عمل میرنگوتومی چیست (برش پرده گوش)؟

عمل میرنگوتومی چیست (برش پرده گوش)؟

عمل میرنگوتومی چیست؟

  عمل میرنگوتومی چیست (برش پرده گوش)؟ میرنگوتومی جراحی است که روی پرده تمپان (پرده گوش) انجام می‌شود. یک برش کوچک در پرده گوش ایجاد می‌شود تا مایع از گوش میانی شما خارج شود. Myringotomy اغلب برای درمان اوتیت میانی با افیوژن (مایع در گوش) توصیه می‌شود. به طور متوسط، بهبودی میرنگوتومی حدود چهار هفته طول می‌کشد. میرنگوتومی یک جراحی است که توسط متخصص گوش، حلق و بینی (ENT) برای تخلیه مایع از گوش میانی شما انجام می‌شود. میرینگوتومی ممکن است روی یک گوش یا هر دو انجام شود (میرنگوتومی دوطرفه).   عمل میرنگوتومی چیست (برش پرده گوش)؟  

چه زمانی انجام میرینگوتومی ضروری است؟

  میرینگوتومی ممکن است برای کودکان و بزرگسالان با موارد زیر ضروری باشد: عفونت‌های مکرر گوش (اوتیت میانی حاد). خونریزی گوش به دلیل ضربه، عفونت شدید یا پارگی پرده گوش. مشکلات تعادل کم‌شنوایی یا خفه شنوایی. تأخیر گفتار (در کودکان). باروتروما گوش (احساس دردناکی در گوش به دلیل تغییرات فشار هوا). اکثر مارینگوتومی‌ها بر روی کودکان انجام می‌شود؛ زیرا افراد جوان بیشتر مستعد عفونت گوش هستند. بااین‌حال، بسیاری از بزرگسالان نیز به میرنگوتومی نیاز دارند. باروتروما شایع‌ترین دلیل میرنگوتومی در بزرگسالان است.  

هدف از انجام میرنگوتومی چیست؟

  هدف اصلی میرنگوتومی این است که اجازه دهد مایعی که در گوش میانی شما گیرکرده است خارج شود. این مایع می‌تواند آب، خون یا چرک باشد.   [caption id="attachment_20322" align="aligncenter" width="800"]میرینگوتومی عمل میرنگوتومی چیست (برش پرده گوش)؟[/caption]

 

جزئیات عمل میرنگوتومی

 

قبل از انجام میرنگوتومی چه اتفاقی می‌افتد؟

  ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی با استفاده از ابزاری به نام اتوسکوپ، گوش را معاینه می‌کند. آنها همچنین ممکن است آزمایش‌های شنوایی و آزمایش خون انجام دهند و احتمالاً تمپانوگرام را انجام می‌دهند - آزمایشی که میزان واکنش پرده گوش شما به تغییرات فشار را اندازه‌گیری می‌کند. اگر ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی تشخیص دهد که میرینگوتومی برای شما مناسب است، فهرستی از دستورالعمل‌های قبل از عمل را به شما می‌دهد. به‌طورکلی، شما نباید بعد از نیمه‌شب شب قبل از عمل میرنگوتومی چیزی بخورید یا بنوشید. همچنین باید ترتیبی دهید که یک دوست یا یکی از اعضای خانواده مورد اعتماد شما را به قرار ملاقاتتان برساند.  

در طی عمل میرنگوتومی چه اتفاقی می‌افتد؟

  در بیشتر موارد، جراحی میرنگوتومی تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود تا شما راحت باشید. اما ممکن است با بی‌حسی موضعی در مطب نیز انجام شود. در طول عمل میرنگوتومی، جراح شما از یک میکروسکوپ کوچک استفاده می‌کند تا بتواند پرده گوش شما را به‌وضوح ببیند. سپس یک سوراخ کوچک در پرده گوش شما ایجاد می‌کنند و مایع را از گوش میانی شما تخلیه می‌کنند. در برخی موارد، جراح شما با قراردادن یک لوله گوش (لوله میرنگوتومی) در محل برش، تمپانوستومی را نیز انجام می‌دهد. این لوله گوش اجازه می‌دهد تا زهکشی از گوش میانی شما ادامه یابد. نیازی به بخیه نیست؛ زیرا برش به‌خودی‌خود بهبود می‌یابد. هنگامی که جراحی میرنگوتومی شما کامل شد، جراح گوش شما را با گاز بسته‌بندی می‌کند. از ابتدا تا انتها، میرنگوتومی حدود 15 تا 20 دقیقه طول می‌کشد.   جزئیات عمل میرنگوتومی چیست (برش پرده گوش)؟  

آیا میرینگوتومی دردناک است؟

  بیهوشی از درد در حین جراحی میرنگوتومی جلوگیری می‌کند. بااین‌حال، ممکن است کمی درد یا ناراحتی خفیف را پس از عمل تجربه کنید. برای کاهش ناراحتی می‌توانید از مسکن‌های بدون نسخه استفاده کنید. جراح شما همچنین ممکن است به شما قطره‌های گوش بی‌حس‌کننده بدهد. مطمئن شوید که تمام داروها را طبق دستور مصرف کنید.

