه می شود که در بیشتر موارد اختلال در عروق گوش باعث این مشکل می شود اما بهتر است ازمایش خون هم انجام بدید تا قند و چربی خون نیز چک شود.


سلام من ضربان گوش راست دارم چکار باید بکنم


سلام من ۳۱ سالمه تقریبا ۲۰ روز میشه که در گوش چپم صدای زبان دار میشنوم مثل تپش قلب درد نداره ولی در روز ۲الی ۳ بار اتفاق میفتد لطفا مرا راهنمای کنید

سلام. صدای شنیدن ضربان قلب در گوش به علت مشکلات عروقی مثل فشار خون، غلظت خون و موارد شبیه به این می باشد. بهتر است به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید و در کنارش آزمایش خون هم انجام بشه بهتره تا وضعیت گلبول های قرمز بررسی شود.


من در گوش راستم صدای ضربان قلب میده با تپش قلبم مثل همنن چی کارکنم خوب بشه

سلام شما دچار وزوز ضربان دار شدید که در اکثر مواقع به علت انسداد در عروق گردن و سر می باشد. باید به پزشک قلب و عروق مراجعه کنید. ازمایش خون بدید تا ببینیم آیا چربی و قند بالا دارید یا خیر تست شنوایی انجام بدید


سلام. گوشتون رو از بابت جرم گوش بررسی کنید. و بهتره به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید ار بابت بررسی عروق، فشار خون و همچنین آزمایش خون هم انجام بدید تا وضعیت قند و چربی مشخص بشه چون شنیدن صدای ضربان قلب در گوش بیشتر به علت مشکلات عروقی هست با انجام تست های بالا می توانیم حداقل علت دقیق تر رو مشخص کنیم تا براساس اون درمان مناسب رو انجام بدیم با تشکر


سلام ببخشید گوش چپ من امروز به شکل عجیلی بعضی مواقع انگار داخلش یک ساب کوچک صدای باس ایجاد می کند . امروز بار دوم است به مدت مثلا ۲ یا ۳ دقیقه بعد که به کاری مشغول می شوم که حواسم پرت شود دیگر صدا نمی دهد . شنوایی هنوز مثل قبل خوبه ، مشکل فشار خون ، کلسترول یا قند هم ندارم . مشکل چیست ؟

سلام بهتره ابتدا به متخصص شنوایی شناسی مراجعه کنید که گوشتون رو از جهت جرم گوش، عفونت، پارگی پرده گوش بررسی کنند. تست مورد نظر تست تمپانومتری می باشد. بهتر است تست ادویمتری هم بابت بررسی دقیق شنوایی هم انجام بدید چون ممکنه بعضی از مناطق شنوایی درگیر شده باشد که در گفتار نقش کمتری دارند و شما اطلا متوجه آسیب شنوایی نمی شوید. می تویند نتایج تست های شنوایی رو هم برای واتس اپ فراشنوا ارسال کنید با تشکر 09105241071 02188949368


سلام مندو روز هست لیپو غبغب انجام دادم. از روز دوم شنواییم کم شده و صدای ضربان دایم در گوشمه. این طبیعیه؟ البته به خاطر جراحی دیگه بیهوشی داشتم.

سلام نوار گوش باید بفرستید. ربطی به جراحی نداره. قبل از جراحی هیچ مشکلی نداشتید و تست شنوایی دارید 09105241071


سلام، من ده روزی میشه به طور ناگهانی همراه با سرما خوردگی صدای نبص در گوش راستم میشنوم،در طول روز قطع میشه باز شروع میشه یعنی مداوم نیست چکار کنم قطع بشه


سلام واقعا صدای قلب از گوش شنیده میشه درمان نراره.من دکتر قلب مغز گوش ...رفتم ولی بیفایده صدای تاب تاب قلبم از گوش راست ول بکن نیست .اگه راهی دارید بفرماید


سلام من هرازگاهی مخصوصا وقتی دارم درس میخونم گوشم نبض میزنه و یکم که میخوابم و بیدار میشم خوب میشه تا زمانی که دوباره شروع به درس خوندن میکنم و بعد ی مدت دوباره نبض میزنه هرچی میگذره آزاردهنده ترم میشه. فشار خون پایین دارم و اضافه وزن و درحال تحصیلم هستم میشه لطفا بگین ممکنه برا چی باشه؟


با سلام گاهی اوقات مثلا موقع خواب یا زمانیکه نشسته هستم و می خوام بلند شم به یک باره فضای سرم رو با یک سنگینی همراه با شنیدن صدای قلبم می شنوم و بعد از چند ثانیه از بین میره این حالت و از بچگی تا به حال موقع خواب وقتی به سمت پهلوی راست یا چپ میخوابم صدای تیک تیک دقیقا مثل صدای قلبم رو توی هر دو گوشم حس میکنم.البته گوشم باید به سمت بالش باشه

سلام. این مشکلات بیشتر شبیه به مشکلات عروقی هستند. بهتره به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید و تست های کامل انجام بدید. چون طبق حرفتون به احتمال خیلی کمی مربوط به درگیری در گوشتون باشه.


