محافظ جرم سمعک

محافظ جرم سمعک

محافظ سمعک

محافظ جرم سمعک از آن قطعاتی است که برای کارکردن طولانی سمعک لازم و ضروری است. افزایش طول عمر هر وسیله ای در گرو قراردادن آن وسیله در محیطی به دور از آلودگی و عوامل مخرب می باشد. سمعک ها نیز این چنین هستند. به دلیل آنکه سمعک های درون گوشی دارای مجاورت با ترشحات گوش می باشند می بایست برای سرویس کردن و نظافت آنها همواره وقت گذاشت. در این مطلب درباره اهمیت استفاده از محافظ جرم سمعک توضییح خواهیم داد. اما پیش از آن بهتر است قدری درباره ساختار گوش و نیز ترشحات آن توضییحاتی خدمت شما ارائه بدهیم.   محافظ جرم سمعک  

ساختار گوش

گوش انسان از سه قسمت تشکیل شده است: • بخش بیرونی • بخش میانی • بخش داخلی بخش بیرونی گوش شامل لاله گوش که ساختاری غضروفی می باشد و نیز مجرای این گوش می باشد. بسیاری از سمعک ها نیز در داخل گوش قرار میگیرند. بخش میانی نیز دارای سه استخوانچه به نام های چکشی سندانی و نیز رکابی می باشد که کوچکترین استخوان های بدن می باشند. در نهایت بخش درونی هم شامل حلزون گوش و نیز مجرای نیم دایره می باشد. مجرای گوشمیزبان ترشحات غدد گوش می باشد. این ترشحات از جنس موم می باشند و در ممانعت از ورود ذرات خارجی به داخل گوش نقش دارند. به بیان بهتر به منظورت به دام انداختن ذرات خارجی این ترشحات مومی توسط غدد گوش به داخل مجرا می ریزند. البته تنها ساختار حفاظت کننده از گوش درونی و میانی که در گوش بیرونی قرار دارد غدد ترشح کننده موم نمی باشند. بلکه در داخل گوش مو های ظریفی نیز وجود دارند که آنها هم ذرات خارجی را به دام می اندازند.

فیلتر جرم سمعک

این ساختار که در نوک سمعک قرار میگیرد یک قطعه دارای تخلخل می باشد که مانع از ورورد جرم های گوش به داخل سمعک می شود. اگر شمایی که از سمعک درون گوش استفاده می کنید به دنبال این قطعه برروی سمعک خود بگردید این قطعه را به رنگ های مختلفی خواهید دید. البته تنها برای ممانعت از ورود جرم به گوش این قطعات به کار نرفته و برای ممانعت از ورود گرد و غبار نیز این وسیله دارای کاربرد می باشد. محافظ جرم سمعک هم مانند سایر وسایل به مرور زمان فرسودگی خود را تجربه کرده و نیاز به تعویض پیدا میکند. استفاده مداوم از محافظ جرم سمعک سبب خواهد شد توان این قطعه برای ممانعت از ذرات خارجی به داخل گوش کاهش یافته و نیاز به تعویض آن حس شود.

چرا از فیلتر محافظ سمعک می بایست استفاده کنیم؟

سمعک ها در صورتی که به طور منظم تمیز نشوند و از آلودگی پاک نشوند در مدت زمانی کوتاه دچار اشکال خواهند شد. به همین منظور می بایست ساختار هایی تعبیه شوند که مانع از اسیب دیدن اجزای سمعک به وسیله آلودگی ها شوند. یکی از موارد قابل ذکر درباره این آلودگی ها همین ترشحات گوش می باشند. جرم مومی گوش دارای تاثیر مخربی بر عملکرد سمعک می باشد و تعبیه شدن فیلتر محافظ سمعک یا همان محافظ جرم سمعک به منظور ممانعت کردن از ورود جرم به سمعک مورد استفاده قرار میگیرند. عملکرد ضعیف سمعک که در نتیجه ورود جرم به گوش می باشد خود دارای علائم مختلفی می باشد. برای نمونه می توان به صدای کم با وجود باتری نو اشاره کرد. بهتر است هر از چندگاهی همین فیلتر را هم چک کنید که مبادا با جرم دچار انسداد شده باشد. اگر دارای سمعک داخل گوشی هستید به نظافت گوش های خود و نیز تمیز کردن مرتب سمعک اهمیت دهید تا این وسیله کمک شنوایی به زودی دچار ضعف عملکرد نشود. البته همین تمیز کردن نیز اصول خود را دارد. در ادامه برای شما نکاتی را ذکر خواهیم کرد که شما را در حفظ کردن سمعک به مدت طولانی یاری خواهند کرد.  

