هزینه کاشت سمعک

هزینه کاشت سمعک
هزینه کاشت سمعک از آن جمله مواردی است که بسیاری از افراد که کم شنوایی را تجربه می کنند درباره آن سوال دارند. استفاده از سمعک نزد بسیاری از افراد گزینه بهتری نسبت به عمل جراحی تلقی می شود. اما خب سمعک هم ممکن است به دلیل آنکه گاها ناشنوایی افراد را به نمایش می گذارد سبب کاهش اعتماد به نفس افراد بشود. استفاده از سمعک کاشتنی نیز می تواند گزینه مناسبی در این باره باشد. جالب است بدانید کاشتن سمعک که نیاز به عمل جراحی دارد یک فرایند کاملا بدون درد می باشد. در ادامه شما را با تعبیه شدن سمعک کاشتنی بیشتر آشنا خواهیم کرد.  

سمعک کاشتنی

در عمل کاشت سمعک یک پروتز شنوایی که از پردازشگر گفتار بهره می برد در قسمتی خلفی لاله گوش و زیر پوست این قسمت تعبیه می شود. دستگاه قرار داده شده به کمک ماده ای سیمانی در جای خود ثابت نگه داشته شده و نیز به کمک دو سیم به استخوان های چکشی و نیز رکابی در گوش میانی متصل می شود. در این سیستم پرده گوش که انتهای مجرای گوش می باشد نقشی مشابه یک میکروفون داشته و اصوات پس از برخورد به آن و جذب شدن توسط این ساختار به استخوان کوچک چکشی منتقل می شوند. پیام های عصبی ایجاد شده در عصب شنوایی نیز در بخش گیجگاهی مغز پردازش و درک می شوند. جالب اینجاست که این دستگاه می تواند از راه دور کنترل شود به گونه ای که امکان کنترل توان دستگاه و زیاد و کم شدن شنوایی از راه دور را فراهم می کنند. امکان کم و زیاد شدن صدا از طریق کنترل از راه دور به کمک دکمه هایی که روی کنترل از راه دور قرار دارند فراهم می شود. برای نمونه در محیط های شلوغ و پرترددی که افراد زیادی مشغول رفت و آمد در آنها هستند استفاده از کنترل از راه دور و فشار یکی از دکمه هایش سبب فیلتر شدن بیشتر صداهای زمینه ای شده و امکان شنیدن بهتر صدای مخاطب فراهم می شود. در این حوزه پزشکی یعنی به کارگیری سمعک کاشتنی ایران پنجمین کشوری است که موفق به بکارگیری این فناوری می شود. ایران به عنوان نخستین کشور آسیایی که موفق به بکارگیری این تکنولوژی شد این موفقیت را پس از آمریکا آلمان فرانسه و سوئیس بدست آورد.  

سمعک های کاشتنی چطور تعبیه می شوند؟

در ابتدا بیایید بررسی کنیم کدام دسته از مشکلات گوش فرد را نیازمند استفاده از این فناوری می کند؟ سمعک کاشتنی در گوش به منظور افزایش توانایی های شنوایی در افراد دارای کم شنوایی یک طرفه و نیز عفونت بخش میانی گوش و همچنین مشکلات وراثتی و البته عفونت بخش بیرونی گوش مورد استفاده قرار میگیرد. به دلیل امکان پذیر بودن ارتعاش جمجمه در افراد دارای کم شنوایی یک طرفه توانایی حلزون گوش در تحریک شدن به وسیله سیگنال های منتقل شده بیشتر است.