 

بعد از میرنگوتومی چه اتفاقی می‌افتد؟

  ممکن است بعد از جراحی میرنگوتومی گوش شما دچار گرفتگی شود. این یک عارضه جانبی طبیعی است و ممکن است چند روز طول بکشد تا شنوایی شما بهبود یابد. جراح لیست دقیقی از دستورالعمل‌های بعد از عمل را به شما می‌دهد. برای اطمینان از بهبود موفقیت‌آمیز، باید این دستورالعمل‌ها را به‌دقت دنبال کنید. به‌طورکلی، شما باید: تمام داروها را دقیقاً طبق دستور جراح خود مصرف کنید. گاز خود را مرتباً عوض کنید. از فرو بردن سر خود در زیر آب خودداری کنید. هنگام حمام کردن یا دوش گرفتن از گوش گیر استفاده کنید.  

مزایای میرنگوتومی چیست؟

  Myringotomy تعدادی از مزایای بالقوه را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، میرینگوتومی می‌تواند: دفعات عفونت گوش را کاهش دهید. کاهش شنوایی ناشی از تجمع مایعات را بازیابی کنید. کاهش درد و فشار گوش بهبود تعادل. بهبود گفتار و عملکرد تحصیلی در کودکان.  

خطرات یا عوارض میرنگوتومی چیست؟

  مانند هر روش جراحی، میرنگوتومی با خطراتی همراه است. عوارض احتمالی عبارت‌اند از: یک سوراخ دائمی در پرده گوش شما که خوب نمی‌شود. سفت شدن پرده گوش که می‌تواند باعث مشکلات شنوایی شود. آسیب جراحی به کانال گوش شما. جای زخم پرده گوش شما خونریزی بیش از حد عفونت. زهکشی مزمن واکنش آلرژیک به بیهوشی.   عمل میرنگوتومی چیست ؟  

زمان نقاهت بعد از میرنگوتومی چقدر است؟

  اکثر افراد در حدود چهار هفته به طور کامل بهبود می‌یابند. اگر لوله‌های گوش قرار داده‌اید، باید ظرف شش تا ۱۲ ماه خودبه‌خود بیفتند. لوله‌های گوش از مواد، اشکال و اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شوند. لوله‌های کوتاه‌مدت در 6 تا 12 ماه می‌افتند و پرده گوش معمولاً خودبه‌خود بهبود می‌یابد. لوله‌های بزرگ‌تر برای دوام 1-2 سال طراحی شده‌اند و ممکن است نیاز به برداشتن در مطب داشته باشند. به‌ندرت ترمیم پرده گوش ضروری است. پس از میرنگوتومی، اکثر افراد می‌توانند ظرف یک تا دو روز به سر کار یا مدرسه برگردند. از ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود بپرسید که چه زمانی بازگشت به روال عادی ایمن است.  

چه زمانی باید با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی تماس بگیرید؟

  اگر اخیراً تحت عمل میرنگوتومی قرار گرفته‌اید، مهم است که مراقب هرگونه عوارض جانبی باشید. در صورت بروز موارد زیر باید با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود تماس بگیرید: علائم عفونت، مانند تب یا لرز. دردی که با دارو بهبود نمی‌یابد. قرمزی، تورم یا خونریزی یا ترشح بیش از حد گوش. مشکلات شنوایی تهوع و استفراغ. سرفه کردن. تنگی نفس. درد قفسه سینه. اگر دچار عفونت‌های مکرر گوش، باروتروما یا سایر بیماری‌های ناشی از مایع در گوش خود هستید، میرینگوتومی می‌تواند علائم شما را کاهش دهد. این روش جراحی رایج به ترشح مایع از گوش میانی کمک می‌کند و خطر درد، عفونت، مشکلات شنوایی و موارد دیگر را کاهش می‌دهد. با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود صحبت کنید تا ببینید آیا میرنگوتومی برای شما مناسب است یا خیر.  

کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا

  تجویز جدیدترین سمعک های روزدنیا، درمان وزوز گوش با روش های جدید، ارزیابی شنوایی نوزدان، کودکان و بزرگسالان، تنظیم تمامی مدل های سمعک از برندهای مختلف و ... در این مرکز انجام می شود.   جهت مشاوره تلفنی و آنلاین با شماره های زیر با ما در ارتباط باشید: 09105241071(مشاوره آنلاین) 02188958823 02188949368 اینستاگرام جهت مشاهده نتایج درمان: Samak_farashenava (سمعک فراشنوا)


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.