چه زمانی کودک شروع به صحبت می کند؟

چه زمانی کودک شروع به صحبت می کند؟

تفاوت گفتار و زبان؟

چه زمانی کودک شروع به صحبت می کند؟ گفتار بیان کلامی زبان است و شامل بیان (نحوه ایجاد اصوات و کلمات) است. زبان ، دادن و گرفتن اطلاعات است. این درک از طریق ارتباطات  صورت میگیرد- کلامی ، غیرکلامی و نوشتاری.   قبل از اینکه نوزادان یاد بگیرند که به یک زبان واقعی صحبت کنند - مثلاً انگلیسی یا اسپانیایی - آنها غر می زنند و غان و غون می کنند ، یعنی با صدا بازی می کنند. این صحبت کودکانه است و گفتگوی کودکانه در سراسر جهان به نظر مشابه می رسد.

چه زمانی اولین سخنان کودک را می شنویم؟

نقاط عطف مهم برای یادگیری کودک در مکالمه در سه سال اول زندگی ، زمانی که مغز کودک به سرعت در حال رشد است اتفاق می افتد. در طی آن مدت ، رشد گفتار کودک به میزان "کودکانه صحبت کردن" والدین و همچنین مهارت های خود کودک بستگی دارد.

چه زمانی اولین کلمات کودک را می شنویم؟

اولین "گفتگوی کودک" غیر کلامی است و بلافاصله پس از تولد اتفاق می افتد. کودک برای بیان طیف وسیعی از احساسات و نیازهای جسمی ، از ترس و گرسنگی گرفته تا ناامیدی ، لبخند می زند ، گریه می کند و پیچ و تاب می خورد. چه زمانی کودک شروع به صحبت می کند؟

نقاط کلیدی گفتار کودک

3 ماهگی

در 3 ماهگی ، کودک شما به صدای شما گوش می دهد ، هنگام صحبت کردن صورت شما را تماشا می کند و به سمت صداها و موسیقی می چرخد. بسیاری از نوزادان صدای زن را بر صدای مرد ترجیح می دهند. بسیاری نیز صداها و موسیقی هایی را که در رحم شنیده اند ترجیح می دهند. با پایان سه ماه ، نوزادان شروع به "cooing" می کنند - آوازی شاد ، آرام و تکراری .

6 ماهگی

در 6 ماهگی ، کودک با صداهای مختلف شروع به زمزمه می کند. به عنوان مثال ، کودک ممکن است بگوید "با با" یا "دا دا" . در پایان ماه ششم یا هفتم ، نوزادان به نام خود پاسخ می دهند ، زبان مادری خود را تشخیص می دهند و از لحن صدای خود استفاده می کنند تا به شما بگویند که خوشحال یا ناراحت هستند. در این سن معمولاً از هجاهای تصادفی و بدون معنی استفاده میشود.

9 ماهگی

بعد از 9 ماه ، نوزادان می توانند چند کلمه اساسی مانند "نه" و "بای بای" را درک کنند. همچنین ممکن است شروع به استفاده از طیف وسیع تری از صداهای بی صدا و تن صدا کنند..

12-18 ماهگی

بیشتر نوزادان تا پایان 12 ماهگی چند کلمه ساده مانند "ماما" و "دادا" می گویند - و اکنون می دانند چه می گویند. آنها به درخواست های کوتاه و یک مرحله ای شما از قبیل "اونو بده" عمل میکنند - یا حداقل در صورت عدم اطاعت ، آن را درک می کنند.   گفتن اولین کلمه نوزاد در چند ماهگی

18 ماهگی

نوزادان در این سن چندین کلمه ساده می گویند و می توانند به افراد ، اشیا، و اعضای بدن اشاره کنند. آنها کلمات یا صداهایی را که می شنوند (مانند آخرین کلمه در جمله) تکرار می کنند. اما آنها اغلب پایان یا آغاز کلمات را رها میکنند.

