کلینیک گفتار درمانی بزرگسالان

کلینیک گفتار درمانی بزرگسالان

گفتار درمانی بزرگسالان

  برخی مشکلات از کودکی با فرد همراه است اما برخی دیگر به واسطه‌ بیماری‌هایی که فرد به آن‌ها مبتلا شده، نمایان می‌شود. در این مقاله سعی داریم درباره نقش گفتار درمانی در بزرگسالان و کلینیک‌ گفتار درمانی بزرگسالان و انواع خدماتی که ارائه می‌دهند، آشنا شویم.  

اقداماتی که گفتار درمانگر انجام می‌دهد چیست؟

  در ابتدا، گفتار درمانگر از فرد بیمار درباره مشکلاتش سوال می‌پرسد. سپس سوالات هدفمندی که مربوط به تاریخچه پزشکی شما است، پرسیده می‌شود. گفتار درمانگر ممکن است از طریق ابزار‌ها و آزمون‌هایی وضعیت توانایی درک واژگان، عبارت و گفته شما را ارزیابی کند. ممکن است به دلیل مشکلات بلع در بزرگسالان به گفتار درمانی نیاز داشته باشید. در این صورت به کلینیک‌های گفتار درمانی بزرگسالان مراجعه کنید. در این کلینیک به ارزیابی حرکتی اندام‌های گویایی و مانور‌های مختلف بلع می‌پردازند. برخی از افراد به دلیل مشکلات صدا یا صوت به گفتار درمانگر مراجعه می‌کنند. در ابتدا گفتار درمانگر از حنجره فرد تصویر برداری می‌کند و سپس اقدام به طراحی و برنامه ریزی می‌نماید. تخصص گفتار درمانگر با روانشناس بسیار متفاوت است. تکنیک‌های گفتار درمانی در بزرگسالان به هیچ وجه منحصر به مشاوره دادن نمی‌شود.   کلینیک تخصصی گفتار درمانی بزرگسالان  

مزیت‌های گفتار درمانی در بزرگسالان

  بروز مشکلات گفتاری در هر سنی علاوه بر کاهش اعتماد به نفس فرد، افسردگی را به همراه دارد. این عارضه در نوشتن و خواندن فرد تاثیر منفی از خود به جای می‌گذارد. در استفاده از گفتار درمانی بزرگسالان، اعتماد به نفس فرد به میزان زیادی افزایش پیدا می‌کند. در این صورت فرد به خوبی و بدون مشکل مانند دیگران زندگی خود را پیش می‌برد. در مواقعی که میزان آسیب فرد به گونه‌ای است که قابلیت حرف زدن را ندارد، با استفاده از روش گفتار درمانی، روش‌های درمانی مناسب برای فرد در نظر گرفته می‌شود. بسیاری از مشکلات زبان و گفتار ناشی از مغز انسان است.  

مدت زمان گفتار درمانی در بزرگسالان

  تعداد جلسات گفتار درمانی برای بزرگسالان، پس از ارزیابی و تست وضعیت بیمار مشخص می‌شود. اما به طور میانگین تعداد جلسات برخی از اختلالات شایع در گفتار درمانی بیماران بزرگسال به شرح زیر است. تعداد جلسات لکنت زبان بزرگسالان بین ۶ ماه تا یک سال می‌باشد. مشکلات تلفظ حروف اگر ساختاری نباشد، ۶ تا ۱۰ جلسه طول می‌کشد. برای افرادی که سکته مغزی کرده‌اند، نمی‌توان تعداد جلسات مشخصی را ارائه داد. مشکلات بلع در طول ۳ ماه برطرف می‌شود و مشکلات صوت حدود ۲۰ تا ۳۰ جلسه به مراجعه نیاز دارد.   کلینیک گفتار درمانی بزرگسالان و کودکان  

انواع اختلالات نیاز به گفتار درمانی در بزرگسالان

  افراد بزرگسال ممکن است به دلایل مختلفی به گفتار درمانی نیاز داشته باشند. مشکلات گفتاری، مشکلات زبانی و دیگر موارد پزشکی از انواع اختلالات در بزرگسالان می‌باشد. به کمک گفتار درمانی، می‌توان بسیاری از مشکلات کلامی را برطرف کرد.  

کلینیک گفتار درمانی

  برای انتخاب کلینیک گفتار درمانی بزرگسالان باید توجه کنید، کلینیک مورد نظر تخصص‌های مورد نیاز گفتار درمانی را داشته باشد. انتخاب یک کلینیک خوب به شما کمک می‌کند تا به آسودگی فرآیند درمان را طی کنید. درمان گفتار درمانی در بزرگسالان با توجه به نوع اختلال گفتار فرد انجام می‌شود. فرد توسط آسیب گفتاری مورد آزمایش و بررسی قرار می‌گیرد. با توجه به شدت اختلال بیمار روند درمانی برای فرد در نظر گرفته خواهد شد. برای طی کردن اصولی طول درمان بهتر است، از یک کلینیک گفتار درمانی بزرگسالان کمک بگیرید. کلینیک فراشنوا با به کار گیری گفتار درمانگران متخصص و با تجربه و با استفاده از تجهیزات، روند درمان را تسریع می‌بخشند.   کلینیک گفتار درمانی بزرگسالان در تهران  

