تحویل سریع و فوری سمعک

تحویل سریع و فوری سمعک
.

تحویل سریع و فوری سمعک در کلینیک سمعک فراشنوا 

.

انجام تست شنوایی شامل ادیومتری و تمپانومتری قبل از تجویز سمعک ضروری می باشد. در تست ادیومتری با ارائه فرکانس های مختلف در شدت های متفاوت میزان کم شنوایی را تعیین می کنند و براساس میزان و نوع کم شنوایی مدل سمعک انتخاب می شود. مدل های سمعک شامل سمعک های نامریی، داخل گوشی، پشت گوشی و ریک می باشد. برای ساخت سمعک نامریی و داخل گوشی انجام قالبگیری از گوش بیمار و ساخت پوسته سمعک داخل گوشی نیاز است. همچنین برای بیماران با کم شنوایی های شدید و عمیق تجویز سمعک پشت گوشی با قالب گزینه مناسبی است. از این رو در این نوع از کم شنوایی نیز انجام قالبگیری از گوش و ساخت قالب سخت یا نرم(براساس سن و شرایط بیمار) لازم است.

شناسایی و تشخیص به موقع کم شنوایی و تجویز سمعک در سریعترین زمان برای این گروه سنی بسیار بااهمیت و ارزشمند می باشد. جهت شناسایی به موقع کم شنوایی بخصوص در نوزادان انجام تست های شنوایی در بدو تولد(تست حلزون یا OAE) و همچنین تست های دوره ای شامل تست OAE و تست ABR بسیار ضروری است. در نهایت بعد از تشخیص کم شنوایی و میزان آن تجویز سمعک پشت گوشی با قالب در سریعترین زمان ممکن باید انجام شود. استفاده از سمعک بخصوص در نوزادان و کودکان به دلیل رشد مغز و شنیدن کودک اهمیت بسیار بالایی دارد. 

از طرف دیگر استفاده از سمعک برای گروه سنی بزرگسال و سالمند نیز به دلیل شرایط شغلی، عدم شرکت در جمع خانواده، مشکل در ارتباط برقرار کردن با دیگران بسیار بااهمیت می باشد.

برهمین اساس کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا در نظر دارد تمام خدمات شنوایی و سمعک را در سریعترین زمان ممکن جهت رفاه حال مراجعین محترم فراهم کند.

به این ترتیب ساخت سمعک های داخل گوشی از قالب گیری سمعک و ارسال به شرکت به مدت دو تا سه روز اماده تحویل به بیمار می باشد.

همچنین سمعک های پشت گوشی، قالب های سخت سمعک و تعمیرات در مدت زمان یک روز آماده و به بیمار تحویل داده می شود.

مدت زمان ساخت سمعک بخصوص سمعک های داخل گوشی بسته به برند سمعک ممکن است یک تا دو روز به مدت زمان ساخت سمعک افزوده شود.

همچنین بسیاری از بیماران بخصوص کودکان کم شنوا که از شهرستان جهت خرید سمعک به کلینیک شنوایی فراشنوا مراجعه می کنند

یا افرادی که قصد سفر به خارج از کشور دارند و باید در کوتاهترین زمان ممکن سمعک ساخته شود کلینیک فراشنوا ساخت و تهیه سمعک را در سریعترین زمان ممکن برای این گروه از بیماران انجام می دهد.

همچنین مشاهده شده است که بسیاری از کودکان کم شنوا در طول مدرسه به دلیل خراب شدن قالب، پاره شدن شلنگ قالب، کوچک شدن قالب و موارد شبیه قادر به استفاده از سمعک و شرکت در کلاس های درس نمی باشند.

این کلینیک به دلیل اهمیت استفاده از سمعک بخصوص در گروه اطفال و کودکان در سریعترین زمان ممکن قالب های سمعک را اماده و تحویل بیماران محترم می نماید.

همچنین این کلینیک با داشتن تیم تخصصی تعمیر سمعک(خرابی رسیور، میکروفون، سرویس سمعک، خراب شدن درب باتری) قادر به تعمیر و سرویس تمامی برندهای سمعک و تنظیم آنها می باشد.

