قیمت سمعک حلزونی

قیمت سمعک حلزونی

کاشت (ایمپلنت) حلزون

قیمت سمعک حلزونی ::اگر از دست دادن شنوایی شدید دارید، ممکن است از یک ایمپلنت حلزون استفاده کنید. این دستگاهی است که در ارگان مارپیچی در گوش داخلی شما قرار میگیرد. درابتدا باید خاطر نشان کرد که اصطلاح سمعک حلزونی یک تفکر اشتباه است و اصلا سمعک حلزونی وجود ندارد بلکه در واقع باید گفت کاشت (ایمپلنت) حلزونی.

تفاوت اصلی بین ایمپلنت های حلزونی و کمک های شنوایی استاندارد وجود دارد:

اساسا یک ایمپلنت حلزونی یک دستگاه بسیار کوچک است که به صورت جراحی به سر یک فرد مبتلا کم شنوایی یا ناشنوایی وارد می شود. ایمپلنت به شما کمک می کند با برقراری ارتباط با یک پردازنده صوتی خارجی بهتر شوید. پردازنده در سر درست پشت گوش قرار دارد و به صورت مغناطیسی نگهداری می شود. ایمپلنت های حلزونی شامل یک روش جراحی انجام شده توسط یک جراح ایمپلنت است. بر خلاف سمعک های شنوایی، ایمپلنت های حلزونی صدا را تقویت نمی کنند. در عوض، آنها صدای کانال را برای دور زدن قسمت های آسیب دیده حلق آویز و به طور مستقیم عصب شنوایی را تحریک می کنند. ایمپلنت سیگنال های الکتریکی را تولید می کند که به عصب شنوایی ارسال می شود، که پس از آن به قسمت شنیداری مغز منتقل می شود که به صداها به رسمیت شناخته شده است. یک ایمپلنت حلزونی مانند سخنرانی طبیعی زمانی که آن را برای اولین بار روشن است، صدا نمی کند. متخصص شنیداری شما می تواند به شما کمک کند تا این صداها را به معنای ارائه آموزش های توانبخشی شنوایی در هفته ها و ماه های پس از جراحی ایمپلنت خود داشته باشید. گرفتن ایمپلنت حلزونی برای همه مناسب نیست. این شامل عمل جراحی تهاجمی و تعهد پس از جراحی برای انجام ماههای آموزش شنوایی کمک های شنوایی به منظور دستیابی به بهترین نتیجه ممکن است. ایمپلنت های حلزونی سیگنال های صوتی واقعی را از طریق الکترود انتقال می دهند. این تبدیل به صداهای به امواج الکتریکی، که توسط مغز تفسیر می شود. هدف آن جایگزینی عملکرد حلزون است.

قیمت سمعک حلزونی تفاوت های دیگر عبارتند از:

سمعک های استاندارد به صورت جراحی وارد نشده است. آنها در داخل یا پشت گوش پوشیده می شوند. سمعک استاندارد معمولا ایده آل برای کم شنوایی به کار میرود. ایمپلنت های حلزونی گزینه های خوبی هستند، زمانی که از دست دادن شنوایی شدید در یک یا هر دو گوش و از دست دادن درک سخنرانی وجود دارد.

چه کسی می تواند یک ایمپلنت حلزونی را دریافت کند؟

پزشکان ایمپلنت های حلزونی را برای کودکان زیر 12 ماهگی با کاهش شنوایی عمیق در هر دو گوش در نظر می گیرند. کودکان مسن تر با افت شنوایی جدی نیز ممکن است ایمپلنت های حلزونی را دریافت کنند. یک تیم ایمپلنت حلزونی کمک خواهد کرد تا تصمیم بگیرد که آیا ایمپلنت های حلزونی یک گزینه خوب هستند. این تیم شامل یک متخصص شنوایی (متخصص شنوایی)، یک دکتر گوش و دندان (ENT)، یک درمانگر گفتار، روانشناس، و یک کارمند اجتماعی است.

میانگین هزینه ایمپلنت حلزون

برخی از شرکت های بیمه هزینه یک ایمپلنت حلزون را پوشش می دهند. تغییرات در قیمت به دلیل عوامل مختلفی از جمله، اما نه محدود به چیزهایی مانند مشاوره اولیه، هزینه جراحی، هزینه های بیمارستان، هزینه های بیهوشی، آیا ایمپلنت ها در یک یا هر دو گوش قرار می گیرند.

راه های بودجه عبارتند از:

صندوق سلامت خصوصی - به عنوان مثال (بیمه طلایی) ممکن است تمام هزینه های مورد نظر پزشکی را مورد توجه قرار دهد تا به شما کمک کند دوباره بشنوید. متخصص شنیداری شما می تواند به شما در هدایت گزینه های بودجه کمک کند و واجد شرایط بودن خود را برای راه های مختلف مورد بحث قرار دهد.

