قیمت سمعک دولتی

قیمت سمعک دولتی

چگونه می توانم سمعک تهیه کنم؟

قیمت سمعک دولتی ::برنامه خدمات شنوایی دولت به افراد واجد شرایط ارزیابی شنوایی و سمعک رایگان ارائه می دهد. اگر فکر می کنید کم شنوایی دارید، باید تست شنوایی بدهید. پس از آزمایش، به شما توصیه می شود که آیا سمعک برای شما مناسب است یا خیر. همه افراد مبتلا به کم شنوایی به سمعک نیاز ندارند یا نمی خواهند از آن استفاده کنند. اگر برای برنامه دولتی واجد شرایط نیستید، ممکن است بتوانید از یک بانک سمعک سمعک دریافت کنید که سمعک های اهدایی را بازسازی می کند. می توانید از برنامه خدمات شنوایی اطلاعاتی در مورد بانک سمعک نزدیک خود بخواهید. اگر بیمه درمانی دارید، بررسی کنید که آیا تحت پوشش سمعک هستید یا خیر. همچنین ممکن است واجد شرایط دریافت برخی هزینه ها به عنوان مزایای مالیاتی تحت جبران هزینه های پزشکی دولت باشید.

سمعک دولتی چیست؟

سمعک می تواند گران باشد، اما بسیاری از تولیدکنندگان سمعک با ارائه مدل هایی که از نظر عملکرد، ویژگی ها و قیمت متفاوت هستند، به افرادی با بودجه های مختلف پاسخ می دهند. در ایران دولت وظیفه دارد که هر ساله بودجه ای را برای وارد کردن سمک اختصاص دهد چرا که از کشورهای دیگر وارد می شود . با توجه به اختصاص بودجه دولتی برای خرید سمعک قیمت سمعک در ایران در مقایسه با دیگر کشورها بسیار کمتر است. از طرف دیگر لوازم جانبی سمعک از جمله باتری و دیگر قطعات لازم شامل بودجه ی دولتی نمی شود لذا قیمت آنها با کم و زیاد شدن نرخ ارز تغییر می کند. اما دولت به منظور کاهش فشار مالی بر مصرف کنندگان سمعک مبالغی را به عنوان کمک هزینه خرید در قالب بیمه اراپه میکند. در برخی موارد، افراد ممکن است در مورد هزینه های مربوط به سمعک کمک دریافت کنند. به عنوان مثال، برخی از طرح های بیمه ممکن است برخی یا همه این هزینه ها را پوشش دهند.

سمعک دولتی برنامه خدمات شنوایی بهزیستی چیست؟

سازمان بهزیستی کشور هر ساله تعدادی سمعک دولتی را به صورت رایگان به افراد واجد شرایط اهدا می کند .البته اهدای این سمعک ها همیشه با اولویت بندی و به تعداد محدود است. از طریق این برنامه، دپارتمان در تلاش است تا وقوع و تأثیر کاهش شنوایی قابل اجتناب را با ارائه دسترسی به خدمات و دستگاه های شنوایی با کیفیت برای افراد واجد شرایط کاهش دهد. برای واجد شرایط بودن برای برنامه خدمات شنوایی، معمولاً باید یکی از معیارهای زیر را داشته باشید: دارنده کارت جانبازی دریافت کمک هزینه بیماری وابسته به یک فرد در یکی از دسته های فوق ارجاع شده توسط برنامه خدمات اشتغال معلولین (خدمات مدیریت معلولیت). لطفاً توجه داشته باشید که کارت سلامت سالمندان به تنهایی واجد شرایط بودن این برنامه نیست. اگر هنوز مطمئن نیستید، با ما با شماره ۰۲۱۸۸۴۹۲۰۴۶ تماس بگیرید تا با تیم مفید ما صحبت کنیم و ما از طرف شما یا گزینه های دیگری برای دسترسی به خدمات سلامت شنوایی را بررسی خواهیم کرد. بررسی های بیشتر صلاحیت را می توان در وب سایت برنامه خدمات شنوایی وزارت بهداشت تکمیل کرد. قیمت سمعک قیمت سمعک ها متفاوت است. شرکت ها اغلب سمعک ها را به عنوان بخشی از بسته ای می فروشند که می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سمعک
  • هر گونه تست شنوایی لازم
  • نصب سمعک
  • تنظیمات بیشتر سمعک
  • تمیز کردن معمول
  • ضمانتنامه

برای کمک به صرفه جویی در هزینه ها، برخی از شرکت ها به افراد اجازه می دهند سمعک با مزایای کمتری را در بسته خود خریداری کنند یا فقط هزینه خود محصول را بپردازند. بر اساس یک مطالعه در سال 2016، افراد مبتلا به کم شنوایی بیشتر از افراد بدون کم شنوایی هزینه های مراقبت های بهداشتی بیشتری دارند. این تحقیق همچنین نشان می دهد که مداخله زودهنگام ممکن است به پیشگیری از ناتوانی های مرتبط با شنوایی در آینده و کاهش کیفیت زندگی کمک کند.

قیمت سمعک دولتی چه چیزی بر قیمت سمعک تأثیر می گذارد؟

عامل اصلی تأثیرگذار بر قیمت سمعک، فناوری دستگاه است. با گذشت زمان، لوازم الکترونیکی مصرفی و فناوری پیشرفته تر شده اند و قیمت محصولات کاهش یافته است. با این حال، هزینه سمعک ظاهراً ثابت مانده است، که می تواند به دلیل پیشرفت های تکنولوژیکی و گنجاندن ویژگی های اضافی در طی چند سال باشد. برخی از مطالعات منبع معتبر نشان می دهد که هزینه مداوم سمعک، همراه با عدم کمک در هزینه ها، باعث می شود افراد کمتری آن ها را خریداری کنند.

بیمه و سمعک

در ایران بیمه هایی که توسط دولت پشتیبانی می شوند به افراد در خرید سمعک کمک میکنند و مزایای شنوایی اختیاری را با هزینه اضافی ارائه می دهند. این طرح ها اغلب شامل پوشش تست های شنوایی و اتصالات سمعک و همچنین خود دستگاه می شود. افراد می توانند اسناد طرح بیمه درمانی خود را بررسی کنند تا ببینند طرح آنها چقدر سمعک را پوشش می دهد. طرح‌های مراقبت‌های بهداشتی که شامل مزایای سمعک می‌شوند می‌توانند از نظر پوشش متفاوت باشند، که ممکن است شامل موارد زیر باشد: پوشش بخشی از هزینه های سمعک تا سقف تعیین شده پوشش کل مقدار یا مقدار تعیین شده برای هر گوش پوشش بخشی از هزینه سمعک زمانی که شخصی آن را از یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خاص خریداری می کند تخفیف برای سمعک از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خاص  

شنوایی سنجی و سمعک فراشنوا

تجویز انواع سمعک های نامریی، داخل گوشی و پشت گوشی ریک با تکنولوژی هوشمند در مرکز فراشنوا انجام می شود. جهت مشاوره تلفنی و آنلاین با شماره های زیر با ما در ارتباط باشید: 09105241071(مشاوره آنلاین) 02188949368 اینستاگرام جهت مشاهده نتایج درمان: Samak_farashenava (سمعک فراشنوا)


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.