عادت کردن به سمعک با ۱۰ روش فوق العاده

عادت کردن به سمعک با ۱۰ روش فوق العاده
گوش انسان ابزار قدرتمندی است. این می‌تواند صدای ثابت یخچال را در چند اتاق دورتر یا ضربه خفیف یک شاخه را درحالی‌که در وسط جنگل راه می‌روید، بگیرد. اما اگر دچار کم‌شنوایی هستید، جداسازی صداهای خاص و تمرکز بر روی گام‌های مناسب ممکن است به طور فزاینده‌ای دشوار شود، به‌خصوص با افزایش سن. کم‌شنوایی یک پدیده رایج است که می‌تواند در نتیجه بسیاری از موقعیت‌ها رخ دهد. شما می‌توانید با افزایش سن یا آسیب‌های ناشی از سروصدا که در اثر قرارگرفتن طولانی‌مدت در معرض صداهای بلند مانند چکش جک یا به دلیل تجارب یکباره مانند شلیک گلوله یا انفجار، ازدست‌دادن شنوایی ایجاد می‌شود. اگر کم‌شنوایی را تجربه کرده‌اید، ممکن است برای بهبود تجربه روزمره خود از سمعک استفاده کنید. یا شاید هنوز روی حصار هستید، کاملاً مطمئن نیستید که سمعک برای شما مناسب است یا خیر. اما آیا می‌دانستید که فناوری سمعک‌ها در سال‌های گذشته بسیار بهبودیافته است؟ معمولاً حدود یک ماه طول می‌کشد تا افراد با استفاده از سمعک سازگار شوند. بدون اینکه متوجه شوید، مغز شما با کم‌شنوایی شما سازگار خواهد شد، بنابراین همه چیز در ابتدا می‌تواند بلند و عجیب به نظر برسد. برای تنظیم باید تاحدامکان به طور منظم از سمعک استفاده کنید. دستیابی به کار با سمعک، مانند تعویض باتری‌ها و قراردادن سمعک در گوش نیز ممکن است کمی طول بکشد. همچنین ممکن است لازم باشد قبل از اینکه وسایل کمکی شما کاملاً نصب و برنامه‌ریزی شوند، چند بار به شنوایی‌شناس مراجعه کنید - از این موضوع خجالت نکشید یا ناامید نشوید. طبیعی است. در اینجا 10 روش فوق‌العاده برای عادت کردن به سمعک آورده شده است   عادت کردن به سمعک با ۱۰ روش فوق العاده  

10 روش عالی برای عادت کردن به سمعک

  ممکن است کمی طول بکشد تا به سمعک خود عادت کنید، به‌خصوص زمانی که برای مدت طولانی به شنیدن چیزها به روش خاصی عادت کرده باشید. در اینجا چند روش برای صاف کردن انتقال شما وجود دارد:  

1) وقتی بیدار هستید تا جایی که می‌توانید سمعک خود را بپوشید

  منتظر نمانید تا در گردهمایی بعدی گروهی یا گردش اجتماعی سمعک خود را بپوشید. در عوض، می‌خواهید فوراً آن را در خانه بپوشید - از زمانی که صبح از خواب بیدار می‌شوید تا شب به رختخواب بروید. دوش بگیرید، شنا کنید یا موهایتان را مرتب کنید. هرچه صدای بیشتری در محیط خود بشنوید، مغز شما بهتر با آن سازگار می‌شود. "حتی اگر در خانه فقط به صدا درآید، مانند صدای زمزمه یخچال یا زنگ در، یا صدای مایکروویو شما - مغز شما شروع به تطبیق با این صداها کرده است. اگر منتظر بمانید تا آن‌ها را بپوشید تا به رستوران، کنسرت یا گردهمایی دوستانه بروید، ممکن است مغز شما تحت‌تأثیر همه صداهای بیرونی قرار بگیرد. استفاده از سمعک در محیط‌های ساکت‌تر و روزمره به افزایش تحمل شما در برابر صداهای روزمره کمک می‌کند و به مغز شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از سمعک سازگار شود.  

2) شما نباید بازخورد را پیش‌بینی کنید

  قبلاً برای سمعک‌های قدیمی‌تر معمول بود که بازخوردی ایجاد کنند، اما اکنون نباید این‌طور باشد. سیستم‌های مدیریت بازخورد در سمعک‌های امروزی بسیار بهبودیافته‌اند، بنابراین اگر بازخورد دارید، باید با شنوایی‌شناس خود صحبت کنید. شنوایی‌شناس شما مطمئن می‌شود که تناسب مناسب است که مومی در گوش‌های شما وجود ندارد و مطمئن می‌شود که حجم صدا در سطح مناسبی تنظیم شده است تا بازخوردی وجود نداشته باشد.   عادت کردن به سمعک  

3)از عزیزانتان کمک بخواهید

  شما مجبور نیستید به‌تنهایی به سمعک خود عادت کنید. خانواده و دوستان شما می‌توانند با انجام چندین کار کمک کنند که عبارت‌اند از: کند کردن صحبت آنها. روبروی شما قرار بگیرند وقتی صحبت می‌کنند. به شما امکان دهند صدا را برای تلویزیون و سیستم‌های سرگرمی خود تنظیم کنید. وقتی مردم واقعاً سریع صحبت می‌کنند، پردازش این اطلاعات برای شما سخت‌تر می‌شود، به‌خصوص اگر کاهش شنوایی وجود داشته باشد.  