هزینه های اضافی:

ایمپلنت های حلزون به باتری ها تکیه می کنند. ایمپلنت های مختلف از انواع مختلف و اندازه های باتری استفاده می کنند. برخی از باتری های استاندارد AA استفاده می کنند. باتری های قابل شارژ، که بیشتر هزینه می کنند، باید سالانه جایگزین شوند. کارشناسان توصیه می کنند که هر کسی که ایمپلنت دارد، مجموعه ای دیگر از باتری ها را با خود در همه زمان ها داشته باشد. اکثر ایمپلنت های حلزونی با یک گارانتی سه ساله می آیند، که هر تعمیر و نگهداری یا تعمیرات را پوشش می دهد. کارشناسان توصیه می کنند که بیماران گارانتی گسترده ای را برای ایمپلنت خود خریداری کنند.

سمعک حلزونی جوانب مثبت و منفی از کاشت حلزون چیست؟

مانند بسیاری از دستگاه های پزشکی دیگر، کاشت حلزون جوانب مثبت و منفی دارد.

جوانب مثبت

اگر شما از دست دادن شنوایی شدید دارید، کاشت حلزون می تواند کیفیت زندگی را بهبود بخشد. مزایا در روش و روند بازسازی بستگی دارد. با کاشت حلزون، شما ممکن است قادر به: شنیدن صداهای مختلف، مانند قدم زدن باشید سخنرانی را درک کنید بدون نیاز به لب خوانی صداهایی بشنوند در تلفن موسیقی را بشنوید تماشای تلویزیون بدون نوشتن شرح تصاویر و برای نوزادان و کودکان نوپا، دستگاه می تواند به آنها کمک کند تا یاد بگیرند که چگونه صحبت کنند.

جوانب منفی

عمل جراحی کاشت حلزون یک روش عموما بی خطر است. با این حال، آن را ارائه خطرات بالقوه، از جمله: خون ریزی ورم در گوش زنگ (وزوز گوش) سرگیجه عفونت در محل عمل جراحی دهان خشک خطرات خاص در سلامت کلی شما و شرایط پزشکی بستگی دارد. این مهم است که با دکتر خود مشورت کنید.

در عمل جراحی ایمپلنت حلزون چه اتفاقی می افتد ؟

جراحی ایمپلنت حلزون تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. کودک از طریق عمل جراحی خواب می رود و احساس درد نمی کند.

جراح:

برش (برش) را می سازد، سپس ایمپلنت زیر پوست و داخل جمجمه قرار می گیرد. سیم ها را با سیم های الکترودها به مارپیچ های حلقوی حلق آویزان کنید. ایمپلنت را در محل نگهداری می کند و برش را با سوزن بسته می کند. بسته به یک شنوایی کودک، پزشک ممکن است توصیه کند دو ایمپلنت حلزون ، یکی برای هر گوش را توصیه کند. این ممکن است در همان زمان یا در دو عملیات جداگانه انجام شود. افرادی که دارای دو ایمپلنت هستند بهتر می توانند بگویند که صدای آن از کجا می آید، در تنظیمات پر سر و صدا بهتر می شنوید و صدای هر دو طرف را بدون نیاز به نوسان خود بشنوید.
شنوایی سنجی و سمعک فراشنوا
تجویز انواع سمعک های نامریی، داخل گوشی و پشت گوشی ریک با تکنولوژی هوشمند در مرکز فراشنوا انجام می شود. جهت مشاوره تلفنی و آنلاین با شماره های زیر با ما در ارتباط باشید: 09105241071(مشاوره آنلاین) 02188949368 اینستاگرام جهت مشاهده نتایج درمان: Samak_farashenava (سمعک فراشنوا)

دیدگاه ها درباره قیمت سمعک حلزونی

باسلام قیمت پردازشگر Rondo 2 رامیخواهم

سلام
برای وسایل کاشت حلزون باید به مراکز کاشت یا شرکت های وارد کننده تماس بگیرید
شرکت سهند طب درمان برای کاشت کوکلیا
و شرکت التون شنوا برای دستگاه کاشت med el


شنوایی ۹۵ درصد هستم سمعک نامرعی لازم دارم

سلام
برای کم شنوایی شما سمعک نامریی مناسب نیست چون قدرت کافی برای پوشش دهی را ندارد
سمعک مناسب شما باید به صورت پشت گوشی و با قدرت التراپاور باشد


قیمت پردازنده بیرونی دستگاه کاشت حلزون.
برند نایدا کیو۹۰ امریکایی... قیمتش چند هست . چطور میشه خرید کرد دختر دوستم که ۴ساله هست. دستگاه شنوایی شو یک هفته هست که گم کرده لطفا راهنمایی کنید اگه. این دستگاه یک ماه هم استفاده نکنن چه مشکلاتی براشون داره چون این دختر خانم. تاره داشتند چند کلمه ای صحبت میکردند خیلی نگرانیم که و خانواده این دختر این چند روز کلا نابود شدن. و استرس و تنش و حتی خود دختر کوچولو که برای دستگاهش از لحظه ای از خواب بیدار میشه گریه و بیتابی میکنه تا وقتی دوباره بخوابه . راهنمایی کنید چه کاری میشه انجام داد .. اسم دختر خانم
سنا فرزادی مطلق هست

سلام متاسفانه کاشت حلزون مثل سمعک نیست و به صورت انحصاری هست حتما باید به مراکز کاشت شهر خودتون مراجعه کنید یا با شرکت اصلی تماس بگیرید کاشت مددل: شرکت آلتون شنوا کاشت کوکلیا: سهند طب درمان و کاشت ادونس بایونیک


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.