تمرینات گفتار درمانی بزرگسالان

  تمرینات گفتار درمانی بزرگسالان با توجه به سن، درشتی صدا، آفازی، مشکلات بلع و... متفاوت است. برای فردی که دارای مشکل لکنت زبان است، تمرین آهسته صحبت کردن یا کشیدن حروف صدا دار می‌تواند کمک کننده باشد. از تکنیک‌های تنفس و کنترل گفتار در درمان افرادی که لکنت زبان دارند، استفاده می‌شود. افرادی که به پراکسی دچار هستند، لب و زبانشان قادر به تولید صدا و ادای کلمات نیستند. برای این افراد تمرین‌هایی مبنی بر تقویت عضلات و ماهیچه‌های صورت در نظر گرفته می‌شود. تمرینات زبانی برای گفتار درمانی بزرگسالان مانند مراحل گفته شده انجام می‌گیرد. فرد مبتلا، دهان خود را تا حد امکان باز کند و با نوک زبان دندان‌های قسمت جلوی کام را لمس کند. این کار را ۳ تا ۵ ثانیه انجام دهد و ۵ تا ۱۰ بار تکرار کند.  

گفتار درمانی بزرگسالان

  کودکانی که در زمان تولد نارس به دنیا می‌آیند، به گفتار درمانی نیاز دارند. اگر این اختلالات در کودکی درمان‌ نشوند، در بزرگسالی با عدم برقراری ارتباط کلامی مواجه می‌شوند. وقتی بزرگسالان دچار سکته‌ی مغزی می‌شوند، به سازماندهی مجدد فکر و جهت یابی حافظه‌ی خود نیاز دارند. سکته مغزی می‌تواند افراد را دچار عدم تکلم کند. گاهی اوقات برای اطمینان از ایمنی بدن و جلوگیری از پایین آمدن مواد غذایی و مایعات به ریه‌ها، بازآموزی عملکرد بلع نیاز به کمک دارد. این موارد چند نمونه از مواردی است که گفتار درمانگر می‌تواند به بزرگسالان کمک کند.   آدرس کلینیک گفتار درمانی بزرگسالان  

چرا به گفتار درمانی نیاز است؟

  چندین اختلال گفتاری و زبانی وجود دارد که با گفتار درمانی قابل درمان است. اختلال تلفظ، ناتوانی در شکل‌گیری صحیح کلمات نمونه‌ای از این اختلالات است. کودک مبتلا به این اختلال ممکن است صداها‌ی کلمات را رها کند، عوض کند، تحریف کند یا اضافه کند‌، مثلا فرد مبتلا کلمه "این" را "وین" تلفظ می‌کند. اختلال روانی در جریان ریتم و سرعت گفتار تاثیر می‌گذارد. لکنت و بهم ریختگی از اختلالات روانی هستند. افرادی که دچار لکنت شده‌اند، در تولید صدا مشکل دارند و ممکن است گفتار فرد مسدود و یا قطع شود. اختلال همنوایی زمانی رخ می‌دهد که گرفتگی یا انسداد جریان منظم هوا در حفره‌های بینی یا دهان، کیفیت صدا را تغییر دهد‌. اگر دریچه ولوفارنکس به درستی بسته نشود، این اتفاق رخ می‌دهد.   نتیجه گیری برای برقراری ارتباط با دیگران، گفتار و زبان نقش پر رنگی را ایفا می‌کند. مشکل در گفتار و زبان از نظر روابط اجتماعی، مشکلات زیادی را برای فرد به وجود می‌آورد. برای حل و درمان این مشکلات، گفتار درمانی بزرگسالان گزینه مناسبی است. همان طور‌ که گفته شد در کلینیک گفتار درمانی بزرگسالان، گفتار درمانگر‌ها از طریق آزمایشات و تجهیزات مناسب سعی می‌کنند تا اختلالات به وجود آمده را برطرف کنند. این اختلالات ممکن است به دلایل مختلفی در فرد به وجود آمده باشد.  
کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا
  گفتار درمانی با جدیترین روش های روز دنیا با بهترین دکتر متخصص،درمان وزوز گوش با روش های مختلف(صدادرمانی، الکتریکی، ماسکر، TRT، موسیقی درمانی)، تجویز جدیدترین سمعک های 2022 با شرایط اقساط، ارزیابی شنوایی نوزادان و کودکان، ارزیابی شنوایی بزرگسالان در مرکز فراشنوا انجام می شود و همچنین باعث افتخار است که تاکنون در زمینه وزوز گوش و تجویز سمعک توانسته ایم رضایت بیش از 90 درصد بیماران مراجعه کنندگان به این مرکز را با روش های مختلف درمان و تجویز مناسب سمعک بدست بیاوریم.   جهت مشاوره تلفنی و آنلاین با شماره های زیر با ما در ارتباط باشید: 09105241071(مشاوره آنلاین) 02188958823 02188949368 اینستاگرام جهت مشاهده نتایج درمان: Samak_farashenava (سمعک فراشنوا)

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.