سمعک های کاشتنی چطور عمل میکنند؟

کار این سمعک ها با دریافت ارتعاشات صوتی خفیف از پرده صماخ توسط سنسور های پیزوالکتریکی این سمعک ها شروع می شود. به گونه ای که این اصوات ضعیف تبدیل به پیام الکتریکی می شوند. در مرحله بعدی این پیام های الکتریکی به کمک یک پالایشپر تقویت می شود و سپس به مبدل دیگری منتقل می شوند. این مبدل وظیفه اش تحریک گوش داخلی به شکل طبیعی می باشد. این وسیله مفید در حوزه کالاهای کمک شنوایی علاوه بر مفید بودن دارای یک ویژگی مثبت می باشد و آن ساخته شدن به طور کامل براساس عملکرد طبیعی گوش می باشد. امکان تداوم کارکرد این سمعک بدون تعویض باتری تا 4 سال فراهم است. سمعک کاشتنی مزیت دیگری نیز دارد و آن هم کاشته شدن به طور کامل زیر پوست می باشد. این ویژگی سبب می شود کم شنوایی افراد به نمایش گذاشته نشده و افراد با نمایش کم شنوایی خود دچار کاهش اعتماد به نفس نشوند و بدون هیچ مشکلی در جمع ها حضور یابند.   هزینه کاشت سمعک

هزینه کاشت سمعک

سمعک هایی که زیر پوست کاشته می شوند دارای هزینه بالاتری نسبت به سایر سمعک ها می باشند. اما مزایایی که این سمعک ها دارند سبب شده است که از سوی افراد مختلف گزینه هایی کاملا به صرفه برای پوشش دادن کم شنوایی تلقی شوند. کم شنوایی سبب می شود تا فرد به دلیل نشنیدن برخی از صداها دچار مشکلات بسیار زیاد و عدیده ای شود. برای نمونه فرد اگر یک دانش آموز باشد نمی تواند تدریس های مطرح شده از سوی معلم را به خوبی فراگیرد. به علاوه اینکه به طور کلی اعتماد به نفس افراد برای حضور در جمع های مختلف کاهش خواهد یافت. به همین دلیل توصیه ما این است که فکر هزینه کاشت سمعک را نکنید و بیشتر از هزینه کاشت سمعک به معایب نداشتن سمعک و نداشتن قدرت شنوایی کافی فکر کنید. به ویژه در کودکان که می بایست به خوبی توانایی های زبانی را فراگیرند. پس اگر برای شما مهم است که کودک شما به خوبی در آینده بتواند حرف بزند برای این مشکل فکری کرده و بی توجه به هزینه کاشت سمعک هرچه سریع تر اقدام به دریافت خدمات پزشکی مربوط به کاشت سمعک کنید.   هزینه کاشت سمعک سخن آخر در این مطلب شما را با سمعک های کاشتنی آشنا کردیم و سپس درباره هزینه کاشت سمعک با یکدیگر با یکدیگر صحبت کردیم. سمعک گزینه مناسبی برای افراد می باشد که می خواهند بدون تحمل عمل جراحی و مراقبت های بعد از آن مشکلات شنوایی خود را پوشش دهند. اما همین سمعک ها هم از نظر کیفیت و امکانات و ظاهر با یکدیگر با یکدیگر متنفاوت می باشند. به ویژه اینکه استفاده از سمعک های بزرگ و نیز سیم دار که به راحتی قابل رویت هستند به دلیل نمایش مشکلات شنوایی افراد سبب می شود بسیاری از افراد از خرید سمعک منصرف شوند. همچنین درباره عملکرد و نحوه کارکرد سمعک های کاشتنی نیز صحبت کردیم. دانستید که وجه تمایز این سمعک ها با سایر سمعک ها این است که دارای تطابق کامل با عملکرد گوش است. به بیان بهتر این سمعک ها کاملا بر اساس عملکرد گوش طراحی و تولید شده اند. بازهم می گوییم که مشکلات ناشی از ناشنوایی بسیار زیان بار از آن می باشند که به فکر زیاد بودن هزینه کاشت سمعک باشید.
کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا
تجویز انواع برندهای سمعک با مناسب ترین قیمت همراه با پرداخت ویژه و اقساطی برای بیماران عزیز ارائه می شود. 09105241071(مشاوره آنلاین) 02188949368 اینستاگرام جهت مشاهده نتایج درمان: Samak_farashenava (سمعک فراشنوا)

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.