2 سالگی

در سن 2 سالگی ، نوزادان چند کلمه را با عبارات کوتاه از دو تا چهار کلمه مانند "ماما بای بای" یا "شیر من" جمع می کنند. آنها در حال یادگیری هستند که معنی کلماتی فراتر از اشیا، مانند "من" (منظور کلمات انتزاعی است) را بدانند.

3 سالگی

تا زمانی که کودک 3 ساله شود ، واژگان وی به سرعت گسترش می یابد و  درک زبان نمادین و انتزاعی (مانند "اکنون" ، احساساتی مانند "غمگین" و مفاهیم فضایی مانند "درون") را فرا میگیرد.

علائم تأخیر گفتار یا زبان چیست؟

نوزادی که به صدا پاسخ نمی دهد یا صدایی تولید نمیکند باید فوراً توسط پزشک معاینه شود. برخی علایم تاخیر در زبان و گفتار : 12 ماه: از حرکات مانند اشاره یا تکان دادن دست برای خداحافظ استفاده نمی کند در 18 ماهگی: برای برقراری ارتباط ، حرکات را بر صداگذاری ترجیح می دهد تا 18 ماهگی: در تقلید صداها مشکل دارد، در درک درخواست های شفاهی ساده مشکل دارد 2 سال: فقط می تواند گفتار را تقلید کند و خود به خود کلمات یا عباراتی تولید نمی کند فقط برخی از اصوات یا کلمات را به طور مکرر می گوید و نمی تواند از زبان شفاهی برای برقراری ارتباط بیشتر از نیازهای فوری استفاده کند نمی تواند دستور های ساده را دنبال کند دارای صدای غیرمعمول (مانند صدای خشن یا تودماغی) است. والدین باید حدود 50٪ گفتار کودک را در 2 سالگی و 75٪ آن را در 3 سالگی درک کنند. با 4 سالگی ،گفتار کودک باید بیشتر اوقات درک شود ، حتی توسط افرادی که کودک را نمی شناسند.   اولین کلمات نوزاد در چند ماهگی

تأخیر در گفتار ممکن است به دلیل موارد زیر باشد:

اختلالات دهانی ، مانند مشکلات زبان یا کام (سقف دهان) frenulum کوتاه (چین زیر زبان) ، که می تواند حرکت زبان را محدود کند بسیاری از کودکان با تاخیر گفتاری دارای مشکلات دهانی و حرکتی هستند. این موارد زمانی اتفاق می افتد که مشکلی در نواحی مغز ایجاد شود که مسئول گفتار هستند. این امر هماهنگی لب ها ، زبان و فک را برای ایجاد صداهای گفتاری دشوار می کند. این کودکان همچنین ممکن است دارای مشکلات دهانی-حرکتی دیگری مانند مشکلات تغذیه ای باشند. مشکلات شنوایی همچنین می تواند بر گفتار تأثیر بگذارد. بنابراین یک شنوایی شناس باید هر زمان که در گفتار کودک مشکلی وجود دارد ، شنوایی کودک را تست کند. کودکانی که مشکل شنوایی دارند ممکن است در گفتن ، درک ، تقلید و استفاده از زبان دچار مشکل شوند. عفونت گوش ، به ویژه عفونت های مزمن ، می تواند بر شنوایی تأثیر بگذارد. اما تا زمانی که شنوایی طبیعی در یک گوش وجود داشته باشد ، گفتار و زبان به طور طبیعی رشد می کنند. کلینیک شنوایی و سمعک فراشنوا ارزیابی شنوایی و تعیین میزان کم شنوایی تمامی گروههای سنی و در صورت تایید میزان کم شنوایی، مشاوره و تجویز سمعک در کلینیک فراشنوا انجام می شود. 09105241071(مشاوره آنلاین) 02188949368 اینستاگرام جهت مشاهده نتایج درمان: Samak_farashenava (سمعک فراشنوا)


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.