ویزیت سمعک در منزل

ویزیت سمعک در منزل
.

ویزیت و خرید سمعک در منزل

سوالاتی که بسیاری از بیماران با کم شنوایی در مورد ویزیت در منزل دارند؟ آیا امکان انجام تست شنوایی در منزل وجود دارد؟ آیا امکان تنظیم و خرید سمعک در منزل وجود دارد؟ آیا امکان درمان وزوز گوش در منزل وجود دارد؟ آیا امکان تست شنوایی نوزادان در منزل وجود دارد؟ در پاسخ به تمام سوال های بالا می توان گفت بله. تست شنوایی بزرگسال و کودک همراه با تجویز سمعک و همچنین درمان وزوز گوش در منزل قابل انجام است.

در کلینیک های شنوایی جهت تجویز سمعک ابتدا تست شنوایی(نوار گوش) و معاینه کانال گوش توسط متخصص شنوایی شناس انجام می شود.

سپس با توجه به میزان، نوع کم شنوایی و شرایط بیمار مشاوره سمعک و قالبگیری سمعک انجام می شود.

در مواردی بیمار به دلایل مختلف قادر به حضور در کلینیک نمی باشند در این موارد ویزیت شنوایی و سمعک در منزل قابل انجام می باشد.

انجام ویزیت شنوایی در منزل برای بیماران با فلج مغزی، مشکلات حرکتی، سالمندان، افراد با عقب ماندگی ذهنی، سکته مغزی و سایر افرادی که حرکت و رفت و آمد برای آنها بسیار مشکل است راهکار مناسبی می باشد.

در منزل با استفاده از دستگاههای شنوایی پرتابل(دستگاه ادیومتر مخصوص غربالگری) تست شنوایی انجام می شود و بعد از تعیین وضعیت شنوایی براساس کم شنوایی و شرایط بیمار انتخاب سمعک انجام می شود.

همچنین امکان تنظیم سمعک در منزل نیز بعد از آماده شدن سمعک قابل انجام می باشد.

ویزیت سمعک در منزل

پس به طور کلی شنوایی شناس با حضور در منزل و انجام تست شنوایی سنجی و تعیین میزان شنوایی در تمامی فرکانس ها و بررسی شرایط و نیازهای بیمار درنهایت مشاوره و تجویز سمعک انجام می شود.

برای این گروه از بیماران همانند سایر بیماران امکان تجویز سمعک نامریی، داخل گوشی، پشت گوشی و پشت گوشی ریک میسر می باشد و از نظر انتخاب هیچ محدودیتی وجود ندارد. توجه داشته باشید قیمت سمعک های نامریی، داخل گوشی و پشت گوشی(انواع مدل های سمعک) در یک رده یکسان می باشد و برای متخصص شنوایی شناس تنها هدف از انتخاب یک مدل رضایت بیشتر و کارایی بیشتر آن مدل می باشد.

اما برای رضایت بیشتر بیماران باید در هنگام تجویز و انتخاب سمعک به توانایی بیمار جهت قراردادن سمعک بر روی گوش، جاگذاری و تعویض باتری، تمیز کردن سمعک و... توجه شود.

سوالات متداول بیماران از ویزیت شنوایی در منزل:

*آیا انجام تست شنوایی نوزادان(تست OAE , ABR) در منزل قابل انجام است؟

دستگاه OAE به دلیل پرتابل بودن و امکان جابه جایی در منزل قابل انجام می باشد اما تست ای بی ار به دلیل دخالت نویز های الکتریکی و نیاز به شرایط محیطی مناسب امکان انجام تست شنوایی کودک در منزل نمی باشد.

*آیا امکان ساخت سمعک در منزل وجود دارد؟

خیر. بعد از انجام قالب گیری برای ساخت قالب یا سمعک داخل گوشی، قالب اولیه به شرکت موردنظر سمعک ارسال می شود و در آنجا سمعک یا قالب ساخته می شود.

*زمان انجام تست شنوایی و تنظیم سمعک در منزل چه مدت است؟

زمان تقریبی برای تست شنوایی و تنظیم سمعک در حدود یک تا دو ساعت در نظر گرفته می شود. بهتر است بیمار برای تنظیم دقیق سمعک دو بار به مطب مراجعه کند به این صورت که جلسه اول در هنگام تجویز سمعک و جلسه دوم 2 هفته بعد برای تنظیمات نهایی به مطب مراجعه کند. همین رویه برای تنظیم سمعک در منزل نیز باید انجام شود البته به دلیل اینکه در منزل امکان بررسی تمامی صداها(تلویزیون، فاصله دور، نزدیک، صداهای آزاردهنده و...) وجود دارد تنها یک جلسه نیز می تواند برای تنظیم مناسب سمعک کافی باشد البته بستگی به شرایط شنوایی بیمار و تکنولوژی سمعک دارد.

*هزینه انجام تست شنوایی در منزل چقدر است؟ طبق جدیدترین تعرفه کلینیک های شنوایی هزینه تست شنوایی در منزل در حدود 400 تومن می باشد که هزینه ایاب و ذهاب نیز با بیمار می باشد.  *هزینه تجویز و خرید سمعک در منزل چقدر می باشد؟ هزینه خرید سمعک در منزل نیز همانند سایر افراد مراجعه کننده به مطب می باشد تنها تفاوت آنها هزینه هم ویزیت و رفت و آمد می باشد. توجه داشته باشید در صورت خرید سمعک برای افراد مسن خانواده بهتر است از سمعک های پشت گوشی با قالب استفاده شود زیرا به مراقبت و تمیز کردن نیازی ندارد و برای بیمار راحتتر می باشد. .

کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا

کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا افتخار دارد با انجام خدمات شنوایی و سمعک در منزل و تجویز جدیدترین سمعک های روز دنیا با شرایط پرداخت ویژه کمک شایانی به این گروه از بیماران محترم داشته است. همچنین تجویز سمعک های صددرصد نامریی از برندهای مختلف، تجویز سمعک های ماسکردار(سمعک مخصوص وزوز گوش)، صدادرمانی با دستگاه برای رفع وزوز گوش و سایر روش های درمانی در این مرکز انجام می شود. علاوه بر این موارد تعمیر انواع سمعک های داخل گوشی و پشت گوشی از برندهای مختلف نیز در مرکز فراشنوا انجام می شود.

برای تماس و مشاوره آنلاین با متخصصین فراشنوا با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

برای ارتباط و کسب اطلاعات بیشتر با متخصصین سمعک فراشنوا تماس حاصل فرمایید: 02188949368 02188958823 09105241071 برای مشاهده نتایج تجویز انواع سمعک و درمان های وزوز گوش به پیج فراشنوا در اینستاگرام مراجعه فرمایید: Samak_Farashenava@ کانال علمی تلگرام مرکز فراشنوا: https://t.me/farashenava


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.