با سلام بنده هر وقت فعالیت بدنی شدید دارم (مثلا ورزش کردن)، در گوش چپم صدا ضربان قلبم رو میشنوم. در کل استرس و بالا رفتن ضربان قلبم موجب شنیدن شدن صدای قلبم در گوش چپم میشه. ممنون میشم توضیحی در این مورد بدید.♥️

با سلام خدمت شما احتمالا مشکل شما عروقی و مربوط به فشار خون باشد. بهتر است چک آپ کامل و به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید. اگر وزوز به صورت کامل و هنگام خوابیدن شنیده نمی شود با کنترل استرس و افزایش شدید فعالیت قابل کنترل است و آزاردهندگی شدیدی فراهم نمی کند. با تشکر


سلام من یک سال پیش عمل کاروتید بادی انجام دادم الان گوش سمت چپم صدای ضربان قلب میده گاهی اوقات مخصوصا وقتی فعالیتی انجام بدم دلیلش چیه ممنون میشم راهنمایی کنید

با سلام. این سوال برای دوست دیگرمون هم مطرح شده بود. به احتمال قوی فشار خون داشته باشید. همچنین قند، چربی خودتون رو کنترل کنید. آزمایش خون انجام بدید و به شماره واتس اپ مطب ارسال کنید تا بتونیم راهنمایی کنیم.


سلام من چند روز پیش از اتاق عمل بیرون اومدم وقتی به هوش اومدم گوش چپم خیس بود وقتی مرخص شدم این ضربان تو گوشم شروع شد و هنوز ادامه داره .لطفآ یه راه درمان توصیه کنید ممنون

سلام. به احتمال قوی به دلیل مصرف داروها بوده و بعد چند روز صدا حذف می شود. در صورت عدم حذف وزوز به کلینیک های گوش حلق بینی و شنوایی سنج مراجعه کنید تا با ارزیابی شنوایی و وضعیت گوش میانی بتوانند بهتر شمارو راهنمایی کنند. با تشکر


سلام من 3 سال هست توی گوش سمت راستم به طور مداوم صدای نبض می‌شنوم و اصلا قطع نمیشه جایی هم هستم که در دسترس دکتر متخصص نیستم

با سلام وزوز گوش در صورتی در کلینیک فراشنوا قابل درمان هست که منشا آن مشکلات شنوایی و گوش باشد در مورد وزوز ضربانی توصیه می شود ابتدا به متخصص قلب مراجعه نمایید


سلام منم نبض گوش درارم ۴ سال میشه سنجش هم رفتم گفته خوبه ،پس از چی میتونه باشه قرص فشار هم میخورم ولی باز این صدا هست

با سلام وزوز گوش ضربانی معمولا به خطر مسائلی مانند مشکلات قبلی و فشار می باشد لطفا به پزشک متخصص قلب مراجعه نمایید


با سلام و خسته نباشید ببخشید بنده ب سر و گوم ضربه وارد شد و الان ضربان گوش سمت راست رو میشنوم ؟ از لحاظ شنوایی هم زیاد مشکل ندارم بی زحمت دلیل ش رو بگید با تشکر

سلام من ازشهریورتا الان صدای ضربان ازگوش راستم می شنوم فکرکردم مشکل گوش دارم چندباری رفتم دکتر شستشوداد وشنوایی سنجی رفتم گفت هیچ مشکلی ازنظرگوش نداری الان نزدیک دوهفته هست پشت سرم خیلی دردمیکنه که تحمل ندارم این دردهرازگاهی میادسراغم دردش خیلی وحشتناکه که تمام بدنم دردمیگیره لطفا منو راهنمایی کنید که علت چیه چون دسترسی به دکترندارم توی روستام بخاطرمشکلات نمی تونم برم شهر


سلام من 44سال سن دارم چند ماه پیش برای اولین بار صدای ضربان نبض بهمراه صدای جریان خون در رگ رو تو گوش چپم شنیدم این قضیه برای دو سه روز ادامه داشت و خودبخود خوب شد الان هر 40 یا 50 روز دوباره شنیدن صدای ضربان تو گوش چپم تکرار میشه و هر دفعه سه یا چهار روز ادامه داره ، کلافه شدم امروز هم برای بار پنجم این صدا رو تو گوشم می شنوم البته یه مقدار شدید تر.افت شنوایی و مشکلات دیگه ای ندارم فقط 10سال پیش پرده این گوشم پاره شد بعدش خوب شد. ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام وقتتون بخیر شما درمان شدید من یک ساله مدام این مشکل و دارم شب و روز ۲۹ سالمه و هر وقت صدا شدید میشه سردر شدید میگیرم


سلام توی گوشم صدای لرزش میاد چندبار هم دکتر رفتم اما گفتن مشکلی نیست اما من چندسال این مشکل رو دارم متأسفانه راه من دوره اگه میشه راهنمایی بفرمایید


من توی هر دو گوشم معمولا روزی یک باز دو سه تا صدای نبض میشونم و صداش هم ضعیفه علتش میتونه کم تحرکی باشه؟


سلام من صداي ضربان در گوش چپ دارم ولي در هرساعت شايد يكي دوبار پشت هم بزند باز قطع ميشود اصلا مداوم نيست علتش چي ميتونه باشه

سلام دلایل مختلفی میتونه داشته باشه من جمله کم شنوایی ،استرس،کمبود ویتامین و غیره لطفا برای ارزیابی دقیق به صورت حضوری به کلینیک مراجعه نمایید


ببخشید هردو گوش من مثل تاب تاب قلب توش صدا میده خیلی هم داره عزیزتم میکنه چکار کنم😩

با سلام لطفا برای ارزیابی وزوز با شماره تلفن های کلینیک تماس بگیرید


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.