 

 دیگر فعالیت های کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا:

  • در کلینیک شنوایی فراشنوا سعی بر انتخاب سمعک های هوشمند و جدید برای بیماران می باشد و از نظر قیمت سمعک با پرداخت اقساطی شرایط بهتری را برای بیماران فراهم می کند.
  • یکی از مشکلات اصلی بیماران کم شنوا بخصوص کم شنوایی در فرکانس بالا مشکل در درک گفتار در محیط شلوغ و در حضور چند گوینده می باشد. راه حل این مشکل با تجویز سمعک های جدید تا حد زیادی برطرف می شود.
  • در سمعک های جدید هوشمند و فراهوشمند به دلیل تکنولوژی جدید به کار رفته در سمعک شاهد افزایش کیفیت، طبیعی بودن صدا، درک بهتر گفتار بخصوص در محیط شلوغ می شود.
  • در این سمعک ها با افزایش نسبت سیگنال به نویز تا حد 15-20 دسی بل سبب درک بهتر بیمار می شوند.
  • همچنین سمعک های جدید با دایرکشنالیتی بهتر و اتومات تمامی صداها(روبه رو و پشت سر) را به خوبی دریافت می کند و بیمار هیچ صدایی را از دست نمی دهد.
  • استفاده از این سمعک ها علاوه بر کیفیت صدا و درک بهتر، راحتی بیشتری در شنیدن فراهم می کند.
.

سوالات بیماران در مورد تحویل فوری سمعک در مرکز فراشنوا

*تحویل سمعک های داخل گوشی به چند روز زمان نیاز دارد؟ برای ساخت و تحویل سمعک داخل گوشی در حدود 10 روز زمان لازم ات اما در شرایط اورژانسی امکان ساخت سمعک در حدود 2 تا 3 روز نیز وجود دارد. *آیا امکان تحویل فوری سمعک در همان روز مراجعه وجود دارد؟ بله. در صورت تجویز سمعک های پیش ساخته داخل گوشی(نظیر سمعک سیلک زیمنس) یا تجویز سمعک های پشت گوشی ریک با دام امکان تحویل سمعک در همان روز وجود دارد. *نحوه خرید اقساطی سمعک در مرکز فراشنوا چگونه است؟ خرید اقساطی سمعک در سمعک فراشنوا به این صورت است که 50درصد مبلغ در ابتدا پرداخت می شود و مابقی هزینه سمعک در چند قسط تقسیم بندی می شود. *قالب سمعک پشت گوشی چند روز ساخته می شود؟ قالب سمعک های پشت گوشی بعد از ارسال به شرکت در حدود یک هفته به طول می انجامد البته بستگی به شرایط و میزان تقاضای ساخت قالب دارد. .

کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا

کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا با هدف خدمات بهتر و خرید آسان تر سمعک برای بیماران شرایط اقساط بدون بهره فراهم کرده است. علاوه بر سمعک قسطی، این مرکز به صورت تخصصی بر روی بیماران با وزوز گوش فعالیت دارد و از جدیدترین روش های روز دنیا برای درمان و کاهش شدت وزوز استفاده می کند. از روش هایی که در مرکز فراشنوا برای درمان وزوز گوش قابل انجام است می توان به صدادرمانی، تحریک الکتریکی، تحریک الکتریکی با TDCS، تحریک الکتریکی عصب واگ(فیزیوتراپی عصب شنوایی)، لیزر درمانی، موسیقی درمانی، سمعک، سمعک های مخصوص وزوز گوش(ماسکردار)، ویتامین ها و رژیم غذایی اشاره کرد. برای ارتباط و کسب اطلاعات بیشتر با متخصصین سمعک فراشنوا تماس حاصل فرمایید: 02188949368 02188958823 09105241071 برای مشاهده نتایج تجویز انواع سمعک و درمان های وزوز گوش به پیج فراشنوا در اینستاگرام مراجعه فرمایید: Samak_Farashenava@ کانال علمی تلگرام مرکز فراشنوا: https://t.me/farashenava

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.