4)سعی کنید با افراد گروهی ارتباط برقرار کنید

  مردم اغلب می‌ترسند که تحت‌تأثیر همه صدا قرار بگیرند و در موقعیت‌های گروهی برایشان سخت باشد، اما واقعیت این است که اگر از سمعک استفاده می‌کنید، باید کار را برای شما آسان‌تر کند. در آن محیط‌های گروهی حداکثر سطح خروجی وجود دارد و بر اساس برنامه‌نویسی است که در سمعک انجام می‌شود؛ بنابراین، سمعک‌ها سعی می‌کنند در موقعیت‌های پر سروصدا برای شما تنظیم شوند تا مقداری از این نویز پس‌زمینه را کاهش دهند و به تمرکز روی اطلاعات گفتاری کمک کنند. با آزمایش سمعک خود در محیط‌های اجتماعی، می‌توانید تعیین کنید که چه نوع تنظیماتی باید در برنامه‌نویسی‌تان انجام شود تا این تجربه‌ها برای شما آسان‌تر شود. اما احساس نکنید که باید عجله کنید: هر چه زمان بیشتری را صرف استفاده از سمعک در خانه کنید، مغز شما برای شنیدن صداهای خارج از خانه مجهزتر می‌شود.   عادت کردن به سمعک با روش فوق العاده  

5)هنگام تماشای تلویزیون یا گوش‌دادن به کتاب صوتی از زیرنویس استفاده کنید

  نشانه‌های بصری به مغز شما کمک می‌کند صداهایی را که دریافت می‌کند پردازش کند - به همین دلیل است که به جای صحبت کردن با کسی رودررو به جای اتاق دیگر یا زمانی که از شما دور می‌شوند، کمک می‌کند. همین ایده برای زمانی که در حال تماشای تلویزیون یا گوش‌دادن به یک کتاب صوتی هستید نیز صدق می‌کند. توانایی خواندن در حین شنیدن چیزی به پرکردن جاهای خالی کمک می‌کند. سیستم شنوایی بسیار پیچیده است؛ بنابراین، اگر بتوانید هم‌زمان بخوانید و بشنوید، این ارتباط را بین آنچه می‌شنوید و آنچه می‌بینید برقرار می‌کنید.  

6)با استفاده از بلندگو یا اتصال بلوتوث تماس تلفنی برقرار کنید

  در برخی موارد، می‌توانید گوشی خود را مستقیماً با استفاده از بلوتوث به سمعک خود متصل کنید. این تضمین می‌کند که تماس‌های تلفنی شما خصوصی باقی می‌مانند و مستقیم‌ترین صدای موجود را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما اگر سمعک‌های شما با بلوتوث سازگار نیست، باید با استفاده از گزینه بلندگوی تلفن تماس‌های تلفنی برقرار کنید - به‌این‌ترتیب، می‌توانید با استفاده از هر دو گوش میزان صدایی را که می‌شنوید به حداکثر برسانید و نیازی به نگرانی نیست.  

7) نگرش مثبت

  صرفاً خرید سمعک نشانه موفقیت نیست. برای غلبه بر کم‌شنوایی، باید میل به یادگیری و عزم راسخ برای افزایش توانایی شنوایی خود داشته باشید. افرادی که با نگرش مثبت به استفاده از سمعک برخورد می‌کنند، احتمال موفقیت بسیار بیشتری دارند.   عادت کردن به سمعک  

8) صبوری

  یکی از جنبه‌های رایج این است که فرد صدای خود را متفاوت یا حتی کمی بلند می‌یابد. این ممکن است در مورد سایر صداهای آشنا نیز صدق کند. نکته کلیدی این است که صبور باشید و با تغییرات آشنا شوید. مغز به اندازه شخص به زمان نیاز دارد تا به سمعک عادت کند. این یک پشتیبانی خارجی برای افزایش قدرت شنوایی است. هر محرکی تأثیری دارد، بنابراین اگر فرد آرام و آماده کمک به مغز باشد، این روند روان‌تر می‌شود.  
9) به طبیعت بروید
  صداها هنگام راه‌رفتن در طبیعت ممکن است به دلیل اختلالات، کمتر نسبت به یک اتاق بسته واضح باشد. بهتر است در اطراف فضای سبز یا مکان‌هایی باشید که می‌توانید صدای جیرجیر پرندگان، باران یا حتی تکان دادن برگ‌ها را بشنوید.  
10) به مکان‌های شلوغ بروید
  پس از آشنایی با صداهای داخل خانه یا مکان‌های معمولی بازدید، فرد باید سعی کند به مناطق با صدای زیاد، ترجیحاً مکان‌های عمومی پرجمعیت برود تا صداهای پس‌زمینه را نیز دریافت کند.
شنوایی سنجی و سمعک فراشنوا

کلینیک فراشنوا با استفاده از جدیدترین تجهیزات و متخصصین مجرب در زمینه شنوایی اطفال، تجویز سمعک و وزوز گوش سعی بر ارایه بهترین خدمات در تمامی زمینه های شنوایی می باشد.

جهت مشاوره تلفنی و آنلاین با شماره های زیر با ما در ارتباط باشید: 09105241071(مشاوره آنلاین) 02188958823 02188949368 اینستاگرام جهت مشاهده نتایج درمان: Samak_farashenava (سمعک فراشنوا)

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.