محافظ جرم سمعک نگهداری بهتر از سمعک های درون گوشی

• قرار دادن سمعک در معرض رطوبت می تواند به سمعک شما آسیب بزند. پس در برابر مواردی چون بارش باران و نیز سرازیر شدن آب از دوش حمام مراقب سمعک خود بوده و پس از خارج کردن سمعک خود را در معرض آب قرار دهید. • به علاوه اینکه بهتر است در صورتی که تعریق زیادی را تجربه می کنید و این تعریق سبب خیس شدن سمعک می شود اقدام به خروج باتری سمعک کرده و درب آن را باز بگذارید. • به علاوه اینکه در زمان هایی که از سمعک خود استفاده ای نمی برید با احتیاط آن را وارد جعبه مخصوص خود کنید. • در صورت عدم استفاده از سمعک به مدت طولانی حتما باتری سمعک را از سمعک خارج کرده از قراردادن سمعک در محیط هایی دارای رطوبت بالا خودداری کنید. اولویت برای قراردادن سمعک پس از خروج از گوش محیط های خشک می باشد. • به علاوه اینکه یکی از اشتباهات افراد کم شنوا قراردادن سمعک در برابر منابع حرارت مانند سشوار و نیز نور مستقیم خورشید می باشد. این کار را نکنید و حتی در محیط های گرم و مرطوب مانند سونا نیز سمعک ها را پیش از ورود ه این محیط ها از گوش خود خارج کنید. • اگر به عنوان یک خانم کم شنوا تصمیم به استفاده از لوازمی چون اسپری مو و یا ادکلن دارید بهتر است پیش از استفاده از این موارد سمعک ها را از گوش خود خارج کنید. • به علاوه اینکه برای دریافت سمعک متناسب با کم شنوایی خود حتما ا یک شنوایی سنج مشورت کرده و به هیچ وجه سرخود اقدام به تهیه سمعک برای خود نکنید. همچنین اجازه استفاده از سمعکتان را به دیگران ندهید چرا که نامتناسب بودن این سمعک با کم شنوایی این افراد می تواند سبب آسیب به شنوایی این افراد شود. جمع بندی در این مطلب به بررسی قطعه ای به نام محافظ جرم سمعک پرداختیم. می دانید که سمعک از سوی بسیاری از افراد به عنوان پوشش دهنده مشکلات شنوایی آن هم بدون نیاز به جراحی مورد استفاده قرارمیگیرد. خب اگر همین وسیله کمک شنوایی دچار مشکل شود فرد اصوات را به خوبی نخواهد شنید و اعتماد به نفس حضور در جوامع را نخواهد داشت. پس می بایست ساختاری مانع از ورود گرد و غبار و ترشحات گوش به سمعک شده و از این راه طول عمر سمعک را افزایش دهند. محافظ جرم سمعک دقیقا چنین کاربردی دارد.
کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا
تجویز انواع برندهای سمعک با مناسب ترین قیمت همراه با پرداخت ویژه و اقساطی برای بیماران عزیز ارائه می شود. 09105241071(مشاوره آنلاین) 02188949368 اینستاگرام جهت مشاهده نتایج درمان: Samak_farashenava (سمعک فراشنوا)

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.